Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 5 von 5.

  1. Educational perspectives on mediality and subjectivation
    discourse, power and analysis
    Beteiligt: Bettinger, Patrick (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham, Switzerland

    1. Educational Perspectives on Mediality and Subjectivation: Introduction / Patrick Bettinger -- 2. 'Network Subjectivity' in the Digital Condition: Three Theoretical Envisionings / Sabrina Schenk -- 3. School of Data and Shifting Forms of Political... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    1. Educational Perspectives on Mediality and Subjectivation: Introduction / Patrick Bettinger -- 2. 'Network Subjectivity' in the Digital Condition: Three Theoretical Envisionings / Sabrina Schenk -- 3. School of Data and Shifting Forms of Political Subjectivity / Valentin Dander and Felicitas Macgilchrist -- 4. Sexist Hate Speech as Subjectivation: Challenges in Media Education / Britta Hoffarth -- 5. Powerful Entanglements: Interrelationships Between Platform Architectures and Young People's Performance of Self in Social Media / Viktoria Flasche -- 6. Digital Materiality and Subjectivation: Methodological Aspects of Hybrid Entanglements in Processes of Bildung / Patrick Bettinger -- Index. This book examines the complex relationship between education, media and power. Exploring the entanglement of education media and power structures, the contributions use various examples and case studies to demonstrate how subjectivation processes and digital structures interact with one another. The book asks why modes of subjectivation can be identified with current media cultures, how subjects deal with the challenges and potential of digitality, and how coping and empowerment strategies are developed. By addressing theoretical as well as empirical evidence, the chapters illuminate these connections and the subsequent significance for media education more widely--back cover

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Bettinger, Patrick (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783030843427; 3030843424
    Schriftenreihe: Palgrave studies in educational media
    Schlagworte: Educational technology; Educational technology ; Philosophy
    Umfang: xiii, 136 Seiten, Illustrationen, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Open access version available

    Includes bibliographical references and index

  2. Educational Perspectives on Mediality and Subjectivation
    Discourse, Power and Analysis
    Beteiligt: Bettinger, Patrick (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Springer Nature, [Erscheinungsort nicht ermittelbar]

    This open access book examines the complex relationship between education, media and power. Exploring the entanglement of education media and power structures, the contributions use various examples and case studies to demonstrate how subjectivation... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Leibniz-Zentrum Moderner Orient, Bibliothek, Geisteswissenschaftliche Zentren Berlin e.V.
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Fernleihe
    HAWK Hochschule für angewandte Wissenschaft und Kunst Hildesheim/Holzminden/Göttingen, Bibliothek, Elektronische Ressourcen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe
    Landesbibliothek Mecklenburg-Vorpommern Günther Uecker im Landesamt für Kultur und Denkmalpflege
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    eBook DOAB
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Standort Stendal, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Vechta
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Weingarten
    eBook OAPEN Foundation OpenAccess
    keine Fernleihe
    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    This open access book examines the complex relationship between education, media and power. Exploring the entanglement of education media and power structures, the contributions use various examples and case studies to demonstrate how subjectivation processes and digital structures interact with one another. The book asks which modes of subjectivation can be identified with current media cultures, how subjects deal with the challenges and potential of digitality, and how coping and empowerment strategies are developed. By addressing theoretical as well as empirical evidence, the chapters illuminate these connections and the subsequent significance for media education more widely

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Bettinger, Patrick (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030843434
    Weitere Identifier:
    hdl: 20.500.12854/72843
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Educational Media
    Schlagworte: Educational equipment & technology, computer-aided learning (CAL); Discourse analysis; Sociology; Media studies; Education
    Umfang: 1 Online-Ressource (136 p.)
  3. Educational perspectives on mediality and subjectivation
    discourse, power and analysis
    Beteiligt: Bettinger, Patrick (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham, Switzerland

    1. Educational Perspectives on Mediality and Subjectivation: Introduction / Patrick Bettinger -- 2. 'Network Subjectivity' in the Digital Condition: Three Theoretical Envisionings / Sabrina Schenk -- 3. School of Data and Shifting Forms of Political... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 144280
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    1. Educational Perspectives on Mediality and Subjectivation: Introduction / Patrick Bettinger -- 2. 'Network Subjectivity' in the Digital Condition: Three Theoretical Envisionings / Sabrina Schenk -- 3. School of Data and Shifting Forms of Political Subjectivity / Valentin Dander and Felicitas Macgilchrist -- 4. Sexist Hate Speech as Subjectivation: Challenges in Media Education / Britta Hoffarth -- 5. Powerful Entanglements: Interrelationships Between Platform Architectures and Young People's Performance of Self in Social Media / Viktoria Flasche -- 6. Digital Materiality and Subjectivation: Methodological Aspects of Hybrid Entanglements in Processes of Bildung / Patrick Bettinger -- Index. This book examines the complex relationship between education, media and power. Exploring the entanglement of education media and power structures, the contributions use various examples and case studies to demonstrate how subjectivation processes and digital structures interact with one another. The book asks why modes of subjectivation can be identified with current media cultures, how subjects deal with the challenges and potential of digitality, and how coping and empowerment strategies are developed. By addressing theoretical as well as empirical evidence, the chapters illuminate these connections and the subsequent significance for media education more widely--back cover

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Bettinger, Patrick (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783030843427; 3030843424
    Schriftenreihe: Palgrave studies in educational media
    Schlagworte: Educational technology; Educational technology ; Philosophy
    Umfang: xiii, 136 Seiten, Illustrationen, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Open access version available

    Includes bibliographical references and index

  4. Educational Perspectives on Mediality and Subjectivation
    Discourse, Power and Analysis
    Beteiligt: Bettinger, Patrick (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Springer Nature, [Erscheinungsort nicht ermittelbar]

    This open access book examines the complex relationship between education, media and power. Exploring the entanglement of education media and power structures, the contributions use various examples and case studies to demonstrate how subjectivation... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This open access book examines the complex relationship between education, media and power. Exploring the entanglement of education media and power structures, the contributions use various examples and case studies to demonstrate how subjectivation processes and digital structures interact with one another. The book asks which modes of subjectivation can be identified with current media cultures, how subjects deal with the challenges and potential of digitality, and how coping and empowerment strategies are developed. By addressing theoretical as well as empirical evidence, the chapters illuminate these connections and the subsequent significance for media education more widely

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Bettinger, Patrick (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030843434
    Weitere Identifier:
    hdl: 20.500.12854/72843
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Educational Media
    Schlagworte: Educational equipment & technology, computer-aided learning (CAL); Discourse analysis; Sociology; Media studies; Education
    Umfang: 1 Online-Ressource (136 p.)
  5. Educational perspectives on mediality and subjectivation
    discourse, power and analysis
    Beteiligt: Bettinger, Patrick (Hrsg.)
    Erschienen: [2022]; © 2022
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham, Switzerland

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Potsdam, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Bettinger, Patrick (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783030843427
    Schriftenreihe: Palgrave studies in educational media
    Palgrave pivot
    Schlagworte: Medienpädagogik
    Umfang: xiii, 136 Seiten, Illustrationen