Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 8 von 8.

  1. Psychoanalyse: Naturwissenschaft oder Hermeneutik?
    Autor*in: Seidel, Katja
    Erschienen: 2007
    Verlag:  GRIN Verlag GmbH, München

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783656209201
    Weitere Identifier:
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; psychoanalyse,naturwissenschaft,hermeneutik,philosophie; (VLB-WN)1529
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig. - Vom Verlag als Druckwerk on demand angeboten

  2. Girolamo Portos Bericht von seiner Reise nach Süddeutschland und Österreich
    Edition der Handschriften von 1709, 1710 und 1715 mit sprachhistorischem Kommentar
    Autor*in: Seidel, Katja
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  Logos Verlag, Berlin

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Porto, Girolamo (Hrsg.); Porto, Girolamo
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783832536176; 3832536175
    Weitere Identifier:
    9783832536176
    DDC Klassifikation: Italienisch, Rumänisch, Rätoromanisch (450); 914.3; Handschriften, seltene Bücher (090)
    Schlagworte: Reisebericht <Biblioteca civica Bertoliana>; Toskanisch;
    Weitere Schlagworte: Lexikologie; Reisebericht; 18. Jahrhundert; Edition; Handschrift; Hardcover, Softcover / Romanische Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: VII, 389 Seiten, 21 cm
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Universität des Saarlandes, 2013

  3. Girolamo Portos Bericht von seiner Reise nach Süddeutschland und Österreich
    Edition der Handschriften von 1709, 1710 und 1715 mit sprachhistorischem Kommentar
    Autor*in: Seidel, Katja
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Logos-Verl., Berlin

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783832536176; 3832536175
    Weitere Identifier:
    9783832536176
    Schlagworte: Toskanisch
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Paperback / softback; (DNB-Sachgruppen)55; (DNB-Sachgruppen)61; Lexikologie; Reisebericht; 18. Jahrhundert; Edition; Handschrift; (VLB-WN)1566: Hardcover, Softcover / Romanische Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: VII, 389 S., 21 cm
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Saarbrücken, Univ., Diss., 2013

  4. Psychoanalyse: Naturwissenschaft oder Hermeneutik?
    Autor*in: Seidel, Katja
    Erschienen: 2007
    Verlag:  GRIN Verlag, München

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783640092031
    Weitere Identifier:
    9783640092031
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage, digitale Originalausgabe
    Schlagworte: Psychoanalyse; Hermeneutik; Naturwissenschaften; Verstehen
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (BISAC Subject Heading)PHI000000: PHILOSOPHY / General; Psychoanalyse;Naturwissenschaft;Hermeneutik;Philosophie; (VLB-WN)9529: Philosophie / Sonstiges
    Umfang: Online-Ressource, 28 Seiten
    Bemerkung(en):

    Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  5. The transition from school to post-secondary education - what factors affect educational decisions?
    Autor*in: Seidel, Katja
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Leuphana Universität Lüneburg, Institut für Volkswirtschaftslehre, Lüneburg

    This paper analyses the concrete post-school decision of school students whether to study or to enter the German VET system. It focuses on the investigation of individual risk preferences and the social background of individuals, and the effect on... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 105
    keine Fernleihe

     

    This paper analyses the concrete post-school decision of school students whether to study or to enter the German VET system. It focuses on the investigation of individual risk preferences and the social background of individuals, and the effect on the ultimate decision to enrol in university or to start an apprenticeship, given the same level of qualification. For the empirical approach, the German SOEP is used, and information on individuals' educational decisions between 2007 and 2013 is considered. The results indicate that (i) individual risk preferences do not have an overall effect on the real transition and are not conditional on the academic background of parents; (ii) privileged individuals are more likely to take up higher education; and (iii) even when parents without an academic background support their children during school, they are less likely to guide their children into tertiary education.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/234587
    Schriftenreihe: University of Lüneburg working paper series in economics ; no. 398 (March 2021)
    Schlagworte: Educational decision; risk preferences; uncertainty; social classes; family background
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 34 Seiten), Illustrationen
  6. An exploration of the career decision making process from school to work
    Autor*in: Seidel, Katja
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Leuphana Universität Lüneburg, Lüneburg

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Standort Stendal, Bibliothek
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Pfeifer, Christian (AkademischeR BetreuerIn); Wagner, Joachim (AkademischeR BetreuerIn); Mechtel, Mario (AkademischeR BetreuerIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Umfang: 1 Online-Ressource (2266 KB,180 Seiten), Diagramme, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Das Rahmenpapier der kumulativen Dissertation enthält 5 Fachartikel

    Dissertation, Lüneburg, Leuphana Universität Lüneburg, 2021

    Dissertation, Leuphana Universität Lüneburg, 2021

  7. Apprenticeship: the intention to quit and the role of secondary jobs in it.
    Autor*in: Seidel, Katja
    Erschienen: May 20, 2016
    Verlag:  Leuphana Universität Lüneburg, Institut für Volkswirtschaftslehre, Lüneburg

    This paper analyzes the effects of a secondary job on the intention to quit apprenticeship in Germany. For the empirical approach the representative German firmlevel study "BIBB Survey Vocational Training from the Trainees Point of View 2008"... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 105 (361)
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    This paper analyzes the effects of a secondary job on the intention to quit apprenticeship in Germany. For the empirical approach the representative German firmlevel study "BIBB Survey Vocational Training from the Trainees Point of View 2008" conducted by the Federal Institute for Vocational Education and Training is used. In this study 5901 apprentices were interviewed during their second year of apprenticeship. The probit regressions show a higher intention to quit if apprentices need a secondary job to cover their living costs.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/155669
    Auflage/Ausgabe: This version: May 20, 2016
    Schriftenreihe: University of Lüneburg working paper series in economics ; no. 361
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 34 Seiten), Illustrationen
  8. Job characteristics and their effect on the intention to quit apprenticeship
    Autor*in: Seidel, Katja
    Erschienen: May 24, 2016
    Verlag:  Leuphana Universität Lüneburg, Institut für Volkswirtschaftslehre, Lüneburg

    This paper investigates job characteristics that German training companies could use as a signal to apprentices to lower the quit intentions of apprentices and further to maximize their own probability to cover occurred net costs. Moreover, the... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 105 (362)
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    This paper investigates job characteristics that German training companies could use as a signal to apprentices to lower the quit intentions of apprentices and further to maximize their own probability to cover occurred net costs. Moreover, the results could also be used as policy implications to avoid unnecessary early contract cancellations and especially real dropouts. 10 questions about how important certain achievements are to apprentices and how likely it is to achieve them, were used. For this the "BIBB Survey Vocational Training from the Trainees Point of View 2008" conducted by the Federal Institute for Vocational Education and Training (BIBB) is used. It is a representative German firm-level study of 5901 apprentices in 6 German federal states in the year 2008. The probit regressions show positive effects for job characteristics that represent job security. Expecting to be retained after the apprenticeship and encouraging apprentices to train further constantly decrease the intention to quit. Further, it seems that women are more affected by job security signals, but they also sort more often into occupations with lower retention probabilites. Consequently, it is more a indication for occupational segregation than a sign for differences between sexes.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/155670
    Auflage/Ausgabe: This version: May 24, 2016
    Schriftenreihe: University of Lüneburg working paper series in economics ; no. 362
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 34 Seiten)