Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. The emperor and the world
    exotic elements and the imaging of middle Byzantine imperial power, ninth to thirteenth centuries C.E.
    Autor*in: Walker, Alicia
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge [u. a.]

    "Byzantine imperial imagery is commonly perceived as a static system. In contrast to this common portrayal, this book draws attention to its openness and responsiveness to other artistic traditions. Through a close examination of significant objects... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Byzantine imperial imagery is commonly perceived as a static system. In contrast to this common portrayal, this book draws attention to its openness and responsiveness to other artistic traditions. Through a close examination of significant objects and monuments created over a 350-year period, from the ninth to the thirteenth century, Alicia Walker shows how the visual articulation of Byzantine imperial power not only maintained a visual vocabulary inherited from Greco-Roman antiquity and the Judeo-Christian tradition, but also innovated on these artistic precedents by incorporating styles and forms from contemporary foreign cultures, specifically the Sasanian, Chinese, and Islamic worlds. In addition to art and architecture, this book explores historical accounts and literary works as well as records of ceremonial practices, thereby demonstrating how texts, ritual, and images operated as integrated agents of imperial power. Walker offers new ways to think about cross-cultural interaction in the Middle Ages and explores the diverse ways in which imperial images employed foreign elements in order to express particularly Byzantine meanings"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107004771; 1107004772
    RVK Klassifikation: NH 9300 ; NH 9340
    Schlagworte: Power (Social sciences) in art; Emperors in art; Art and society; Art, Byzantine
    Weitere Schlagworte: Power (Social sciences) in art; Emperors in art; Array; Art, Byzantine
    Umfang: XXVII, 260 S., Ill., 26 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Machine generated contents note: Introduction: imaging emperor and empire in the middle Byzantine era; 1. Emulation: Islamic imports in the iconoclastic era: power, prestige, and the imperial image; 2. Appropriation: stylistic juxtaposition and the articulation of power: the Troyes Casket; 3. Parity: a Byzantine-Islamic community of kings: diplomatic gifts in The Book of Gifts and Rarities; 4. Expropriation: rhetorical images of the emperor and the articulation of difference: the Darmstadt Casket; 5. Incomparability: the Mouchroutas Hall and the aesthetics of imperial power; Conclusion.

  2. Greek Laughter and Tears
    Antiquity and After
    Erschienen: [2022]; ©2017
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    Explores the range and complexity of human emotions and their transmission across cultural traditionsWhat makes us laugh and cry, sometimes at the same time? How do these two primal, seemingly discrete and non-verbal modes of expression intersect in... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Explores the range and complexity of human emotions and their transmission across cultural traditionsWhat makes us laugh and cry, sometimes at the same time? How do these two primal, seemingly discrete and non-verbal modes of expression intersect in everyday life and ritual, and what range of emotions do they evoke? How may they be voiced, shaped and coloured in literature and liturgy, art and music?Bringing together scholars from diverse periods and disciplines of Hellenic and Byzantine studies, this volume explores the shifting shapes and functions of laughter and tears. With a focus on the tragic, the comic and the tragicomic dimensions of laughter and tears in art, literature and performance, as well as on their emotional, socio-cultural and religious significance, it breaks new ground in the study of ancient and Byzantine affectivity.Key featuresIncludes an international cast of 25 distinguished contributors Prominence is given to performative arts and to interactions with other cultures Transitions from Late Antiquity to Byzantium, and from Byzantium to the Renaissance, form focal points from which contributors look backwards, forwards and sidewaysHighlights the variety, audacity and quality of the finest Byzantine works and the extent to which they anticipated the renaissance

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Agapitos, Panagiotis (MitwirkendeR); Alexiou, Margaret (MitwirkendeR); Angold, Michael (MitwirkendeR); Ashbrook Harvey, Susan (MitwirkendeR); Beaton, Roderick (MitwirkendeR); Beta, Simone (MitwirkendeR); Boeck, Elena (MitwirkendeR); Cairns, Douglas (MitwirkendeR); Halliwell, Stephen (MitwirkendeR); Herrin, Judith (MitwirkendeR); Hinterberger, Martin (MitwirkendeR); Holton, David (MitwirkendeR); Maciver, Calum (MitwirkendeR); Marciniak, Przemysław (MitwirkendeR); Mullett, Margaret (MitwirkendeR); Nilsson, Ingela (MitwirkendeR); Papadogiannakis, Ioannis (MitwirkendeR); Pizzone, Aglae (MitwirkendeR); Seaford, Richard (MitwirkendeR); Stavrakopoulou, Anna (MitwirkendeR); Stenger, Jan R. (MitwirkendeR); Walker, Alicia (MitwirkendeR); Webb, Ruth (MitwirkendeR); West, Stephanie (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474403801
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: NH 6880
    Schriftenreihe: Array
    Schlagworte: Emotions in art; Emotions in literature; Emotions in music; Greek literature; Classics & Ancient History; HISTORY / Ancient / General
    Umfang: 1 Online-Ressource (504 p.), 30 B/W illustrations 1 B/W tables
  3. Greek Laughter and Tears
    Antiquity and After
    Erschienen: [2017]; ©2017
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    Explores the range and complexity of human emotions and their transmission across cultural traditionsWhat makes us laugh and cry, sometimes at the same time? How do these two primal, seemingly discrete and non-verbal modes of expression intersect in... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Explores the range and complexity of human emotions and their transmission across cultural traditionsWhat makes us laugh and cry, sometimes at the same time? How do these two primal, seemingly discrete and non-verbal modes of expression intersect in everyday life and ritual, and what range of emotions do they evoke? How may they be voiced, shaped and coloured in literature and liturgy, art and music?Bringing together scholars from diverse periods and disciplines of Hellenic and Byzantine studies, this volume explores the shifting shapes and functions of laughter and tears. With a focus on the tragic, the comic and the tragicomic dimensions of laughter and tears in art, literature and performance, as well as on their emotional, socio-cultural and religious significance, it breaks new ground in the study of ancient and Byzantine affectivity.Key featuresIncludes an international cast of 25 distinguished contributors Prominence is given to performative arts and to interactions with other cultures Transitions from Late Antiquity to Byzantium, and from Byzantium to the Renaissance, form focal points from which contributors look backwards, forwards and sidewaysHighlights the variety, audacity and quality of the finest Byzantine works and the extent to which they anticipated the renaissance...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Agapitos, Panagiotis (Mitwirkender); Angold, Michael (Mitwirkender); Ashbrook Harvey, Susan (Mitwirkender); Beaton, Roderick (Mitwirkender); Beta, Simone (Mitwirkender); Boeck, Elena (Mitwirkender); Halliwell, Stephen (Mitwirkender); Herrin, Judith (Mitwirkender); Hinterberger, Martin (Mitwirkender); Holton, David (Mitwirkender); Maciver, Calum (Mitwirkender); Marciniak, Przemysław (Mitwirkender); Mullett, Margaret (Mitwirkender); Nilsson, Ingela (Mitwirkender); Papadogiannakis, Ioannis (Mitwirkender); Pizzone, Aglae (Mitwirkender); Seaford, Richard (Mitwirkender); Stavrakopoulou, Anna (Mitwirkender); Stenger, Jan R. (Mitwirkender); Walker, Alicia (Mitwirkender); Webb, Ruth (Mitwirkender); West, Stephanie (Mitwirkender)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474403801
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: NH 6880
    Schriftenreihe: Edinburgh Leventis Studies : ELS
    Schlagworte: Griechisch; Mittelgriechisch; Literatur; Gefühl <Motiv>; Lachen; Weinen
    Umfang: 1 Online-Ressource (504 p.), 30 B/W illustrations 1 B/W tables
  4. The emperor and the world
    exotic elements and the imaging of middle Byzantine imperial power, ninth to thirteenth centuries C.E.
    Autor*in: Walker, Alicia
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge [u. a.]

    "Byzantine imperial imagery is commonly perceived as a static system. In contrast to this common portrayal, this book draws attention to its openness and responsiveness to other artistic traditions. Through a close examination of significant objects... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 155544
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Kunstsammlungen Dresden, Kunstbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fakultätsbibliothek Theologie
    Frei 156
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    I Walk 1
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    Byz.: Sp/906g
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2013 A 12648
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bereichsbibliothek Altertumswissenschaften, Abteilung Archäologie
    Cb 520
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Mannheim
    300 NH 9300 W177
    keine Fernleihe
    Landesbibliothek Mecklenburg-Vorpommern Günther Uecker im Landesamt für Kultur und Denkmalpflege
    Fh, Kh 1
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    62.2343
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Byzantine imperial imagery is commonly perceived as a static system. In contrast to this common portrayal, this book draws attention to its openness and responsiveness to other artistic traditions. Through a close examination of significant objects and monuments created over a 350-year period, from the ninth to the thirteenth century, Alicia Walker shows how the visual articulation of Byzantine imperial power not only maintained a visual vocabulary inherited from Greco-Roman antiquity and the Judeo-Christian tradition, but also innovated on these artistic precedents by incorporating styles and forms from contemporary foreign cultures, specifically the Sasanian, Chinese, and Islamic worlds. In addition to art and architecture, this book explores historical accounts and literary works as well as records of ceremonial practices, thereby demonstrating how texts, ritual, and images operated as integrated agents of imperial power. Walker offers new ways to think about cross-cultural interaction in the Middle Ages and explores the diverse ways in which imperial images employed foreign elements in order to express particularly Byzantine meanings"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107004771; 1107004772
    RVK Klassifikation: NH 9300 ; NH 9340
    Schlagworte: Power (Social sciences) in art; Emperors in art; Art and society; Art, Byzantine
    Weitere Schlagworte: Power (Social sciences) in art; Emperors in art; Array; Art, Byzantine
    Umfang: XXVII, 260 S., Ill., 26 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Machine generated contents note: Introduction: imaging emperor and empire in the middle Byzantine era; 1. Emulation: Islamic imports in the iconoclastic era: power, prestige, and the imperial image; 2. Appropriation: stylistic juxtaposition and the articulation of power: the Troyes Casket; 3. Parity: a Byzantine-Islamic community of kings: diplomatic gifts in The Book of Gifts and Rarities; 4. Expropriation: rhetorical images of the emperor and the articulation of difference: the Darmstadt Casket; 5. Incomparability: the Mouchroutas Hall and the aesthetics of imperial power; Conclusion.