Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 14 von 14.

  1. Wage Effects of On-the-Job Training: A Meta-Analysis
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit GmbH, Bonn

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: IZA Discussion Papers ; 6077
    Schlagworte: Betriebliche Bildungsarbeit; Lohnniveau; Bildungsertrag; Metaanalyse
    Weitere Schlagworte: (stw)Betriebliches Bildungsmanagement; (stw)Lohnniveau; (stw)Bildungsertrag; (stw)Meta-Analyse; Graue Literatur; Buch; Online-Publikation
    Umfang: Online-Ressource
  2. Towards reducing anxiety and increasing performance in physics education
    evidence from a randomized experiment
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Graduate School of Business and Economics, Maastricht

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 285
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: [Research memorandum] / Maastricht University, Graduate School of Business and Economics (GSBE) ; RM/19, 014
    Schlagworte: Formative Assessment; Physics; Clicker Devices; Secondary Education; Anxiety; Academic Performance
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 24 Seiten), Illustrationen
  3. Effectively involving low-SES parents in human capital development
    evidence from a field experiment
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Graduate School of Business and Economics, Maastricht

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 285
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: [Research memorandum] / Maastricht University, Graduate School of Business and Economics (GSBE) ; RM/19, 025
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 85 Seiten)
  4. Effectively involving low-SES parents in human capital development
    evidence from a field experiment
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Research Centre for Education and the Labour Market, Maastricht

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 158
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: ROA research memorandum / Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt ; ROA-RM-2019, 8 (September 2019)
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 86 Seiten), Illustrationen
  5. Towards reducing anxiety and increasing performance in physics education
    evidence from a randomized experiment
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Research Centre for Education and the Labour Market, Maastricht

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 158
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: ROA research memorandum / Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt ; ROA-RM-2019, 3 (May 2019)
    Schlagworte: formative assessment; physics; clicker devices; secondary education; anxiety; academic performance
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 23 Seiten), Illustrationen
  6. A full year COVID-19 crisis with interrupted learning and two school closures
    the effects on learning growth and inequality in primary education
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Graduate School of Business and Economics, Maastricht

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 285
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: [Research memorandum] / Maastricht University, Graduate School of Business and Economics (GSBE) ; RM/21, 021
    Schlagworte: School Closures; COVID-19 crisis; Learning Growth; Inequality; Socioeconomic Status (SES); Family Situation; Primary Education
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 56 Seiten), Illustrationen
  7. Sharp increase in inequality in education in times of the COVID19-pandemic

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 285
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: [Research memorandum] / Maastricht University, Graduate School of Business and Economics (GSBE) ; RM/21, 022
    Schlagworte: school closures; COVID-19 crisis; learning growth; inequality; socioeconomic status (SES); Primary Education
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 48 Seiten), Illustrationen
  8. The impact of voucher schools
    evidence from Swedish upper secondary schools
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  Swedish Institute for Social Research (SOFI), Stockholm University, [Stockholm]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 567
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Working paper / Swedish Institute for Social Research ; 2020, 3
    Schlagworte: Private provision; independent schools; voucher school reform; vocational education; upper secondary education
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 78 Seiten), Illustrationen
  9. A full year COVID-19 crisis with interrupted learning and two school closures
    the effects on learning growth and inequality in primary education
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Research Centre for Education and the Labour Market, Maastricht, The Netherlands

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 158
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: ROA research memorandum / Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt ; ROA-RM-2021, 9 (December 2021)
    Schlagworte: school closures; COVID-19 crisis; learning growth; inequality; socioeconomicstatus (SES); family situation; Primary Education
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 59 Seiten), Illustrationen
  10. Sharp increase in inequality in education in times of the COVID-19-pandemic
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Research Centre for Education and the Labour Market, Maastricht, The Netherlands

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 158
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: ROA research memorandum / Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt ; ROA-RM-2021, 10 (December 2021)
    Schlagworte: school closures; COVID-19 crisis; learning growth; inequality; socioeconomicstatus (SES); Primary Education
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 49 Seiten), Illustrationen
  11. Demand for secondary school characteristics
    evidence from school choice data in Hungary = Iskolai jellemzők és a középiskolák iránti kereslet
    Erschienen: June 2018
    Verlag:  Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, Hungarian Academy of Sciences, Budapest

    We estimate preferences for school tracks in upper secondary education in Hungary. We consider travel time, school SES composition, school level (in terms of peer quality) and school quality (in terms of added value). We find that students have... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 152
    keine Fernleihe

     

    We estimate preferences for school tracks in upper secondary education in Hungary. We consider travel time, school SES composition, school level (in terms of peer quality) and school quality (in terms of added value). We find that students have stronger preferences for school SES composition and school level, rather than school quality (which may be harder to observe). Furthermore, these preferences vary between high and low ranked schools, indicating students use heuristics in the process of compiling their ranked preference list.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/200349
    Schriftenreihe: Budapest working papers on the labour market ; BWP 2018, 3
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 40 Seiten), Illustrationen
  12. Wage effects of on-the-job training
    a meta-analysis
    Erschienen: 2011

    A meta-analysis is used to study the average wage effects of on-the-job training. This study shows that the average reported wage effect of on-the-job training, corrected for publication bias, is 2.6 per cent per course. The analyses reveal a... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 158 (2011,11)
    keine Fernleihe

     

    A meta-analysis is used to study the average wage effects of on-the-job training. This study shows that the average reported wage effect of on-the-job training, corrected for publication bias, is 2.6 per cent per course. The analyses reveal a substantial heterogeneity between training courses, while wage effects reported in studies based on instrumental variables and panel estimators are substantially lower than estimates based on techniques that do not correct for selectivity issues. Appropriate methodology and the quality of the data turn out to be crucial to determine the wage returns. on-the-job training, meta-analysis, publication bias

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Research memorandum / Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, ROA-RM ; 2011,11
    Schlagworte: Betriebliches Bildungsmanagement; Lohnniveau; Bildungsertrag; Meta-Analyse
    Umfang: Online-Ressource (41 S.), graph. Darst.
  13. Wage effects of on-the-job training
    a meta-analysis
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Maastricht Research School of Economics of Technology and Organizations, Maastricht

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 174 (2011,54)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: METEOR / Maastricht research school of Economics of Technology and Organizations ; 11/054
    Schlagworte: Betriebliches Bildungsmanagement; Lohnniveau; Bildungsertrag; Meta-Analyse
    Umfang: Online-Ressource (PDF-Datei: 41 S.), graph. Darst.
  14. Wage effects of on-the-job training
    a meta-analysis
    Erschienen: 2011
    Verlag:  IZA, Bonn

    A meta-analysis is used to study the average wage effects of on-the-job training. This study shows that the average reported wage effect of on-the-job training, corrected for publication bias, is 2.6 per cent per course. The analyses reveal a... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 4 (6077)
    keine Fernleihe

     

    A meta-analysis is used to study the average wage effects of on-the-job training. This study shows that the average reported wage effect of on-the-job training, corrected for publication bias, is 2.6 per cent per course. The analyses reveal a substantial heterogeneity between training courses, while wage effects reported in studies based on instrumental variables and panel estimators are substantially lower than estimates based on techniques that do not correct for selectivity issues. Appropriate methodology and the quality of the data turn out to be crucial to determine the wage returns. -- on-the-job training ; meta-analysis ; publication bias

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/58876
    Schriftenreihe: Discussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit ; 6077
    Schlagworte: Betriebliches Bildungsmanagement; Lohnniveau; Bildungsertrag; Meta-Analyse
    Umfang: Online-Ressource (PDF-Datei: 41 S., 641,12 KB), graph. Darst.