Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 29.

  1. Rumba under Fire: The Arts of Survival from West Point to Delhi
    Beteiligt: Dumitrescu, Irina (Hrsg.)
    Erschienen: 2016
    Verlag:  punctum books, Earth, Milky Way

    A professor of poetry uses a deck of playing cards to measure the time until her lover returns from Afghanistan. Congolese soldiers find their loneliness reflected in the lyrics of rumba songs. Survivors of the siege of Sarajevo discuss which book... mehr

     

    A professor of poetry uses a deck of playing cards to measure the time until her lover returns from Afghanistan. Congolese soldiers find their loneliness reflected in the lyrics of rumba songs. Survivors of the siege of Sarajevo discuss which book they would have never burned for fuel. A Romanian political prisoner writes her memoir in her head, a book no one will ever read. These are the arts of survival in times of crisis. Rumba Under Fire proposes we think differently about what it means for the arts and liberal arts to be “in crisis.” In prose and poetry, the contributors to Rumba Under Fire explore what it means to do art in hard times. How do people teach, create, study, and rehearse in situations of political crisis? Can art and intellectual work really function as resistance to power? What relationship do scholars, journalists, or even memoirists have to the crises they describe and explain? How do works created in crisis, especially at the extremes of human endurance, fit into our theories of knowledge and creativity?

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN
    Beteiligt: Dumitrescu, Irina (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Cultural studies
    Weitere Schlagworte: cultural studies; humanities; art in crisis; crisis; war
    Umfang: 1 electronic resource (264 p.)
  2. The shapes of early English poetry
    style, form, history
    Beteiligt: Dumitrescu, Irina (HerausgeberIn); Weiskott, Eric (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2019]; April 2019
    Verlag:  Medieval Institute Publications, Western Michigan University, Kalamazoo ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    This volume contributes to the study of early English poetics. In these essays, several related approaches and fields of study radiate outward from poetics, including stylistics, literary history, word studies, gender studies, metrics, and textual... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    This volume contributes to the study of early English poetics. In these essays, several related approaches and fields of study radiate outward from poetics, including stylistics, literary history, word studies, gender studies, metrics, and textual criticism. By combining and redirecting these traditional scholarly methods, as well as exploring newer ones such as object-oriented ontology and sound studies, these essays demonstrate how poetry responds to its intellectual, literary, and material contexts. The contributors propose to connect the small (syllables, words, and phrases) to the large (histories, emotions, faiths, secrets). In doing so, they attempt to work magic on the texts they consider: turning an ordinary word into something strange and new, or demonstrating texture, difference, and horizontality where previous eyes had perceived only smoothness, sameness, and verticality Frontmatter -- Contents -- Acknowledgments -- Roberta Frank’s Publications, 1970–present -- Introduction -- Part 1. Seasons -- Weathering Time in the Wanderer / Hurley, Mary Kate -- Beowulf as Anti-Virgilian World Literature Archaeology, Ekphrasis, and Epic / Johnston, Andrew James -- A Portrait of the Translator as Grendel’s Mother The Postcolonial Feminist Polyphony of Meghan Purvis’s Beowulf / Ferhatović, Denis -- Part 2. Engines -- Light Verse in Anglo-Saxon England / Thornbury, Emily V. -- The Paris Psalter and English Literary History / Weiskott, Eric -- Generative Form / Novacich, Sarah Elliott -- Kennings and Things: Towards an Object-Oriented Skaldic Poetics / Abram, Christopher -- Part 3. Discordance -- Lydgate’s Missing “Ballade” and the Bibliographical Imaginary / Kraebel, Andrew -- Spoiled and Eaten: Figures of Absorption in Medieval English Poetry / Dumitrescu, Irina -- “Gehyre se ðe wille”: Sonic Worlds in Old Testament Poetry / Zweck, Jordan -- Notes on Contributors -- Index

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Dumitrescu, Irina (HerausgeberIn); Weiskott, Eric (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781580443609
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Studies in medieval and early modern culture ; 64
    Schlagworte: English poetry; English poetry; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh
    Umfang: 1 Online-Ressource (xix, 281 Seiten), Illustrationen
  3. The shapes of early English poetry
    style, form, history
    Beteiligt: Dumitrescu, Irina (HerausgeberIn); Weiskott, Eric (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Medieval Institute Publications, Western Michigan University, Kalamazoo

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 89268
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Dumitrescu, Irina (HerausgeberIn); Weiskott, Eric (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781580443593; 1580443591
    Schriftenreihe: Studies in medieval and early modern culture ; 64
    Schlagworte: English poetry; English poetry; English poetry ; Middle English; English poetry ; Old English; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: xix, 281 pages, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Series numbering identified as [no.] 64 on publisher website

    Includes bibliographical references and index

  4. Heroinnen und Heldinnen in Geschichte, Kunst und Literatur
    mit 25 Abbildungen
    Beteiligt: Baumann, Uwe (HerausgeberIn); Laureys, Marc (HerausgeberIn); Vössing, Konrad (HerausgeberIn); Baumann, Uwe (VerfasserIn von ergänzendem Text); Brüggen, Elke (VerfasserIn von ergänzendem Text); Dumitrescu, Irina (VerfasserIn von ergänzendem Text); Gymnich, Marion (VerfasserIn von ergänzendem Text); Hecke, Marthe-Siobhán (VerfasserIn von ergänzendem Text); Krumeich, Gerd (VerfasserIn von ergänzendem Text); Laureys, Marc (VerfasserIn von ergänzendem Text); Lichterfeld, Imke (VerfasserIn von ergänzendem Text); Lindner, Martin (VerfasserIn von ergänzendem Text); Meier, Nicole (VerfasserIn von ergänzendem Text); Plassmann, Alheydis (VerfasserIn von ergänzendem Text); Posselt-Kuhli, Christine (VerfasserIn von ergänzendem Text); Roling, Bernd (VerfasserIn von ergänzendem Text); Vössing, Konrad (VerfasserIn von ergänzendem Text); Wich-Reif, Claudia (VerfasserIn von ergänzendem Text)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  V&R unipress, Göttingen ; Bonn University Press, Bonn

    Die 15 Beiträge des Bandes fokussieren Heroinnen/Heldinnen, deren exemplarisches Handeln und/oder künstlerische Repräsentation die Möglichkeit aufzeigen, die ubiquitäre moderne Skepsis gegenüber Heroen- und Heldentum – die in vormodernen Epochen... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Ev. Hochschul- und Zentralbibliothek Württemberg, Standort Ludwigsburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule Nordhausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Ev. Hochschul- und Zentralbibliothek Württemberg, Standort Stuttgart-Birkach
    keine Fernleihe
    Ev. Hochschul- und Zentralbibliothek Württemberg, Standort Stuttgart-Möhringen
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Die 15 Beiträge des Bandes fokussieren Heroinnen/Heldinnen, deren exemplarisches Handeln und/oder künstlerische Repräsentation die Möglichkeit aufzeigen, die ubiquitäre moderne Skepsis gegenüber Heroen- und Heldentum – die in vormodernen Epochen komplexer war – zu überwinden. Sie verdeutlichen, dass die virtus heroica keineswegs nur männlich konzeptualisiert wird. Die Beiträge loten aus, wie wirkmächtig männliche Norm- und Referenzmuster in der historischen, literarischen, künstlerischen und kulturellen Repräsentation von Heroinnen/Heldinnen sind. Zugleich zeigen die einzelnen Modellstudien aus je unterschiedlichen (Fach-)Perspektiven und auf der Analysebasis unterschiedlichster medialer Repräsentationen die Wirkmächtigkeit der Classical Tradition, die für die interdisziplinäre Konzeptualisierung von weiblichem Heroen-/Heldentum vergangener, „heroischer“ Epochen eine geradezu paradigmatische Rolle spielt.The 15 contributions of this volume focus on heroines, whose exemplary actions and / or artistic representations emphasise the possibility to overcome the ubiquitous modern scepticism towards heroism and heroes / heroines – which was definitely more complex in pre-modern “heroic” times – and highlight that conceptualisations of the virtus heroica are by no means only male(-coded). The contributions analyse the influence, prevalence and potency of male norms and references on the historical, literary, artistic and cultural representation of the discourse-inaugurating heroine en détail. At the same time, the respective contributions also serve as exemplary analyses of different forms of media representations from a variety of perspectives and research fields and traditions which illustrate the efficacy of the Classical Tradition, a tradition which plays an almost paradigmatic role in the interdisciplinary conceptualisation of female heroism / heroines of former, “heroic” epochs. Angaben zur beteiligten Person Baumann: Prof. Dr. Uwe Baumann lehrt Anglistik: Literatur- und Kulturwissenschaft an der Universität Bonn. Angaben zur beteiligten Person Laureys: Dr. Marc Laureys ist Professor für Mittel- und Neulateinische Philologie an der Universität Bonn und Sprecher des Bonner Centre for the Classical Tradition. Angaben zur beteiligten Person Vössing: Prof. Dr. Konrad Vössing lehrt seit 2005 Alte Geschichte an der Universität Bonn und ist Mitglied der Nordrhein-Westfälischen Akademie der Wissenschaften und der Künste. Angaben zur beteiligten Person Brüggen: Prof. Dr. Elke Brüggen lehrt Ältere deutsche Sprache und Literatur mit besonderer Berücksichtigung der deutschen Literatur des Mittelalters an der Universität Bonn. Sie ist stellvertretende Sprecherin des Bonner SFB 1167. Angaben zur beteiligten Person Dumitrescu: Dr. Irina Dumitrescu ist Professorin und Head of English Medieval Studies am Institut für Anglistik, Amerikanistik und Keltologie der Universität Bonn. Angaben zur beteiligten Person Gymnich: Prof. Dr. Marion Gymnich lehrt Anglistische Literatur- und Kulturwissenschaft an der Universität Bonn. Angaben zur beteiligten Person Krumeich: Gerd Krumeich lehrt Neuere und Neueste Geschichte an der Universität Düsseldorf. Angaben zur beteiligten Person Lichterfeld: Dr. Imke Lichterfeld hat in Bonn und Aberdeen, Schottland, Anglistik und Geschichte studiert, ein Jahr in York, Goßbritannien, als Lehrerin gearbeitet und war als Mitarbeiterin an der Universiät Bonn tätig, wo sie 2010 promoviert wurde. Zurzeit ist sie Studiengangsmanagerin am Institut für Anglistik, Amerikanistik und Keltologie. Angaben zur beteiligten Person Lindner: Dr. Martin Lindner ist geschäftsführender Assistent am Althistorischen Seminar der Georg-August-Universität Göttingen. Seine Forschungsschwerpunkte sind die Römische Kaiserzeit, die Mentalitätsgeschichte und die Antikenrezeption, insbesondere nationale Mythenbildung und die Antike in Film, Roman und Comic. Angaben zur beteiligten Person Plassmann: Dr. Alheydis Plassmann ist Privatdozentin in der Abteilung für Geschichte der Frühen Neuzeit und Rheinische Landesgeschichte an der Universität Bonn. Sie ist Leiterin des Projekts »Englische Königsherrschaft im Spiegel der Tyrannenschelte« des SFB 1167. Angaben zur beteiligten Person Wich-Reif: Dr. Claudia Wich-Reif ist Professorin für Geschichte der Deutschen Sprache und Sprachliche Variation an der Universität Bonn. Sie wurde 1999 in Bamberg promoviert und habilitierte sich 2007 an der Freien Universität Berlin.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Baumann, Uwe (HerausgeberIn); Laureys, Marc (HerausgeberIn); Vössing, Konrad (HerausgeberIn); Baumann, Uwe (VerfasserIn von ergänzendem Text); Brüggen, Elke (VerfasserIn von ergänzendem Text); Dumitrescu, Irina (VerfasserIn von ergänzendem Text); Gymnich, Marion (VerfasserIn von ergänzendem Text); Hecke, Marthe-Siobhán (VerfasserIn von ergänzendem Text); Krumeich, Gerd (VerfasserIn von ergänzendem Text); Laureys, Marc (VerfasserIn von ergänzendem Text); Lichterfeld, Imke (VerfasserIn von ergänzendem Text); Lindner, Martin (VerfasserIn von ergänzendem Text); Meier, Nicole (VerfasserIn von ergänzendem Text); Plassmann, Alheydis (VerfasserIn von ergänzendem Text); Posselt-Kuhli, Christine (VerfasserIn von ergänzendem Text); Roling, Bernd (VerfasserIn von ergänzendem Text); Vössing, Konrad (VerfasserIn von ergänzendem Text); Wich-Reif, Claudia (VerfasserIn von ergänzendem Text)
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783737014038
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: Super alta perennis. ; Band 023
    Schlagworte: Octavia; Margaret von Anjou; Elene; Ursprungserzählungen; Kunst; Disa; virtus heroic; Marîne; Antikfilm; Heroin; Minerva; Heldin; Kleopatra; Gender Studies; Lucretia; Jeanne d’Arc; Amazonen; Xena; Game of Thrones; Legend of Good Women; Warrior Princess; Boudica; Chaucer; Daenerys Targaryen; Literatur
    Umfang: 1 Online-Ressource (432 Seiten), Ill.
  5. Rumba under fire
    the arts of survival from West Point to Delhi
    Beteiligt: Dumitrescu, Irina (Herausgeber)
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Punctum Books, [Brooklyn]

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    2016/7199
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Dumitrescu, Irina (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780692655832
    Schlagworte: Literatur; Politik; Politischer Protest; Kunst
    Umfang: XXIII, 240 Seiten, Illustration
  6. The experience of education in Anglo-Saxon literature
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Universität Bonn, Institut für Anglistik, Amerikanistik und Keltologie, Bibliothek
    HH 1187 D888
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    2018/1460
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 76685
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781108416863
    Schriftenreihe: Cambridge studies in medieval literature ; 102
    Schlagworte: Education, Medieval; Learning and scholarship; Education in literature; Lernen; Literatur; Altenglisch; Lehre; Bildung
    Umfang: xiii, 235 Seiten
  7. The experience of education in Anglo-Saxon literature
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge, United Kingdom

    "Anglo-Saxons valued education yet understood how precarious it could be, alternately bolstered and undermined by fear, desire, and memory. They praised their teachers in official writing, but composed and translated scenes of instruction that... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Anglo-Saxons valued education yet understood how precarious it could be, alternately bolstered and undermined by fear, desire, and memory. They praised their teachers in official writing, but composed and translated scenes of instruction that revealed the emotional and cognitive complexity of learning. Irina Dumitrescu explores how early medieval writers used fictional representations of education to explore the relationship between teacher and student. These texts hint at the challenges of teaching and learning: curiosity, pride, forgetfulness, inattention, and despair. Still, these difficulties are understood to be part of the dynamic process of pedagogy, not simply a sign of its failure. The book demonstrates the enduring concern of Anglo-Saxon authors with learning throughout Old English and Latin poems, hagiographies, histories, and schoolbooks"-- Machine generated contents note: Introduction; 1. Letters: Bede's Ecclesiastical History of the English People; 2. Prayer: Solomon and Saturn I; 3. Violence: 'lfric Bata's colloquies; 4. Recollection: Andreas; 5. Desire: the life of St Mary of Egypt; Conclusion: the ends of teaching

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781108416863; 9781108403368
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HH 1185
    Schriftenreihe: Cambridge studies in medieval literature ; 102
    Schlagworte: English literature; Education in literature; Teachers in literature; Civilization, Anglo-Saxon, in literature
    Umfang: xiii, 235 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 201 - 228

  8. The shapes of early English poetry
    style, form, history
    Beteiligt: Dumitrescu, Irina (Hrsg.); Weiskott, Eric (Hrsg.)
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Medieval Institute Publications, Western Michigan University, Kalamazoo

    This volume contributes to the study of early English poetics. In these essays, several related approaches and fields of study radiate outward from poetics, including stylistics, literary history, word studies, gender studies, metrics, and textual... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This volume contributes to the study of early English poetics. In these essays, several related approaches and fields of study radiate outward from poetics, including stylistics, literary history, word studies, gender studies, metrics, and textual criticism. By combining and redirecting these traditional scholarly methods, as well as exploring newer ones such as object-oriented ontology and sound studies, these essays demonstrate how poetry responds to its intellectual, literary, and material contexts. The contributors propose to connect the small (syllables, words, and phrases) to the large (histories, emotions, faiths, secrets). In doing so, they attempt to work magic on the texts they consider: turning an ordinary word into something strange and new, or demonstrating texture, difference, and horizontality where previous eyes had perceived only smoothness, sameness, and verticality

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Dumitrescu, Irina (Hrsg.); Weiskott, Eric (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781580443609
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HH 1190
    Schriftenreihe: Studies in medieval and early modern culture ; [64]
    Schlagworte: Altenglisch; Dichtung; Medieval Studies; Mediävistik; Middle English; Mittelenglisch; Old English; Poetics; Poetik; poetry; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh; Altenglisch; Versdichtung
    Umfang: 1 Online-Ressource (xix, 281 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Fälschlicherweise als Band 51 der Reihe bezeichnet.

  9. The experience of education in Anglo-Saxon literature
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    "Anglo-Saxons valued education yet understood how precarious it could be, alternately bolstered and undermined by fear, desire, and memory. They praised their teachers in official writing, but composed and translated scenes of instruction that... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Monumenta Germaniae Historica, Deutsches Institut für Erforschung des Mittelalters, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Anglo-Saxons valued education yet understood how precarious it could be, alternately bolstered and undermined by fear, desire, and memory. They praised their teachers in official writing, but composed and translated scenes of instruction that revealed the emotional and cognitive complexity of learning. Irina Dumitrescu explores how early medieval writers used fictional representations of education to explore the relationship between teacher and student. These texts hint at the challenges of teaching and learning: curiosity, pride, forgetfulness, inattention, and despair. Still, these difficulties are understood to be part of the dynamic process of pedagogy, not simply a sign of its failure. The book demonstrates the enduring concern of Anglo-Saxon authors with learning throughout Old English and Latin poems, hagiographies, histories, and schoolbooks"...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781108403368; 9781108416863
    RVK Klassifikation: HH 1121
    Schriftenreihe: Cambridge studies in medieval literature ; 102
    Schlagworte: LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh / bisacsh; English literature; Education in literature; Teachers in literature; Civilization, Anglo-Saxon, in literature; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh; Literatur; Bildung <Motiv>; Unterricht <Motiv>; Erziehung <Motiv>; Altenglisch
    Umfang: xii, 235 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  10. The shapes of early English poetry
    style, form, history
    Beteiligt: Dumitrescu, Irina (Hrsg.); Weiskott, Eric (Hrsg.)
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; Boston

    This volume contributes to the study of early English poetics. In these essays, several related approaches and fields of study radiate outward from poetics, including stylistics, literary history, word studies, gender studies, metrics, and textual... mehr

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This volume contributes to the study of early English poetics. In these essays, several related approaches and fields of study radiate outward from poetics, including stylistics, literary history, word studies, gender studies, metrics, and textual criticism. By combining and redirecting these traditional scholarly methods, as well as exploring newer ones such as object-oriented ontology and sound studies, these essays demonstrate how poetry responds to its intellectual, literary, and material contexts. The contributors propose to connect the small (syllables, words, and phrases) to the large (histories, emotions, faiths, secrets). In doing so, they attempt to work magic on the texts they consider: turning an ordinary word into something strange and new, or demonstrating texture, difference, and horizontality where previous eyes had perceived only smoothness, sameness, and verticality

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Dumitrescu, Irina (Hrsg.); Weiskott, Eric (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781580443593
    RVK Klassifikation: HH 1190
    Schriftenreihe: Studies in Medieval and early modern culture ; [64]
    Schlagworte: Altenglisch; Dichtung; Medieval Studies; Mediävistik; Middle English; Mittelenglisch; Old English; Poetics; Poetik; poetry; Altenglisch; Versdichtung
    Umfang: xix, 281 Seiten
  11. The experience of education in Anglo-Saxon literature
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Anglo-Saxons valued education yet understood how precarious it could be, alternately bolstered and undermined by fear, desire, and memory. They praised their teachers in official writing, but composed and translated scenes of instruction that... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Anglo-Saxons valued education yet understood how precarious it could be, alternately bolstered and undermined by fear, desire, and memory. They praised their teachers in official writing, but composed and translated scenes of instruction that revealed the emotional and cognitive complexity of learning. Irina Dumitrescu explores how early medieval writers used fictional representations of education to explore the relationship between teacher and student. These texts hint at the challenges of teaching and learning: curiosity, pride, forgetfulness, inattention, and despair. Still, these difficulties are understood to be part of the dynamic process of pedagogy, not simply a sign of its failure. The book demonstrates the enduring concern of Anglo-Saxon authors with learning throughout Old English and Latin poems, hagiographies, histories, and schoolbooks

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HH 1121
    Schriftenreihe: Cambridge studies in medieval literature ; 102
    Schlagworte: English literature / Old English, ca. 450-1100 / History and criticism; Education in literature; Teachers in literature; Civilization, Anglo-Saxon, in literature; Literatur; Erziehung <Motiv>; Altenglisch; Bildung <Motiv>; Unterricht <Motiv>
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 235 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 12 Feb 2018)

  12. The experience of education in Anglo-Saxon literature
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Anglo-Saxons valued education yet understood how precarious it could be, alternately bolstered and undermined by fear, desire, and memory. They praised their teachers in official writing, but composed and translated scenes of instruction that... mehr

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Anglo-Saxons valued education yet understood how precarious it could be, alternately bolstered and undermined by fear, desire, and memory. They praised their teachers in official writing, but composed and translated scenes of instruction that revealed the emotional and cognitive complexity of learning. Irina Dumitrescu explores how early medieval writers used fictional representations of education to explore the relationship between teacher and student. These texts hint at the challenges of teaching and learning: curiosity, pride, forgetfulness, inattention, and despair. Still, these difficulties are understood to be part of the dynamic process of pedagogy, not simply a sign of its failure. The book demonstrates the enduring concern of Anglo-Saxon authors with learning throughout Old English and Latin poems, hagiographies, histories, and schoolbooks

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781108242103
    Weitere Identifier:
    (ZDB-20-CBO)CR9781108242103
    Schriftenreihe: Cambridge studies in medieval literature ; 102
    Schlagworte: Altenglisch; Erziehung <Motiv>; Literatur; Unterricht <Motiv>; Bildung <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Array; Education in literature; Teachers in literature; Civilization, Anglo-Saxon, in literature; Array
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 235 Seiten)
  13. The Shapes of Early English Poetry
    Style, Form, History
    Beteiligt: Dumitrescu, Irina (Herausgeber); Weiskott, Eric (Herausgeber)
    Erschienen: [2019]; ©2019
    Verlag:  Medieval Institute Publications, Kalamazoo, MI

    This volume contributes to the study of early English poetics. In these essays, several related approaches and fields of study radiate outward from poetics, including stylistics, literary history, word studies, gender studies, metrics, and textual... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Bielefeld, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Elektronische Ressourcen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek, Zweigbibliothek Bottrop
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This volume contributes to the study of early English poetics. In these essays, several related approaches and fields of study radiate outward from poetics, including stylistics, literary history, word studies, gender studies, metrics, and textual criticism. By combining and redirecting these traditional scholarly methods, as well as exploring newer ones such as object-oriented ontology and sound studies, these essays demonstrate how poetry responds to its intellectual, literary, and material contexts. The contributors propose to connect the small (syllables, words, and phrases) to the large (histories, emotions, faiths, secrets). In doing so, they attempt to work magic on the texts they consider: turning an ordinary word into something strange and new, or demonstrating texture, difference, and horizontality where previous eyes had perceived only smoothness, sameness, and verticality

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Dumitrescu, Irina (Herausgeber); Weiskott, Eric (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781580443609
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Studies in Medieval and Early Modern Culture ; 64
    Weitere Schlagworte: Altenglisch; Dichtung; Medieval Studies; Mediävistik; Middle English; Mittelenglisch; Old English; Poetics; Poetik; poetry; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh
    Umfang: 1 online resource (400 p.)
  14. The martyred tongue: the legendaries of Prudentius and Theresa Hak Kyung Cha

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    ISSN: 2040-5979
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel:
    In:: Postmedieval; Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2010-; 8, Heft 3 (22.8.2017), 334-351, 9.2017; Online-Ressource
    Weitere Schlagworte: (lcsh)Literature.; (lcsh)Europe--History—476-1492.; (lcsh)Literature, Medieval.; (lcsh)Humanities--Digital libraries.; Literature.; Literature, general.; Medieval Literature.; Digital Humanities.; History of Medieval Europe.
    Umfang: Online-Ressource, online resource.
  15. About the Cover

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    ISSN: 2040-5979
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel:
    In:: Postmedieval; Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2010-; 8, Heft 3 (22.8.2017), 267-269, 9.2017; Online-Ressource
    Weitere Schlagworte: (lcsh)Literature.; (lcsh)Europe--History—476-1492.; (lcsh)Literature, Medieval.; (lcsh)Humanities--Digital libraries.; Literature.; Literature, general.; Medieval Literature.; Digital Humanities.; History of Medieval Europe.
    Umfang: Online-Ressource, online resource.
  16. Heroinnen und Heldinnen in Geschichte, Kunst und Literatur

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Baumann, Uwe (Herausgeber); Laureys, Marc (Herausgeber); Vössing, Konrad (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Online
    ISBN: 9783847014034; 384701403X
    Weitere Identifier:
    9783847014034
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage 2022
    Körperschaften/Kongresse: CCT-Arbeitstagung (2015, Bonn)
    Schriftenreihe: Super alta perennis. ; Band 023
    Schlagworte: Antike; Heldin; Heroine; Rezeption; Geschichte; Literatur; Literatur; Deutsch; Rezeption; Frau <Motiv>; Held <Motiv>
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; Antikfilm; Daenerys Targaryen; Elene; Octavia; Chaucer; Margaret von Anjou; Kunst; Marîne; Amazonen; Boudica; Ursprungserzählungen; Warrior Princess; Kleopatra; Xena; Gender Studies; Heroin; Disa; Minerva; Jeanne d’Arc; Heldin; Literatur; Lucretia; virtus heroic; Game of Thrones; Legend of Good Women; (VLB-WN)9510; (Artikeltyp)210; (Produktgruppe)U6000
    Umfang: Online-Ressource, 432 Seiten, mit 25 Abbildungen
  17. The Shapes of Early English Poetry
    Style, Form, History
  18. <<The>> experience of education in Anglo-Saxon literature
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Cambridge studies in medieval literature ; 102
    Schlagworte: English literature / Old English, ca. 450-1100 / History and criticism; Education in literature; Teachers in literature; Civilization, Anglo-Saxon, in literature
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 235 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 201-228

  19. <<The>> experience of education in Anglo-Saxon literature
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Anglo-Saxons valued education yet understood how precarious it could be, alternately bolstered and undermined by fear, desire, and memory. They praised their teachers in official writing, but composed and translated scenes of instruction that... mehr

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    keine Fernleihe

     

    Anglo-Saxons valued education yet understood how precarious it could be, alternately bolstered and undermined by fear, desire, and memory. They praised their teachers in official writing, but composed and translated scenes of instruction that revealed the emotional and cognitive complexity of learning. Irina Dumitrescu explores how early medieval writers used fictional representations of education to explore the relationship between teacher and student. These texts hint at the challenges of teaching and learning: curiosity, pride, forgetfulness, inattention, and despair. Still, these difficulties are understood to be part of the dynamic process of pedagogy, not simply a sign of its failure. The book demonstrates the enduring concern of Anglo-Saxon authors with learning throughout Old English and Latin poems, hagiographies, histories, and schoolbooks

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781108242103
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Cambridge studies in medieval literature ; 102
    Schlagworte: English literature / Old English, ca. 450-1100 / History and criticism; Education in literature; Teachers in literature; Civilization, Anglo-Saxon, in literature
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 235 Seiten)
  20. The experience of education in Anglo-Saxon literature
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Anglo-Saxons valued education yet understood how precarious it could be, alternately bolstered and undermined by fear, desire, and memory. They praised their teachers in official writing, but composed and translated scenes of instruction that... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Anglo-Saxons valued education yet understood how precarious it could be, alternately bolstered and undermined by fear, desire, and memory. They praised their teachers in official writing, but composed and translated scenes of instruction that revealed the emotional and cognitive complexity of learning. Irina Dumitrescu explores how early medieval writers used fictional representations of education to explore the relationship between teacher and student. These texts hint at the challenges of teaching and learning: curiosity, pride, forgetfulness, inattention, and despair. Still, these difficulties are understood to be part of the dynamic process of pedagogy, not simply a sign of its failure. The book demonstrates the enduring concern of Anglo-Saxon authors with learning throughout Old English and Latin poems, hagiographies, histories, and schoolbooks

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781108242103
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Cambridge studies in medieval literature ; 102
    Schlagworte: Civilization, Anglo-Saxon, in literature; Teachers in literature; English literature; Education in literature; English literature ; Old English, ca. 450-1100 ; History and criticism; Education in literature; Teachers in literature; Civilization, Anglo-Saxon, in literature; Great Britain ; History ; Anglo-Saxon period, 449-1066
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 235 pages), digital, PDF file(s)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 12 Feb 2018)

  21. The shapes of early English poetry
    style, form, history
    Beteiligt: Dumitrescu, Irina (Hrsg.); Weiskott, Eric (Hrsg.)
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Medieval Institute Publications, Western Michigan University, Kalamazoo

    This volume contributes to the study of early English poetics. In these essays, several related approaches and fields of study radiate outward from poetics, including stylistics, literary history, word studies, gender studies, metrics, and textual... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This volume contributes to the study of early English poetics. In these essays, several related approaches and fields of study radiate outward from poetics, including stylistics, literary history, word studies, gender studies, metrics, and textual criticism. By combining and redirecting these traditional scholarly methods, as well as exploring newer ones such as object-oriented ontology and sound studies, these essays demonstrate how poetry responds to its intellectual, literary, and material contexts. The contributors propose to connect the small (syllables, words, and phrases) to the large (histories, emotions, faiths, secrets). In doing so, they attempt to work magic on the texts they consider: turning an ordinary word into something strange and new, or demonstrating texture, difference, and horizontality where previous eyes had perceived only smoothness, sameness, and verticality

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Dumitrescu, Irina (Hrsg.); Weiskott, Eric (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781580443609
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HH 1190
    Schriftenreihe: Studies in medieval and early modern culture ; [64]
    Schlagworte: Altenglisch; Dichtung; Medieval Studies; Mediävistik; Middle English; Mittelenglisch; Old English; Poetics; Poetik; poetry; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh; Altenglisch; Versdichtung
    Umfang: 1 Online-Ressource (xix, 281 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Fälschlicherweise als Band 51 der Reihe bezeichnet.

  22. The shapes of early English poetry
    style, form, history
    Beteiligt: Dumitrescu, Irina (HerausgeberIn); Weiskott, Eric (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Medieval Institute Publications, Western Michigan University, Kalamazoo

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Dumitrescu, Irina (HerausgeberIn); Weiskott, Eric (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781580443593; 1580443591
    Schriftenreihe: Studies in medieval and early modern culture ; 64
    Schlagworte: English poetry; English poetry; English poetry ; Middle English; English poetry ; Old English; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: xix, 281 pages, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Series numbering identified as [no.] 64 on publisher website

    Includes bibliographical references and index

  23. The experience of education in Anglo-Saxon literature
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Anglo-Saxons valued education yet understood how precarious it could be, alternately bolstered and undermined by fear, desire, and memory. They praised their teachers in official writing, but composed and translated scenes of instruction that... mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    Anglo-Saxons valued education yet understood how precarious it could be, alternately bolstered and undermined by fear, desire, and memory. They praised their teachers in official writing, but composed and translated scenes of instruction that revealed the emotional and cognitive complexity of learning. Irina Dumitrescu explores how early medieval writers used fictional representations of education to explore the relationship between teacher and student. These texts hint at the challenges of teaching and learning: curiosity, pride, forgetfulness, inattention, and despair. Still, these difficulties are understood to be part of the dynamic process of pedagogy, not simply a sign of its failure. The book demonstrates the enduring concern of Anglo-Saxon authors with learning throughout Old English and Latin poems, hagiographies, histories, and schoolbooks.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781108242103
    Schriftenreihe: Cambridge studies in medieval literature ; 102
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 235 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 12 Feb 2018)

  24. The Shapes of Early English Poetry
    Style, Form, History
    Beteiligt: Dumitrescu, Irina (Herausgeber); Weiskott, Eric (Herausgeber)
    Erschienen: [2019]; ©2019
    Verlag:  Medieval Institute Publications, Kalamazoo, MI

    This volume contributes to the study of early English poetics. In these essays, several related approaches and fields of study radiate outward from poetics, including stylistics, literary history, word studies, gender studies, metrics, and textual... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    keine Fernleihe
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Rheinland-Westfalen-Lippe, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    keine Fernleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    keine Fernleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Kunsthochschule für Medien, Bibliothek / Mediathek
    keine Fernleihe
    Rheinische Hochschule Köln gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    keine Fernleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    keine Fernleihe

     

    This volume contributes to the study of early English poetics. In these essays, several related approaches and fields of study radiate outward from poetics, including stylistics, literary history, word studies, gender studies, metrics, and textual criticism. By combining and redirecting these traditional scholarly methods, as well as exploring newer ones such as object-oriented ontology and sound studies, these essays demonstrate how poetry responds to its intellectual, literary, and material contexts. The contributors propose to connect the small (syllables, words, and phrases) to the large (histories, emotions, faiths, secrets). In doing so, they attempt to work magic on the texts they consider: turning an ordinary word into something strange and new, or demonstrating texture, difference, and horizontality where previous eyes had perceived only smoothness, sameness, and verticality

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Dumitrescu, Irina (Herausgeber); Weiskott, Eric (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781580443609
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Studies in Medieval and Early Modern Culture ; 64
    Schlagworte: Altenglisch; Dichtung; Medieval Studies; Mediävistik; Middle English; Mittelenglisch; Old English; Poetics; Poetik; poetry; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh
    Umfang: 1 online resource (400 p.)
  25. The experience of education in Anglo-Saxon literature
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge, United Kingdom

    "Anglo-Saxons valued education yet understood how precarious it could be, alternately bolstered and undermined by fear, desire, and memory. They praised their teachers in official writing, but composed and translated scenes of instruction that... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 24589
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2019/2236
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2020 A 3610
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2018 A 5216
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    NJ 050.110
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    68.1222
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Anglo-Saxons valued education yet understood how precarious it could be, alternately bolstered and undermined by fear, desire, and memory. They praised their teachers in official writing, but composed and translated scenes of instruction that revealed the emotional and cognitive complexity of learning. Irina Dumitrescu explores how early medieval writers used fictional representations of education to explore the relationship between teacher and student. These texts hint at the challenges of teaching and learning: curiosity, pride, forgetfulness, inattention, and despair. Still, these difficulties are understood to be part of the dynamic process of pedagogy, not simply a sign of its failure. The book demonstrates the enduring concern of Anglo-Saxon authors with learning throughout Old English and Latin poems, hagiographies, histories, and schoolbooks"-- Machine generated contents note: Introduction; 1. Letters: Bede's Ecclesiastical History of the English People; 2. Prayer: Solomon and Saturn I; 3. Violence: 'lfric Bata's colloquies; 4. Recollection: Andreas; 5. Desire: the life of St Mary of Egypt; Conclusion: the ends of teaching

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781108416863; 9781108403368
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HH 1185
    Schriftenreihe: Cambridge studies in medieval literature ; 102
    Schlagworte: English literature; Education in literature; Teachers in literature; Civilization, Anglo-Saxon, in literature
    Umfang: xiii, 235 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 201 - 228