Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 13 von 13.

  1. Mickalene Thomas, femmes noires
    Beteiligt: Thomas, Mickalene (KünstlerIn); Andersson, Andrea (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  AGO, Toronto, Ontario, Canada

    "Mickalene Thomas's vivid paintings, collages, and photographs explode off the wall. Their larger-than-life women stare back and down at the viewer, confronting them head on. Over the course of her prolific career, Thomas has created a body of work... mehr

    Kunsthalle Bremen
    Kat. Ausst. New Orleans 2019/20
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Mickalene Thomas's vivid paintings, collages, and photographs explode off the wall. Their larger-than-life women stare back and down at the viewer, confronting them head on. Over the course of her prolific career, Thomas has created a body of work that expands notions of beauty, gender, sexuality, and race, offering a complex vision of what it means to be a Black woman. In Femmes Noires, Thomas moves breezily between pop culture and the long history of Western and African art, inserting images of Black women into iconic paintings. At times she poses them nude; at other times, she draws on elements as diverse as 1970s black-is-beautiful images of women, Edouard Mamet's odalisque figures, the mise-en-scène studio portraiture of James Van Der Zee and Malick Sidibé, and her own collection of personal portraits and staged scenes. Her ability to detect and contain contradictions and to wrestle with stereotypes translates into powerful, self-possessed depictions of Black women that confront and subvert stereotypes. Femmes Noires is a bold examination of Thomas's work and her artistic practise at an important moment in history. It blends writing from iconic Black writers and essayists (Alice Walker, Chimamanda Ngozi Adichie, Edwidge Danticat, and Lorraine O'Grady) with 120 reproductions from Thomas's oeuvre (collages, paintings, film stills, and photographs). Original essays by Andrea Andersson, visual arts curator of the Contemporary Art Center of New Orleans; Julie Crooks, curator at the Art Gallery of Ontario; and writer-art critic Antwaun Sargent complete the book. Mickalene Thomas: Femmes Noires accompanies an international touring exhibition organized by the Art Gallery of Ontario and the Contemporary Art Center in New Orleans. It will open at the AGO in late November 2018" -- Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Thomas, Mickalene (KünstlerIn); Andersson, Andrea (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781988788081; 1988788080; 9781773101231; 1773101234
    RVK Klassifikation: LI 99999
    Schlagworte: Thomas, Mickalene; Exhibition catalogs; Exhibition catalogs
    Weitere Schlagworte: Thomas, Mickalene (1971-)
    Umfang: 117 Seiten, 27 cm
    Bemerkung(en):

    Catalog of an exhibition held at the Art Gallery of Ontario, November 29, 2018- March 24, 2019, and at the Contemporary Arts Center, New Orleans, November 2019-March 2020

    Includes bibliographical references

  2. Postscript: writing after conceptual art
    Beteiligt: Andersson, Andrea (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto

    One of the most important movements in twenty-first century literature is the emergence of conceptual writing. By knowingly drawing on the histories of art and literature, conceptual writing upended traditional categorical conventions. Postscript is... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik Stuttgart, Bibliothek
    deGruyter eBook
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    One of the most important movements in twenty-first century literature is the emergence of conceptual writing. By knowingly drawing on the histories of art and literature, conceptual writing upended traditional categorical conventions. Postscript is the first collection of writings on the subject of conceptual writing by a diverse field of scholars in the realms of art, literature, media, as well as the artists themselves. Using new and old technology, and textual and visual modes including appropriation, transcription, translation, redaction, and repetition, the contributors actively challenge the existing scholarship on conceptual art. Rather than segregating the work of visual artists from that of writers we are shown the ways in which conceptual art is, and remains, a mutually supportive interaction between the arts.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Andersson, Andrea (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781442621015
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 2440 ; CC 6900
    Schlagworte: Art and literature; Conceptual art; Conceptualism; Literature, Experimental; Art and literature.; Conceptual art.; Conceptualism.; Literature, Experimental.
    Umfang: 1 Online-Ressource (XII, 416 Seiten)
  3. Postscript
    writing after conceptual art
    Erschienen: 2018
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto ; Buffalo ; London

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781442621015
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 2440 ; CC 6900
    Schlagworte: Konzeptualismus; Schreiben; Concept-art; Literatur
    Umfang: 1 Online-Ressource (xii, 416 Seiten), Illustrationen
  4. Mickalene Thomas - femmes noires
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Art Gallery of Ontario, Toronto ; Goose Lane Editions, [Fredericton, Kanada] ; Contemporary Arts Center, New Orleans, La

    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Thomas, Mickalene; Andersson, Andrea (Hrsg.); Crooks, Julie (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781773101231; 1773101234; 9781988788081; 1988788080
    RVK Klassifikation: LI 99999
    Schlagworte: Collage; Schwarze Frau <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Thomas, Mickalene (1971-)
    Umfang: 117 Seiten, 26,7 x 26,7 cm
  5. Postscript: writing after conceptual art
    Beteiligt: Andersson, Andrea (Hrsg.)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto ; Buffalo ; London

    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Andersson, Andrea (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781442649842
    RVK Klassifikation: CC 6900 ; EC 2440
    Schlagworte: Concept-art; Schreiben; Konzeptualismus; Literatur
    Umfang: xii, 416 Seiten, Illustrationen
  6. Rock of eye
    Troy Montes-Michie
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Siglio, Catskill, New York ; Rivers Institute for Contemporary Art & Thought, [New Orleans] ; California African American Museum, Los Angeles

    The alchemy of the border: Troy Montes-Michie in conversation with Brent Hayes Edwards -- Troy Montes-Michie: Fashion notes / Andrea Andersson -- Troy Montes-Michie: Visioning Black study / Tina Campt -- After words on new beginnings / Cameron Shaw... mehr

    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    The alchemy of the border: Troy Montes-Michie in conversation with Brent Hayes Edwards -- Troy Montes-Michie: Fashion notes / Andrea Andersson -- Troy Montes-Michie: Visioning Black study / Tina Campt -- After words on new beginnings / Cameron Shaw To tailor a garment by "rock of eye" is to rely on the drape on experience over mathematical measurement in the fitting process. It is a kind of drawing in space--a freehand, an intuition, a trust of materials. Rock of Eye, published on the occasion of Troy Montes-Michie's (born 1985) solo exhibition at the California African American Museum, is a collection of the artist's collages, drawings, and found and woven images sourced from vintage erotic magazines, French tailoring magazines, found photographs, and other materials. These materials are familiar from Montes-Michie's recent large-scale paintings and collages that center on the Black male body and his series that traces the social history and form of the zoot suit. Troy Montes-Michie was born in El Paso and his practice reflects his experience growing up along the US/Mexico border. This book is a study in ambiguity between portraiture and landscape; his are the cuts and folds of patterning and mapping. In Rock of Eye, Montes-Michie's stitches suture histories and geographies; they establish thresholds for crossing; his needle hits rock

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Montes-Michie, Troy; Edwards, Brent Hayes; Andersson, Andrea; Campt, Tina
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781938221323; 193822132X
    RVK Klassifikation: LI 99999
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Homosexualität <Motiv>; Mann <Motiv>; Assemblage
    Weitere Schlagworte: Montes-Michie, Troy (1985-); Montes-Michie, Troy / Exhibitions; Montes-Michie, Troy / Interviews; Artists' books / Specimens; African American men in art / Exhibitions; Gay men in art / Exhibitions; Male nude in art / Exhibitions; ART / General; African American men in art; Artists' books; Gay men in art; Male nude in art; Exhibition catalogs; Interviews; Photomontages; Specimens; Photomontages
    Umfang: 107 Seiten, 30 cm
    Bemerkung(en):

    Rückseite Titelblatt: This book is occasioned by the eponymous exhibition "Troy Montes-Michie: Rock of Eye" ... runs February 16 - September 4, 2022 at the California African American Museum in Los Angeles

    Includes bibliographical references

  7. I will keep my soul
    Helen Cammock
    Erschienen: 2023
    Verlag:  Siglio, New York ; Rivers, New Orleans ; CAAM, Los Angeles

    Convening polyphonous voices from past and present, I Will Keep My Soul is an orchestral layering of photography, historical documents, poetry and interviews, rooted in the history, geography and community of New Orleans. In this tactile artist's... mehr

    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    Convening polyphonous voices from past and present, I Will Keep My Soul is an orchestral layering of photography, historical documents, poetry and interviews, rooted in the history, geography and community of New Orleans. In this tactile artist's book, UK-based artist Helen Cammock (born 1970) traverses the city, rendering her observations and encounters into texts and images that reveal its invisible histories. These sequences are woven with correspondence and photographs from the Amistad Research Center that evince artist Elizabeth Catlett's struggle for agency and support during her 1976 commission to create a bronze monument to Louis Armstrong in Congo Square--a place laden with histories of both oppression and celebration. Cammock interlaces more archival materials--newspaper clippings, instructions for activists, a 19th-century book on Creole slave songs--to articulate the long struggle for civil rights

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cammock, Helen; Amirkhani, Jordan; Andersson, Andrea; Shaw, Cameron; Martin, Courtney J.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781938221330; 1938221338
    Schlagworte: New Orleans <La., Motiv>
    Weitere Schlagworte: Cammock, Helen (1970-); Cammock, Helen / Exhibitions.; ART / General; Exhibition catalogs / (OCoLC)fst01424028; New Orleans (La.) / In art / Exhibitions.; Louisiana - New Orleans / (OCoLC)fst01204311
    Umfang: 188 ungezählte Seiten, teilweise gefaltet, Faksimiles, Notenbeispiele, 20 x 28 cm
    Bemerkung(en):

    Impressum: This book is occasioned by the eponymous exhibition "Helen Cammock: I Will Keep My Soul", curated by Rivers Institute for Contemporary Art & Thought (Rivers) ... runs February 11-August 5, 2023 at Art + Practice (A+P) in Los Angeles

    Edition of 1000 copies

  8. Postscript
    writing after conceptual art
    Erschienen: 2018
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto ; Buffalo ; London

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781442621015
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 2440 ; CC 6900
    Schlagworte: Konzeptualismus; Schreiben; Concept-art; Literatur
    Umfang: 1 Online-Ressource (xii, 416 Seiten), Illustrationen
  9. Mickalene Thomas - femmes noires
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Art Gallery of Ontario, Toronto ; Goose Lane Editions, [Fredericton, Kanada] ; Contemporary Arts Center, New Orleans, La

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Thomas, Mickalene; Andersson, Andrea (Hrsg.); Crooks, Julie (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781773101231; 1773101234; 9781988788081; 1988788080
    RVK Klassifikation: LI 99999
    Schlagworte: Collage; Schwarze Frau <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Thomas, Mickalene (1971-)
    Umfang: 117 Seiten, 26,7 x 26,7 cm
  10. Postscript
    writing after conceptual art
    Beteiligt: Andersson, Andrea (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto

    One of the most important movements in twenty-first century literature is the emergence of conceptual writing. By knowingly drawing on the histories of art and literature, conceptual writing upended traditional categorical conventions. Postscript is... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2018:4623:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 183076
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    EC 2440 111
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 2440 A552
    keine Fernleihe

     

    One of the most important movements in twenty-first century literature is the emergence of conceptual writing. By knowingly drawing on the histories of art and literature, conceptual writing upended traditional categorical conventions. Postscript is the first collection of writings on the subject of conceptual writing by a diverse field of scholars in the realms of art, literature, media, as well as the artists themselves. Using new and old technology, and textual and visual modes including appropriation, transcription, translation, redaction, and repetition, the contributors actively challenge the existing scholarship on conceptual art. Rather than segregating the work of visual artists from that of writers we are shown the ways in which conceptual art is, and remains, a mutually supportive interaction between the arts

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Verlag (Inhaltsverzeichnis)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Andersson, Andrea (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781442649842; 1442649844
    RVK Klassifikation: EC 2440 ; CC 6900
    Schlagworte: Concept-art; Schreiben; ; Literatur; Konzeptualismus;
    Umfang: xii, 416 Seiten, Illustrationen, 26 cm
  11. Rock of eye - Troy Montes-Michie
    Beteiligt: Montes-Michie, Troy (KünstlerIn, InterviewteR); Edwards, Brent Hayes (InterviewerIn); Andersson, Andrea (VerfasserIn von Zusatztexten); Campt, Tina (VerfasserIn von Zusatztexten)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Siglio, Catskill, New York ; Rivers Institute for Contemporary Art & Thought, [New Orleans] ; California African American Museum, Los Angeles

    The alchemy of the border: Troy Montes-Michie in conversation with Brent Hayes Edwards -- Troy Montes-Michie: Fashion notes / Andrea Andersson -- Troy Montes-Michie: Visioning Black study / Tina Campt -- After words on new beginnings / Cameron Shaw.... mehr

    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The alchemy of the border: Troy Montes-Michie in conversation with Brent Hayes Edwards -- Troy Montes-Michie: Fashion notes / Andrea Andersson -- Troy Montes-Michie: Visioning Black study / Tina Campt -- After words on new beginnings / Cameron Shaw. To tailor a garment by "rock of eye" is to rely on the drape on experience over mathematical measurement in the fitting process. It is a kind of drawing in space--a freehand, an intuition, a trust of materials. Rock of Eye, published on the occasion of Troy Montes-Michie's (born 1985) solo exhibition at the California African American Museum, is a collection of the artist's collages, drawings, and found and woven images sourced from vintage erotic magazines, French tailoring magazines, found photographs, and other materials. These materials are familiar from Montes-Michie's recent large-scale paintings and collages that center on the Black male body and his series that traces the social history and form of the zoot suit. Troy Montes-Michie was born in El Paso and his practice reflects his experience growing up along the US/Mexico border. This book is a study in ambiguity between portraiture and landscape; his are the cuts and folds of patterning and mapping. In Rock of Eye, Montes-Michie's stitches suture histories and geographies; they establish thresholds for crossing; his needle hits rock

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Montes-Michie, Troy (KünstlerIn, InterviewteR); Edwards, Brent Hayes (InterviewerIn); Andersson, Andrea (VerfasserIn von Zusatztexten); Campt, Tina (VerfasserIn von Zusatztexten)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 193822132X; 9781938221323
    RVK Klassifikation: LI 99999
    Schlagworte: Artists' books; African American men in art; Gay men in art; Male nude in art; ART / General; African American men in art; Artists' books; Gay men in art; Male nude in art; Exhibition catalogs; Interviews; Photomontages; Specimens; Photomontages
    Weitere Schlagworte: Montes-Michie, Troy; Montes-Michie, Troy
    Umfang: 107 Seiten, 30 cm
    Bemerkung(en):

    Published on the occasion of the exhibition "Troy Montes-Michie: Rock of Eye" held February 16-September 4, 2022 at the California African-American Museum, Los Angeles

    Includes bibliographical references

  12. Postscript
    writing after conceptual art
    Beteiligt: Andersson, Andrea (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto

    One of the most important movements in twenty-first century literature is the emergence of conceptual writing. By knowingly drawing on the histories of art and literature, conceptual writing upended traditional categorical conventions. Postscript is... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    One of the most important movements in twenty-first century literature is the emergence of conceptual writing. By knowingly drawing on the histories of art and literature, conceptual writing upended traditional categorical conventions. Postscript is the first collection of writings on the subject of conceptual writing by a diverse field of scholars in the realms of art, literature, media, as well as the artists themselves. Using new and old technology, and textual and visual modes including appropriation, transcription, translation, redaction, and repetition, the contributors actively challenge the existing scholarship on conceptual art. Rather than segregating the work of visual artists from that of writers we are shown the ways in which conceptual art is, and remains, a mutually supportive interaction between the arts

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Verlag (Inhaltsverzeichnis)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Andersson, Andrea (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781442649842; 1442649844
    RVK Klassifikation: EC 2440 ; CC 6900
    Schlagworte: Concept-art; Schreiben; ; Literatur; Konzeptualismus;
    Umfang: xii, 416 Seiten, Illustrationen, 26 cm
  13. Postscript
    Writing After Conceptual Art
    Erschienen: 2018
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto

    Postscript is the first collection of writings on the subject of conceptual writing by a diverse field of scholars in the realms of art, literature, media, as well as the artists themselves Cover -- Title -- Copyright -- Contents -- Acknowledgments... mehr

    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Postscript is the first collection of writings on the subject of conceptual writing by a diverse field of scholars in the realms of art, literature, media, as well as the artists themselves Cover -- Title -- Copyright -- Contents -- Acknowledgments -- Preface -- "I, too, wondered …": An Introduction to Conceptual Writing after Conceptual Art -- The Conceptualist Turn: Wittgenstein and the New Writing -- From "The Fate of Echo" (Introduction to Against Expression: An Anthology of Conceptual Writing) -- Was Ist Los -- Echo 'Hχώ -- Sharon Hayes and Most People -- Keynote: What Do We Mean by Performance Writing? -- Rescuing the Past: Repetition and Re-enactment in Jeremy Deller, Andrea Geyer, and Sharon Hayes -- From Notes on Conceptualisms -- The Melancholy of Conceptualism -- Untimely Models -- Indifferent Voices -- A Week of Blogs for the Poetry Foundation -- Give Them What They Want: Populist Rhetoric in Conceptual Art and Writing -- To Teach and Delight - A Few Precedents for an Art of Instruction -- Semantic Analysis: The Art of Parsing Found Text -- Conceptual Computing and Digital Writing -- Poetry without Poets -- Documents from "True Mirror" -- From Materiality to Dematerialization and Back: Conceptual Writing in a Digital Age -- Little Bastard: The Invention and Introduction of a New Word -- What Was Conceptual Writing? -- The Bioinformatic Sublime: The Life of Data and the Data of Life in Conceptual Writing -- Two Dots over a Vowel -- Like in Valencia: On Translating Equivalence -- Russian Lessons for Conceptual Writing -- Reading as Art -- Ambivalence of the Grid -- The Concrete, The Conceptual, and the Galáxias -- N.B. -- Plagiarism: A Response to Thomas Fink -- Bibliography -- Index -- A -- B -- C -- D -- E -- F -- G -- H -- I -- J -- K -- L -- M -- N -- O -- P -- Q -- R -- S -- T -- U -- V -- W -- Y -- Z

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781442621015
    RVK Klassifikation: EC 2440 ; CC 6900
    Schlagworte: Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (429 pages)