The poetics of early Chinese thought
how the Shijing shaped the Chinese philosophical tradition
"The modern imagination of classical Chinese thought has long been dominated by Confucius, Mozi, Mencius, and other so-called "Masters" of the Warring States period. Michael Hunter argues that this approach neglects the far more central role of...
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Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
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"The modern imagination of classical Chinese thought has long been dominated by Confucius, Mozi, Mencius, and other so-called "Masters" of the Warring States period. Michael Hunter argues that this approach neglects the far more central role of poetry, and the Shijing (Classic of Poetry) in particular, in the formation of the philosophical tradition. Through a new reading of its ideology and poetics, Hunter reestablishes the Shijing as a work of major intellectual-historical significance. The Poetics of Early Chinese Thought demonstrates how Shi poetry weaves a vision of society united at every level by the innate and universal impulse to come home. The Shi immersed early thinkers in a world of movement and flow in order to teach them that the most powerful current of all was the gravitational pull of a virtuous king, without whom people can never truly feel at home. Hunter traces the profound influence of the Shi ideology across numerous sources of classical Chinese thought, which he recasts as a network centered on the Shi. Reframing the tradition in this way reveals how poetry shaped ancient Chinese thinkers' conception of the world and their place within it"--
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The poetry of Meng Haoran
Frontmatter -- Table of Contents -- Introduction -- Book 1. Pentametric Old-Style Verse -- Book 2 Heptametric Old-Style Verse -- Book 3 Pentametric Regulated Verse -- Book 4 Pentametric Regulated Verse -- Book 5 Uncollected Poems -- Selected...
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Frontmatter -- Table of Contents -- Introduction -- Book 1. Pentametric Old-Style Verse -- Book 2 Heptametric Old-Style Verse -- Book 3 Pentametric Regulated Verse -- Book 4 Pentametric Regulated Verse -- Book 5 Uncollected Poems -- Selected Bibliography -- List of Abbreviations -- Additional Notes Meng Haoran (689-740) was one of the most important poets of the "High Tang" period, the greatest age of Chinese poetry. In his own time he was famous for his poetry as well as for his distinctive personality. This is the first complete translation into any language of all his extant poetry. Includes original Chinese texts and English translation on facing pages
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"Vermischte Gesänge"
eine Studie zu Li Qiaos (ca 645-714) Zyklus "Bainianyong"
Cao kong yu fan cao kong
de guo fa lu ren du zai shi yong de ri chang xiu ci luo ji yu wu miu zhen zhi fa = Schwarze Rhetorik : manipuliere, bevor du manipuliert wirst!
Quan qiu shi
jiang gao = Die Flughöhe der Adler : historische Essays zur globalen Gegenwart
Zusammenfassung: Die "Globalisierung" führt heute jeder im Munde, aber was genau darunter zu verstehen ist, darüber herrscht vielfach Unklarheit. Jürgen Osterhammel, der seit seinem Bestseller "Die Verwandlung der Welt" zu den angesehensten...
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Zusammenfassung: Die "Globalisierung" führt heute jeder im Munde, aber was genau darunter zu verstehen ist, darüber herrscht vielfach Unklarheit. Jürgen Osterhammel, der seit seinem Bestseller "Die Verwandlung der Welt" zu den angesehensten Historikern unserer Zeit gehört, geht in diesem Band einer ubiquitären "Denkfigur" des 21. Jahrhunderts genauer auf den Grund und stellt die grundsätzliche Frage nach den Maßstäben und Methoden einer Vorgeschichte der globalen Gegenwart. Wer die Vergangenheit verstehen will, der bedarf - wie die Essays dieser Sammlung höchst eindrucksvoll zeigen - der "Flughöhe der Adler": In seiner großen Höhe hat er den weiten Überblick und behält dennoch die Details am Boden fest im Auge
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Mein Onkel aus Taiwan
wie ich durch ihn zu mir selbst und zu meinem Land fand = Wo de zheng zhi fan shu shu
Shang yi tang you qu de xi ju ke
xia zi yu fu shang zhi nü wang, kua yue 2500 nian de jing dian ju zuo = Theater! : Dichter und Dramen
Family instructions for the Yan Clan and other works by Yan Zhitui (531-590s)
Frontmatter --Table of Contents --Acknowledgments --Introduction --Family Instructions for the Yan Clan --Poetic Works --Abbreviations --Additional Notes --Appendix (Yan Zhitui's Biographies in Dynastic Histories) Yan Zhitui (531-590s) was a courtier...
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Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
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Frontmatter --Table of Contents --Acknowledgments --Introduction --Family Instructions for the Yan Clan --Poetic Works --Abbreviations --Additional Notes --Appendix (Yan Zhitui's Biographies in Dynastic Histories) Yan Zhitui (531-590s) was a courtier and cultural luminary who lived a colourful life during one of the most chaotic periods, known as the Northern and Southern Dynasties, in Chinese history. Beginning his career in the southern Liang court, he was taken captive to the north after the Liang capital fell, and served several northern dynasties. Today he remains one of the best-known medieval writers for his book-length "family instructions" (jiaxun), the earliest surviving and the most influential of its kind. Completed in his last years, the work resembles a long letter addressed to his sons, in which he discusses a wide range of topics from family relations and remarriage to religious faith, philology, cultural arts, and codes of conduct in public and private life. It is filled with vivid details of contemporary social life, and with the author's keen observations of the mores of north and south China. This is a new, complete translation into English, with critical notes and introduction, and based on recent scholarship, of Yan Zhitui's Family Instructions, and of all of his extant literary works, including his self-annotated poetic autobiography and a never-before-translated fragmentary rhapsody, as well as of his biographies in dynastic histories
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Ancient texts and languages of ethnic groups along the Silk Road
Central Asia has been dominated by Mongolian and Turkic speaking nations for the past 1300 years. Uyghurs and Uzbeks were the most important traders on the Central Asian Silk Roads. Earlier Sogdians and Tokharians and other ethnic groups speaking...
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Central Asia has been dominated by Mongolian and Turkic speaking nations for the past 1300 years. Uyghurs and Uzbeks were the most important traders on the Central Asian Silk Roads. Earlier Sogdians and Tokharians and other ethnic groups speaking Indo-Germanic (Indo-Iranian) languages were active on these ancient trade routes. In the 18th and 19th century a Tungus language, Manchu, became important for Sinkiang, Mongolia and the whole of China. Expansion policy of different realms, comprehensive commercial activities and the spread of religious ideas facilitated the exchange of (cultural) knowledge along the Silk Road. Texts and scripts tell us not only about the different groups that were in contact, but also reflect details of diplomatic, religious, and economic ambitions and the languages that were used for these different forms of communication. Several examples of contact induced language change or specific linguistic influence as a result of contacts along the Silk Road invite us to understand more about the frequency, intensity and intention of contacts that took place in very different regions connected by the Silk Road.
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Bringing the firm back in the study of the minimum wage
strategic responses of firms in China from an institutional and organizational perspective
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Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
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Universitätsbibliothek Clausthal
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Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
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Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
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ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
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Arbeitersiedlungen entlang der Seidenstraße
Fotografien von Bernard Langerock : Siedlung Eisenheim, Oberhausen, Deutschland, Siedlung Borsigwerk, Zabrze, Polen, Sieldung Tongyuanju, Chongqing, China = Osiedla robotnicze na Jedwabnym Szlaku : Fotografie Bernarda Langerocka : osiedle Eisenheim, Oberhausen, Niemcy, osiedle Borsiga, Zabrze, Polska, osiedle Tongyuanju, Chongqing, Chiny = si chou zhi lu shang de gong ren she qu : bo na de lang ge luo ke she ying zuo pin : ai sen hai mu zhu zhai qu, au bo hao sen, de guo, bo er xi ge zhu zhai qu, zha bu re, bo lan, tong yuan ju zhu zhai qi, chong qing, zhong guo
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Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
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China-Bilder zwischen Exotismus und Orientalismus
Feldpost deutscher Offiziere aus dem Boxeraufstand 1900-1901
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Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
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Württembergische Landesbibliothek
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Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
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Historisches Seminar, Abteilung für Neuere Geschichte, Bibliothek
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Qin, Han, Wei, Jin
canon and commentary
Volume II of David M. Honey's comprehensive history of Chinese thought covers a vital 500-year stretch in China's history, from national unification in 221 BCE to the first post-imperial fragmentation into rival northern and southern polities. This...
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Volume II of David M. Honey's comprehensive history of Chinese thought covers a vital 500-year stretch in China's history, from national unification in 221 BCE to the first post-imperial fragmentation into rival northern and southern polities. This volume discusses the reconstitution of the classics after the textual devastation wrought by the policies of the First Emperor of Qin, who destroyed many of them, and their eventual canonization by the crown during the Western Han period. Honey also examines the professionalization of Chinese classical scholarship as a state-sponsored enterprise, whereby private masters gave way to tenured academicians who specialized in single classical works. This volume also covers the development of various subgenres in the discipline of philology by the three great Eastern Han classicists Liu Xiang in textual criticism, Xu Shen in lexicography, and the polymath Zheng Xuan in the exegesis of virtually all the classics. Honey concludes with an examination of Zheng Xuan as the inspiration for other exegetical modes to explain textual complexities following this era
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Chu ru mi mi hua yuan
jin dai nü xing xu shi wen xue de qian shi jin sheng
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Ye si de Xiang gang gu shi
wen xue shi lun shu yan jiu
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