Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 12 von 12.

  1. Dynamic form
    how intermediality made modernism
    Autor*in: Lewis, Cara L.
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2020:4333:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 97734
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    03.d.8704
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    HU 1745 L673
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    EC 1859 101
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    ER/210/782
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 C 2457
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    kun 041.8 DJ 7671
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781501749179
    RVK Klassifikation: EC 1859
    Schlagworte: Modernism (Literature); Modernism (Literature); Modernism (Art); Modernism (Art); Art and literature; Art and literature; Formalism (Literary analysis); Formalism (Art); Literary form; English literature; Amerian literature
    Umfang: xi, 314 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 287-304

  2. Dynamic form
    how intermediality made modernism
    Autor*in: Lewis, Cara L.
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca ; London

    Dynamic Form traces how intermedial experiments shape modernist texts from 1900 to 1950. Considering literature alongside painting, sculpture, photography, and film, Cara Lewis examines how these arts inflect narrative movement, contribute to plot... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Dynamic Form traces how intermedial experiments shape modernist texts from 1900 to 1950. Considering literature alongside painting, sculpture, photography, and film, Cara Lewis examines how these arts inflect narrative movement, contribute to plot events, and configure poetry and memoir. As forms and formal theories cross from one artistic realm to another and back again, modernism shows its obsession with form—and even at times becomes a formalism itself—but as Lewis writes, that form is far more dynamic than we have given it credit for. Form fulfills such various functions that we cannot characterize it as a mere container for content or matter, nor can we consign it to ignominy opposite historicism or political commitment.As a structure or scheme that enables action, form in modernism can be plastic, protean, or even fragile, and works by Henry James, Virginia Woolf, Mina Loy, Evelyn Waugh, and Gertrude Stein demonstrate the range of form's operations. Revising three major formal paradigms—spatial form, pure form, and formlessness—and recasting the history of modernist form, this book proposes an understanding of form as a verbal category, as a kind of doing. Dynamic Form thus opens new possibilities for conversation between modernist studies and formalist studies and simultaneously promotes a capacious rethinking of the convergence between literary modernism and creative work in other media

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  3. Dynamic form
    how intermediality made modernism
    Autor*in: Lewis, Cara L.
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca ; London

    Dynamic Form traces how intermedial experiments shape modernist texts from 1900 to 1950. Considering literature alongside painting, sculpture, photography, and film, Cara Lewis examines how these arts inflect narrative movement, contribute to plot... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Dynamic Form traces how intermedial experiments shape modernist texts from 1900 to 1950. Considering literature alongside painting, sculpture, photography, and film, Cara Lewis examines how these arts inflect narrative movement, contribute to plot events, and configure poetry and memoir. As forms and formal theories cross from one artistic realm to another and back again, modernism shows its obsession with form—and even at times becomes a formalism itself—but as Lewis writes, that form is far more dynamic than we have given it credit for. Form fulfills such various functions that we cannot characterize it as a mere container for content or matter, nor can we consign it to ignominy opposite historicism or political commitment.As a structure or scheme that enables action, form in modernism can be plastic, protean, or even fragile, and works by Henry James, Virginia Woolf, Mina Loy, Evelyn Waugh, and Gertrude Stein demonstrate the range of form's operations. Revising three major formal paradigms—spatial form, pure form, and formlessness—and recasting the history of modernist form, this book proposes an understanding of form as a verbal category, as a kind of doing. Dynamic Form thus opens new possibilities for conversation between modernist studies and formalist studies and simultaneously promotes a capacious rethinking of the convergence between literary modernism and creative work in other media

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  4. Dynamic form
    how intermediality made modernism
    Autor*in: Lewis, Cara L.
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca ; London

    Dynamic Form traces how intermedial experiments shape modernist texts from 1900 to 1950. Considering literature alongside painting, sculpture, photography, and film, Cara Lewis examines how these arts inflect narrative movement, contribute to plot... mehr

    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    Dynamic Form traces how intermedial experiments shape modernist texts from 1900 to 1950. Considering literature alongside painting, sculpture, photography, and film, Cara Lewis examines how these arts inflect narrative movement, contribute to plot events, and configure poetry and memoir. As forms and formal theories cross from one artistic realm to another and back again, modernism shows its obsession with form—and even at times becomes a formalism itself—but as Lewis writes, that form is far more dynamic than we have given it credit for. Form fulfills such various functions that we cannot characterize it as a mere container for content or matter, nor can we consign it to ignominy opposite historicism or political commitment.As a structure or scheme that enables action, form in modernism can be plastic, protean, or even fragile, and works by Henry James, Virginia Woolf, Mina Loy, Evelyn Waugh, and Gertrude Stein demonstrate the range of form's operations. Revising three major formal paradigms—spatial form, pure form, and formlessness—and recasting the history of modernist form, this book proposes an understanding of form as a verbal category, as a kind of doing. Dynamic Form thus opens new possibilities for conversation between modernist studies and formalist studies and simultaneously promotes a capacious rethinking of the convergence between literary modernism and creative work in other media

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  5. Dynamic form
    how intermediality made modernism
    Autor*in: Lewis, Cara L.
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca ; London

    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    UBKUN/0000327
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781501749179
    Schlagworte: Formalismus <Kunst>; Literatur; Intermedialität; Formalismus <Literatur>; Kunst
    Weitere Schlagworte: Woolf, Virginia (1882-1941); Loy, Mina (1882-1966); James, Henry (1843-1916); Waugh, Evelyn (1903-1966); Stein, Gertrude (1874-1946)
    Umfang: xi, 314 Seiten, Illustrationen
  6. Dynamic form
    how intermediality made modernism
    Autor*in: Lewis, Cara L.
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca

    Dynamic Form traces how intermedial experiments shape modernist texts from 1900 to 1950. Considering literature alongside painting, sculpture, photography, and film, Cara Lewis examines how these arts inflect narrative movement, contribute to plot... mehr

     

    Dynamic Form traces how intermedial experiments shape modernist texts from 1900 to 1950. Considering literature alongside painting, sculpture, photography, and film, Cara Lewis examines how these arts inflect narrative movement, contribute to plot events, and configure poetry and memoir. As forms and formal theories cross from one artistic realm to another and back again, modernism shows its obsession with form—and even at times becomes a formalism itself—but as Lewis writes, that form is far more dynamic than we have given it credit for. Form fulfills such various functions that we cannot characterize it as a mere container for content or matter, nor can we consign it to ignominy opposite historicism or political commitment.As a structure or scheme that enables action, form in modernism can be plastic, protean, or even fragile, and works by Henry James, Virginia Woolf, Mina Loy, Evelyn Waugh, and Gertrude Stein demonstrate the range of form's operations. Revising three major formal paradigms—spatial form, pure form, and formlessness—and recasting the history of modernist form, this book proposes an understanding of form as a verbal category, as a kind of doing. Dynamic Form thus opens new possibilities for conversation between modernist studies and formalist studies and simultaneously promotes a capacious rethinking of the convergence between literary modernism and creative work in other media.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  7. Dynamic form
    how intermediality made modernism
    Autor*in: Lewis, Cara L.
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781501749179
    RVK Klassifikation: HT 5855 ; HM 4815 ; HU 4387 ; HM 4735 ; HU 8585 ; EC 1859 ; LH 61020
    Schlagworte: Modernism (Literature); Modernism (Literature); Modernism (Art); Modernism (Art); Art and literature; Art and literature; Formalism (Literary analysis); Formalism (Art); Literary form; English literature; Amerian literature
    Umfang: xi, 314 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturverzeichnis Seite 287-304

  8. Dynamic form
    how intermediality made modernism
    Autor*in: Lewis, Cara L
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca

    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781501749179
    Schlagworte: Kunst; Literatur; Intermedialität; Formalismus <Kunst>; Formalismus <Literatur>; Geschichte 1900-1950; James, Henry; Woolf, Virginia; Loy, Mina; Waugh, Evelyn; Stein, Gertrude
    Umfang: xi, 314 Seiten, Illustrationen
  9. Dynamic form
    how intermediality made modernism
    Autor*in: Lewis, Cara L.
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781501749179
    RVK Klassifikation: EC 1859
    Schlagworte: Modernism (Literature); Modernism (Literature); Modernism (Art); Modernism (Art); Art and literature; Art and literature; Formalism (Literary analysis); Formalism (Art); Literary form; English literature; Amerian literature
    Umfang: xi, 314 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 287-304

  10. Dynamic Form
    How Intermediality Made Modernism
    Autor*in: Lewis, Cara L.
    Erschienen: [2020]; ©2020
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca, NY ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    Dynamic Form traces how intermedial experiments shape modernist texts from 1900 to 1950. Considering literature alongside painting, sculpture, photography, and film, Cara Lewis examines how these arts inflect narrative movement, contribute to plot... mehr

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Dynamic Form traces how intermedial experiments shape modernist texts from 1900 to 1950. Considering literature alongside painting, sculpture, photography, and film, Cara Lewis examines how these arts inflect narrative movement, contribute to plot events, and configure poetry and memoir. As forms and formal theories cross from one artistic realm to another and back again, modernism shows its obsession with form—and even at times becomes a formalism itself—but as Lewis writes, that form is far more dynamic than we have given it credit for. Form fulfills such various functions that we cannot characterize it as a mere container for content or matter, nor can we consign it to ignominy opposite historicism or political commitment.As a structure or scheme that enables action, form in modernism can be plastic, protean, or even fragile, and works by Henry James, Virginia Woolf, Mina Loy, Evelyn Waugh, and Gertrude Stein demonstrate the range of form's operations. Revising three major formal paradigms—spatial form, pure form, and formlessness—and recasting the history of modernist form, this book proposes an understanding of form as a verbal category, as a kind of doing. Dynamic Form thus opens new possibilities for conversation between modernist studies and formalist studies and simultaneously promotes a capacious rethinking of the convergence between literary modernism and creative work in other media.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501749193
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Kunst; Literatur; Intermedialität; Formalismus <Kunst>; Formalismus <Literatur>
    Umfang: 1 Online-Ressource (330 p.), 28 b&w halftones
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 15. Sep 2020)

  11. Dynamic form
    how intermediality made modernism
    Autor*in: Lewis, Cara L.
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca

    Max-Planck-Institut für empirische Ästhetik, Bibliothek
    EC 1859 lew 2020
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781501749179
    Schlagworte: Kunst; Literatur; Intermedialität; Formalismus <Kunst>; Formalismus <Literatur>
    Umfang: xi, 314 Seiten, Illustrationen
  12. Dynamic Form
    How Intermediality Made Modernism
    Autor*in: Lewis, Cara L.
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501749186
    Schlagworte: Kunst; Literatur; Intermedialität; Formalismus <Kunst>; Formalismus <Literatur>
    Umfang: 1 Online-Ressource (329 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources