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  1. Game design workshop
    a playcentric approach to creating innovative games
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  CRC Press, Taylor & Francis Group, Boca Raton

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Palucca-Hochschule für Tanz Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781315104300; 131510430X; 9781351597708; 1351597701; 9781351597692; 1351597698; 9781351597685; 135159768X
    RVK Klassifikation: ST 324 ; SU 500
    Auflage/Ausgabe: Fourth edition
    Schriftenreihe: An A K Peters book
    Schlagworte: Computer games; Computer games; Computer graphics; Computer games ; Programming; Computer games ; Design; Computer graphics; GAMES ; Board; COMPUTERS / Computer Graphics / Game Programming & Design
    Umfang: 1 online resource (XXXIII, 522 Seiten), Illustrationen
  2. The game design reader
    a rules of play anthology
    Erschienen: c 2006
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass. [u.a.]

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Religionswissenschaft der Universität, Bibliothek
    D 45419.6
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    AP 99500 002
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule der Medien, Bibliothek Standort Nobelstr.
    Wcn 7
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Inhaltsverzeichnis (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0262195364; 9780262195362
    Weitere Identifier:
    9780262195362
    RVK Klassifikation: AP 99500
    Schlagworte: Computerspiel; Softwareproduktionsumgebung; Design;
    Umfang: XXVI, 923 S., Ill., graph. Darst.
  3. Game design workshop
    a playcentric approach to creating innovative games
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  CRC Press, Taylor & Francis Group, Boca Raton ; London ; New York

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Zimmerman, Eric
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781138098770; 9781138098800
    RVK Klassifikation: ST 324 ; SU 500
    Auflage/Ausgabe: Fourth edition
    Schriftenreihe: An A K Peters book
    Schlagworte: Computerspiel; Entwurf
    Umfang: XXXIII, 522 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  4. Games | game design | game studies
    an introduction
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  transcript, Bielefeld ; De Gruyter, [Berlin]

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Czauderna, André (Hrsg.); Pozzi, Nathalie (Hrsg.); Zimmerman, Eric (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839429839
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Media studies
    Schlagworte: Audio-visuality; Communication Science, other; Communications; Computer Games; Digital Media; Game Design; Game Studies; History of Games; Internet; Linguistics, Communication Studies; Media Aesthetics; Media Studies; Media; Video Games
    Umfang: 1 Online-Ressource (290 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Enthält Literatur-, Film- und Spieleverzeichnis auf Seite [263]-290

  5. Real-time research
    improvisational game scholarship
    Beteiligt: Dikkers, Seann (Hrsg.); Zimmerman, Eric (Hrsg.); Squire, Kurt (Hrsg.); Steinkuehler, Constance (Hrsg.)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  ETC Press, Pittsburgh, PA

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Dikkers, Seann (Hrsg.); Zimmerman, Eric (Hrsg.); Squire, Kurt (Hrsg.); Steinkuehler, Constance (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780557688760
    RVK Klassifikation: DF 3000 ; DK 1010 ; DP 1960 ; DP 2600 ; SU 500
    Schlagworte: E-Learning; Computerspiel; Spieltheorie <Pädagogik>
    Umfang: 189 S., Ill., graph. Darst., 24 cm.
  6. <<The>> game design reader
    a rules of play anthology
    Beteiligt: Salen, Katie (Hrsg.); Zimmerman, Eric (Hrsg.)
    Erschienen: [2006]
    Verlag:  MIT Press, Cambridge

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Salen, Katie (Hrsg.); Zimmerman, Eric (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0262195364; 9780262195362
    RVK Klassifikation: ST 324
    Schlagworte: Array; Array; Array
    Umfang: xxx, 924 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  7. The game design reader
    a rules of play anthology
    Beteiligt: Salen Tekinbaş, Katie (Hrsg.); Zimmerman, Eric (Hrsg.)
    Erschienen: [2006]
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts ; London, England

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Salen Tekinbaş, Katie (Hrsg.); Zimmerman, Eric (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780262195362; 0262195364
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; ST 324 ; SU 500
    Schlagworte: Computerspelen; Jeux d'ordinateur - Conception; Jeux d'ordinateur - Programmation; Jeux vidéo - Conception; Software; Computer games; Computer games; Video games; Computerspiel; Videospiel
    Umfang: XXX, 924 Seiten, Illustrationen
  8. Game design workshop
    a playcentric approach to creating innovative games
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  CRC Press, Taylor & Francis Group, Boca Raton

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781315104300; 131510430X; 9781351597708; 1351597701; 9781351597692; 1351597698; 9781351597685; 135159768X
    RVK Klassifikation: ST 324 ; SU 500
    Auflage/Ausgabe: Fourth edition
    Schriftenreihe: An A K Peters book
    Schlagworte: Computer games; Computer games; Computer graphics; Computer games ; Programming; Computer games ; Design; Computer graphics; GAMES ; Board; COMPUTERS / Computer Graphics / Game Programming & Design
    Umfang: 1 online resource (XXXIII, 522 Seiten), Illustrationen
  9. Games | Game Design | Game Studies
    An Introduction
    Erschienen: 2015
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld ; UTB GmbH, Stuttgart

    How did games rise to become the central audiovisual form of expression and storytelling in digital culture? How did the practices of their artistic production come into being? How did the academic analysis of the new medium's social effects and... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    How did games rise to become the central audiovisual form of expression and storytelling in digital culture? How did the practices of their artistic production come into being? How did the academic analysis of the new medium's social effects and cultural meaning develop? Addressing these fundamental questions and aspects of digital game culture in a holistic way for the first time, Gundolf S. Freyermuth's introduction outlines the media-historical development phases of analog and digital games, the history and artistic practices of game design, as well as the history, academic approaches, and most important research topics of game studies. With contributions by André Czauderna, Nathalie Pozzi and Eric Zimmerman.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Czauderna, André; Pozzi, Nathalie; Zimmerman, Eric
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839429839
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300)
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schriftenreihe: Edition Medienwissenschaft ; 20
    Schlagworte: Computerspiel; Medienästhetik
    Umfang: 1 Online-Ressource (296 p.)
  10. Rules of play
    game design fundamentals
    Erschienen: 2004; © 2004
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Massachusetts ; Proquest, London, England

    Publisher's description: As pop culture, games are as important as film or television--but game design has yet to develop a theoretical framework or critical vocabulary. In Rules of Play Katie Salen and Eric Zimmerman present a much-needed primer for... mehr

    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Publisher's description: As pop culture, games are as important as film or television--but game design has yet to develop a theoretical framework or critical vocabulary. In Rules of Play Katie Salen and Eric Zimmerman present a much-needed primer for this emerging field. They offer a unified model for looking at all kinds of games, from board games and sports to computer and video games. As active participants in game culture, the authors have written Rules of Play as a catalyst for innovation, filled with new concepts, strategies, and methodologies for creating and understanding games. Building an aesthetics of interactive systems, Salen and Zimmerman define core concepts like "play," "design," and "interactivity." They look at games through a series of eighteen "game design schemas," or conceptual frameworks, including games as systems of emergence and information, as contexts for social play, as a storytelling medium, and as sites of cultural resistance. Written for game scholars, game developers, and interactive designers, Rules of Play is a textbook, reference book, and theoretical guide. It is the first comprehensive attempt to establish a solid theoretical framework for the emerging discipline of game design

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262299930; 0262299933; 0262240459
    Weitere Identifier:
    9780262240451
    RVK Klassifikation: AP 99500 ; ST 690 ; SU 500
    Schlagworte: Computerspiel
    Umfang: 1 Online-Ressource (xv, 672 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 608-619) and index

    Core concepts -- Rules -- Play -- Culture

  11. Rules of play
    game design fundamentals
    Erschienen: [2004]
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Massachusetts

    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    /ST 690 S163
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    /ST 690 S163
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    dav 210 27
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    dav 210 27
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Holländischer Platz
    25 inf B 2.4 SAL
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Kunsthochschulbibliothek
    75 Kun 478 SAL
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0262240459; 9780262240451
    RVK Klassifikation: AP 99500 ; ST 690
    Schlagworte: Spiel; Computerspiel; Entwicklung; Design
    Umfang: XV, 672 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite 608 - 619

  12. Games, game design, game studies
    an introduction
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Transcript, Bielefeld ; Proquest, Ann Arbor, Michigan

    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Czauderna, André (Mitwirkender); Pozzi, Nathalie (Mitwirkender); Zimmerman, Eric (Mitwirkender)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839429839
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300)
    Schriftenreihe: Media studies
    Schlagworte: Computerspiel; Medienästhetik
    Umfang: 1 Online-Ressource (290 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Description based on print version record

    Literaturangaben

  13. The game design reader
    a rules of play anthology
    Beteiligt: Salen Tekinbaş, Katie (Hrsg.); Zimmerman, Eric (Hrsg.)
    Erschienen: [2006]
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts ; London, England

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität München, Universitätsbibliothek, Teilbibliotheken Garching
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Erziehungswissenschaftliche Zweigbibliothek Nürnberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Salen Tekinbaş, Katie (Hrsg.); Zimmerman, Eric (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780262195362; 0262195364
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; ST 324 ; SU 500
    Schlagworte: Computerspelen; Jeux d'ordinateur - Conception; Jeux d'ordinateur - Programmation; Jeux vidéo - Conception; Software; Computer games; Computer games; Video games; Computerspiel; Videospiel
    Umfang: XXX, 924 Seiten, Illustrationen
  14. Game design workshop
    a playcentric approach to creating innovative games
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  CRC Press, Taylor & Francis Group, Boca Raton

    Discover an exercise-driven, non-technical approach to game design, without the need for programming or artistic expertise with Game Design Workshop, Fourth Edition. Tracy Fullerton demystifies the creative process with clear and accessible analysis... mehr

    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook ebcentral
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Universität Ulm, Kommunikations- und Informationszentrum, Bibliotheksservices
    keine Fernleihe
    Hochschule Harz, Hauptbibliothek, Standort Wernigerode / Harz
    keine Fernleihe

     

    Discover an exercise-driven, non-technical approach to game design, without the need for programming or artistic expertise with Game Design Workshop, Fourth Edition. Tracy Fullerton demystifies the creative process with clear and accessible analysis of the formal and dramatic systems of game design. Using examples of popular games, illustrations of design techniques, and refined exercises to strengthen your understanding of how game systems function and give you the skills and tools necessary to create a compelling and engaging game. Game Design Workshop puts you to work prototyping, playtesting, and revising your own games with time-tested methods and tools. These skills will provide the foundation for your career in any facet of the game industry including design, producing, programming, and visual design. Tracy Fullerton is an award-winning game designer and educator with over 20 years of professional experience, most recently winning the Games for Change Game of the Year Award for her independent game Walden, a game. She has also been awarded the 2016 GDC Ambassador Award, the 2015 Games for Change Game Changer Award, and the IndieCade 2013 Trailblazer award for her pioneering work in the independent games community. Tracy is a Professor of Interactive Media & Games at the USC School of Cinematic Arts and the Director of the USC Games Program, the #1 game design program in North America as ranked by the Princeton Review. Key Features Provides step-by-step introduction to the art of game designing, prototyping and playtesting innovative games A design methodology used in the USC Interactive Media program, a cutting edge program with hands-on exercises that demonstrate key concepts and the design methodology Insights from top industry game designers presented through interview format

     

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    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Zimmerman, Eric (VerfasserIn eines Vorworts)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781351597708
    RVK Klassifikation: ST 324 ; SU 500
    Auflage/Ausgabe: Fourth edition
    Schriftenreihe: An A K Peters book
    Schlagworte: Computer games-Design; Computer games-Programming; Computer graphics; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXXIII, 522 Seiten), Illustrationen
  15. Game design workshop
    a playcentric approach to creating innovative games
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  CRC Press, Taylor & Francis Group, Boca Raton

    University of Europe for Applied Sciences GmbH, Campus Berlin, Bibliothek
    CE - 15 (4)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    2958-0404
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Macromedia Library Freiburg
    ST 324
    keine Fernleihe
    Macromedia Library Hamburg
    ST 324
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A FUL 53980
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    EDV 590 /33
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    MDW AP 15963 F971(4)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Karlshochschule International University, Bibliothek
    MED 3 Ful
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Macromedia Library Köln
    ST 324
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    2019:1521
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Campusbibliothek für Informatik und Mathematik, Fachrichtung 6.2 Informatik
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Macromedia Library Stuttgart
    ST 324
    keine Fernleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    IN Os 032/4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Zimmerman, Eric (VerfasserIn eines Vorworts)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781138098770; 9781138098800
    RVK Klassifikation: ST 324 ; SU 500
    Auflage/Ausgabe: Fourth edition
    Schriftenreihe: An A K Peters book
    Schlagworte: Computerspiel; Entwurf;
    Umfang: XXXIII, 522 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben