Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 15 von 15.

  1. Testing the Untestable in Language Education
    Beteiligt: Paran, Amos (Hrsg.); Sercu, Lies (Hrsg.)
    Erschienen: [2010]; © 2010
    Verlag:  Multilingual Matters, Blue Ridge Summit, PA

    The testing and assessment of language competence continues to be a much debated issue in foreign language teaching and research. This book is the first one to address the testing of four important dimensions of foreign language education which have... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The testing and assessment of language competence continues to be a much debated issue in foreign language teaching and research. This book is the first one to address the testing of four important dimensions of foreign language education which have been left largely unconsidered: learner autonomy, intercultural competence, literature and literary competence, and the integration of content and language learning. Each area is considered through a theoretical framework, followed by two empirical studies, raising questions of importance to all language teachers: How can one test literary competence? Can intercultural competence be measured? What about the integrated assessment of content-and-language in CLIL and teaching? Is progress in autonomous learning skill gaugeable? The book constitutes essential reading for anyone interested in the testing and assessment of seemingly largely untestable aspects of foreign language competence

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Paran, Amos (Hrsg.); Sercu, Lies (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781847692672
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: New Perspectives on Language and Education
    Schlagworte: assessment; content and language learning; foreign language teaching; language competence; learner autonomy; literary competence; testing; Communicative competence; Intercultural communication; Language and languages; Multicultural education; Sprachtest; Interkulturelles Verstehen; Zweisprachiger Unterricht; Literarische Erziehung; Leistungsmessung; Selbstgesteuertes Lernen; Fremdsprachenlernen
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 25. Jul 2018)

  2. Handbook of multilingualism and multiculturalism
    Beteiligt: Zarate, Geneviève (Hrsg.)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Éd. des Archives Contemporaines, Paris

    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    HWB25729
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    spru340.z36
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    BGC5643
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    iku 520-3
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Zarate, Geneviève (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9782813000392
    RVK Klassifikation: ES 862
    Schlagworte: Unterricht; Mehrsprachigkeit; Multikulturelle Gesellschaft
    Umfang: 417 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  3. Handbook of multilingualism and multiculturalism
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Archives Contemporaines, [Paris]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782813000392
    RVK Klassifikation: ES 862
    Schlagworte: Multikulturelle Gesellschaft; Mehrsprachigkeit;
    Umfang: 417 S.
  4. Testing the Untestable in Language Education
    Beteiligt: Paran, Amos (Hrsg.); Sercu, Lies (Hrsg.)
    Erschienen: [2010]; © 2010
    Verlag:  Multilingual Matters, Blue Ridge Summit, PA

    The testing and assessment of language competence continues to be a much debated issue in foreign language teaching and research. This book is the first one to address the testing of four important dimensions of foreign language education which have... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The testing and assessment of language competence continues to be a much debated issue in foreign language teaching and research. This book is the first one to address the testing of four important dimensions of foreign language education which have been left largely unconsidered: learner autonomy, intercultural competence, literature and literary competence, and the integration of content and language learning. Each area is considered through a theoretical framework, followed by two empirical studies, raising questions of importance to all language teachers: How can one test literary competence? Can intercultural competence be measured? What about the integrated assessment of content-and-language in CLIL and teaching? Is progress in autonomous learning skill gaugeable? The book constitutes essential reading for anyone interested in the testing and assessment of seemingly largely untestable aspects of foreign language competence

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Paran, Amos (Hrsg.); Sercu, Lies (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781847692672
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: New Perspectives on Language and Education
    Schlagworte: assessment; content and language learning; foreign language teaching; language competence; learner autonomy; literary competence; testing; Communicative competence; Intercultural communication; Language and languages; Multicultural education; Sprachtest; Zweisprachiger Unterricht; Literarische Erziehung; Leistungsmessung; Interkulturelle Kompetenz; Selbstgesteuertes Lernen; Fremdsprachenlernen
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 25. Jul 2018)

  5. Autonomes Lernen im interkulturellen Fremdsprachenunterricht. Kriterien für die Auswahl von Lerninhalten und Lernaufgaben
    Autor*in: Sercu, Lies
    Erschienen: 2023
    Verlag:  Universitäts- und Landesbibliothek, Darmstadt

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 7, (2), Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt, ISSN 1205-6545
    Schlagworte: Interkulturelles Lernen; Interkulturelle Kompetenz; Fremdsprachenunterricht; Selbstgesteuertes Lernen; Fremdsprachenlernen; Interkulturalität; Kulturkontakt
    Umfang: Online-Ressource
  6. Handbook of multilingualism and multiculturalism
    Beteiligt: Zarate, Geneviève (Herausgeber)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Éd. des Archives Contemporaines, Paris

    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Zarate, Geneviève (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782813000392
    RVK Klassifikation: ES 862
    Schlagworte: Unterricht; Mehrsprachigkeit; Mehrsprachigkeit; Multikulturelle Gesellschaft
    Umfang: 417 S. : Ill.
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  7. Handbook of multilingualism and multiculturalism
    Beteiligt: Zarate, Geneviève (Hrsg.)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Éds. des Archives Contemporaines, [Paris]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Zarate, Geneviève (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782813000392
    RVK Klassifikation: ER 930 ; ES 132 ; ES 862
    Schlagworte: Unterricht; Mehrsprachigkeit; Aufsatzsammlung; ; Mehrsprachigkeit; Multikulturelle Gesellschaft; Aufsatzsammlung;
    Umfang: 417 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  8. Précis du plurilinguisme et du pluriculturalisme
    Beteiligt: Zarate, Geneviève (Hrsg.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Éd. des Archives Contemporaines, Paris

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Zarate, Geneviève (Hrsg.)
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782914610605
    RVK Klassifikation: DP 4200 ; ES 862 ; LB 31900 ; LB 56000 ; LB 57000
    Schlagworte: Multilingualism; Multilingualism; Multiculturalism; Language and languages
    Umfang: 440 S., Ill., graph. Darst.
  9. Langues, xénophobie, xénophilie dans une Europe multiculturelle
    Beteiligt: Zarate, Geneviève (Hrsg.)
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Centre Régional de Documentation Pédagogique de Basse-Normandie, Basse-Normandie

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Zarate, Geneviève (Hrsg.)
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 2866184629
    Schriftenreihe: Documents, actes et rapports pour l'éducation
    Collection nationale du réseau de documentation pédagogique pilotée par le CRDP de Bourgogne
    Schlagworte: Europa; Multikulturelle Gesellschaft; Mehrsprachigkeit; Fremdenfeindlichkeit; Kongress; Saint-Cloud <1999>
    Umfang: 215 Seiten
  10. Mobility and localisation in language learning
    a view from languages of the wider world

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    89.570.01
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothekszentrum Geisteswissenschaften (BzG)
    16/HD 154 F339
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Georg Forster-Gebäude
    37 471
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Fenoulhet, Jane (Hrsg.); Ros i Solé, Cristina (Hrsg.); Zarate, Geneviève; Coffey, Simon; Starkey, Hugh; Moseley, Christopher; Pilkington, Anna; Buravova, Lydia; Álvarez, Inma; Quist, Gerdi; Sas, Christine; Stougaard-Nielsen, Jakob
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783034301503
    Weitere Identifier:
    9783034301503
    RVK Klassifikation: HD 154
    DDC Klassifikation: Sprache (400); Bildung und Erziehung (370)
    Schriftenreihe: Intercultural studies and foreign language learning ; 5
    Schlagworte: Fremdsprachenunterricht; Fremdsprachenlernen; Mehrsprachigkeit; Internationale Mobilität
    Umfang: XXI, 231 S., Ill., graph. Darst., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  11. Vers une compétence plurilingue
    Erschienen: 2003
    Verlag:  CLE international [u.a.], Paris

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    87.403.99
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Gießen, Fachbibliothek Romanistik
    Zd 203 (Num.spec.Juillet 2003)
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek, Ausgelagerte Zeitschriften Bereichsbibliothek Philosophicum
    Z 491 / Num. spec. 2003
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Carton, Francis (Hrsg.); Riley, Philip (Hrsg.); Esch, Edith (Mitarb.); Murphy-Lejeune, Elizabeth (Mitarb.); Zarate, Geneviève (Mitarb.); Adami, Hervé (Mitarb.); Takala, Sauli (Mitarb.); Cortese, Giuseppina (Mitarb.); Porcher, Louis (Mitarb.); Trebbi, Turid (Mitarb.); Gremmo, Marie-José (Mitarb.); Little, David (Mitarb.); Dumont, Pierre (Mitarb.); Bailly, Sophie (Mitarb.); Ciekanski, Maud (Mitarb.); Debaisieux, Jeanne-Marie (Mitarb.); Valli, André (Mitarb.); Duda, Richard (Mitarb.); Horwinski, Katherine (Mitarb.); Kohler-Bally, Patricia (Mitarb.); Schubert, Katja (Mitarb.); Castillo, Désirée (Mitarb.); Viallon, Virginie (Mitarb.)
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: ES 750
    Schriftenreihe: Le français dans le monde. Numéro spécial ; 2003, Juillet
    Schlagworte: Mehrsprachigkeit; Sprachpolitik; Fremdsprachenunterricht
    Umfang: 192 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  12. Langues, xénophobie. xénophilie dans une Europe multiculturelle
    [Saint-Cloud, 15 - 18 décembre 1999]
    Beteiligt: Zarate, Geneviève (Herausgeber); Mombert, Monique (Mitwirkender); Loyer, Barbara (Mitwirkender); Dalhem, Jacqueline (Mitwirkender); Grüning, Hans-Georg (Mitwirkender); Gohard-Radenkovic, Aline (Mitwirkender); Lévy, Danielle (Mitwirkender); Androulakis, Georges (Mitwirkender); Loureiro, Alexandra (Mitwirkender); Sarmento, Manuel Jacinto (Mitwirkender); Coleman, Jim (Mitwirkender); Williams, Mary (Mitwirkender); Piette, Brec'hed (Mitwirkender); Sercu, Lies (Mitwirkender); Prieto Ramos, Fernando (Mitwirkender); Perdereau-Bilski, Marie-Patricia (Mitwirkender); Osler, Audrey (Mitwirkender); Starkey, Hugh (Mitwirkender)
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Centre Reǵional de Documentation Pédagogique de Basse-Normandie, Caen

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    87.182.31
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Zarate, Geneviève (Herausgeber); Mombert, Monique (Mitwirkender); Loyer, Barbara (Mitwirkender); Dalhem, Jacqueline (Mitwirkender); Grüning, Hans-Georg (Mitwirkender); Gohard-Radenkovic, Aline (Mitwirkender); Lévy, Danielle (Mitwirkender); Androulakis, Georges (Mitwirkender); Loureiro, Alexandra (Mitwirkender); Sarmento, Manuel Jacinto (Mitwirkender); Coleman, Jim (Mitwirkender); Williams, Mary (Mitwirkender); Piette, Brec'hed (Mitwirkender); Sercu, Lies (Mitwirkender); Prieto Ramos, Fernando (Mitwirkender); Perdereau-Bilski, Marie-Patricia (Mitwirkender); Osler, Audrey (Mitwirkender); Starkey, Hugh (Mitwirkender)
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 2866184629
    Schriftenreihe: Documents, actes et rapports pour l'éducation
    Schlagworte: Multikulturelle Gesellschaft; Mehrsprachigkeit; Fremdenfeindlichkeit
    Umfang: 215 Seiten
  13. Précis du plurilinguisme et du pluriculturalisme
    Beteiligt: Zarate, Geneviève (Hrsg.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Ed. des Archives Contemporaines, Paris

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    88.490.29
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothekszentrum Geisteswissenschaften (BzG)
    16/ID 1509 Z36
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Holländischer Platz
    25 Spr BF 5038
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Zarate, Geneviève (Hrsg.)
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782914610605
    RVK Klassifikation: ID 1509
    Schlagworte: Fremdsprachenlernen; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Multikulturelle Gesellschaft; Interkulturelles Lernen
    Umfang: 440 S.
  14. Testing the Untestable in Language Education
    Autor*in: Paran, Amos
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Channel View Publications, Clevedon

    The testing and assessment of language competence continues to be a much debated issue in foreign language teaching and research. This book addresses the testing of four important dimensions of foreign language education which have been left largely... mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    The testing and assessment of language competence continues to be a much debated issue in foreign language teaching and research. This book addresses the testing of four important dimensions of foreign language education which have been left largely unconsidered: learner autonomy, intercultural competence, and literature and literary competence.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Sercu, Lies
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781847692665; 9781847692672 (Sekundärausgabe)
    RVK Klassifikation: DP 4200 ; ES 847 ; HD 190 ; HD 245
    Schriftenreihe: New Perspectives on Language and Education, No. 17 ; v.No. 17
    Schlagworte: Fremdsprachenunterricht; Selbstgesteuertes Lernen; Interkulturelle Kompetenz; Literarische Erziehung; Zweisprachiger Unterricht; Sprachtest; Leistungsmessung
    Umfang: 279 p.
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Online-Ausg.:

  15. Handbook of multilingualism and multiculturalism
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Archives Contemporaines, [Paris]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 834439
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782813000392
    RVK Klassifikation: ES 862
    Schlagworte: Multikulturelle Gesellschaft; Mehrsprachigkeit;
    Umfang: 417 S.