Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 13 von 13.

  1. Sonic possible worlds
    hearing the continuum of sound
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Bloomsbury, New York

    Hochschule für Bildende Künste Braunschweig, Bibliothek
    K 6.928 Voe 3
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Hochschule für Bildende Künste, Städelschule, Bibliothek
    14.20 2021
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    SF Sound 2021/2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    Lb 6200/51
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781501367625; 9781501367618
    RVK Klassifikation: AP 14900
    Auflage/Ausgabe: Revised edition
    Schlagworte: Music; Sound (Philosophy); Sound in art; Music; Sound (Philosophy); Sound in art
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

    Includes bibliographical references (pages 191-194) and index

    The landscape as sonic possible worldInto the world of the work : the possibility of sound art -- Sonic materialism : the sound of stones -- Hearing the continuum of sound -- Listening to the inaudible : the sound of unicorns.

  2. Sonic possible worlds
    hearing the continuum of sound
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Bloomsbury, New York, NY [u.a.]

    Inspired by its use in literary theory, film criticism and the discourse of game design, Salom Voegelin adapts and develops "possible world theory" in relation to sound. David K Lewis' Possible World is juxtaposed with Maurice Merleau-Ponty's... mehr

    Musikwissenschaftliches Institut, Abteilung Historische Musikwissenschaft, Systematische Musikwissenschaft, Musikethnologie,, Collgium musicum, Bibliothek
    430/Vm5350
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    KHP3914
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Inspired by its use in literary theory, film criticism and the discourse of game design, Salom Voegelin adapts and develops "possible world theory" in relation to sound. David K Lewis' Possible World is juxtaposed with Maurice Merleau-Ponty's life-world, to produce a meeting of the semantic and the phenomenological at the place of listening. The central tenet of Sonic Possible Worlds is that at present traditional musical compositions and contemporary sonic outputs are approached and investigated through separate and distinct critical languages and histories. As a consequence, no continuous and comparative study of the field is possible. In Sonic Possible Worlds, Voegelin proposes a new analytical framework that can access and investigate works across genres and times, enabling a comparative engagement where composers such as Henry Purcell and Nadia Boulanger encounter sound art works by Shilpa Gupta and Christina Kubisch and where the soundscape compositions of Chris Watson and Francisco L pez resound in the visual worlds of Louise Bourgeois.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781623565091; 9781623567040
    RVK Klassifikation: AP 14900
    Schlagworte: Music; Sound (Philosophy); Sound in art; Experimentelle Musik; Klangkunst; Philosophie; Ästhetik; Klang
    Umfang: 207 S.
  3. Sonic possible worlds
    hearing the continuum of sound
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York ; London ; New Delhi ; Sydney

    Inspired by its use in literary theory, film criticism and the discourse of game design, Salom Voegelin adapts and develops "possible world theory" in relation to sound. David K Lewis' Possible World is juxtaposed with Maurice Merleau-Ponty's... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Inspired by its use in literary theory, film criticism and the discourse of game design, Salom Voegelin adapts and develops "possible world theory" in relation to sound. David K Lewis' Possible World is juxtaposed with Maurice Merleau-Ponty's life-world, to produce a meeting of the semantic and the phenomenological at the place of listening. The central tenet of Sonic Possible Worlds is that at present traditional musical compositions and contemporary sonic outputs are approached and investigated through separate and distinct critical languages and histories. As a consequence, no continuous and comparative study of the field is possible. In Sonic Possible Worlds, Voegelin proposes a new analytical framework that can access and investigate works across genres and times, enabling a comparative engagement where composers such as Henry Purcell and Nadia Boulanger encounter sound art works by Shilpa Gupta and Christina Kubisch and where the soundscape compositions of Chris Watson and Francisco L pez resound in the visual worlds of Louise Bourgeois.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781623566951; 1623566959; 9781623565091; 162356509X; 9781623567040; 1623567041
    RVK Klassifikation: AP 14900
    Schlagworte: MUSIC / Instruction & Study / Theory; Music / Philosophy and aesthetics; Sound in art; Sound (Philosophy); Musik; Music; Sound (Philosophy); Sound in art; Ästhetik; Klang; Klangkunst; Philosophie; Experimentelle Musik
    Umfang: 1 online resource (VI, 207 S.)
    Bemerkung(en):

    Description based on print version record

    The landscape as sonic possible world -- Into the world of the work : the possibility of sound art -- Sonic materialism : the sound of stones -- Hearing the continuum of sound -- Listening to the inaudible : the sound of unicorns

  4. Sonic possible worlds
    hearing the continuum of sound
    Erschienen: [2021]; ©2021
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York ; London ; Oxford ; New Delhi ; Sydney

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781501367625; 9781501367618
    RVK Klassifikation: LR 56660 ; LR 56800
    Auflage/Ausgabe: revised edition
    Schlagworte: Experimentelle Musik; Ästhetik; Klangkunst
    Weitere Schlagworte: Music / Philosophy and aesthetics; Sound (Philosophy); Sound in art; Music / Philosophy and aesthetics; Sound in art; Sound (Philosophy)
    Umfang: x, 248 Seiten
  5. Sonic possible worlds
    hearing the continuum of sound
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York, NY ; London ; New Delhi ; Sydney

    Inspired by its use in literary theory, film criticism and the discourse of game design, Salom Voegelin adapts and develops "possible world theory" in relation to sound. David K Lewis' Possible World is juxtaposed with Maurice Merleau-Ponty's... mehr

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Inspired by its use in literary theory, film criticism and the discourse of game design, Salom Voegelin adapts and develops "possible world theory" in relation to sound. David K Lewis' Possible World is juxtaposed with Maurice Merleau-Ponty's life-world, to produce a meeting of the semantic and the phenomenological at the place of listening. The central tenet of Sonic Possible Worlds is that at present traditional musical compositions and contemporary sonic outputs are approached and investigated through separate and distinct critical languages and histories. As a consequence, no continuous and comparative study of the field is possible. In Sonic Possible Worlds, Voegelin proposes a new analytical framework that can access and investigate works across genres and times, enabling a comparative engagement where composers such as Henry Purcell and Nadia Boulanger encounter sound art works by Shilpa Gupta and Christina Kubisch and where the soundscape compositions of Chris Watson and Francisco L pez resound in the visual worlds of Louise Bourgeois.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781623565091; 9781623567040; 9781623566951; 9781623568009; 162356509X; 1623567041
    RVK Klassifikation: AP 14900
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Musik; Music; Sound (Philosophy); Sound in art; Philosophie; Klangkunst; Klang; Experimentelle Musik; Ästhetik
    Umfang: VI, 207 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 191 - 194. - Werkverz. S. 195 - 196

    The landscape as sonic possible world -- Into the world of the work : the possibility of sound art -- Sonic materialism : the sound of stones -- Hearing the continuum of sound -- Listening to the inaudible : the sound of unicorns

  6. Sonic possible worlds
    hearing the continuum of sound
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Bloomsbury, New York, NY [u.a.]

    Inspired by its use in literary theory, film criticism and the discourse of game design, Salom Voegelin adapts and develops "possible world theory" in relation to sound. David K Lewis' Possible World is juxtaposed with Maurice Merleau-Ponty's... mehr

     

    Inspired by its use in literary theory, film criticism and the discourse of game design, Salom Voegelin adapts and develops "possible world theory" in relation to sound. David K Lewis' Possible World is juxtaposed with Maurice Merleau-Ponty's life-world, to produce a meeting of the semantic and the phenomenological at the place of listening. The central tenet of Sonic Possible Worlds is that at present traditional musical compositions and contemporary sonic outputs are approached and investigated through separate and distinct critical languages and histories. As a consequence, no continuous and comparative study of the field is possible. In Sonic Possible Worlds, Voegelin proposes a new analytical framework that can access and investigate works across genres and times, enabling a comparative engagement where composers such as Henry Purcell and Nadia Boulanger encounter sound art works by Shilpa Gupta and Christina Kubisch and where the soundscape compositions of Chris Watson and Francisco López resound in the visual worlds of Louise Bourgeois. (Quelle: www.bloomsbury.com)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781623565091; 9781623567040; 9781623566951; 9781623568009
    RVK Klassifikation: AP 14900 ; LH 69230 ; LR 11370 ; LR 56700
    Schlagworte: Music; Sound (Philosophy); Sound in art
    Umfang: VI, 207 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 191-194) and index

  7. Sonic possible worlds
    hearing the continuum of sound
    Erschienen: [2021]; ©2021
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York ; London ; Oxford ; New Delhi ; Sydney

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781501367625; 9781501367618
    RVK Klassifikation: LR 56660 ; LR 56800
    Auflage/Ausgabe: revised edition
    Schlagworte: Experimentelle Musik; Ästhetik; Klangkunst
    Weitere Schlagworte: Music / Philosophy and aesthetics; Sound (Philosophy); Sound in art; Music / Philosophy and aesthetics; Sound in art; Sound (Philosophy)
    Umfang: x, 248 Seiten
  8. Sonic possible worlds
    hearing the continuum of sound
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York, NY ; London ; New Delhi ; Sydney

    Inspired by its use in literary theory, film criticism and the discourse of game design, Salom Voegelin adapts and develops "possible world theory" in relation to sound. David K Lewis' Possible World is juxtaposed with Maurice Merleau-Ponty's... mehr

    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Inspired by its use in literary theory, film criticism and the discourse of game design, Salom Voegelin adapts and develops "possible world theory" in relation to sound. David K Lewis' Possible World is juxtaposed with Maurice Merleau-Ponty's life-world, to produce a meeting of the semantic and the phenomenological at the place of listening. The central tenet of Sonic Possible Worlds is that at present traditional musical compositions and contemporary sonic outputs are approached and investigated through separate and distinct critical languages and histories. As a consequence, no continuous and comparative study of the field is possible. In Sonic Possible Worlds, Voegelin proposes a new analytical framework that can access and investigate works across genres and times, enabling a comparative engagement where composers such as Henry Purcell and Nadia Boulanger encounter sound art works by Shilpa Gupta and Christina Kubisch and where the soundscape compositions of Chris Watson and Francisco L pez resound in the visual worlds of Louise Bourgeois.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781623565091; 9781623567040; 9781623566951; 9781623568009; 162356509X; 1623567041
    RVK Klassifikation: AP 14900
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Musik; Music; Sound (Philosophy); Sound in art; Philosophie; Klangkunst; Klang; Experimentelle Musik; Ästhetik
    Umfang: VI, 207 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 191 - 194. - Werkverz. S. 195 - 196

    The landscape as sonic possible world -- Into the world of the work : the possibility of sound art -- Sonic materialism : the sound of stones -- Hearing the continuum of sound -- Listening to the inaudible : the sound of unicorns

  9. Listening to noise and silence
    towards a philosophy of sound art
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Continuum, New York [u.a.]

    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Me 2013
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Grafik und Buchkunst, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig, Bibliothek und Archiv
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 AP 14900 V872
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    LR 56820 002 2010
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    HE 430.126
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781441162076; 9781441126436
    Weitere Identifier:
    9781441162076
    RVK Klassifikation: AP 14900
    Schriftenreihe: Music/sound studies
    Schlagworte: Musikphilosophie; ; Klangkunst; ; Klangkunst; Ästhetik; ; Klang; Geräusch; Stille; ; Musikhören; Hören;
    Umfang: XVII, 231 S.
  10. Sonic possible worlds
    hearing the continuum of sound
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Bloomsbury, New York, NY [u.a.]

    Inspired by its use in literary theory, film criticism and the discourse of game design, Salom Voegelin adapts and develops "possible world theory" in relation to sound. David K Lewis' Possible World is juxtaposed with Maurice Merleau-Ponty's... mehr

    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Inspired by its use in literary theory, film criticism and the discourse of game design, Salom Voegelin adapts and develops "possible world theory" in relation to sound. David K Lewis' Possible World is juxtaposed with Maurice Merleau-Ponty's life-world, to produce a meeting of the semantic and the phenomenological at the place of listening. The central tenet of Sonic Possible Worlds is that at present traditional musical compositions and contemporary sonic outputs are approached and investigated through separate and distinct critical languages and histories. As a consequence, no continuous and comparative study of the field is possible. In Sonic Possible Worlds, Voegelin proposes a new analytical framework that can access and investigate works across genres and times, enabling a comparative engagement where composers such as Henry Purcell and Nadia Boulanger encounter sound art works by Shilpa Gupta and Christina Kubisch and where the soundscape compositions of Chris Watson and Francisco L pez resound in the visual worlds of Louise Bourgeois

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781623565091; 9781623567040
    RVK Klassifikation: AP 14900
    Schlagworte: Music; Sound (Philosophy); Sound in art
    Umfang: 207 S.
  11. Listening to noise and silence
    towards a philosophy of sound art
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Continuum, New York, London

    Listening to Noise and Silence engages with the emerging practice of sound art and the concurrent development of a discourse and theory of sound. In this original and challenging work, Salomé Voegelin immerses the reader in concepts of listening to... mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Staatliche Hochschule für Bildende Künste, Städelschule, Bibliothek
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    Listening to Noise and Silence engages with the emerging practice of sound art and the concurrent development of a discourse and theory of sound. In this original and challenging work, Salomé Voegelin immerses the reader in concepts of listening to sound artwork and the everyday acoustic environment, establishing an aesthetics and philosophy of sound and promoting the notion of a sonic sensibility. A multitude of sound works are discussed, by lesser known contemporary artists and composers (for example Curgenven, Gasson and Federer), historical figures in the field (Artaud, Feldman and Ca

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1441126430; 1441162070; 9781441126436; 9781441162076
    RVK Klassifikation: CC 6900 ; AP 14900 ; LR 56820 ; LR 57706
    Schlagworte: Sound in art; Silence in art; Silence in art; Sound in art; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvii, 231 Seiten), 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    CONTENTS; ACKNOWLEDGMENTS; INTRODUCTION; CHAPTER 1 Listening; CHAPTER 2 Noise; CHAPTER 3 Silence; CHAPTER 4 Time and Space; CHAPTER 5 Now; NOTES; BIBLIOGRAPHY; LIST OF WORKS; INDEX;

  12. Listening to noise and silence
    towards a philosophy of sound art
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Continuum, New York [u.a.]

    Institute for Cultural Inquiry- Kulturlabor, Bibliothek
    NX650.S68 V64 2010
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2012:4400:
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Braunschweig, Bibliothek
    K 6.928 Voe 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    78.03 VOE
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    2019/1075
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    24.43 VOEG 0001
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    K MK 186-240
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AP 14900 V872
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    Kom 446 013
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2014/80
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    VA/300/2237
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    KUL 510 : V55
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Mus 140.063
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    Sbc 45, Voege, Lis
    keine Fernleihe
    Hochschule der Bildenden Künste Saar, Bibliothek
    MeA#113
    keine Fernleihe
    Universität Stuttgart, Bibliothek der Institute für Linguistik und Literaturwissenschaft
    T6/1--VOE32
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    UB Weimar
    Mag Ih 6300
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1441126430; 1441162070; 9781441126436; 9781441162076
    RVK Klassifikation: CC 6900 ; LR 57706 ; LR 56820 ; AP 14900
    Schlagworte: Sound in art; Silence in art
    Umfang: XVII, 231 S., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 217 - 222

  13. Sonic possible worlds
    hearing the continuum of sound
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Bloomsbury, New York

    Haus der Kulturen der Welt, HKW.Bibliothek
    MA 200 Voe
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    KUL 507 : V55
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Grafik und Buchkunst, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Mus 140.077
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    Sbc 45, Voege, Son
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781623565091; 9781623567040; 9781623566951; 9781623568009
    RVK Klassifikation: AP 14900
    Auflage/Ausgabe: First published
    Schlagworte: Music; Sound (Philosophy); Sound in art; Music; Sound (Philosophy); Sound in art
    Umfang: 207 Seiten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 191-194) and index

    The landscape as sonic possible worldInto the world of the work : the possibility of sound art -- Sonic materialism : the sound of stones -- Hearing the continuum of sound -- Listening to the inaudible : the sound of unicorns.