Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 70.

  1. Exploring the uncharted waters of educational mobility
    the role of key skills
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Graduate School of Business and Economics, Maastricht

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 285
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: [Research memorandum] / Maastricht University, Graduate School of Business and Economics (GSBE) ; RM/21, 016
    Schlagworte: inequality of educational opportunities; key skills; soft skills; financial resources; humancapital; cultural capital; financial capital; intergenerational transmission of education
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 45 Seiten), Illustrationen
  2. The intergenerational transmission of cognitive skills
    an investigation of the causal impact of families on student outcomes
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Graduate School of Business and Economics, Maastricht

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 285
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: [Research memorandum] / Maastricht University, Graduate School of Business and Economics (GSBE) ; RM/21, 017
    Schlagworte: intergenerational mobility; parent-child skill transmission; causality; STEM
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 71 Seiten), Illustrationen
  3. Exploring the uncharted waters of educational mobility
    the role of key skills
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Research Centre for Education and the Labour Market, Maastricht, The Netherlands

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 158
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: ROA research memorandum / Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt ; ROA-RM-2021, 6 (October 2021)
    Schlagworte: inequality of educational opportunities; key skills; soft skills; financialresources; human capital; cultural capital; financial capital; intergenerational transmission of education
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 46 Seiten), Illustrationen
  4. The intergenerational transmission of cognitive skills
    an investigation of the causal impact of families on student outcomes
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Research Centre for Education and the Labour Market, Maastricht, The Netherlands

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 158
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: ROA research memorandum / Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt ; ROA-RM-2021, 7 (October 2021)
    Schlagworte: intergenerational mobility; parent-child skill transmission; causality; STEM
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 74 Seiten), Illustrationen
  5. The intergenerational transmission of cognitive skills: an investigation of the causal impact of families on student outcomes
    Erschienen: October 2021
    Verlag:  CESifo, Center for Economic Studies & Ifo Institute, Munich, Germany

    The extensive literature on intergenerational mobility highlights the importance of family linkages but fails to provide credible evidence about the underlying family factors that drive the pervasive correlations. We employ a unique combination of... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 63
    keine Fernleihe

     

    The extensive literature on intergenerational mobility highlights the importance of family linkages but fails to provide credible evidence about the underlying family factors that drive the pervasive correlations. We employ a unique combination of Dutch survey and registry data that links math and language skills across generations. We identify a causal connection between cognitive skills of parents and their children by exploiting within-family between-subject variation in these skills. The data also permit novel IV estimation that isolates variation in parental cognitive skills due to school and peer quality. The between-subject and IV estimates of the key intergenerational persistence parameter are strikingly similar and close at about 0.1. Finally, we show the strong influence of family skill transmission on children's choices of STEM fields.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/248933
    Schriftenreihe: CESifo working paper ; no. 9388 (2021)
    Schlagworte: intergenerational mobility; parent-child skill transmission; causality; STEM
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 72 Seiten), Illustrationen
  6. The Intergenerational Transmission of Cognitive Skills
    An Investigation of the Causal Impact of Families on Student Outcomes
    Erschienen: 2021
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    The extensive literature on intergenerational mobility highlights the importance of family linkages but fails to provide credible evidence about the underlying family factors that drive the pervasive correlations. We employ a unique combination of... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    The extensive literature on intergenerational mobility highlights the importance of family linkages but fails to provide credible evidence about the underlying family factors that drive the pervasive correlations. We employ a unique combination of Dutch survey and registry data that links math and language skills across generations. We identify a causal connection between cognitive skills of parents and their children by exploiting within-family between-subject variation in these skills. The data also permit novel IV estimation that isolates variation in parental cognitive skills due to school and peer quality. The between-subject and IV estimates of the key intergenerational persistence parameter are strikingly similar and close at about 0.1. Finally, we show the strong influence of family skill transmission on children's choices of STEM fields

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; no. w29450
    Schlagworte: Kognition; Bildungsniveau; Intergenerationale Übertragung; Eltern; Kinder; Niederlande
    Umfang: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Bemerkung(en):

    Hardcopy version available to institutional subscribers

  7. The intergenerational transmission of cognitive skills: an investigation of the causal impact of families on student outcomes
    Erschienen: November 2021
    Verlag:  IZA - Institute of Labor Economics, Bonn, Germany

    The extensive literature on intergenerational mobility highlights the importance of family linkages but fails to provide credible evidence about the underlying family factors that drive the pervasive correlations. We employ a unique combination of... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 4
    keine Fernleihe

     

    The extensive literature on intergenerational mobility highlights the importance of family linkages but fails to provide credible evidence about the underlying family factors that drive the pervasive correlations. We employ a unique combination of Dutch survey and registry data that links math and language skills across generations. We identify a causal connection between cognitive skills of parents and their children by exploiting within-family between-subject variation in these skills. The data also permit novel IV estimation that isolates variation in parental cognitive skills due to school and peer quality. The between-subject and IV estimates of the key intergenerational persistence parameter are strikingly similar and close at about 0.1. Finally, we show the strong influence of family skill transmission on children's choices of STEM fields.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/250515
    Schriftenreihe: Discussion paper series / IZA ; no. 14854
    Schlagworte: intergenerational mobility; parent-child skill transmission; causality; STEM
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 71 Seiten), Illustrationen
  8. A full year COVID-19 crisis with interrupted learning and two school closures
    the effects on learning growth and inequality in primary education
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Research Centre for Education and the Labour Market, Maastricht, The Netherlands

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 158
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: ROA research memorandum / Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt ; ROA-RM-2021, 9 (December 2021)
    Schlagworte: school closures; COVID-19 crisis; learning growth; inequality; socioeconomicstatus (SES); family situation; Primary Education
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 59 Seiten), Illustrationen
  9. Sharp increase in inequality in education in times of the COVID-19-pandemic
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Research Centre for Education and the Labour Market, Maastricht, The Netherlands

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 158
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: ROA research memorandum / Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt ; ROA-RM-2021, 10 (December 2021)
    Schlagworte: school closures; COVID-19 crisis; learning growth; inequality; socioeconomicstatus (SES); Primary Education
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 49 Seiten), Illustrationen
  10. Sharp increase in inequality in education in times of the COVID19-pandemic

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 285
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: [Research memorandum] / Maastricht University, Graduate School of Business and Economics (GSBE) ; RM/21, 022
    Schlagworte: school closures; COVID-19 crisis; learning growth; inequality; socioeconomic status (SES); Primary Education
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 48 Seiten), Illustrationen
  11. The intergenerational transmission of skills dataset
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Research Centre for Education and the Labour Market, Maastricht, The Netherlands

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 56
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: ROA Technical report ; ROA-TR-2021, 7 (October 2021)
    Schlagworte: Intergenerationale Übertragung; Qualifikation; Bildungsniveau; Datenbank; Niederlande
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 22 Seiten), Illustrationen
  12. Is there an opportunity-performance trade-off in secondary education?
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  Graduate School of Business and Economics, Maastricht

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 285
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: [Research memorandum] / Maastricht University, Graduate School of Business and Economics (GSBE) ; RM/20, 022
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 49 Seiten), Illustrationen
  13. Is there an opportunity-performance trade-off in secondary education?
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  Research Centre for Education and the Labour Market, Maastricht

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 158
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: ROA research memorandum / Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt ; ROA-RM-2020, 9 (July 2020)
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 49 Seiten), Illustrationen
  14. Required literacy and numeracy skill levels for occupations in OECD countries
    application of the job analysis method to PIAAC
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  Research Centre for Education and the Labour Market, Maastricht

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 56
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: ROA Technical report ; ROA-TR-2020, 8
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 67 Seiten)
  15. Flexibility in educational systems
    concept, indicators, and directions for future research
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Graduate School of Business and Economics, Maastricht

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 285
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: [Research memorandum] / Maastricht University, Graduate School of Business and Economics (GSBE) ; RM/21, 006
    Schlagworte: flexibility; education systems; educational effectiveness; education production function macro-meso-micro model
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 27 Seiten), Illustrationen
  16. Does lowering the bar help?
    results from a natural experiment in high-stakes testing in Dutch primary education
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Graduate School of Business and Economics, Maastricht

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 285
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: [Research memorandum] / Maastricht University, Graduate School of Business and Economics (GSBE) ; RM/21, 011
    Schlagworte: High-stakes testing; Transition primary to secondary education; Raising or lowering standards; Netherlands Cohort Study on Education
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 42 Seiten), Illustrationen
  17. Flexibility in educational systems
    concept, indicators, and directions for future research
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Research Centre for Education and the Labour Market, Maastricht

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 158
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: ROA research memorandum / Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt ; ROA-RM-2021, 2 (March 2021)
    Schlagworte: flexibility; education systems; educational effectiveness; education production function macro-meso-micro model
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 28 Seiten), Illustrationen
  18. Does lowering the bar help?
    results from a natural experiment in high-stakes testing in Dutch primary education
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Research Centre for Education and the Labour Market, Maastricht

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 158
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: ROA research memorandum / Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt ; ROA-RM-2021, 4 (June 2021)
    Schlagworte: high-stakes testing; transition primary to secondary education; raising orlowering standards; Netherlands cohort study on education
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 44 Seiten), Illustrationen
  19. The intergenerational transmission of cognitive skills
    an investigation of the causal impact of families on student outcomes
    Erschienen: 2022
    Verlag:  KOPS Universität Konstanz, Konstanz

    The extensive literature on intergenerational mobility highlights the importance of family linkages but fails to provide credible evidence about the underlying family factors that drive the pervasive correlations. We employ a unique combination of... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 758
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    keine Fernleihe

     

    The extensive literature on intergenerational mobility highlights the importance of family linkages but fails to provide credible evidence about the underlying family factors that drive the pervasive correlations. We employ a unique combination of Dutch survey and registry data that links math and language skills across generations. We identify the connection between cognitive skills of parents and their children by exploiting within-family between-subject variation in these skills. A causal interpretation of the between-subject estimates is reinforced by novel IV estimation that isolates variation in parent cognitive skills due to teacher and classroom peer quality. The between-subject and IV estimates of the key intergenerational persistence parameter are strikingly similar and close at about 0.1. Finally, we show the strong influence of family skill transmission on children's choices of STEM fields.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/251746
    Schriftenreihe: Working paper series / Cluster of Excellence "The Politics of Inequality" ; no 09 (March 2022)
    Schlagworte: intergenerational mobility; parent-child skill transmission; causality; STEM
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 75 Seiten), Illustrationen
  20. Identifying literacy and numeracy skill mismatch in OECD countries using the job analysis method
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Graduate School of Business and Economics, Maastricht

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 285
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: [Research memorandum] / Maastricht University, Graduate School of Business and Economics (GSBE) ; RM/21, 023
    Schlagworte: Skill shortages; underskilling; skill surpluses; overskilling; skill mismatch; wages; Job Analysis Method; Realized Matches Approach
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 53 Seiten)
  21. Identifying literacy and numeracy skill mismatch in OECD countries using the job analysis method
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Research Centre for Education and the Labour Market, Maastricht, The Netherlands

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 158
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: ROA research memorandum / Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt ; ROA-RM-2021, 11 (December 2021)
    Schlagworte: skill shortages; underskilling; skill surpluses; overskilling; skill mismatch; wages; job analysis method; realized matches approach
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 56 Seiten)
  22. Technology, class, and inequality
    assessing different consequences for different social classes
    Erschienen: 12-14-2021
    Verlag:  [Maastricht University, School of Business and Economics, ROA], [Maastricht]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    ZSS 41
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Auflage/Ausgabe: Version 2.0
    Schriftenreihe: [Technequality paper series] ; [2021, 7]
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 112 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Zählung der fortlaufenden Ressource von der Frontdoor

  23. Preparing today's youths for tomorrow's labour market
    analyses of the relationship between initial education and skills acquisition across countries and over time
    Erschienen: 22-12-2021
    Verlag:  [Maastricht University, School of Business and Economics, ROA], [Maastricht]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    ZSS 41
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Auflage/Ausgabe: Version 1.0
    Schriftenreihe: [Technequality paper series] ; [2021, 8]
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 183 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Zählung der fortlaufenden Ressource von der Frontdoor

  24. Can adults learn digital skills in non-formal and informal education?
    crossnational evidence from 25 countries
    Erschienen: 21-12-2021
    Verlag:  [Maastricht University, School of Business and Economics, ROA], [Maastricht]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    ZSS 41
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Auflage/Ausgabe: Version 1.0
    Schriftenreihe: [Technequality paper series] ; [2021, 10]
    Schlagworte: Qualifikation; Internetnutzung; Erwachsenenbildung; Informelle Wirtschaft; OECD-Staaten
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 36 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Zählung der fortlaufenden Ressource von der Frontdoor

  25. Where do STEM graduates stem from?
    the intergenerational transmission of comparative skill advantages
    Erschienen: May 2023
    Verlag:  IZA - Institute of Labor Economics, Bonn, Germany

    The standard economic model of occupational choice following a basic Roy model emphasizes individual selection and comparative advantage, but the sources of comparative advantage are not well understood. We employ a unique combination of Dutch survey... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 4
    keine Fernleihe

     

    The standard economic model of occupational choice following a basic Roy model emphasizes individual selection and comparative advantage, but the sources of comparative advantage are not well understood. We employ a unique combination of Dutch survey and registry data that links math and language skills across generations and permits analysis of the intergenerational transmission of comparative skill advantages. Exploiting within-family between-subject variation in skills, we show that comparative advantages in math of parents are significantly linked to those of their children. A causal interpretation follows from a novel IV estimation that isolates variation in parent skill advantages due to their teacher and classroom peer quality. Finally, we show the strong influence of family skill transmission on children's choices of STEM fields.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/272744
    Schriftenreihe: Discussion paper series / IZA ; no. 16117
    Schlagworte: intergenerational mobility; parent-child skill transmission; causality; STEM
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 75 Seiten), Illustrationen