Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. The Edinburgh Companion to Children's Literature
    Erschienen: [2022]; ©2017
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    A collection of newly-commissioned essays tracing cutting-edge developments in children’s literature researchTime has passed since 'having a PhD in children’s literature' was a funny joke in 'You've Got Mail'. Children's literature research is now... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    A collection of newly-commissioned essays tracing cutting-edge developments in children’s literature researchTime has passed since 'having a PhD in children’s literature' was a funny joke in 'You've Got Mail'. Children's literature research is now one of the most dynamic fields of literary criticism and of education, and has a bright future ahead - as children’s writers and publishers invent yet more forms of literature for young people, and researchers find yet more sophisticated ways of exploring them. This collection takes informed and scholarly readers to the utmost frontier of children's literature criticism, from the intricate worlds of children's poetry, picturebooks and video games to the new theoretical constellations of critical plant studies, non-fiction studies and big data analyses of literature. Features the most recent directions in children's literature theory and criticism - Introduces the leading international scholars in the field as well as new emerging scholars - Offers a wide range of interdisciplinary approaches, including a mixture of empirical and theoretical research, and analyses at the intersection of education and literary studies.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Arizpe, Evelyn (MitwirkendeR); Beauvais, Clémentine (MitwirkendeR); Burn, Andrew (MitwirkendeR); Butler, Catherine (MitwirkendeR); Carroll, Jane Suzanne (MitwirkendeR); Coats, Karen (MitwirkendeR); Curry, Alice (MitwirkendeR); Dusinberre, Juliet (MitwirkendeR); Flanagan, Victoria (MitwirkendeR); Giddens, Eugene (MitwirkendeR); Jaques, Zoe (MitwirkendeR); Joosen, Vanessa (MitwirkendeR); Kokkola, Lydia (MitwirkendeR); Kümmerling-Meibauer, Bettina (MitwirkendeR); Lathey, Gillian (MitwirkendeR); Mackey, Margaret (MitwirkendeR); Mourão, Sandie (MitwirkendeR); Müller, Anja (MitwirkendeR); Nikolajeva, Maria (MitwirkendeR); Salisbury, Martin (MitwirkendeR); Spring, Erin (MitwirkendeR); Tandoi, Eve (MitwirkendeR); Trites, Roberta Seelinger (MitwirkendeR); Waller, Alison (MitwirkendeR); Webb, Jean (MitwirkendeR); Yokota, Junko (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474414647
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Edinburgh Companions to Literature and the Humanities
    Schlagworte: Children's literature; Literary Studies; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh
    Umfang: 1 Online-Ressource (384 p.), 3 B/W illustrations
  2. Waking Sleeping Beauty
    feminist voices in children's novels
    Erschienen: ©1997
    Verlag:  University of Iowa Press, Iowa City

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1587292394; 9781587292392
    RVK Klassifikation: EC 8530 ; HG 729
    Schlagworte: Histoires pour enfants / Histoire et critique; Féminisme et littérature; Femmes et littérature; Rôle selon le sexe dans la littérature; TRAVEL / Special Interest / Literary; LITERARY CRITICISM / General; Kinderliteratur; Feminismus; Frau; Geschlechterrolle; Frau (Motiv); Geschlechterrolle (Motiv); Children's stories; Feminism and literature; Sex role in literature; Women and literature; Children's stories; Feminism and literature; Women and literature; Sex role in literature; Kinderliteratur; Geschlechterrolle; Englisch; Frau <Motiv>; Feminismus; Geschlechterrolle <Motiv>; Frau
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 170 pages)
    Bemerkung(en):

    Master and use copy. Digital master created according to Benchmark for Faithful Digital Reproductions of Monographs and Serials, Version 1. Digital Library Federation, December 2002

    Includes bibliographical references (p. 151-162) and index

    Defining the feminist children's novel -- Subverting stereotypes : rejecting traditional gender roles -- Subjectivity as a gender issue : metaphors and intertextuality -- Transforming feminine silence : pro/claiming female voices -- Re/constructing the female writer : subjectivity in the feminist Künstlerroman -- Female interdependency : literal and metaphoric sisterhood -- Refuting Freud : mother/daughter relationships -- Metafiction and the politics of identity : narrativity, subjectivity, and community -- Afterword : Feminist pedagogy and children's literature

  3. Twain, Alcott, and the birth of the adolescent reform novel
    Erschienen: 2007
    Verlag:  University of Iowa Press, Iowa City

    Trites argues that Twain and Alcott wrote on similar topics because they were so deeply affected by the Civil War, by cataclysmic emotional and financial losses in their families, by their cultural immersion in the tenets of Protestant philosophy,... mehr

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    Trites argues that Twain and Alcott wrote on similar topics because they were so deeply affected by the Civil War, by cataclysmic emotional and financial losses in their families, by their cultural immersion in the tenets of Protestant philosophy, and by sexual tensions that may have stimulated their interest in writing for adolescents, Trites demonstrates how the authors participated in a cultural dynamic that marked the changing nature of adolescence in America, provoking a literary sentiment that continues to inform young adult literature. Both intuited that the transitory nature of adolesc

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1587296225; 9781587296222
    Schlagworte: Young adult fiction, American; Adolescence in literature
    Weitere Schlagworte: Alcott, Louisa May (1832-1888); Twain, Mark (1835-1910); Twain, Mark (1835-1910); Alcott, Louisa May (1832-1888)
    Umfang: Online-Ressource (xix, 209 p), 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 183-195) and index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    The fantasy of self-reliance: An introductory biographyThe metaphor of the adolescent reformer: Adventures of Huckleberry Finn and Little Women -- Historical interlude: Vita Religiosa and romantic evangelism -- Education and reform: Victorian progressivism in youth literature -- Gender and reform: New women and true womanhood -- Historical interlude: Authors, authority, and publication -- Adolescent reform novels: The legacy of Twain and Alcott.

    Contents; Introduction; Abbreviations; The Fantasy of Self-Reliance: An Introductory Biography; The Metaphor of the Adolescent Reformer: Adventures of Huckleberry Finn and Little Women; Historical Interlude: Vita Religiosa and Romantic Evangelism; Education and Reform: Victorian Progressivismin Youth Literature; Gender and Reform: New Women and True Womanhood; Historical Interlude: Authors, Authority, and Publication; Adolescent Reform Novels: The Legacy of Twain and Alcott; Afterword; Notes; Bibliography; Index

  4. Growth in Adolescent Literature: Metaphors, Scripts, and Cognitive Narratology
    Erschienen: 2012

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: International research in children's literature; Edinburgh : Univ. Press, 2008-; Band 5, Heft 1 (2012), Seite 64-80