Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. More than one picture
    an art history of the hyperimage
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  The Getty Research Institute, Los Angeles

    "In this volume, the author develops a theory of the hyperimage, arguing that constellations of images on walls or pages have played a major role in the history of art since the seventeenth century"--Provided by publisher mehr

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Deutsches Forum für Kunstgeschichte, Bibliothek

     

    "In this volume, the author develops a theory of the hyperimage, arguing that constellations of images on walls or pages have played a major role in the history of art since the seventeenth century"--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Tucker, Elizabeth
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781606066256; 1606066250
    RVK Klassifikation: LH 39930 ; LH 60400 ; LH 61050 ; EC 2440
    Auflage/Ausgabe: English edition
    Schlagworte: Ästhetisches Urteil; Präsentation; Kunstgeschichtsschreibung; Kombination; Bild
    Weitere Schlagworte: Visual communication in art; Art / Exhibition techniques; Art / Collectors and collecting
    Umfang: vii, 220 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Introduction: Practices of the Hyperimage -- Chapter 1. Collectors' Arrangements -- Frans Francken the Younger, circa 1620: En Route to the Pendant Hanging -- Vivant Denon, 1802: The Wall of Pictures as Didactic Showpiece -- Johann Valentin Prehn, ca. 1820: The Collector's Nightmare -- Chapter 2. Art Historians' Image Practice -- Heinrich Wölfflin-1915: Exemplary Pairs -- Aby Warburg, 1929: An Overview of the Whole -- André Malraux, 1947: A Dialogue of Cultures -- Chapter 3. Artists' Hyperimages -- Pablo Picasso, 1912: The Painter Photographs the Sounds of a Cardboard Guitar -- Pierre Bonnard, 1944/46: The Studio Wall as Aesthetic Repository -- Wolfgang Tillmans, 2000: If One Thing Matters, Everything Matters

  2. More than one picture
    an art history of the hyperimage
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  The Getty Research Institute, Los Angeles

    Zusammenfassung: "In this volume, the author develops a theory of the hyperimage, arguing that constellations of images on walls or pages have played a major role in the history of art since the seventeenth century"--Provided by publisher mehr

    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    LH 61050 114
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 C 239
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.3883
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Zusammenfassung: "In this volume, the author develops a theory of the hyperimage, arguing that constellations of images on walls or pages have played a major role in the history of art since the seventeenth century"--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Tucker, Elizabeth (ÜbersetzerIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781606066256
    RVK Klassifikation: LH 61050
    Schlagworte: Visual communication in art; Art; Art
    Umfang: vii, 220 Seiten, Illustrationen
  3. More than one picture
    an art history of the hyperimage
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  The Getty Research Institute, Los Angeles

    "In this volume, the author develops a theory of the hyperimage, arguing that constellations of images on walls or pages have played a major role in the history of art since the seventeenth century"--Provided by publisher mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "In this volume, the author develops a theory of the hyperimage, arguing that constellations of images on walls or pages have played a major role in the history of art since the seventeenth century"--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Tucker, Elizabeth
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781606066256; 1606066250
    RVK Klassifikation: LH 39930 ; LH 60400 ; LH 61050 ; EC 2440
    Auflage/Ausgabe: English edition
    Schlagworte: Ästhetisches Urteil; Präsentation; Kunstgeschichtsschreibung; Kombination; Bild
    Weitere Schlagworte: Visual communication in art; Art / Exhibition techniques; Art / Collectors and collecting
    Umfang: vii, 220 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Introduction: Practices of the Hyperimage -- Chapter 1. Collectors' Arrangements -- Frans Francken the Younger, circa 1620: En Route to the Pendant Hanging -- Vivant Denon, 1802: The Wall of Pictures as Didactic Showpiece -- Johann Valentin Prehn, ca. 1820: The Collector's Nightmare -- Chapter 2. Art Historians' Image Practice -- Heinrich Wölfflin-1915: Exemplary Pairs -- Aby Warburg, 1929: An Overview of the Whole -- André Malraux, 1947: A Dialogue of Cultures -- Chapter 3. Artists' Hyperimages -- Pablo Picasso, 1912: The Painter Photographs the Sounds of a Cardboard Guitar -- Pierre Bonnard, 1944/46: The Studio Wall as Aesthetic Repository -- Wolfgang Tillmans, 2000: If One Thing Matters, Everything Matters

  4. Charles Nègre
    Selbstporträt Im Hexenspiegel
    Autor*in: Stiegler, Bernd
    Erschienen: 2019
    Verlag:  BRILL, Boston ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Thürlemann, Felix; Hagner, Michael
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783846757161
    RVK Klassifikation: AP 94100
    DDC Klassifikation: Fotografie, Fotografien, Computerkunst (770)
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schlagworte: Daguerreotypie; Selbstbildnis; Spiegelbild <Motiv>; Fotografie
    Weitere Schlagworte: Nègre, Charles (1820-1880)
    Umfang: 1 Online-Ressource (126 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources