Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 30.

  1. The Enemy in Contemporary Film (Volume 12)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  De Gruyter

    While filmic representations of ‘enemies’ are legion, film studies have so far neglected the way in which filmic mediations of enemy images have contributed to shaping cultural memories. The present volume investigates the (de)(re)constructions of... mehr

     

    While filmic representations of ‘enemies’ are legion, film studies have so far neglected the way in which filmic mediations of enemy images have contributed to shaping cultural memories. The present volume investigates the (de)(re)constructions of enemy images in international film since the 1970s. The three parts deal with (re)configurations of the enemy in contemporary global cinemas, analysing films on the two world wars, on regional military conflicts, ethnic, racial and gender conflicts, socio-political conflicts and forms of terrorism. The essays concentrate on film aesthetics and contemporary (geo)politics, on filmic renderings of identity crises caused by troubled national pasts, and on the way films explore the collective psychological mechanisms at play in the construction, perpetuation or problematizing of enemy images. The volume aims to show how in spite of the diversity of national cinemas, moving images are constitutive of national collectivities by rendering conflicts involving an external or internal enemy as the defining points in national or communal histories. It also points out how the dynamics of internalism and exteriority (of ‘we’ and ‘they’) has proved vital in this process.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (Hrsg.); Sokołowska-Paryż, Marzena (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Film theory & criticism
    Weitere Schlagworte: Performing Arts; Film; History & Criticism
  2. The enemy in contemporary film
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (HerausgeberIn); Sokołowska-Paryż, Marzena (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2021/6512
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (HerausgeberIn); Sokołowska-Paryż, Marzena (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110709087; 3110709082
    Weitere Identifier:
    9783110709087
    Schriftenreihe: Culture & conflict ; volume 12
    Schlagworte: Feind <Motiv>; Film; Geschichte 1970-2017;
    Umfang: VII, 413 Seiten, Illustrationen, 23 cm x 15.5 cm
  3. The Great War in post-memory literature and film
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (HerausgeberIn); Sokołowska-Paryż, Marzena (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2014]; © 2014
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Marzena Sokolowska-Paryz and Martin Löschnigg: Introduction: "Have you forgotten yet?" -- "Entrenched" Perspectives: The Legacy of the Great War. Margot Norris: Revisiting All Quiet on the Western Front -- Caroline Perret: Wilfred Owen and His War... mehr

    Deutsche Kinemathek - Museum für Film und Fernsehen, Bibliothek
    4.11.GRE 1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/HM 1101 L826
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    B VI 8600
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    HM 1101 100
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2015/3914
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2017/2859
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2014 A 10962
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    C PM 1891
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Historisches Seminar der Universität, Bibliothek
    Rs 856
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ALW:LA:7350:Lös::2014
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    811 | LÖS | Gre
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HM 1101 L826
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    EC 5410 W464 L82
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    64/17111
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    55 A 588
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    270 506
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Marzena Sokolowska-Paryz and Martin Löschnigg: Introduction: "Have you forgotten yet?" -- "Entrenched" Perspectives: The Legacy of the Great War. Margot Norris: Revisiting All Quiet on the Western Front -- Caroline Perret: Wilfred Owen and His War Poetry in Wilfred Owen: A Remembrance Tale and Regeneration/Behind the Lines -- Ross J. Wilson: It Still Goes On: Trauma and the Memory of the First World War -- Marlene A. Briggs: Working Through the Working-Class War: The Battle of the Somme in Contemporary British Literature by Alan Sillitoe and Ted Hughes -- Paul Skrebels: A Poisonous Paradox: Representations of Gas Warfare in Post-Memory Films of the Great War -- Ty Hawkins: The Great War, the Iraq War, and Postmodern America -- Kevin Powers: The Yellow Birds and the Radical Isolation of Today's U.S. Veterans -- The Challenge of Form: How to "Remember" the Great War. Thomas F. Schneider: The Two "All Quiets": Representations of Modern Warfare in the Film Adaptations of Erich Maria Remarque's Im Westen nichts Neues -- Marek Paryz: "I shall lie broken against this broken earth": William March's Company K on the Screen -- Michael Paris: The Great War and British Docudrama: The Somme, My Boy Jack and Walter's War -- Martin Löschnigg: "Like dying on a stage": Theatricality and Remembrance in Anglo-Canadian Drama on the First World War -- David Malcolm: The Great War Re-Remembered: Allohistory and Allohistorical Fiction -- Phil Fitzsimmons and Daniel Reynaud: Comics/Graphic Novels/Bandes Dessinées and the Representation of the Great War -- Jean Anderson: What Price Justice? French Crime Fiction and the Great War -- Identities: The Great War and National Post-Memories. Sherrill Grace: Remembering The Wars -- Hanna Teichler: Joseph Boyden's Three Day Road: Transcultural (Post-)Memory and Identity in Canadian World War I Fiction -- Christina Spittel: Nostalgia for the Nation? The First World War in Australian Novels of the 1970s and 1980s -- Clare Rhoden: Even More Australian: Australian Great War Novels in the Twenty-First Century -- Daniel Reynaud: National Versions of the Great War: Modern Australian Anzac Cinema -- Richard Slotkin: The "Lost Battalion" of the Argonne and the Origin of the Platoon Movie: Race, Ethnicity, and the Transformation of American Nationality -- Maurizio Cinquegrani: Place, Time and Memory in Italian Cinema of the Great War -- Marzena Sokolowska-Paryz: The Great War and the Easter Rising in Tom Phelan's The Canal Bridge: A Literary Response to the Politics of Commemoration in Ireland -- Angela Brintlinger: The Great War through "Great October": 1914/1917 in Russian Memory -- Interrogations: Cross-Cultural and Trans-Historical (Re) Interpretations of the Great War. Geert Buelens: They wouldn't end it with any of us alive, now would they?: The First World War in Cold War Era Films -- Richard Smith: Post-Colonial Melancholia and the Representation of West Indian Volunteers in the British Great War Televisual Memory -- Anne Samson: Fictional Accounts of the East Africa Campaign -- Alicia Fahey: Voices From the Edge: De-Centering Master Narratives in Jane Urquhart's The Stone Carvers -- Brigitte Johanna Glaser: Women and World War I: "Postcolonial" Imaginative Rewritings of the Great War

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (HerausgeberIn); Sokołowska-Paryż, Marzena (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3110362902; 9783110486001; 9783110362909
    Weitere Identifier:
    9783110362909
    RVK Klassifikation: HM 1101 ; EC 5410
    Schriftenreihe: Media and cultural memory ; volume 18
    Schlagworte: World War, 1914-1918; Literature, Modern; Collective memory and literature; World War, 1914-1918; War films; Collective memory and motion pictures
    Umfang: vii, 459 Seiten, 230 mm x 155 mm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben und Index

    Marzena Sokolowska-Paryz and Martin Löschnigg: Introduction: "Have you forgotten yet?""Entrenched" Perspectives: The Legacy of the Great War. Margot Norris: Revisiting All Quiet on the Western Front -- Caroline Perret: Wilfred Owen and His War Poetry in Wilfred Owen: A Remembrance Tale and Regeneration/Behind the Lines -- Ross J. Wilson: It Still Goes On: Trauma and the Memory of the First World War -- Marlene A. Briggs: Working Through the Working-Class War: The Battle of the Somme in Contemporary British Literature by Alan Sillitoe and Ted Hughes -- Paul Skrebels: A Poisonous Paradox: Representations of Gas Warfare in Post-Memory Films of the Great War -- Ty Hawkins: The Great War, the Iraq War, and Postmodern America -- Kevin Powers: The Yellow Birds and the Radical Isolation of Today's U.S. Veterans -- The Challenge of Form: How to "Remember" the Great War. Thomas F. Schneider: The Two "All Quiets": Representations of Modern Warfare in the Film Adaptations of Erich Maria Remarque's Im Westen nichts Neues -- Marek Paryz: "I shall lie broken against this broken earth": William March's Company K on the Screen -- Michael Paris: The Great War and British Docudrama: The Somme, My Boy Jack and Walter's War -- Martin Löschnigg: "Like dying on a stage": Theatricality and Remembrance in Anglo-Canadian Drama on the First World War -- David Malcolm:The Great War Re-Remembered: Allohistory and Allohistorical Fiction -- Phil Fitzsimmons and Daniel Reynaud: Comics/Graphic Novels/Bandes Dessinées and the Representation of the Great War -- Jean Anderson: What Price Justice? French Crime Fiction and the Great War -- Identities: The Great War and National Post-Memories. Sherrill Grace: Remembering The Wars -- Hanna Teichler: Joseph Boyden's Three Day Road: Transcultural (Post-)Memory and Identity in Canadian World War I Fiction -- Christina Spittel: Nostalgia for the Nation? The First World War in Australian Novels of the 1970s and 1980s -- Clare Rhoden: Even More Australian: Australian Great War Novels in the Twenty-First Century -- Daniel Reynaud: National Versions of the Great War: Modern Australian Anzac Cinema -- Richard Slotkin: The "Lost Battalion" of the Argonne and the Origin of the Platoon Movie: Race, Ethnicity, and the Transformation of American Nationality -- Maurizio Cinquegrani: Place, Time and Memory in Italian Cinema of the Great War -- Marzena Sokolowska-Paryz: The Great War and the Easter Rising in Tom Phelan's The Canal Bridge: A Literary Response to the Politics of Commemoration in Ireland -- Angela Brintlinger: The Great War through "Great October": 1914/1917 in Russian Memory -- Interrogations: Cross-Cultural and Trans-Historical (Re) Interpretations of the Great War. Geert Buelens: They wouldn't end it with any of us alive, now would they?: The First World War in Cold War Era Films -- Richard Smith: Post-Colonial Melancholia and the Representation of West Indian Volunteers in the British Great War Televisual Memory -- Anne Samson: Fictional Accounts of the East Africa Campaign -- Alicia Fahey: Voices From the Edge: De-Centering Master Narratives in Jane Urquhart's The Stone Carvers -- Brigitte Johanna Glaser : Women and World War I: "Postcolonial" Imaginative Rewritings of the Great War.

  4. The myth of war in British and Polish poetry
    1939 - 1945
    Erschienen: 2002
    Verlag:  PIE Lang, Bruxelles [u.a.]

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    hisu415.s683
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    30A2581
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3F 45494
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 9052019622
    Schriftenreihe: New comparative poetics ; 4
    Schlagworte: Polnisch; Lyrik; Zweiter Weltkrieg <Motiv>; Englisch
    Umfang: 313 S.
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Warschau, Univ., Diss.

  5. The enemy in contemporary film
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (HerausgeberIn); Sokołowska-Paryż, Marzena (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    "The Enemy in Contemporary Film analyses the (de-) and (re)constructions of enemy images in international film since the 1970s. Contexts and conceptions range from military conflict to dictatorship, collaboration, the war on drugs and ethno-cultural... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule der Polizei des Landes Brandenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The Enemy in Contemporary Film analyses the (de-) and (re)constructions of enemy images in international film since the 1970s. Contexts and conceptions range from military conflict to dictatorship, collaboration, the war on drugs and ethno-cultural groups as 'enemy'. In particular, the essays collected in this volume concentrate on the impact which filmically mediated images of the 'enemy' have had on national cultural memories"-- New enemies, new cold wars: reimagining occupation and military conflict in Norway / Gunnar Iversen -- A murky business: the post-Soviet enemy / Angela Brintlinger -- Of monsters and men: forms of evil in war films / Holger Pözsch -- The domestic enemy in British TV documentaries on the Iraq War / Janet Harris -- Britains Muslims as the enemy within in contemporary British Cinema / Maryam Jameela -- (Re)Framing the disembodied public enemy: the war on drugs in contemporary narrative screen media / Florian Zappe -- From Ivan to Andreij: The Red Army in German Film and TV / Petra Rau -- Enemies within: reimagining the fallen women of World War II in Finnish contemporary documentary / Niina Oisalo -- The collaborator as enemy during the French Occupation in (auto-)biographical and post-memory cinema / Caroline Perret -- False idyll: Siris L'Ennemi intime / Noah McLaughlin -- Femme, je ne vous aime pas : The Enemy Within in Joachim Lafosses A perdre la raison / Marcelline Block -- The past as enemy in Argentine cinema, 1983-2000 / Mario Ranalletti -- Who attacked whom? the year 1981 in twenty-first century Polish feature films / Maria Kobielska -- Redefining the enemy in contemporary Australian Anzac cinema / Daniel Reynaud -- The fading of enemy images in contemporary Latvian cinema / Andrejs Plakans and Vita Zelc̆e -- Looking for an invisible enemy in Israeli film / Francesca de Lucia -- Bonds across borders: a fictional enemy in motion on the Israeli screen / Miri Talmon -- Bosnia beyond good and evil: (de)constructing the enemy in Western and post-Yugoslav films about the 1992-1995 War / Stephen Harper -- Forbidden bonding at the time of the war on terror: the enemy as friend in Camp X-Ray and Boys of Abu Ghraib / Martin Löschnigg -- Lost pasts and unseen enemies: the Pacific War in recent Japanese films / Jonathan Rayner

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (HerausgeberIn); Sokołowska-Paryż, Marzena (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110591217; 9783110590036
    RVK Klassifikation: AP 50300
    Schriftenreihe: Culture & Conflict ; volume 12
    Schlagworte: Enemies in motion pictures
    Umfang: 1 Online-Ressource (VII, 413 Seiten), Illustrationen
  6. The enemy in contemporary film
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (HerausgeberIn); Sokołowska-Paryż, Marzena (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]; ©2018
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    While filmic representations of ‘enemies’ are legion, film studies have so far neglected the way in which filmic mediations of enemy images have contributed to shaping cultural memories. The present volume investigates the (de)(re)constructions of... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule der Polizei des Landes Brandenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    While filmic representations of ‘enemies’ are legion, film studies have so far neglected the way in which filmic mediations of enemy images have contributed to shaping cultural memories. The present volume investigates the (de)(re)constructions of enemy images in international film since the 1970s. The three parts deal with (re)configurations of the enemy in contemporary global cinemas, analysing films on the two world wars, on regional military conflicts, ethnic, racial and gender conflicts, socio-political conflicts and forms of terrorism. The essays concentrate on film aesthetics and contemporary (geo)politics, on filmic renderings of identity crises caused by troubled national pasts, and on the way films explore the collective psychological mechanisms at play in the construction, perpetuation or problematizing of enemy images. The volume aims to show how in spite of the diversity of national cinemas, moving images are constitutive of national collectivities by rendering conflicts involving an external or internal enemy as the defining points in national or communal histories. It also points out how the dynamics of internalism and exteriority (of ‘we’ and ‘they’) has proved vital in this process.     

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (HerausgeberIn); Sokołowska-Paryż, Marzena (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110590036; 9783110591217
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 50300
    Schriftenreihe: Culture & Conflict ; volume 12
    Schlagworte: Enemies in motion pictures; Performing arts; Enemies in motion pictures.; Feindbilder.; Krieg.; Kulturelle Erinnerung.; cultural memory.; enemy images.; Film.; war.; LITERARY CRITICISM / General
    Umfang: 1 Online-Ressource (VII, 413 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Sokołowska-Paryż, Marzena / Löschnigg, Martin --: Frontmatter -- ; Table of Contents -- ; Introduction

    Iversen, Gunnar --: Part I: The ‘Faces’ of the Enemy: Film Aesthetics and Contemporary (Geo)Politics -- ; New Enemies, New Cold Wars: Reimagining Occupation and Military Conflict in Norway

    Brintlinger, Angela --: ‘A Murky Business’: The Post-Soviet Enemy

    Pötzsch, Holger --: Of Monsters and Men: Forms of Evil in War Films

    Harris, Janet --: The Domestic Enemy in British TV Documentaries on the Iraq War

    Jameela, Maryam --: Britain’s Muslims as the Enemy Within in Contemporary British Cinema

    Zappe, Florian --: (Re)Framing the Disembodied Public Enemy: The ‘War on Drugs’ in Contemporary Narrative Screen Media

    Rau, Petra --: Part II: Who are the Perpetrators? Who are the Victims? Confronting Difficult Pasts and the Crisis of Identity -- ; From ‘Ivan’ to Andreij: The Red Army in German Film and TV

    Oisalo, Niina --: Enemies within: Reimagining the ‘Fallen Women’ of World War II in Contemporary Finnish Documentary

    Perret, Caroline --: The Collaborator as Enemy during the French Occupation in (Auto‐)Biographical and Post-Memory Cinema

    McLaughlin, Noah --: False Idyll: Siri’s L’Ennemi Intime

    Block, Marcelline --: “Femme, je ne vous aime pas”: The Enemy Within in Joachim Lafosse’s A perdre la raison

    Ranalletti, Mario --: The Past as Enemy in Argentine Cinema, 1983–2000

    Kobielska, Maria --: Who Attacked Whom? The Year 1981 in Twenty-First Century Polish Feature Films

    Reynaud, Daniel --: Part III: Do Nations Need Enemies? Transcending/Perpetuating Nationalisms -- ; Redefining the Enemy in Contemporary Australian Anzac Cinema

    Plakans, Andrejs / Zelče, Vita --: The Fading of Enemy Images in Contemporary Latvian Cinema

    de Lucia, Francesca --: Looking for an Invisible Enemy in Israeli Film

    Talmon, Miri --: Bonds Across Borders: A Fictional Enemy in Motion on the Israeli Screen

    Harper, Stephen --: Bosnia Beyond Good and Evil: (De)Constructing the Enemy in Western and Post-Yugoslav Films about the 1992–1995 War

    Paryż, Marek --: Forbidden Bonding at the Time of the War on Terror: the Enemy as Friend in Camp X-Ray and Boys of Abu Ghraib

    Löschnigg, Martin --: Canadians and the Pacific War 1941–1945 in Anne Wheeler’s A War Story and the War Between Us

    Rayner, Jonathan --: Lost Pasts and Unseen Enemies: The Pacific War in Recent Japanese Films

  7. The Great War in post-memory literature and film
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (HerausgeberIn); Sokołowska-Paryż, Marzena (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2014]; © 2014
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Marzena Sokolowska-Paryz and Martin Löschnigg: Introduction: "Have you forgotten yet?" -- "Entrenched" Perspectives: The Legacy of the Great War. Margot Norris: Revisiting All Quiet on the Western Front -- Caroline Perret: Wilfred Owen and His War... mehr

    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/HM 1101 L826
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    B VI 8600
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    HM 1101 100
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2015/3914
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2017/2859
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ALW:LA:7350:Lös::2014
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    811 | LÖS | Gre
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    EC 5410 W464 L82
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    270 506
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Marzena Sokolowska-Paryz and Martin Löschnigg: Introduction: "Have you forgotten yet?" -- "Entrenched" Perspectives: The Legacy of the Great War. Margot Norris: Revisiting All Quiet on the Western Front -- Caroline Perret: Wilfred Owen and His War Poetry in Wilfred Owen: A Remembrance Tale and Regeneration/Behind the Lines -- Ross J. Wilson: It Still Goes On: Trauma and the Memory of the First World War -- Marlene A. Briggs: Working Through the Working-Class War: The Battle of the Somme in Contemporary British Literature by Alan Sillitoe and Ted Hughes -- Paul Skrebels: A Poisonous Paradox: Representations of Gas Warfare in Post-Memory Films of the Great War -- Ty Hawkins: The Great War, the Iraq War, and Postmodern America -- Kevin Powers: The Yellow Birds and the Radical Isolation of Today's U.S. Veterans -- The Challenge of Form: How to "Remember" the Great War. Thomas F. Schneider: The Two "All Quiets": Representations of Modern Warfare in the Film Adaptations of Erich Maria Remarque's Im Westen nichts Neues -- Marek Paryz: "I shall lie broken against this broken earth": William March's Company K on the Screen -- Michael Paris: The Great War and British Docudrama: The Somme, My Boy Jack and Walter's War -- Martin Löschnigg: "Like dying on a stage": Theatricality and Remembrance in Anglo-Canadian Drama on the First World War -- David Malcolm: The Great War Re-Remembered: Allohistory and Allohistorical Fiction -- Phil Fitzsimmons and Daniel Reynaud: Comics/Graphic Novels/Bandes Dessinées and the Representation of the Great War -- Jean Anderson: What Price Justice? French Crime Fiction and the Great War -- Identities: The Great War and National Post-Memories. Sherrill Grace: Remembering The Wars -- Hanna Teichler: Joseph Boyden's Three Day Road: Transcultural (Post-)Memory and Identity in Canadian World War I Fiction -- Christina Spittel: Nostalgia for the Nation? The First World War in Australian Novels of the 1970s and 1980s -- Clare Rhoden: Even More Australian: Australian Great War Novels in the Twenty-First Century -- Daniel Reynaud: National Versions of the Great War: Modern Australian Anzac Cinema -- Richard Slotkin: The "Lost Battalion" of the Argonne and the Origin of the Platoon Movie: Race, Ethnicity, and the Transformation of American Nationality -- Maurizio Cinquegrani: Place, Time and Memory in Italian Cinema of the Great War -- Marzena Sokolowska-Paryz: The Great War and the Easter Rising in Tom Phelan's The Canal Bridge: A Literary Response to the Politics of Commemoration in Ireland -- Angela Brintlinger: The Great War through "Great October": 1914/1917 in Russian Memory -- Interrogations: Cross-Cultural and Trans-Historical (Re) Interpretations of the Great War. Geert Buelens: They wouldn't end it with any of us alive, now would they?: The First World War in Cold War Era Films -- Richard Smith: Post-Colonial Melancholia and the Representation of West Indian Volunteers in the British Great War Televisual Memory -- Anne Samson: Fictional Accounts of the East Africa Campaign -- Alicia Fahey: Voices From the Edge: De-Centering Master Narratives in Jane Urquhart's The Stone Carvers -- Brigitte Johanna Glaser: Women and World War I: "Postcolonial" Imaginative Rewritings of the Great War

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (HerausgeberIn); Sokołowska-Paryż, Marzena (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3110362902; 9783110486001; 9783110362909
    Weitere Identifier:
    9783110362909
    RVK Klassifikation: HM 1101 ; EC 5410
    Schriftenreihe: Media and cultural memory ; volume 18
    Schlagworte: World War, 1914-1918; Literature, Modern; Collective memory and literature; World War, 1914-1918; War films; Collective memory and motion pictures
    Umfang: vii, 459 Seiten, 230 mm x 155 mm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben und Index

    Marzena Sokolowska-Paryz and Martin Löschnigg: Introduction: "Have you forgotten yet?""Entrenched" Perspectives: The Legacy of the Great War. Margot Norris: Revisiting All Quiet on the Western Front -- Caroline Perret: Wilfred Owen and His War Poetry in Wilfred Owen: A Remembrance Tale and Regeneration/Behind the Lines -- Ross J. Wilson: It Still Goes On: Trauma and the Memory of the First World War -- Marlene A. Briggs: Working Through the Working-Class War: The Battle of the Somme in Contemporary British Literature by Alan Sillitoe and Ted Hughes -- Paul Skrebels: A Poisonous Paradox: Representations of Gas Warfare in Post-Memory Films of the Great War -- Ty Hawkins: The Great War, the Iraq War, and Postmodern America -- Kevin Powers: The Yellow Birds and the Radical Isolation of Today's U.S. Veterans -- The Challenge of Form: How to "Remember" the Great War. Thomas F. Schneider: The Two "All Quiets": Representations of Modern Warfare in the Film Adaptations of Erich Maria Remarque's Im Westen nichts Neues -- Marek Paryz: "I shall lie broken against this broken earth": William March's Company K on the Screen -- Michael Paris: The Great War and British Docudrama: The Somme, My Boy Jack and Walter's War -- Martin Löschnigg: "Like dying on a stage": Theatricality and Remembrance in Anglo-Canadian Drama on the First World War -- David Malcolm:The Great War Re-Remembered: Allohistory and Allohistorical Fiction -- Phil Fitzsimmons and Daniel Reynaud: Comics/Graphic Novels/Bandes Dessinées and the Representation of the Great War -- Jean Anderson: What Price Justice? French Crime Fiction and the Great War -- Identities: The Great War and National Post-Memories. Sherrill Grace: Remembering The Wars -- Hanna Teichler: Joseph Boyden's Three Day Road: Transcultural (Post-)Memory and Identity in Canadian World War I Fiction -- Christina Spittel: Nostalgia for the Nation? The First World War in Australian Novels of the 1970s and 1980s -- Clare Rhoden: Even More Australian: Australian Great War Novels in the Twenty-First Century -- Daniel Reynaud: National Versions of the Great War: Modern Australian Anzac Cinema -- Richard Slotkin: The "Lost Battalion" of the Argonne and the Origin of the Platoon Movie: Race, Ethnicity, and the Transformation of American Nationality -- Maurizio Cinquegrani: Place, Time and Memory in Italian Cinema of the Great War -- Marzena Sokolowska-Paryz: The Great War and the Easter Rising in Tom Phelan's The Canal Bridge: A Literary Response to the Politics of Commemoration in Ireland -- Angela Brintlinger: The Great War through "Great October": 1914/1917 in Russian Memory -- Interrogations: Cross-Cultural and Trans-Historical (Re) Interpretations of the Great War. Geert Buelens: They wouldn't end it with any of us alive, now would they?: The First World War in Cold War Era Films -- Richard Smith: Post-Colonial Melancholia and the Representation of West Indian Volunteers in the British Great War Televisual Memory -- Anne Samson: Fictional Accounts of the East Africa Campaign -- Alicia Fahey: Voices From the Edge: De-Centering Master Narratives in Jane Urquhart's The Stone Carvers -- Brigitte Johanna Glaser : Women and World War I: "Postcolonial" Imaginative Rewritings of the Great War.

  8. Reimagining the war memorial, reinterpreting the Great war
    the formats of British commemorative fiction
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1443837644; 1443838454; 9781443837644; 9781443838450
    Schlagworte: LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh; Weltkrieg (1914-1918); World War, 1914-1918; Literatur; Erster Weltkrieg <Motiv>; Erster Weltkrieg; Ehrenmal; Erinnerung; Englisch
    Weitere Schlagworte: Barker, Pat (1943-); Faulks, Sebastian (1953-): Birdsong; Harris, John (1916-1991); Hodson, James Lansdale (1891-1956)
    Umfang: 1 Online-Ressource (216 p.)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [197]-208) and index

  9. The Great War in post-memory literature and film
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; Boston

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (Hrsg.); Sokołowska-Paryż, Marzena (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 311036302X; 9783110363029; 9783110391527; 311039152X; 9783110362909; 3110362902
    Schriftenreihe: Media and cultural memory ; 18
    Schlagworte: Collective memory and literature; Collective memory and motion pictures; Literature, Modern; War and literature; War and motion pictures; War films; Collective memory and literature; Collective memory and motion pictures; Literature, Modern / 20th century / History and criticism; War films / History and criticism; World War, 1914-1918 / Literature and the war; World War, 1914-1918 / Motion pictures and the war; BIOGRAPHY & AUTOBIOGRAPHY / Literary; Weltkrieg (1914-1918); Array; Film; Erster Weltkrieg <Motiv>; Literatur
    Umfang: 1 online resource (vii, 459 pages.)
    Bemerkung(en):

    Description based on print version record

    Marzena Sokolowska-Paryz and Martin Löschnigg: Introduction: "Have you forgotten yet?" -- "Entrenched" Perspectives: The Legacy of the Great War. Margot Norris: Revisiting All Quiet on the Western Front -- Caroline Perret: Wilfred Owen and His War Poetry in Wilfred Owen: A Remembrance Tale and Regeneration/Behind the Lines -- Ross J. Wilson: It Still Goes On: Trauma and the Memory of the First World War -- Marlene A. Briggs: Working Through the Working-Class War: The Battle of the Somme in Contemporary British Literature by Alan Sillitoe and Ted Hughes -- Paul Skrebels: A Poisonous Paradox: Representations of Gas Warfare in Post-Memory Films of the Great War -- Ty Hawkins: The Great War, the Iraq War, and Postmodern America -- Kevin Powers: The Yellow Birds and the Radical Isolation of Today's U.S. Veterans --

    The Challenge of Form: How to "Remember" the Great War. Thomas F. Schneider: The Two "All Quiets": Representations of Modern Warfare in the Film Adaptations of Erich Maria Remarque's Im Westen nichts Neues -- Marek Paryz: "I shall lie broken against this broken earth": William March's Company K on the Screen -- Michael Paris: The Great War and British Docudrama: The Somme, My Boy Jack and Walter's War -- Martin Löschnigg: "Like dying on a stage": Theatricality and Remembrance in Anglo-Canadian Drama on the First World War -- David Malcolm:The Great War Re-Remembered: Allohistory and Allohistorical Fiction -- Phil Fitzsimmons and Daniel Reynaud: Comics/Graphic Novels/Bandes Dessinées and the Representation of the Great War -- Jean Anderson: What Price Justice? French Crime Fiction and the Great War -- Identities: The Great War and National Post-Memories. Sherrill Grace: Remembering The Wars --

    Hanna Teichler: Joseph Boyden's Three Day Road: Transcultural (Post-)Memory and Identity in Canadian World War I Fiction -- Christina Spittel: Nostalgia for the Nation? The First World War in Australian Novels of the 1970s and 1980s -- Clare Rhoden: Even More Australian: Australian Great War Novels in the Twenty-First Century -- Daniel Reynaud: National Versions of the Great War: Modern Australian Anzac Cinema -- Richard Slotkin: The "Lost Battalion" of the Argonne and the Origin of the Platoon Movie: Race, Ethnicity, and the Transformation of American Nationality -- Maurizio Cinquegrani: Place, Time and Memory in Italian Cinema of the Great War -- Marzena Sokolowska-Paryz: The Great War and the Easter Rising in Tom Phelan's The Canal Bridge: A Literary Response to the Politics of Commemoration in Ireland -- Angela Brintlinger: The Great War through "Great October": 1914/1917 in Russian Memory --

    Interrogations: Cross-Cultural and Trans-Historical (Re) Interpretations of the Great War. Geert Buelens: They wouldn't end it with any of us alive, now would they?: The First World War in Cold War Era Films -- Richard Smith: Post-Colonial Melancholia and the Representation of West Indian Volunteers in the British Great War Televisual Memory -- Anne Samson: Fictional Accounts of the East Africa Campaign -- Alicia Fahey: Voices From the Edge: De-Centering Master Narratives in Jane Urquhart's The Stone Carvers -- Brigitte Johanna Glaser : Women and World War I: "Postcolonial" Imaginative Rewritings of the Great War

    The First World War has remained the subject of prose fiction, drama, and film across nations. This volume provides a comprehensive international survey of the cultural memory of the war as reflected in various media. It addresses the role of these media in preserving and (re)shaping the memory of the war, emphasizing the historical, socio-political, gender-oriented and post-colonial contexts of its cultural representations

  10. Reimagining the war memorial, reinterpreting the great war
    the formats of British commemorative fiction
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge Scholars Publ., Newcastle upon Tyne

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 1443837644; 9781443837644
    RVK Klassifikation: NP 4410
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Ehrenmal; Erinnerung; Erster Weltkrieg; Englisch; Erster Weltkrieg <Motiv>; Literatur
    Weitere Schlagworte: Harris, John (1916-1991); Faulks, Sebastian (1953-): Birdsong; Hodson, James Lansdale (1891-1956); Barker, Pat (1943-)
    Umfang: VII, 216 S.
  11. The great war in post-memory literature and film
    Erschienen: 2014; © 2014
    Verlag:  De Gruyter, Berlin, Germany

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (Hrsg.); Sokołowska-Paryż, Marzena (Hrsg.); Anderson, Jean (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110362909; 9783110363029; 9783110391527
    Schriftenreihe: Media and Cultural Memory ; Volume 18
    Schlagworte: Weltkrieg (1914-1918); World War, 1914-1918; Literature, Modern; Collective memory and literature; World War, 1914-1918; War films; Collective memory and motion pictures; Film; Erster Weltkrieg <Motiv>; Literatur
    Umfang: 1 online resource (468 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on print version record

  12. The myth of war in British and Polish poetry
    1939 - 1945
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Lang, Bruxelles ; Bern ; Berlin ; Frankfurt/M ; New York ; Oxford ; Wi

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  13. <<The>> Great War in post-memory literature and film
    Erschienen: 2014
    Verlag:  De Gruyter, Berlin [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (Hrsg.); Sokołowska-Paryż, Marzena (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110362909; 9783110363036
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 50300 ; AP 52600 ; EC 5410
    Schriftenreihe: Media and cultural memory ; 18
    Schlagworte: Weltkrieg <1914-1918, Motiv>; Kollektives Gedächtnis; Literatur; Film; Geschichte;
    Umfang: VIII, 460 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Online-Ausgabe

  14. <<The>> myth of war in British and Polish poetry
    1939 - 1945
    Erschienen: 2002
    Verlag:  PIE Lang, Bruxelles

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9052019622
    RVK Klassifikation: HM 1191 ; KP 1405 ; KP 1423 ; HN 1101 ; KP 1275
    Schriftenreihe: New comparative poetics ; 4
    Schlagworte: English poetry; World War, 1939-1945; War poetry, English; Comparative literature; Comparative literature; Myth in literature; War in literature
    Umfang: 313 S., 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [299] - 307

  15. The enemy in contemporary film
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (HerausgeberIn); Sokołowska-Paryż, Marzena (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    "The Enemy in Contemporary Film analyses the (de-) and (re)constructions of enemy images in international film since the 1970s. Contexts and conceptions range from military conflict to dictatorship, collaboration, the war on drugs and ethno-cultural... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AP 50300 C469 L8
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    VG/500/1055
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2018 A 9617
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Germanistik, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    68/12766
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The Enemy in Contemporary Film analyses the (de-) and (re)constructions of enemy images in international film since the 1970s. Contexts and conceptions range from military conflict to dictatorship, collaboration, the war on drugs and ethno-cultural groups as 'enemy'. In particular, the essays collected in this volume concentrate on the impact which filmically mediated images of the 'enemy' have had on national cultural memories"-- New enemies, new cold wars: reimagining occupation and military conflict in Norway / Gunnar Iversen -- A murky business: the post-Soviet enemy / Angela Brintlinger -- Of monsters and men: forms of evil in war films / Holger Pözsch -- The domestic enemy in British TV documentaries on the Iraq War / Janet Harris -- Britains Muslims as the enemy within in contemporary British Cinema / Maryam Jameela -- (Re)Framing the disembodied public enemy: the war on drugs in contemporary narrative screen media / Florian Zappe -- From Ivan to Andreij: The Red Army in German Film and TV / Petra Rau -- Enemies within: reimagining the fallen women of World War II in Finnish contemporary documentary / Niina Oisalo -- The collaborator as enemy during the French Occupation in (auto-)biographical and post-memory cinema / Caroline Perret -- False idyll: Siris L'Ennemi intime / Noah McLaughlin -- Femme, je ne vous aime pas : The Enemy Within in Joachim Lafosses A perdre la raison / Marcelline Block -- The past as enemy in Argentine cinema, 1983-2000 / Mario Ranalletti -- Who attacked whom? the year 1981 in twenty-first century Polish feature films / Maria Kobielska -- Redefining the enemy in contemporary Australian Anzac cinema / Daniel Reynaud -- The fading of enemy images in contemporary Latvian cinema / Andrejs Plakans and Vita Zelc̆e -- Looking for an invisible enemy in Israeli film / Francesca de Lucia -- Bonds across borders: a fictional enemy in motion on the Israeli screen / Miri Talmon -- Bosnia beyond good and evil: (de)constructing the enemy in Western and post-Yugoslav films about the 1992-1995 War / Stephen Harper -- Forbidden bonding at the time of the war on terror: the enemy as friend in Camp X-Ray and Boys of Abu Ghraib / Martin Löschnigg -- Lost pasts and unseen enemies: the Pacific War in recent Japanese films / Jonathan Rayner

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (HerausgeberIn); Sokołowska-Paryż, Marzena (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110589924; 3110589923
    Weitere Identifier:
    9783110589924
    RVK Klassifikation: AP 50300
    Schriftenreihe: Culture & Conflict ; volume 12
    Schlagworte: Enemies in motion pictures
    Umfang: VII, 413 Seiten, Illustrationen, 23 cm x 15.5 cm
  16. The myth of war in British and Polish poetry
    1939 - 1945
    Erschienen: 2002
    Verlag:  PIE Lang, Bruxelles

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9052019622
    DDC Klassifikation: Englisch, Altenglisch (420); Amerikanische Literatur in in Englisch (810); Englische, altenglische Literaturen (820)
    Schriftenreihe: New comparative poetics ; No. 4
    Schlagworte: Englisch; Lyrik; Zweiter Weltkrieg <Motiv>; Polnisch
    Umfang: 313 S., 22 cm
  17. The myth of war in British and Polish poetry
    1939 - 1945
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Lang, Bruxelles ; Bern ; Berlin ; Frankfurt/M ; New York ; Oxford ; Wi

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  18. The Great War in post-memory literature and film
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (HerausgeberIn); Sokołowska-Paryż, Marzena (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    The First World War has remained the subject of prose fiction, drama, and film across nations. This volume provides a comprehensive international survey of the cultural memory of the war as reflected in various media. It addresses the role of these... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    The First World War has remained the subject of prose fiction, drama, and film across nations. This volume provides a comprehensive international survey of the cultural memory of the war as reflected in various media. It addresses the role of these media in preserving and (re)shaping the memory of the war, emphasizing the historical, socio-political, gender-oriented and post-colonial contexts of its cultural representations. Marzena Soko?owska-Pary?,University of Warsaw, Poland; Martin Löschnigg, University of Graz, Austria. The First World War has remained the subject of prose fiction, drama, and film across nations. This volume provides a comprehensive international survey of the cultural memory of the war as reflected in various media. It addresses the role of these media in preserving and (re)shaping the memory of the war, emphasizing the historical, socio-political, gender-oriented and post-colonial contexts of its cultural representations

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (HerausgeberIn); Sokołowska-Paryż, Marzena (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 311036302X; 9783110363029; 9783110391527; 311039152X
    Weitere Identifier:
    9783110391527
    Schriftenreihe: Media and cultural memory / medien und kulturelle erinnerung ; volume 18
    Schlagworte: World War, 1914-1918; Literature, Modern; World War, 1914-1918; War films; Collective memory and literature; Collective memory and motion pictures; World War, 1914-1918; World War, 1914-1918; War films; Literature, Modern; World War, 1914-1918; War films; Collective memory and motion pictures; Collective memory and literature; World War, 1914-1918; Literature, Modern; Literature, Modern; War films; World War, 1914-1918; World War, 1914-1918; Collective memory and literature; Collective memory and motion pictures; Weltkrieg; Literatur; Criticism, interpretation, etc; Literature, Modern; War and literature; War and motion pictures; War films; BIOGRAPHY & AUTOBIOGRAPHY ; Literary
    Umfang: Online Ressource (vii, 459 pages.)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Description based on print version record

    Marzena Sokolowska-Paryz and Martin Löschnigg: Introduction: "Have you forgotten yet?""Entrenched" Perspectives: The Legacy of the Great War. Margot Norris: Revisiting All Quiet on the Western Front -- Caroline Perret: Wilfred Owen and His War Poetry in Wilfred Owen: A Remembrance Tale and Regeneration/Behind the Lines -- Ross J. Wilson: It Still Goes On: Trauma and the Memory of the First World War -- Marlene A. Briggs: Working Through the Working-Class War: The Battle of the Somme in Contemporary British Literature by Alan Sillitoe and Ted Hughes -- Paul Skrebels: A Poisonous Paradox: Representations of Gas Warfare in Post-Memory Films of the Great War -- Ty Hawkins: The Great War, the Iraq War, and Postmodern America -- Kevin Powers: The Yellow Birds and the Radical Isolation of Today's U.S. Veterans -- The Challenge of Form: How to "Remember" the Great War. Thomas F. Schneider: The Two "All Quiets": Representations of Modern Warfare in the Film Adaptations of Erich Maria Remarque's Im Westen nichts Neues -- Marek Paryz: "I shall lie broken against this broken earth": William March's Company K on the Screen -- Michael Paris: The Great War and British Docudrama: The Somme, My Boy Jack and Walter's War -- Martin Löschnigg: "Like dying on a stage": Theatricality and Remembrance in Anglo-Canadian Drama on the First World War -- David Malcolm:The Great War Re-Remembered: Allohistory and Allohistorical Fiction -- Phil Fitzsimmons and Daniel Reynaud: Comics/Graphic Novels/Bandes Dessinées and the Representation of the Great War -- Jean Anderson: What Price Justice? French Crime Fiction and the Great War -- Identities: The Great War and National Post-Memories. Sherrill Grace: Remembering The Wars -- Hanna Teichler: Joseph Boyden's Three Day Road: Transcultural (Post-)Memory and Identity in Canadian World War I Fiction -- Christina Spittel: Nostalgia for the Nation? The First World War in Australian Novels of the 1970s and 1980s -- Clare Rhoden: Even More Australian: Australian Great War Novels in the Twenty-First Century -- Daniel Reynaud: National Versions of the Great War: Modern Australian Anzac Cinema -- Richard Slotkin: The "Lost Battalion" of the Argonne and the Origin of the Platoon Movie: Race, Ethnicity, and the Transformation of American Nationality -- Maurizio Cinquegrani: Place, Time and Memory in Italian Cinema of the Great War -- Marzena Sokolowska-Paryz: The Great War and the Easter Rising in Tom Phelan's The Canal Bridge: A Literary Response to the Politics of Commemoration in Ireland -- Angela Brintlinger: The Great War through "Great October": 1914/1917 in Russian Memory -- Interrogations: Cross-Cultural and Trans-Historical (Re) Interpretations of the Great War. Geert Buelens: They wouldn't end it with any of us alive, now would they?: The First World War in Cold War Era Films -- Richard Smith: Post-Colonial Melancholia and the Representation of West Indian Volunteers in the British Great War Televisual Memory -- Anne Samson: Fictional Accounts of the East Africa Campaign -- Alicia Fahey: Voices From the Edge: De-Centering Master Narratives in Jane Urquhart's The Stone Carvers -- Brigitte Johanna Glaser : Women and World War I: "Postcolonial" Imaginative Rewritings of the Great War.

  19. The enemy in contemporary film
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (HerausgeberIn); Sokołowska-Paryż, Marzena (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    "The Enemy in Contemporary Film analyses the (de-) and (re)constructions of enemy images in international film since the 1970s. Contexts and conceptions range from military conflict to dictatorship, collaboration, the war on drugs and ethno-cultural... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe

     

    "The Enemy in Contemporary Film analyses the (de-) and (re)constructions of enemy images in international film since the 1970s. Contexts and conceptions range from military conflict to dictatorship, collaboration, the war on drugs and ethno-cultural groups as 'enemy'. In particular, the essays collected in this volume concentrate on the impact which filmically mediated images of the 'enemy' have had on national cultural memories"-- New enemies, new cold wars: reimagining occupation and military conflict in Norway / Gunnar Iversen -- A murky business: the post-Soviet enemy / Angela Brintlinger -- Of monsters and men: forms of evil in war films / Holger Pözsch -- The domestic enemy in British TV documentaries on the Iraq War / Janet Harris -- Britains Muslims as the enemy within in contemporary British Cinema / Maryam Jameela -- (Re)Framing the disembodied public enemy: the war on drugs in contemporary narrative screen media / Florian Zappe -- From Ivan to Andreij: The Red Army in German Film and TV / Petra Rau -- Enemies within: reimagining the fallen women of World War II in Finnish contemporary documentary / Niina Oisalo -- The collaborator as enemy during the French Occupation in (auto-)biographical and post-memory cinema / Caroline Perret -- False idyll: Siris L'Ennemi intime / Noah McLaughlin -- Femme, je ne vous aime pas : The Enemy Within in Joachim Lafosses A perdre la raison / Marcelline Block -- The past as enemy in Argentine cinema, 1983-2000 / Mario Ranalletti -- Who attacked whom? the year 1981 in twenty-first century Polish feature films / Maria Kobielska -- Redefining the enemy in contemporary Australian Anzac cinema / Daniel Reynaud -- The fading of enemy images in contemporary Latvian cinema / Andrejs Plakans and Vita Zelc̆e -- Looking for an invisible enemy in Israeli film / Francesca de Lucia -- Bonds across borders: a fictional enemy in motion on the Israeli screen / Miri Talmon -- Bosnia beyond good and evil: (de)constructing the enemy in Western and post-Yugoslav films about the 1992-1995 War / Stephen Harper -- Forbidden bonding at the time of the war on terror: the enemy as friend in Camp X-Ray and Boys of Abu Ghraib / Martin Löschnigg -- Lost pasts and unseen enemies: the Pacific War in recent Japanese films / Jonathan Rayner

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (HerausgeberIn); Sokołowska-Paryż, Marzena (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110591217; 9783110590036
    RVK Klassifikation: AP 50300
    Schriftenreihe: Culture & Conflict ; volume 12
    Schlagworte: Enemies in motion pictures
    Umfang: 1 Online-Ressource (VII, 413 Seiten), Illustrationen
  20. The Enemy in Contemporary Film
    Erschienen: 2018
    Verlag:  De Gruyter, Berlin/Boston ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Sokołowska-Paryż, Marzena
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110591217
    DDC Klassifikation: Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Schriftenreihe: Culture and Conflict Ser. ; v.12
    Schlagworte: Feind <Motiv>; Film
    Umfang: 1 Online-Ressource (422 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  21. The Second World War in Recent Polish Counterfactual and Alternative (Hi)stories
    Erschienen: 2016

    Herder-Institut für historische Ostmitteleuropaforschung, Bibliothek / Bibliographieportal
    /
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einem Sammelband
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Enthalten in: The long aftermath; New York : berghahn, [2016]; (2016), Seite 316-332; xvi, 388 Seiten, Illustrationen

    Schlagworte: Weltkrieg <1939-1945>; Geschichtsbewusstsein; Literatur
  22. The Enemy in Contemporary Film (Volume 12)
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (Herausgeber); Sokołowska-Paryż, Marzena (Herausgeber)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  De Gruyter, [Erscheinungsort nicht ermittelbar] ; OAPEN FOUNDATION, The Hague

    While filmic representations of ‘enemies’ are legion, film studies have so far neglected the way in which filmic mediations of enemy images have contributed to shaping cultural memories. The present volume investigates the (de)(re)constructions of... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
    keine Fernleihe

     

    While filmic representations of ‘enemies’ are legion, film studies have so far neglected the way in which filmic mediations of enemy images have contributed to shaping cultural memories. The present volume investigates the (de)(re)constructions of enemy images in international film since the 1970s. The three parts deal with (re)configurations of the enemy in contemporary global cinemas, analysing films on the two world wars, on regional military conflicts, ethnic, racial and gender conflicts, socio-political conflicts and forms of terrorism. The essays concentrate on film aesthetics and contemporary (geo)politics, on filmic renderings of identity crises caused by troubled national pasts, and on the way films explore the collective psychological mechanisms at play in the construction, perpetuation or problematizing of enemy images. The volume aims to show how in spite of the diversity of national cinemas, moving images are constitutive of national collectivities by rendering conflicts involving an external or internal enemy as the defining points in national or communal histories. It also points out how the dynamics of internalism and exteriority (of ‘we’ and ‘they’) has proved vital in this process.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (Herausgeber); Sokołowska-Paryż, Marzena (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110591217
    DDC Klassifikation: Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Schlagworte: Feind <Motiv>; Film; Film theory & criticism
    Weitere Schlagworte: Performing Arts; Film; History & Criticism
  23. The Long Aftermath
    Cultural Legacies of Europe at War, 1936-2016
    Beteiligt: Andrews, Jean (Mitwirkender); Bosworth, Richard J.B. (Mitwirkender); Bragança, Manuel (Mitwirkender); Carleton, Greg (Mitwirkender); Castells, Cristina Solé (Mitwirkender); Cooke, Philip (Mitwirkender); Freeman, Kirrily (Mitwirkender); Gennari, Daniela Treveri (Mitwirkender); Gillespie, David (Mitwirkender); Goldberg, Harold J. (Mitwirkender); Jarecka, Urszula (Mitwirkender); Kangaspuro, Markku (Mitwirkender); León, Pablo Sánchez (Mitwirkender); Menezes, Alison Ribeiro de (Mitwirkender); Murphy, Robert (Mitwirkender); Overy, Richard (Mitwirkender); Paczkowski, Andrzej (Mitwirkender); Pajević, Marko (Mitwirkender); Rawlinson, Mark (Mitwirkender); Schönfeld, Christiane (Mitwirkender); Sokołowska-Paryż, Marzena (Mitwirkender); Tame, Peter (Mitwirkender); Travers, Daniel (Mitwirkender); Ward, Paul (Mitwirkender); Winter, Jay (Mitwirkender)
    Erschienen: ©2015
    Verlag:  Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    In its totality, the "Long Second World War"-extending from the beginning of the Spanish Civil War to the end of hostilities in 1945-has exerted enormous influence over European culture. Bringing together leading historians, sociologists, and... mehr

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    In its totality, the "Long Second World War"-extending from the beginning of the Spanish Civil War to the end of hostilities in 1945-has exerted enormous influence over European culture. Bringing together leading historians, sociologists, and literary and film scholars, this broadly interdisciplinary volume investigates Europeans' individual and collective memories and the ways in which they have shaped the continent's cultural heritage. Focusing on the major combatant nations-Spain, Britain, France, Italy, Germany, Poland, and Russia-it offers thoroughly contextualized explorations of novels, memoirs, films, and a host of other cultural forms to illuminate European public memory.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Andrews, Jean (Mitwirkender); Bosworth, Richard J.B. (Mitwirkender); Bragança, Manuel (Mitwirkender); Carleton, Greg (Mitwirkender); Castells, Cristina Solé (Mitwirkender); Cooke, Philip (Mitwirkender); Freeman, Kirrily (Mitwirkender); Gennari, Daniela Treveri (Mitwirkender); Gillespie, David (Mitwirkender); Goldberg, Harold J. (Mitwirkender); Jarecka, Urszula (Mitwirkender); Kangaspuro, Markku (Mitwirkender); León, Pablo Sánchez (Mitwirkender); Menezes, Alison Ribeiro de (Mitwirkender); Murphy, Robert (Mitwirkender); Overy, Richard (Mitwirkender); Paczkowski, Andrzej (Mitwirkender); Pajević, Marko (Mitwirkender); Rawlinson, Mark (Mitwirkender); Schönfeld, Christiane (Mitwirkender); Sokołowska-Paryż, Marzena (Mitwirkender); Tame, Peter (Mitwirkender); Travers, Daniel (Mitwirkender); Ward, Paul (Mitwirkender); Winter, Jay (Mitwirkender)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781782381549
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: NQ 5830
    Schriftenreihe: Contemporary European History ; 17
    Schlagworte: Kultur; Kollektives Gedächtnis; Spanischer Bürgerkrieg <Motiv>; Zweiter Weltkrieg <Motiv>
    Umfang: 1 Online-Ressource (406 p.)
  24. The great war in post-memory literature and film
    Erschienen: [2014]; © 2014
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; Walter de Gruyter GmbH

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Löschnigg, Martin (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110363029; 9783110391527
    Weitere Identifier:
    9783110363029
    RVK Klassifikation: EC 5410
    DDC Klassifikation: Literatur und Rhetorik (800); Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Schriftenreihe: Media and Cultural Memory = Medien und kulturelle Erinnerung ; volume 18
    Schlagworte: Erster Weltkrieg <Motiv>; Literatur; Film
    Umfang: 1 Online-Ressource
  25. The myth of war in british and polish poetry 1939-1945
    Erschienen: 2002
    Verlag:  PIE Lang, Bruxelles

    Deutsches Polen-Institut, Bibliothek
    Lw Soko/M
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9052019622
    RVK Klassifikation: KO 1705 ; HN 1191 ; HN 1101
    Schriftenreihe: New comparative poetics ; 4
    Schlagworte: Englisch; Lyrik; Polnisch; Zweiter Weltkrieg <Motiv>
    Umfang: 313 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 299-307