Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. Jewish Contiguities and the Soundtrack of Israeli History.
    Europäisch-jüdische Kunstmusik und der Soundtrack der israelischen Geschichte
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Mohr Siebeck, Tübingen

    Assaf Shelleg untersucht in diesem Buch die Geschichte der israelischen Kunstmusik und ihren anhaltenden Diskurs mit der jüdischen Kunstmusik der Moderne. Er erläutert verschiedene ästhetische Dilemmata, die an der Entstehung dieser Musik beteiligt... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    Assaf Shelleg untersucht in diesem Buch die Geschichte der israelischen Kunstmusik und ihren anhaltenden Diskurs mit der jüdischen Kunstmusik der Moderne. Er erläutert verschiedene ästhetische Dilemmata, die an der Entstehung dieser Musik beteiligt waren. Diese reichen von Auto-Exotismus über Vorwürfe des Selbsthasses bis hin zum Vermeiden von Merkmalen jüdischer Musik. Er betrachtet, wie diese Musik in das damalige Britische Mandatsgebiet Palästina gelangt und dort in ein widersprüchliches Verhältnis mit der hebräischen Kultur gerät. Zugleich wird deutlich, wie die Komponisten mit ihrer Selbstverortung zwischen Moderne und Zionismus hadern. Im Gegensatz zu bisherigen Studien auf diesem Gebiet fördert Assaf Shelleg einen Mechanismus zutage, den er als »zionistische musikalische Lautmalerei« bezeichnet. Noch wichtiger ist aber, dass er auch deren Abschwächung durch nicht-westliche arabisch-jüdische Gesangstraditionen aufzeigt.Die englische Originalausgabe dieses Werks, erschienen bei Oxford University Press, wurde mit dem Engle Prize für das Studium hebräischer Musik 2015 und dem Jordan Schnitzer Buch Preis 2016 ausgezeichnet. In this book, Assaf Shelleg explores the history of Israeli art music and its ongoing discourse with modern Jewish art music. He introduces the reader to various aesthetic dilemmas involved in the emergence of this music, ranging from auto-exoticism through the hues of self-hatred to the disarticulation of Jewish musical markers. He then considers part of the music's translocation to Mandatory Palestine, studying its brisk discourse with Hebrew culture, and how composers grappled with modern and Zionist images of the self. Unlike previous efforts in the field, Shelleg unearths the mechanism of what he calls »Zionist musical onomatopoeias«, but, more importantly, their dilution by the non-western Arab-Jewish oral musical traditions.The English original edition of this book, which was published by Oxford University Press in 2014, won the 2015 Engle Prize for the Study of Hebrew Music, and the 2016 Jordan Schnitzer Book Award.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  2. Theological stains
    art music and the Zionist Project
    Erschienen: 2020; © 2020
    Verlag:  Oxford University Press, New York

    Introduction. Stains? -- Non-Biblical Tonalities -- Biblocentrism in Modern Hebrew Culture and its Operatic Undoing -- Horizontal Realizations : The Agency of Non-Western Jewish Musical Traditions in Art Music of the 1950s and '60s -- Broken... mehr

    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover, Bibliothek
    A1 1 She (3)
    keine Fernleihe

     

    Introduction. Stains? -- Non-Biblical Tonalities -- Biblocentrism in Modern Hebrew Culture and its Operatic Undoing -- Horizontal Realizations : The Agency of Non-Western Jewish Musical Traditions in Art Music of the 1950s and '60s -- Broken Hebrewist Vessels -- Compositional Solutions (in the double sense of the word) "Theological Stains traces the growth of art music in Israel from the mid twentieth century to the turn of the twenty-first. In a riveting and provocative account, Assaf Shelleg explores the theological grammar of Zionism and its impact on the art music written by emigrant and native composers grappling with biblical redemptive promises and diasporic patrimonies. Unveiling the network that bred territorial nationalism and Hebrew culture, Shelleg shows how this mechanism infiltrated composers' work as much as it triggered less desirable responses from composers who sought to realize to the non-territorial Diasporic options Zionism has renounced. In the process compositional aesthetics gets stained by the state's nationalization of the theological, by diasporism that refuses redemption, and by Jewish musical traditions that permeated inaudibly to compositions written throughout the second half of the twentieth century. Accompanying this rich and dramatic story are equivalent developments in modern Hebrew literature and poetry alongside vast and previously unstudied archival sources. The book is also lavishly illuminated with 135 music examples that render it an incisive guide to fundamental chapters in modern and late modern art music"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780197504642
    RVK Klassifikation: LS 33100
    Schlagworte: Music; Music by Jewish composers; Jews; Zionism; Zionism in literature
    Umfang: xx, 459 Seiten, Illustrationen, Notenbeispiele
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index