Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 13 von 13.

  1. Passions Pedagogies and 21st Century Technologies
    Beteiligt: Selfe, Cynthia L. (MitwirkendeR); Hawisher, Gail E (MitwirkendeR)
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Utah State University Press ;, Logan

    Gail Hawisher and Cynthia Selfe created a volume that set the agenda in the field of computers and composition scholarship for a decade. The technology changes that scholars of composition studies faced as the new century opened couldn't have been... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Leibniz-Zentrum Moderner Orient, Bibliothek, Geisteswissenschaftliche Zentren Berlin e.V.
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Freiburg, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe

     

    Gail Hawisher and Cynthia Selfe created a volume that set the agenda in the field of computers and composition scholarship for a decade. The technology changes that scholars of composition studies faced as the new century opened couldn't have been more deserving of passionate study. While we have always used technologies (e.g., the pencil) to communicate with each other, the electronic technologies we now use have changed the world in ways that we have yet to identify or appreciate fully. Likewise, the study of language and literate exchange, even our understanding of terms like literacy, text, and visual, has changed beyond recognition, challenging even our capacity to articulate them. As Hawisher, Selfe, and their contributors engage these challenges and explore their importance, they "find themselves engaged in the messy, contradictory, and fascinating work of understanding how to live in a new world and a new century." The result is a broad, deep, and rewarding anthology of work still among the standard works of computers and composition study.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  2. Computer-assisted instruction in composition
    create your own!
    Erschienen: 1986
    Verlag:  National Council of Teachers of English, Urbana, Ill.

    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0814108148
    RVK Klassifikation: ST 670
    Schlagworte: Englisch; English language; English language; English language; Report writing
    Umfang: 144 S., Ill., graph. Darst.
  3. Computers and writing: Casting a broader net with theory and research

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel:
    Enthalten in: Computers and the humanities; Dordrecht [u.a.] : Springer Science + Business Media B.V, 1966-2004; 22, Heft 1, 57-66, 3.1988; Online-Ressource
    Weitere Schlagworte: (lcsh)Computational linguistics.; (lcsh)Computer science.; (lcsh)Linguistics.; (lcsh)Language and languages—Style.; Computational Linguistics.; Computer Science.; Linguistics.; Stylistics.
    Umfang: Online-Ressource, 1 online resource.
  4. Gaming Lives in the Twenty-First Century
    Literate Connections
    Erschienen: 2016; ©2007.
    Verlag:  Palgrave Macmillan, New York

    In this latest work, Selfe and Hawisher explore the complexly rendered relationship between computer gaming environments and literacy development by focusing on the stories of computer gamers in the United States at the beginning of the twenty-first... mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt, DLR-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    In this latest work, Selfe and Hawisher explore the complexly rendered relationship between computer gaming environments and literacy development by focusing on the stories of computer gamers in the United States at the beginning of the twenty-first century. Using the words and observations of individual gamers, this book offers historical and cultural analyses of literacy development, practices, and values. Cover -- Gaming Lives in theTwenty-First Century -- Contents -- Foreword -- Introduction: Gaming Lives in the Twenty-First Century -- Part I Gaming and Literacy -- 1 Computer Gaming as Literacy -- 2 Transcultural Literacies of Gaming -- 3 Lost (and Found) in Translation: Game Localization, Cultural Models, and Critical Literacy -- 4 Gaming, Identity, and Literacy -- Part II The Social Dimensions of Gaming -- 5 Narrative, Action, and Learning: The Stories of Myst -- 6 Gaming, Agency, and Imagination: Locating Gaming within a Larger Constellation of Literacies -- 7 Relationship Gaming and Identity: Stephanie and Josh -- 8 Dungeons, Dragons, and Discretion: A Gateway to Gaming, Technology, and Literacy -- Part III Gaming and Difference -- 9 "A Real Effect on the Gameplay": Computer Gaming, Sexuality, and Literacy -- 10 Taking Flight: Learning Differences Meet Gaming Literacies -- 11 Racing toward Representation: An Understanding of Racial Representation in Video Games -- 12 Portrait of a Gray Gamer: A Macro-Self Reading the Big Picture -- 13 Gender Matters: Literacy, Learning, and Gaming in One American Family -- Afterword: The Return of the Player -- List of Contributors -- Index.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Selfe, Cynthia L. (MitwirkendeR); Gee, James Paul (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780230601765
    Schlagworte: Video games -- Psychological aspects; Electronic books ; local; Computer games ; Psychological aspects; Computer games ; Social aspects; Learning, Psychology of; Video games ; Psychological aspects; Video games ; Social aspects; Visual literacy; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (275 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  5. Multimodal composition
    resources for teachers
    Beteiligt: Selfe, Cynthia L. (Hrsg.)
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Hampton Press, Cresskill, NJ

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Selfe, Cynthia L. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1572737026
    Weitere Identifier:
    9781572737020
    Schriftenreihe: New dimensions in computers and composition
    Schlagworte: œaEnglish languageœxComposition and exercisesœxStudy and teaching; œaEnglish languageœxRhetoricœxStudy and teaching; œaEnglish languageœxComputer-assisted instruction; œaReport writingœxStudy and teaching
    Umfang: XIII, 270 S., Ill., 28 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  6. Gaming lives in the twenty-first century
    literate connections
    Beteiligt: Selfe, Cynthia L. (Hrsg.)
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Palgrave, New York [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Selfe, Cynthia L. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781403972194; 9781403972200
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; DP 2600 ; DW 4000
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Video games; Video games; Computer games; Computer games; Learning, Psychology of; Visual literacy
    Umfang: XIII, 273 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  7. Passions, pedagogies, and 21st century technologies
    Erschienen: 1999
    Verlag:  National Council of Teachers of English, Urbana, Ill. ; EBSCO Industries, Inc., Birmingham, AL, USA

    Gail Hawisher and Cynthia Selfe created a volume that set the agenda in the field of computers and composition scholarship for a decade. The technology changes that scholars of composition studies faced as the new century opened couldn't have been... mehr

    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
    keine Fernleihe

     

    Gail Hawisher and Cynthia Selfe created a volume that set the agenda in the field of computers and composition scholarship for a decade. The technology changes that scholars of composition studies faced as the new century opened couldn't have been more deserving of passionate study. While we have always used technologies (e.g., the pencil) to communicate with each other, the electronic technologies we now use have changed the world in ways that we have yet to identify or appreciate fully. Likewise, the study of language and literate exchange, even our understanding of terms like literacy, text.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hawisher, Gail E.; Selfe, Cynthia L.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874213164; 0874213169; 0585036284; 9780585036281
    Umfang: 1 Online-Ressource (452 pages), Illustrations
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 425-441) and index

  8. Passions Pedagogies and 21st Century Technologies
    Autor*in: Hawisher, Gail
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Utah State University Press, Logan ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Selfe, Cynthia L.; Hawisher, Gail E.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874213164
    Umfang: 1 Online-Ressource (462 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  9. Passions, pedagogies, and 21st century technologies
    Erschienen: 2010
    Verlag:  National Council of Teachers of English, Urbana, Ill. ; HathiTrust Digital Library, [Erscheinungsort nicht ermittelbar]

    Gail Hawisher and Cynthia Selfe created a volume that set the agenda in the field of computers and composition scholarship for a decade. The technology changes that scholars of composition studies faced as the new century opened couldn't have been... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Gail Hawisher and Cynthia Selfe created a volume that set the agenda in the field of computers and composition scholarship for a decade. The technology changes that scholars of composition studies faced as the new century opened couldn't have been more deserving of passionate study. While we have always used technologies (e.g., the pencil) to communicate with each other, the electronic technologies we now use have changed the world in ways that we have yet to identify or appreciate fully. Likewise, the study of language and literate exchange, even our understanding of terms like literacy, text.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  10. Passions Pedagogies and 21st Century Technologies
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Utah State University Press, Logan ; Project MUSE, Baltimore, Md.

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Selfe, Cynthia L.; Hawisher, Gail E.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874213164
    Umfang: 1 Online-Ressource (452 p.), Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [425]-[441]) and index

    Description based on print version record

  11. Gaming lives in the twenty-first century
    literate connections
    Beteiligt: Selfe, Cynthia L. (Hrsg.)
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Palgrave Macmillan, New York, N.Y. [u.a.]

    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2008-6342
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Selfe, Cynthia L. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781403972200; 1403972206; 1403972192; 9781403972194
    Weitere Identifier:
    9781403972200
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Video games; Video games; Computer games; Computer games; Learning, Theory of; Visual literacy
    Umfang: XIII, 273 S., 25cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Formerly CIP

  12. Gaming lives in the twenty-first century
    literate connections
    Beteiligt: Selfe, Cynthia L. (HerausgeberIn); Hawisher, Gail E. (HerausgeberIn); Gee, James P. (VerfasserIn eines Vorworts)
    Erschienen: 2007; © 2007
    Verlag:  Palgrave Macmillan, New York

    In this latest work, Selfe and Hawisher explore the complexly rendered relationship between computer gaming environments and literacy development by focusing on the stories of computer gamers in the United States at the beginning of the twenty-first... mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    In this latest work, Selfe and Hawisher explore the complexly rendered relationship between computer gaming environments and literacy development by focusing on the stories of computer gamers in the United States at the beginning of the twenty-first century. Using the words and observations of individual gamers, this book offers historical and cultural analyses of literacy development, practices, and values.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Selfe, Cynthia L. (HerausgeberIn); Hawisher, Gail E. (HerausgeberIn); Gee, James P. (VerfasserIn eines Vorworts)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780230601765; 9781403972194
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Video games; Computer games; Video games; Visual literacy; Learning, Psychology of; Computer games
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 273 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    Cover; Contents; Foreword; Introduction: Gaming Lives in the Twenty-First Century; Part I: Gaming and Literacy; Part II: The Social Dimensions of Gaming; Part III: Gaming and Difference; Afterword: The Return of the Player; List of Contributors; Index

    Cover; Contents; Foreword; Introduction: Gaming Lives in the Twenty-First Century; Part I: Gaming and Literacy; Part II: The Social Dimensions of Gaming; Part III: Gaming and Difference; Afterword: The Return of the Player; List of Contributors; Index;

  13. Passions Pedagogies and 21st Century Technologies
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Utah State University Press, Logan ; Project MUSE, Baltimore, Md.

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Beteiligt: Selfe, Cynthia L.; Hawisher, Gail E.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874213164
    Umfang: 1 Online-Ressource (452 p.), Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [425]-[441]) and index

    Description based on print version record