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  1. Violent games
    rules, realism, and effect
    Autor*in: Schott, Gareth
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York ; Bloomsbury Publishing, London

    "Interrogates the nature and meaning of the 'violence' encountered and experienced by game players."-- Machine generated contents note: -- Preface -- Chapter 1 - Violent Games / Game Violence -- Chapter 2 - Violent Media as a Political Conception --... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Interrogates the nature and meaning of the 'violence' encountered and experienced by game players."-- Machine generated contents note: -- Preface -- Chapter 1 - Violent Games / Game Violence -- Chapter 2 - Violent Media as a Political Conception -- Chapter 3 - Games as Artifice -- Chapter 4 - Subjective Realism -- Chapter 5 - Performative Inquiry,Intent and Awareness -- Chapter 6 - The Activation of Violence -- Chapter 7 - The Aestheticisation of Violence -- Chapter 8 - Undeniable Content and Serious Intent -- Chapter 9 - Adopting a Configurative Sensibility -- Bibliography -- Index

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501304897; 9781628925609; 9781628925593
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 19563
    Schriftenreihe: Approaches to digital game studies ; 3
    Schlagworte: Violence in video games; Video games; Electronic games; Video games; Electronic games; Violence in video games
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 278 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. Violent games
    rules, realism, and effect
    Autor*in: Schott, Gareth
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York

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    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Interrogates the nature and meaning of the 'violence' encountered and experienced by game players"--

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Verlag (Inhaltsverzeichnis)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781628925616; 9781628925623
    RVK Klassifikation: AP 19563
    Schriftenreihe: Approaches to digital game studies ; volume 3
    Schlagworte: Violence in video games; Video games; Electronic games
    Umfang: x, 274 Seiten, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Machine generated contents note&&$u-- Preface -- Chapter 1 - Violent Games / Game Violence -- Chapter 2 - Violent Media as a Political Conception -- Chapter 3 - Games as Artifice -- Chapter 4 - Subjective Realism -- Chapter 5 - Performative Inquiry,Intent and Awareness -- Chapter 6 - The Activation of Violence -- Chapter 7 - The Aestheticisation of Violence -- Chapter 8 - Undeniable Content and Serious Intent -- Chapter 9 - Adopting a Configurative Sensibility -- Bibliography -- Index

  3. Fanpires
    audience consumption of the modern vampire
    Autor*in: Schott, Gareth
    Erschienen: 2011
    Verlag:  New Academia Publ., Washington, DC

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    OK160.80 F214
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    litf895.s375
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    RVK Klassifikation: AP 53500
    Schlagworte: Publikumsforschung; Vampirfilm; Vampir
    Umfang: VII, 354 S.
  4. Violent games
    rules, realism and effect
    Autor*in: Schott, Gareth
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York, New York

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    RVK Klassifikation: AP 15963
    Schlagworte: Violence in video games; Video games; Electronic games; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (289 pages).
  5. Computer games
    text, narrative and play
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Polity, Cambridge

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780745634005; 0745634001; 9780745634012; 074563401X
    Weitere Identifier:
    9780745687506
    RVK Klassifikation: AP 15963
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300)
    Schlagworte: Computerspiel
    Weitere Schlagworte: Electronic book text; TN000
    Umfang: vi, 210 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  6. Fanpires
    audience consumption of the modern vampire
    Beteiligt: Schott, Gareth (Hrsg.); Moffat, Kirstine (Hrsg.)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  New Academia Publishing, Washington, DC

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Schott, Gareth (Hrsg.); Moffat, Kirstine (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780984583218
    RVK Klassifikation: AP 53500 ; AP 53900 ; LB 42000 ; LC 83000
    Schlagworte: Mythos; Publikumsforschung; Massenkultur; Vampir; Vampirfilm
    Umfang: VII, 354 Seiten
  7. Violent games
    rules, realism, and effect
    Autor*in: Schott, Gareth
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York ; London ; Oxford ; New Delhi ; Sydney

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    Universitätsbibliothek Augsburg
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    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781628925616; 9781628925623
    RVK Klassifikation: AP 19563
    Schriftenreihe: Approaches to digital game studies ; Volume 3
    Schlagworte: GAMES / Video & Electronic; SOCIAL SCIENCE / Media Studies; SOCIAL SCIENCE / Violence in Society; Gesellschaft; Violence in video games; Video games; Electronic games; GAMES / Video & Electronic; SOCIAL SCIENCE / Media Studies; SOCIAL SCIENCE / Violence in Society; Computerspiel; Gewalt
    Umfang: x, 274 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. Violent games
    rules, realism, and effect
    Autor*in: Schott, Gareth
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York

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    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781628925609; 9781628925593; 9781501304897
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 19563
    Schriftenreihe: Approaches to digital game studies ; volume 3
    Schlagworte: GAMES / Video & Electronic; SOCIAL SCIENCE / Media Studies; SOCIAL SCIENCE / Violence in Society; Gesellschaft; Violence in video games; Video games; Electronic games; GAMES / Video & Electronic; SOCIAL SCIENCE / Media Studies; SOCIAL SCIENCE / Violence in Society; Gewalt; Computerspiel
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 274 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Bevorzugte Informationsquelle: Landingpage (Bloomsbury Collections), da weder Titelblatt noch Impressum vorhanden

  9. Death as entertainment
    young people and death awareness
    Beteiligt: Schott, Gareth (Hrsg.)
    Erschienen: 2023
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, London ; New York

    This book explores the moral and representational issues associated with engaging young people with popular media depictions of death and dying.Emotionally charged depictions of death play an important role in contemporary media directed toward teen... mehr

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book explores the moral and representational issues associated with engaging young people with popular media depictions of death and dying.Emotionally charged depictions of death play an important role in contemporary media directed toward teen and young adult audiences. Across creative works as diverse as interactive digital games, graphic novels, short form serial narratives, television and films, young people gain opportunities to engage with representations of death. In some cases, representations of death, dying, and the decision to end one’s own life have been subject to public outcry and criticism related to its perceived potential impact on impressionable audiences. Death in/as entertainment can also be fleeting, commonplace and used for humour making it trivial. The chapters in this volume particularly consider the types of engagement made possible through different contemporary creative mediums and the ways in which they might distinctively capture or arouse thoughts and feelings on the end and loss of a human life.Death as Entertainment will appeal to researchers and students interested in new media and its cultural and psychological impact. The chapters in this book were originally published as a special issue of Mortality

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Schott, Gareth (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781032462561; 9781032462578
    Schlagworte: Tod <Motiv>; Sterben <Motiv>; Jugendmedien
    Umfang: ix, 124 Seiten, Illustrationen
  10. Violent games
    rules, realism, and effect
    Autor*in: Schott, Gareth
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York

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    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 985654
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a tea 866.5/754
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AP 15963 S375
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2016.04251:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    Lb 5650/32
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Interrogates the nature and meaning of the 'violence' encountered and experienced by game players"--

     

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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781628925616; 9781628925623
    RVK Klassifikation: AP 19563
    Schriftenreihe: Approaches to digital game studies ; volume 3
    Schlagworte: Violence in video games; Video games; Electronic games
    Umfang: x, 274 Seiten, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Machine generated contents note&&$u-- Preface -- Chapter 1 - Violent Games / Game Violence -- Chapter 2 - Violent Media as a Political Conception -- Chapter 3 - Games as Artifice -- Chapter 4 - Subjective Realism -- Chapter 5 - Performative Inquiry,Intent and Awareness -- Chapter 6 - The Activation of Violence -- Chapter 7 - The Aestheticisation of Violence -- Chapter 8 - Undeniable Content and Serious Intent -- Chapter 9 - Adopting a Configurative Sensibility -- Bibliography -- Index

  11. Fanpires
    audience consumption of the modern vampire
    Autor*in: Schott, Gareth
    Erschienen: 2011
    Verlag:  New Academia Publ., Washington, DC

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: AP 53500
    Schlagworte: Vampir; Vampirfilm; Publikumsforschung
    Umfang: VII, 354 S.
  12. Violent games
    rules, realism, and effect
    Autor*in: Schott, Gareth
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury, New York

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781628925623; 9781628925616; 9781628925609; 9781628925593; 9781501304897
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Approaches to digital game studies ; volume 3
    Schlagworte: Computerspiel; Gewalt;
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 274 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite [225]-266

  13. Violent games
    rules, realism, and effect
    Autor*in: Schott, Gareth
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York

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    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781628925609; 9781628925593; 9781501304897
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 19563
    Schriftenreihe: Approaches to digital game studies ; volume 3
    Schlagworte: GAMES / Video & Electronic; SOCIAL SCIENCE / Media Studies; SOCIAL SCIENCE / Violence in Society; Gesellschaft; Violence in video games; Video games; Electronic games; GAMES / Video & Electronic; SOCIAL SCIENCE / Media Studies; SOCIAL SCIENCE / Violence in Society; Gewalt; Computerspiel
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 274 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Bevorzugte Informationsquelle: Landingpage (Bloomsbury Collections), da weder Titelblatt noch Impressum vorhanden

  14. Violent games
    rules, realism, and effect
    Autor*in: Schott, Gareth
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York

    "Interrogates the nature and meaning of the 'violence' encountered and experienced by game players"-- mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

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    Verlag (Inhaltsverzeichnis)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781628925623; 9781628925616
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; AP 19563
    Schriftenreihe: Approaches to digital game studies ; Volume 3
    Schlagworte: Violence in video games; Video games; Electronic games
    Umfang: x, 274 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  15. Fanpires
    audience consumption of the modern vampire
    Beteiligt: Schott, Gareth (Hrsg.); Moffat, Kirstine (Hrsg.)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  New Academia Publishing, Washington, DC

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Schott, Gareth (Hrsg.); Moffat, Kirstine (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780984583218
    RVK Klassifikation: AP 53500 ; AP 53900 ; LB 42000 ; LC 83000
    Schlagworte: Mythos; Publikumsforschung; Massenkultur; Vampir; Vampirfilm
    Umfang: VII, 354 Seiten
  16. Fanpires
    audience consumption of the modern vampire
    Beteiligt: Schott, Gareth (Hrsg.)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  New Academia Publ., Washington, DC

    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    070 8 2014/12078
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Schott, Gareth (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0984583211; 9780984583218
    RVK Klassifikation: AP 53500 ; AP 53900
    Schlagworte: Vampir; Vampirfilm; Publikumsforschung
    Umfang: VII, 354 S.
  17. Violent games
    rules, realism, and effect
    Autor*in: Schott, Gareth
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York

    "Interrogates the nature and meaning of the 'violence' encountered and experienced by game players"-- mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 985654
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a tea 866.5/754
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AP 15963 S375
    keine Fernleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Hg 5324
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2016.04251:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 AP 15963 S375
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    KB 20 A 8219
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    Lb 5650/32
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Verlag (Inhaltsverzeichnis)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781628925623; 9781628925616
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; AP 19563
    Schriftenreihe: Approaches to digital game studies ; Volume 3
    Schlagworte: Violence in video games; Video games; Electronic games
    Umfang: x, 274 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  18. Violent games
    rules, realism, and effect
    Autor*in: Schott, Gareth
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York ; Bloomsbury Publishing, London

    "Interrogates the nature and meaning of the 'violence' encountered and experienced by game players."-- Machine generated contents note: -- Preface -- Chapter 1 - Violent Games / Game Violence -- Chapter 2 - Violent Media as a Political Conception --... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    "Interrogates the nature and meaning of the 'violence' encountered and experienced by game players."-- Machine generated contents note: -- Preface -- Chapter 1 - Violent Games / Game Violence -- Chapter 2 - Violent Media as a Political Conception -- Chapter 3 - Games as Artifice -- Chapter 4 - Subjective Realism -- Chapter 5 - Performative Inquiry,Intent and Awareness -- Chapter 6 - The Activation of Violence -- Chapter 7 - The Aestheticisation of Violence -- Chapter 8 - Undeniable Content and Serious Intent -- Chapter 9 - Adopting a Configurative Sensibility -- Bibliography -- Index

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501304897; 9781628925609; 9781628925593
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 19563
    Schriftenreihe: Approaches to digital game studies ; 3
    Schlagworte: Violence in video games; Video games; Electronic games; Video games; Electronic games; Violence in video games
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 278 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  19. Violent Games
    Rules, Realism and Effect
    Autor*in: Schott, Gareth
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury Publishing, New York

    Cover -- Half Title -- Series -- Title -- Imprint -- Dedication -- Contents -- Acknowledgments -- 1 Violence from games -- Locating the line between fact and fiction -- Columbine as a social drama -- Genre: From violent media to user and... mehr

     

    Cover -- Half Title -- Series -- Title -- Imprint -- Dedication -- Contents -- Acknowledgments -- 1 Violence from games -- Locating the line between fact and fiction -- Columbine as a social drama -- Genre: From violent media to user and experience-.based typologies -- Performativity by genre -- 2 Games as violence -- Supporting classification processes -- Presupposing experience -- Is it violence? -- 3 Re-.framing games -- Articulating a Ludo-.focused perception -- Serialistic structures of play -- Looting in Bioshock 2 -- Quick time events in Battlefield 3 4 Indexicality and realism (in action) -- Realism -- Index -- Indexicality of sound -- Authenticity of sound -- 5 Player control, obligation, and orientation -- 6 Performativity and violence -- Interactivity -- System > Player > System -- Performativity > Presence -- 7 Violence as spectacle -- The polysemic nature of violence -- Distance and spectatorship -- Requisitioned death? -- Slow motion and prolonged gaze -- Carnivalesque deaths -- Violence is its own premise: The represented world of the character -- Destruction -- Arousal -- 8 Compulsion, cues, and fixed outcomes Assessing player actions against player options -- Presuming player acceptance -- Player failure and fixed outcome -- Simulating murder -- Gamifying moral dilemmas -- Concluding comment -- Bibliography -- Index

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781628925616
    RVK Klassifikation: AP 19563
    Schriftenreihe: Approaches to Digital Game Studies
    Schlagworte: Computerspiel; Gewalt;
    Umfang: 1 Online-Ressource (289 p)
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record