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  1. Violent games
    rules, realism, and effect
    Autor*in: Schott, Gareth
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York ; Bloomsbury Publishing, London

    "Interrogates the nature and meaning of the 'violence' encountered and experienced by game players."-- Machine generated contents note: -- Preface -- Chapter 1 - Violent Games / Game Violence -- Chapter 2 - Violent Media as a Political Conception --... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Interrogates the nature and meaning of the 'violence' encountered and experienced by game players."-- Machine generated contents note: -- Preface -- Chapter 1 - Violent Games / Game Violence -- Chapter 2 - Violent Media as a Political Conception -- Chapter 3 - Games as Artifice -- Chapter 4 - Subjective Realism -- Chapter 5 - Performative Inquiry,Intent and Awareness -- Chapter 6 - The Activation of Violence -- Chapter 7 - The Aestheticisation of Violence -- Chapter 8 - Undeniable Content and Serious Intent -- Chapter 9 - Adopting a Configurative Sensibility -- Bibliography -- Index

     

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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501304897; 9781628925609; 9781628925593
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 19563
    Schriftenreihe: Approaches to digital game studies ; 3
    Schlagworte: Violence in video games; Video games; Electronic games; Video games; Electronic games; Violence in video games
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 278 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. Violent games
    rules, realism and effect
    Autor*in: Schott, Gareth
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York, New York

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    RVK Klassifikation: AP 15963
    Schlagworte: Violence in video games; Video games; Electronic games; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (289 pages).
  3. Violent games
    rules, realism, and effect
    Autor*in: Schott, Gareth
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York

    "Interrogates the nature and meaning of the 'violence' encountered and experienced by game players"... mehr

    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Interrogates the nature and meaning of the 'violence' encountered and experienced by game players"...

     

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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781628925609; 9781628925593; 9781501304897
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 19563
    Schriftenreihe: Approaches to digital game studies ; volume 3
    Schlagworte: GAMES / Video & Electronic; SOCIAL SCIENCE / Media Studies; SOCIAL SCIENCE / Violence in Society; Gesellschaft; Violence in video games; Video games; Electronic games; GAMES / Video & Electronic; SOCIAL SCIENCE / Media Studies; SOCIAL SCIENCE / Violence in Society; Gewalt; Computerspiel
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 274 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Bevorzugte Informationsquelle: Landingpage (Bloomsbury Collections), da weder Titelblatt noch Impressum vorhanden

  4. Violent games
    rules, realism, and effect
    Autor*in: Schott, Gareth
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury, New York

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781628925623; 9781628925616; 9781628925609; 9781628925593; 9781501304897
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Approaches to digital game studies ; volume 3
    Schlagworte: Computerspiel; Gewalt;
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 274 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite [225]-266

  5. Violent games
    rules, realism, and effect
    Autor*in: Schott, Gareth
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York

    "Interrogates the nature and meaning of the 'violence' encountered and experienced by game players"... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Interrogates the nature and meaning of the 'violence' encountered and experienced by game players"...

     

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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781628925609; 9781628925593; 9781501304897
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 19563
    Schriftenreihe: Approaches to digital game studies ; volume 3
    Schlagworte: GAMES / Video & Electronic; SOCIAL SCIENCE / Media Studies; SOCIAL SCIENCE / Violence in Society; Gesellschaft; Violence in video games; Video games; Electronic games; GAMES / Video & Electronic; SOCIAL SCIENCE / Media Studies; SOCIAL SCIENCE / Violence in Society; Gewalt; Computerspiel
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 274 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Bevorzugte Informationsquelle: Landingpage (Bloomsbury Collections), da weder Titelblatt noch Impressum vorhanden

  6. Violent games
    rules, realism, and effect
    Autor*in: Schott, Gareth
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York ; Bloomsbury Publishing, London

    "Interrogates the nature and meaning of the 'violence' encountered and experienced by game players."-- Machine generated contents note: -- Preface -- Chapter 1 - Violent Games / Game Violence -- Chapter 2 - Violent Media as a Political Conception --... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    "Interrogates the nature and meaning of the 'violence' encountered and experienced by game players."-- Machine generated contents note: -- Preface -- Chapter 1 - Violent Games / Game Violence -- Chapter 2 - Violent Media as a Political Conception -- Chapter 3 - Games as Artifice -- Chapter 4 - Subjective Realism -- Chapter 5 - Performative Inquiry,Intent and Awareness -- Chapter 6 - The Activation of Violence -- Chapter 7 - The Aestheticisation of Violence -- Chapter 8 - Undeniable Content and Serious Intent -- Chapter 9 - Adopting a Configurative Sensibility -- Bibliography -- Index

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501304897; 9781628925609; 9781628925593
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 19563
    Schriftenreihe: Approaches to digital game studies ; 3
    Schlagworte: Violence in video games; Video games; Electronic games; Video games; Electronic games; Violence in video games
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 278 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  7. Violent Games
    Rules, Realism and Effect
    Autor*in: Schott, Gareth
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury Publishing, New York

    Cover -- Half Title -- Series -- Title -- Imprint -- Dedication -- Contents -- Acknowledgments -- 1 Violence from games -- Locating the line between fact and fiction -- Columbine as a social drama -- Genre: From violent media to user and... mehr

     

    Cover -- Half Title -- Series -- Title -- Imprint -- Dedication -- Contents -- Acknowledgments -- 1 Violence from games -- Locating the line between fact and fiction -- Columbine as a social drama -- Genre: From violent media to user and experience-.based typologies -- Performativity by genre -- 2 Games as violence -- Supporting classification processes -- Presupposing experience -- Is it violence? -- 3 Re-.framing games -- Articulating a Ludo-.focused perception -- Serialistic structures of play -- Looting in Bioshock 2 -- Quick time events in Battlefield 3 4 Indexicality and realism (in action) -- Realism -- Index -- Indexicality of sound -- Authenticity of sound -- 5 Player control, obligation, and orientation -- 6 Performativity and violence -- Interactivity -- System > Player > System -- Performativity > Presence -- 7 Violence as spectacle -- The polysemic nature of violence -- Distance and spectatorship -- Requisitioned death? -- Slow motion and prolonged gaze -- Carnivalesque deaths -- Violence is its own premise: The represented world of the character -- Destruction -- Arousal -- 8 Compulsion, cues, and fixed outcomes Assessing player actions against player options -- Presuming player acceptance -- Player failure and fixed outcome -- Simulating murder -- Gamifying moral dilemmas -- Concluding comment -- Bibliography -- Index

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781628925616
    RVK Klassifikation: AP 19563
    Schriftenreihe: Approaches to Digital Game Studies
    Schlagworte: Computerspiel; Gewalt;
    Umfang: 1 Online-Ressource (289 p)
    Bemerkung(en):

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