Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 18 von 18.

  1. The Routledge handbook of study abroad research and practice
    Beteiligt: Sanz, Cristina (HerausgeberIn); Morales-Front, Alfonso (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  2. Introducción a la lingüística hispánica
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    "Este libro está concebido para servir como manual en un curso introductorio sobre lingüística hispánica. La idea de escribir el libro surgió de la experiencia de los autores enseñando un curso de este tipo en las universidades de Illinois y Arizona.... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Este libro está concebido para servir como manual en un curso introductorio sobre lingüística hispánica. La idea de escribir el libro surgió de la experiencia de los autores enseñando un curso de este tipo en las universidades de Illinois y Arizona. El libro está, pues, dirigido en primer lugar al estudiante norteamericano interesado en seguir estudios sobre lengua y literatura española a nivel avanzado. De todas formas, creemos que este libro puede resultar igualmente útil a otros tipos de lectores y en otros contextos académicos"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Spanisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781108488358
    RVK Klassifikation: IM 1400 ; IM 1650
    Auflage/Ausgabe: Tercera edición
    Schlagworte: Hispanistik; Linguistik
    Weitere Schlagworte: Spanish language / Handbooks, manuals, etc
    Umfang: xvii, 598 Seiten, Illustrationen, Diagramme, Karten
    Bemerkung(en):

    Enthält bibliographische Angaben und Index. - Includes bibliographical references and index

  3. The Routledge handbook of study abroad research and practice
    Beteiligt: Sanz, Cristina (HerausgeberIn); Morales-Front, Alfonso (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
  4. Hispanic linguistics
    current issues and new directions
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam ; Philadelphia

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Morales-Front, Alfonso (Hrsg.); Ferreira, Michael J. (Hrsg.); Leow, Ronald P. (Hrsg.); Sanz, Cristina (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027261328
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: IM 2380
    Schriftenreihe: Issues in Hispanic and Lusophone linguistics ; volume 26
    Schlagworte: Spanisch; Linguistik; Hispanistik
    Weitere Schlagworte: Spanish philology; Spanish language
    Umfang: 1 Online-Ressource (VI, 344 Seiten), Illustrationen, Diagramme
  5. Hispanic linguistics
    current issues and new directions
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam ; Philadelphia

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Morales-Front, Alfonso (Hrsg.); Ferreira, Michael J. (Hrsg.); Leow, Ronald P. (Hrsg.); Sanz, Cristina (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    ISBN: 9789027205421
    RVK Klassifikation: IM 2380
    Körperschaften/Kongresse: Hispanic Linguistics Symposium, 20. (2016, Georgetown, DC)
    Schriftenreihe: Issues in Hispanic and Lusophone linguistics ; volume 26
    Schlagworte: Linguistik; Hispanistik; Spanisch
    Weitere Schlagworte: Spanish philology; Spanish language
    Umfang: VI, 344 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Von dem Buchrücken: "The selection of refereed chapters included in this volume were originally presented at the 20th 'Hispanic Linguistics Symposium' (HLS) hosted at Georgetown University, 2016.". - Enthält bibliographische Angaben und Index

  6. Introducción a la lingüística hispánica
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    "Este libro está concebido para servir como manual en un curso introductorio sobre lingüística hispánica. La idea de escribir el libro surgió de la experiencia de los autores enseñando un curso de este tipo en las universidades de Illinois y Arizona.... mehr

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Este libro está concebido para servir como manual en un curso introductorio sobre lingüística hispánica. La idea de escribir el libro surgió de la experiencia de los autores enseñando un curso de este tipo en las universidades de Illinois y Arizona. El libro está, pues, dirigido en primer lugar al estudiante norteamericano interesado en seguir estudios sobre lengua y literatura española a nivel avanzado. De todas formas, creemos que este libro puede resultar igualmente útil a otros tipos de lectores y en otros contextos académicos"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Spanisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781108488358
    RVK Klassifikation: IM 1400 ; IM 1650
    Auflage/Ausgabe: Tercera edición
    Schlagworte: Hispanistik; Linguistik
    Weitere Schlagworte: Spanish language / Handbooks, manuals, etc
    Umfang: xvii, 598 Seiten, Illustrationen, Diagramme, Karten
    Bemerkung(en):

    Enthält bibliographische Angaben und Index. - Includes bibliographical references and index

  7. Hispanic linguistics
    current issues and new directions
    Beteiligt: Morales-Front, Alfonso (Herausgeber); Ferreira, Michael J. (Herausgeber); Leow, Ronald P. (Herausgeber); Sanz, Cristina (Herausgeber)
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam ; Philadelphia

    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Morales-Front, Alfonso (Herausgeber); Ferreira, Michael J. (Herausgeber); Leow, Ronald P. (Herausgeber); Sanz, Cristina (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027261328
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Issues in Hispanic and Lusophone linguistics ; volume 26
    Schlagworte: Linguistik; Spanisch; Hispanistik
    Umfang: 1 Online-Ressource (VI, 344 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. Hispanic linguistics
    current issues and new directions
    Beteiligt: Morales-Front, Alfonso (Herausgeber); Ferreira, Michael J. (Herausgeber); Leow, Ronald P. (Herausgeber); Sanz, Cristina (Herausgeber)
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam ; Philadelphia

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    2020/4700
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Morales-Front, Alfonso (Herausgeber); Ferreira, Michael J. (Herausgeber); Leow, Ronald P. (Herausgeber); Sanz, Cristina (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9789027205421
    RVK Klassifikation: IM 2380
    Schriftenreihe: Issues in Hispanic and Lusophone linguistics ; volume 26
    Schlagworte: Hispanistik; Linguistik; Spanisch
    Umfang: VI, 344 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  9. The Routledge handbook of study abroad research and practice
    Beteiligt: Sanz, Cristina (HerausgeberIn); Morales-Front, Alfonso (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Routledge, New York

    The Routledge Handbook of Study Abroad Research and Practice is an authoritative overview of study abroad and immersive context research specifically situated within applied linguistics and Second Language Acquisition (SLA) for graduate students and... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The Routledge Handbook of Study Abroad Research and Practice is an authoritative overview of study abroad and immersive context research specifically situated within applied linguistics and Second Language Acquisition (SLA) for graduate students and researchers in these fields. Featuring contributions from established scholars from around the world, this volume provides in-depth coverage of the theoretical approaches and methodologies used in study abroad and applied linguistics research, and examines their practical implications on program implementation. The Handbook is organized around core areas of research and practice: language development and personal growth; study abroad settings; individual differences of learners; and applications concerning the preparation of students, teachers, and administrators for study abroad, the role of study abroad in foreign language curricula, and future directions. This handbook is the ideal resource for graduate students, researchers, and administrators interested in learning more about linguistic and personal development during study abroad

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Sanz, Cristina (HerausgeberIn); Morales-Front, Alfonso (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781315639970
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Routledge handbooks in applied linguistics
    Schlagworte: Language and culture; Language and languages; Second language acquisition; Second language acquisition; Intercultural communication; Foreign study; Foreign study; Schüleraustausch; Studentenaustausch; Auslandsstudium; Auslandsaufenthalt; Fremdsprache; Fremdsprachenlernen; Sprachunterricht; Motivation; Individuum; Praxis; Bildungsniveau; Identität; Empirische Sozialforschung; Global; Global; Sprachwissenschaft; Linguistics
    Umfang: 1 Online-Ressource (xxii, 569 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Cristina Sanz --: chapter Introduction: Issues in Study Abroad Research and Practice

    Kimberly L. Geeslin --: part PART I: Theoretical and Methodological Approaches to Study Abroad: Survey of Theoretical Approaches -- ; chapter 1 Variationist Research Methods and the Analysis of Second Language Data in the Study Abroad Context

    Megan Solon --: chapter 2 Psycholinguistic, Cognitive, and Usage-Based Approaches to Study Abroad Research -- ; chapter Survey of Methodological Approaches -- ; part PART II: Language Development and Personal Growth: Key Areas: Phonological Development -- ; chapter 5 Acquisition of Phonetics and Phonology Abroad: What We Know and How

    Jorge Méndez Seijas --: chapter 6 L2 Spanish Intonation in a Short-Term Study Abroad Program

    Lin Gu --: chapter Pragmatics -- ; chapter Morphosyntax -- ; chapter Oral Fluency and Complexity -- ; chapter Lexical Development -- ; chapter Personal Growth -- ; chapter Communication and/or Learning Strategies -- ; chapter Identity -- ; part PART III: The Program: Study Abroad Settings: Length of Stay -- ; chapter 18 Length of Time Abroad and Language Ability: Comparing Means Using a Latent Approach

    Diane de Saint-Léger and Kerry Mullan --: chapter Family vs. Dorm Stays -- ; chapter 19 A Short-Term Study Abroad Program: An Intensive Linguistic and Cultural Experience on a Neighboring Pacific Island

    Kimberly L. Geeslin --: chapter Sheltered Programs, Direct Matriculation Programs, Hybrid Programs -- ; chapter Service Learning Programs, Professional Programs -- ; chapter Language Program Components -- ; part PART IV The Person: Individual Differences -- ; chapter 25 Study Abroad and L2 Learner Attitudes

    Medha Tare --: chapter 26 The Role of Cognitive Aptitudes in a Study Abroad Language-Learning Environment

    Lisa M. Kuriscak --: chapter 27 Contributions of Initial Proficiency and Language Use to Second-Language Development during Study Abroad: Behavioral and Event-Related Potential Evidence Mandy Faretta-Stutenberg and Kara Morgan-Short -- ; chapter Experienced Learners (Bilinguals), Heritage Language Learners -- ; chapter Proficiency Levels -- ; chapter Age -- ; chapter Intercultural Sensitivity -- ; part PART V: Applications -- ; chapter 32 The Role of Individual Factors in Students’ Attitudes toward Credit-bearing Predeparture Classes: Implications for Practice

  10. Hispanic linguistics
    current issues and new directions
    Beteiligt: Morales-Front, Alfonso (Herausgeber); Ferreira, Michael J (Herausgeber); Leow, Ronald P (Herausgeber); Sanz, Cristina (Herausgeber)
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Morales-Front, Alfonso (Herausgeber); Ferreira, Michael J (Herausgeber); Leow, Ronald P (Herausgeber); Sanz, Cristina (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027205421
    RVK Klassifikation: IM 2380
    Schriftenreihe: Issues in Hispanic and Lusophone linguistics ; volume 26
    Schlagworte: Spanisch; Linguistik; Hispanistik
    Umfang: VI, 344 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  11. Hispanic linguistics
    current issues and new directions
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam ; Philadelphia

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Morales-Front, Alfonso (Hrsg.); Ferreira, Michael J. (Hrsg.); Leow, Ronald P. (Hrsg.); Sanz, Cristina (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    ISBN: 9789027205421
    RVK Klassifikation: IM 2380
    Körperschaften/Kongresse: Hispanic Linguistics Symposium, 20. (2016, Georgetown, DC)
    Schriftenreihe: Issues in Hispanic and Lusophone linguistics ; volume 26
    Schlagworte: Linguistik; Hispanistik; Spanisch
    Weitere Schlagworte: Spanish philology; Spanish language
    Umfang: VI, 344 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Von dem Buchrücken: "The selection of refereed chapters included in this volume were originally presented at the 20th 'Hispanic Linguistics Symposium' (HLS) hosted at Georgetown University, 2016.". - Enthält bibliographische Angaben und Index

  12. Hispanic linguistics
    current issues and new directions
    Beteiligt: Morales-Front, Alfonso (Herausgeber); Ferreira, Michael J. (Herausgeber); Leow, Ronald P. (Herausgeber); Sanz, Cristina (Herausgeber)
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Philosophicum, RVK-Aufstellung
    200 IM 2380 M828
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Morales-Front, Alfonso (Herausgeber); Ferreira, Michael J. (Herausgeber); Leow, Ronald P. (Herausgeber); Sanz, Cristina (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027205421
    RVK Klassifikation: IM 2380
    Schriftenreihe: Issues in Hispanic and Lusophone linguistics (IHLL) ; volume 26
    Schlagworte: Spanisch; Linguistik; Hispanistik
    Umfang: VI, 344 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  13. Introducción a la lingüística hispánica
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Written entirely in Spanish, this is the ideal introduction to Spanish linguistics for students. Using clear explanations, it covers all the basic concepts required to study the structural aspects of the Spanish language - phonetics and phonology,... mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Written entirely in Spanish, this is the ideal introduction to Spanish linguistics for students. Using clear explanations, it covers all the basic concepts required to study the structural aspects of the Spanish language - phonetics and phonology, morphology, syntax and semantics - as well as the history of Spanish, its dialects, and its linguistic variation in Latin America, Spain, and the US. This third edition incorporates new features designed to enhance its usefulness for classroom teaching: a new chapter on the teaching and learning of Spanish as a second language, expanded discussion of syntax, and more detailed coverage of Spanish semantics and pragmatics. Numerous exercises have been added throughout the text, some of which are now presented as problems for students to solve, allowing students to gain a more complete mastery of the analytical concepts at hand.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781108770293
    RVK Klassifikation: IM 1400 ; IM 1650 ; IM 2380 ; IM 3260
    Auflage/Ausgabe: Third edition.
    Schlagworte: Spanisch; Grammatik; Hispanistik; Linguistik; Spanish language
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvii, 597 pages)
  14. Hispanic Linguistics
    Beteiligt: Morales-Front, Alfonso (Herausgeber); Ferreira, Michael J. (Herausgeber); Leow, Ronald P. (Herausgeber); Sanz, Cristina (Herausgeber)
    Erschienen: 2020
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    This volume addresses a wide range of phenomena including intonation, restructuring, clitic climbing, aspectual structure, subject focus marking, code-switching, lenition, loanwords, and heritage learning that are central in Hispanic linguistics... mehr

    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    This volume addresses a wide range of phenomena including intonation, restructuring, clitic climbing, aspectual structure, subject focus marking, code-switching, lenition, loanwords, and heritage learning that are central in Hispanic linguistics today. The authors approach these issues from a variety of recent theoretical approaches and innovative methodologies and make important contributions to our current understanding of language acquisition, theoretical and descriptive linguistics, and language contact. This collection of articles is a testimony to the breadth and degree of specialization of the scholarly interest in the field. The selection of refereed chapters included in this volume were originally presented at the 20th Hispanic Linguistics Symposium (HLS) hosted at Georgetown University, 2016. The book should be read with interest by scholars and graduate students hoping to gain insight into the issues currently debated in Hispanic Linguistics.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Morales-Front, Alfonso (Herausgeber); Ferreira, Michael J. (Herausgeber); Leow, Ronald P. (Herausgeber); Sanz, Cristina (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027261328
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: IM 2380
    Schriftenreihe: Issues in Hispanic and Lusophone Linguistics
    Schlagworte: Spanisch; Linguistik; Hispanistik; Spanish philology; Spanish language
    Umfang: 1 Online-Ressource (350 Seiten)
  15. The Routledge handbook of study abroad research and practice
    Beteiligt: Sanz, Cristina (HerausgeberIn); Morales-Front, Alfonso (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Routledge, New York

    The Routledge Handbook of Study Abroad Research and Practice is an authoritative overview of study abroad and immersive context research specifically situated within applied linguistics and Second Language Acquisition (SLA) for graduate students and... mehr

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe

     

    The Routledge Handbook of Study Abroad Research and Practice is an authoritative overview of study abroad and immersive context research specifically situated within applied linguistics and Second Language Acquisition (SLA) for graduate students and researchers in these fields. Featuring contributions from established scholars from around the world, this volume provides in-depth coverage of the theoretical approaches and methodologies used in study abroad and applied linguistics research, and examines their practical implications on program implementation. The Handbook is organized around core areas of research and practice: language development and personal growth; study abroad settings; individual differences of learners; and applications concerning the preparation of students, teachers, and administrators for study abroad, the role of study abroad in foreign language curricula, and future directions. This handbook is the ideal resource for graduate students, researchers, and administrators interested in learning more about linguistic and personal development during study abroad

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Sanz, Cristina (HerausgeberIn); Morales-Front, Alfonso (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781315639970
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Routledge handbooks in applied linguistics
    Schlagworte: Language and culture; Language and languages; Second language acquisition; Second language acquisition; Intercultural communication; Foreign study; Foreign study; Schüleraustausch; Studentenaustausch; Auslandsstudium; Auslandsaufenthalt; Fremdsprache; Fremdsprachenlernen; Sprachunterricht; Motivation; Individuum; Praxis; Bildungsniveau; Identität; Empirische Sozialforschung; Global; Global; Sprachwissenschaft; Linguistics
    Umfang: 1 Online-Ressource (xxii, 569 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Cristina Sanz --: chapter Introduction: Issues in Study Abroad Research and Practice

    Kimberly L. Geeslin --: part PART I: Theoretical and Methodological Approaches to Study Abroad: Survey of Theoretical Approaches -- ; chapter 1 Variationist Research Methods and the Analysis of Second Language Data in the Study Abroad Context

    Megan Solon --: chapter 2 Psycholinguistic, Cognitive, and Usage-Based Approaches to Study Abroad Research -- ; chapter Survey of Methodological Approaches -- ; part PART II: Language Development and Personal Growth: Key Areas: Phonological Development -- ; chapter 5 Acquisition of Phonetics and Phonology Abroad: What We Know and How

    Jorge Méndez Seijas --: chapter 6 L2 Spanish Intonation in a Short-Term Study Abroad Program

    Lin Gu --: chapter Pragmatics -- ; chapter Morphosyntax -- ; chapter Oral Fluency and Complexity -- ; chapter Lexical Development -- ; chapter Personal Growth -- ; chapter Communication and/or Learning Strategies -- ; chapter Identity -- ; part PART III: The Program: Study Abroad Settings: Length of Stay -- ; chapter 18 Length of Time Abroad and Language Ability: Comparing Means Using a Latent Approach

    Diane de Saint-Léger and Kerry Mullan --: chapter Family vs. Dorm Stays -- ; chapter 19 A Short-Term Study Abroad Program: An Intensive Linguistic and Cultural Experience on a Neighboring Pacific Island

    Kimberly L. Geeslin --: chapter Sheltered Programs, Direct Matriculation Programs, Hybrid Programs -- ; chapter Service Learning Programs, Professional Programs -- ; chapter Language Program Components -- ; part PART IV The Person: Individual Differences -- ; chapter 25 Study Abroad and L2 Learner Attitudes

    Medha Tare --: chapter 26 The Role of Cognitive Aptitudes in a Study Abroad Language-Learning Environment

    Lisa M. Kuriscak --: chapter 27 Contributions of Initial Proficiency and Language Use to Second-Language Development during Study Abroad: Behavioral and Event-Related Potential Evidence Mandy Faretta-Stutenberg and Kara Morgan-Short -- ; chapter Experienced Learners (Bilinguals), Heritage Language Learners -- ; chapter Proficiency Levels -- ; chapter Age -- ; chapter Intercultural Sensitivity -- ; part PART V: Applications -- ; chapter 32 The Role of Individual Factors in Students’ Attitudes toward Credit-bearing Predeparture Classes: Implications for Practice

  16. The Routledge Handbook of study abroad research and practice
    Beteiligt: Sanz, Cristina (HerausgeberIn); Morales-Front, Alfonso (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Routledge, New York

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    AL 43900 S238
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    AL 43900 S238
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    I s 15/1223
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Ling 176.050
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    38/343
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Sanz, Cristina (HerausgeberIn); Morales-Front, Alfonso (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781138192393
    Weitere Identifier:
    9781138192393
    Schriftenreihe: Routledge handbooks in applied linguistics
    Routledge handbooks
    Schlagworte: Foreign study; Second language acquisition; Language and languages; Intercultural communication; Language and culture; Schüleraustausch; Studentenaustausch; Auslandsstudium; Auslandsaufenthalt; Fremdsprache; Fremdsprachenlernen; Sprachunterricht; Motivation; Individuum; Praxis; Bildungsniveau; Identität; Empirische Sozialforschung
    Umfang: xxii, 569 Seiten, Illustrationen, 26 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Mit Register

  17. Hispanic linguistics
    current issues and new directions
    Beteiligt: Morales-Front, Alfonso (Herausgeber); Ferreira, Michael J (Herausgeber); Leow, Ronald P (Herausgeber); Sanz, Cristina (Herausgeber)
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam ; Philadelphia

    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Morales-Front, Alfonso (Herausgeber); Ferreira, Michael J (Herausgeber); Leow, Ronald P (Herausgeber); Sanz, Cristina (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027261328
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Issues in Hispanic and Lusophone linguistics ; volume 26
    Schlagworte: Spanisch; Linguistik; Hispanistik
    Umfang: 1 Online-Ressource (VI, 344 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  18. Two birds, one stone, or how learning a foreign language makes you a better language learner

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Enthalten in: Hispania; Birmingham, AL : AATSP, American Association of Teachers of Spanisch & Portuguese, 1918-; Band 100, Heft 3 (2017), Seite 361-378; 25 cm