Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 13 von 13.

  1. Modern French visual theory
    a critical reader
    Beteiligt: Saint, Nigel (Hrsg.); Stafford, Andy (Hrsg.)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Manchester Univ. Press, Manchester [u.a.]

    When French theory went global in the late twentieth century its visual wing was understandably built on the work of its best-known thinkers, notably Foucault, Derrida, Barthes and Deleuze. However these names merely scratch the surface of a vibrant... mehr

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    FA120 M6F8V
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    When French theory went global in the late twentieth century its visual wing was understandably built on the work of its best-known thinkers, notably Foucault, Derrida, Barthes and Deleuze. However these names merely scratch the surface of a vibrant and innovative body of theory that has been produced in France over the last six decades. This volume focuses on a range of theorists who usually languish under the academic radar, especially when outside of France: Arasse, Buci-Glucksmann, Damisch, Debray, Didi Huberman, Heinich, marin, Schefer and Stiegler. Also discussed is the important work on the visual of Baudrillard, merleau-Ponty, Metz and Nancy

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Saint, Nigel (Hrsg.); Stafford, Andy (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780719081293; 9780719081309
    RVK Klassifikation: CC 6900
    Schlagworte: Bildtheorie; Rezeptionsästhetik
    Umfang: XII, 330 S., Ill.
  2. Modern French visual theory
    a critical reader
    Beteiligt: Saint, Nigel (Hrsg.); Stafford, Andy (Hrsg.)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Univ. Press, Manchester [u.a.]

    When French theory went global in the late twentieth century its visual wing was understandably built on the work of its best-known thinkers, notably Foucault, Derrida, Barthes and Deleuze. However these names merely scratch the surface of a vibrant... mehr

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    When French theory went global in the late twentieth century its visual wing was understandably built on the work of its best-known thinkers, notably Foucault, Derrida, Barthes and Deleuze. However these names merely scratch the surface of a vibrant and innovative body of theory that has been produced in France over the last six decades. This volume focuses on a range of theorists who usually languish under the academic radar, especially when outside of France: Arasse, Buci-Glucksmann, Damisch, Debray, Didi Huberman, Heinich, marin, Schefer and Stiegler. Also discussed is the important work on the visual of Baudrillard, merleau-Ponty, Metz and Nancy

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Saint, Nigel (Hrsg.); Stafford, Andy (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780719081293; 9780719081309
    RVK Klassifikation: CC 6900
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Bildtheorie; Rezeptionsästhetik
    Umfang: XII, 330 S., Ill.
  3. Marguerite Yourcenar
    reading the visual
    Autor*in: Saint, Nigel
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Legenda, Oxford

    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 1900755394
    RVK Klassifikation: IH 90841
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Studies in comparative literature ; 5
    Schlagworte: Art et littérature; Visuele waarneming; Art and literature; Wahrnehmung; Essay; Roman; Kunst
    Weitere Schlagworte: Yourcenar, Marguerite - Critique et interprétation; Yourcenar, Marguerite; Yourcenar, Marguerite (1903-1987)
    Umfang: XVI, 197 S., Ill.
  4. Robert Desnos
    surrealism in the twenty-first century
    Beteiligt: Barnet, Marie-Claire (Hrsg.); Robertson, Eric (Hrsg.); Saint, Nigel (Hrsg.)
    Erschienen: ©2006
    Verlag:  Peter Lang, Oxford

    Ce n'est pas la poesie qui doit etre libre, c'est le poete. A legendary figure within the Surrealist movement, Robert Desnos (1900-1945) has left a unique legacy as a poet of distinction, as a 'dormeur eveille' revered by his fellow Surrealists, and... mehr

     

    Ce n'est pas la poesie qui doit etre libre, c'est le poete. A legendary figure within the Surrealist movement, Robert Desnos (1900-1945) has left a unique legacy as a poet of distinction, as a 'dormeur eveille' revered by his fellow Surrealists, and as a free spirit par excellence. In celebrating Desnos's unique creative voice, this book re-evaluates his prominence within and beyond the Surrealist movement, reappraises his status as a poet, and sheds new light on his contribution to the literary and cultural life of his age. The essays in the volume reflect the ongoing vitality and relevance

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Barnet, Marie-Claire (Hrsg.); Robertson, Eric (Hrsg.); Saint, Nigel (Hrsg.)
    Sprache: Englisch; Französisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783035302554; 3035302553
    Schriftenreihe: Modern French identities ; v. 58
    Schlagworte: Surrealism (Literature); Arts, Modern / 21st century; POETRY / Continental European; Arts, Modern / (OCoLC)fst00818137; Surrealism (Literature) / (OCoLC)fst01139545
    Weitere Schlagworte: Desnos, Robert / 1900-1945 / Criticism and interpretation; Desnos, Robert / 1900-1945 / (OCoLC)fst00000375; Desnos, Robert / Kongress / London <2000>
    Umfang: 1 online resource (390 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    10 English, 5 French contributions

    Print version record

    Includes bibliographical references (pages 355-366) and index

    pt. 1. Desnos and the surrealist movement -- pt. 2. The poetics/politics of time and space -- pt. 3. Writing the everyday -- pt. 4. Desnos and the visual arts

  5. Robert Desnos
    Surrealism in the Twenty-First Century
    Beteiligt: Barnet, Marie-Claire (Herausgeber); Saint, Nigel (Herausgeber); Robertson, Eric (Herausgeber)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Peter Lang AG, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Oxford

  6. Modern French visual theory
    a critical reader
    Beteiligt: Saint, Nigel (Herausgeber); Stafford, Andy (Herausgeber)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Manchester Univ. Press, Manchester [u.a.]

    When French theory went global in the late twentieth century its visual wing was understandably built on the work of its best-known thinkers, notably Foucault, Derrida, Barthes and Deleuze. However these names merely scratch the surface of a vibrant... mehr

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    When French theory went global in the late twentieth century its visual wing was understandably built on the work of its best-known thinkers, notably Foucault, Derrida, Barthes and Deleuze. However these names merely scratch the surface of a vibrant and innovative body of theory that has been produced in France over the last six decades. This volume focuses on a range of theorists who usually languish under the academic radar, especially when outside of France: Arasse, Buci-Glucksmann, Damisch, Debray, Didi Huberman, Heinich, marin, Schefer and Stiegler. Also discussed is the important work on the visual of Baudrillard, merleau-Ponty, Metz and Nancy

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Saint, Nigel (Herausgeber); Stafford, Andy (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780719081293; 9780719081309
    RVK Klassifikation: CC 6900
    Schlagworte: Frankreich; Bildtheorie; Rezeptionsästhetik
    Umfang: XII, 330 S., Ill
  7. Modern French visual theory
    a critical reader
    Beteiligt: Saint, Nigel (Hrsg.); Stafford, Andy (Hrsg.)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Univ. Press, Manchester [u.a.]

    When French theory went global in the late twentieth century its visual wing was understandably built on the work of its best-known thinkers, notably Foucault, Derrida, Barthes and Deleuze. However these names merely scratch the surface of a vibrant... mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    When French theory went global in the late twentieth century its visual wing was understandably built on the work of its best-known thinkers, notably Foucault, Derrida, Barthes and Deleuze. However these names merely scratch the surface of a vibrant and innovative body of theory that has been produced in France over the last six decades. This volume focuses on a range of theorists who usually languish under the academic radar, especially when outside of France: Arasse, Buci-Glucksmann, Damisch, Debray, Didi Huberman, Heinich, marin, Schefer and Stiegler. Also discussed is the important work on the visual of Baudrillard, merleau-Ponty, Metz and Nancy

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Saint, Nigel (Hrsg.); Stafford, Andy (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780719081293; 9780719081309
    RVK Klassifikation: CC 6900
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Bildtheorie; Rezeptionsästhetik
    Umfang: XII, 330 S., Ill.
  8. Marguerite Yourcenar
    reading the visual
    Autor*in: Saint, Nigel
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Legenda, Oxford

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 1900755394
    RVK Klassifikation: IH 90841
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Studies in comparative literature ; 5
    Schlagworte: Art et littérature; Visuele waarneming; Art and literature; Wahrnehmung; Essay; Roman; Kunst
    Weitere Schlagworte: Yourcenar, Marguerite - Critique et interprétation; Yourcenar, Marguerite; Yourcenar, Marguerite (1903-1987)
    Umfang: XVI, 197 S., Ill.
  9. Existe-t-il un style Minuit ?
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Presses universitaires de Provence, Aix-en-Provence ; OpenEdition, Marseille

    Nombreux sont les critiques, voire les auteurs Minuit eux-mêmes, à avoir souligné les parentés stylistiques des romans publiés par cette maison d'édition, caractérisée depuis sa création par son exigence éditoriale. Jérôme Lindon, directeur des... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Nombreux sont les critiques, voire les auteurs Minuit eux-mêmes, à avoir souligné les parentés stylistiques des romans publiés par cette maison d'édition, caractérisée depuis sa création par son exigence éditoriale. Jérôme Lindon, directeur des éditions de Minuit de 1948 à 2001, voyait plutôt leurs différences: « À la critique littéraire de voir leurs affinités », disait-il. Les études réunies dans ce volume proposent une confrontation et une analyse des écritures de différents « romanciers Minuit». Aux côtés de figures historiques telles celles de Samuel Beckett, Marguerite Duras, Alain Robbe-Grillet ou Michel Butor se trouvent aussi évoqués des auteurs contemporains comme Éric Chevillard, Jean-Philippe Toussaint, Eugène Savitzkaya, Christian Gailly, Yves Ravey, Laurent Mauvignier, Jean Rouaud, Éric Laurrent...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  10. Modern French visual theory
    a critical reader
    Beteiligt: Saint, Nigel (Hrsg.)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Manchester Univ. Press, Manchester

    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    260.973
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Marburg, Bibliothek Kunst und Kulturwissenschaften, Kunstgeschichte
    C I 139/1
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Saint, Nigel (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0719081297; 0719081300; 9780719081293; 9780719081309
    Schlagworte: Philosophie; Ästhetik; Wahrnehmung
    Umfang: 330 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    When French theory went global in the late twentieth century its visual wing was understandably built on the work of its best-known thinkers, notably Foucault, Derrida, Barthes and Deleuze. However these names merely scratch the surface of a vibrant and innovative body of theory that has been produced in France over the last six decades. This volume focuses on a range of theorists who usually languish under the academic radar, especially when outside of France: Arasse, Buci-Glucksmann, Damisch, Debray, Didi Huberman, Heinich, marin, Schefer and Stiegler. Also discussed is the important work on the visual of Baudrillard, merleau-Ponty, Metz and Nancy

    Literaturangaben

  11. Louis Marin, Poussin and the sublime
    Autor*in: Saint, Nigel
    Erschienen: 2011

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Art history; Oxford [u.a.] : Wiley, 1978; 34(2011), 5, Seite 914-933

    Schlagworte: Marin, Louis; Poussin, Nicolas; Das Erhabene;
    Umfang: Ill
  12. Modern French visual theory
    a critical reader
    Beteiligt: Saint, Nigel (Hrsg.)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Manchester University Press, Manchester [u.a.]

    When French theory went global in the late twentieth century its visual wing was understandably built on the work of its best-known thinkers, notably Foucault, Derrida, Barthes and Deleuze. However these names merely scratch the surface of a vibrant... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2013:2367:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 952211
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2013 C 2460
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    When French theory went global in the late twentieth century its visual wing was understandably built on the work of its best-known thinkers, notably Foucault, Derrida, Barthes and Deleuze. However these names merely scratch the surface of a vibrant and innovative body of theory that has been produced in France over the last six decades. This volume focuses on a range of theorists who usually languish under the academic radar, especially when outside of France: Arasse, Buci-Glucksmann, Damisch, Debray, Didi Huberman, Heinich, Marin, Schefer and Stiegler. Also discussed is the important work on the visual of Baudrillard, Merleau-Ponty, Metz and Nancy

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Saint, Nigel (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780719081309; 9780719081293; 0719081297; 0719081300
    RVK Klassifikation: LH 61020 ; LH 61045
    Schlagworte: Frankreich; Bildtheorie; Rezeptionsästhetik;
    Umfang: XII, 330 S, Ill, 24 cm
  13. Mystification et creativite dans l'oeuvre romanesque de Marguerite Yourcenar: Cinq lectures génétiques
    Autor*in: Ness, Beatrice
    Erschienen: 1996

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Beteiligt: Saint, Nigel
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: The modern language review; London : MHRA, 1905-; Band 91, Heft 2 (1996), Seite 482