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  1. War games
    memory, militarism, and the subject of play
    Beteiligt: Hammond, Phillip E. (HerausgeberIn); Pötzsch, Holger (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2019; ©2019
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York

    Cover -- Contents -- List of Figures -- Notes on Contributors -- Acknowledgements -- 1 Introduction: Studying War and Games Philip Hammond and Holger Pötzsch -- 2 Reality Check: Videogames as Propaganda for Inauthentic War Philip Hammond 17 -- 2... mehr

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    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
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    Cover -- Contents -- List of Figures -- Notes on Contributors -- Acknowledgements -- 1 Introduction: Studying War and Games Philip Hammond and Holger Pötzsch -- 2 Reality Check: Videogames as Propaganda for Inauthentic War Philip Hammond 17 -- 2 Reality Check: Videogames as Propaganda for Inauthentic War Philip Hammond -- 3 Playing in the End Times: Wargames, Resilience and the Art of Failure Kevin McSorley -- 4 The Political Economy of Wargames: The Production of History and Memory in Military Video Games Emil Lundedal Hammar and Jamie Woodcock -- 5 Understanding War Game Experiences: Applying Multiple Player Perspectives to Game Analysis Kristine Jørgensen -- 6 Playing the Historical Fantastic: Zombies, Mecha-Nazis and Making Meaning about the Past through Metaphor Adam Chapman 91 -- 6 Playing the Historical Fantastic: Zombies, Mecha-Nazis and Making Meaning about the Past through Metaphor Adam Chapman -- 7 Machine(s) of Narrative Security: Mnemonic Hegemony and Polish Games about Violent Conflicts Piotr Sterczewski -- 8 National Memories and the First World War: The Many Sides of Battlefield 1 Chris Kempshall -- 9 Let's Play War: Cultural Memory, Celebrities and Appropriations of the Past Stephanie de Smale -- 10 The Wargame Legacy: How Wargames Shaped the Roleplaying Experience from Tabletop to Digital Games Dimitra Nikolaidou 179 -- 10 The Wargame Legacy: How Wargames Shaped the Roleplaying Experience from Tabletop to Digital Games Dimitra Nikolaidou -- 11 Critical War Game Development: Lessons Learned from Attentat 1942 Vít Šisler -- 12 Simulating War Dynamics: A Case Study of the Game-Based Learning Exercise Mission Z: One Last Chance Joakim Arnøy -- 13 Positioning Players as Political Subjects: Forms of Estrangement and the Presentation of War in This War of Mine and Spec Ops: The Line Holger Pötzsch.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hammond, Phillip E. (HerausgeberIn); Pötzsch, Holger (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501351174; 9781501351167
    Schlagworte: Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 268 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  2. Monster oder Mitmensch? Der vampirische Andere in zwei Versionen von Francis D. Lawrences Film 'I Am Legend
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Universitätsbibliothek Leipzig, Leipzig

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Film; Vampir
    Weitere Schlagworte: Hollywoodfilm; Propagandamodell; I Am Legend; Francis D. Lawrence; Testvorführungen; Filmproduktion; Ideologie; Profitorientierung
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: 2. Jahrestagung des Netzwerks Kritische Kommunikationswissenschaft. München, 29. November 2018

    In: Ideologie, Kritik, Öffentlichkeit, Herausgeber: Uwe Krüger, Herausgeber: Sebastian Sevignani, Erscheinungsort: Leipzig, Erscheinungsjahr: 2019, Auflage: 1. Auflage, Seiten: 124-139

  3. War games
    memory, militarism, and the subject of play
    Beteiligt: Hammond, Phillip E. (HerausgeberIn); Pötzsch, Holger (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York

    Introduction: Studying war and games / Philip Hammond and Holger Pötzsch -- Reality check : videogames as propaganda for inauthentic war / Philip Hammond -- Playing in the end times : wargames, resilience and the art of failure / Kevin McSorley --... mehr

    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    OD 250 23
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    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction: Studying war and games / Philip Hammond and Holger Pötzsch -- Reality check : videogames as propaganda for inauthentic war / Philip Hammond -- Playing in the end times : wargames, resilience and the art of failure / Kevin McSorley -- The political economy of wargames : the production of history and memory in military video games / Emil Lundedal Hammar and Jamie Woodcock -- Understanding war game experiences : applying multiple player perspectives to game analysis / Kristine Jørgensen -- Playing the historical fantastic : zombies, mecha-Nazis and making meaning about the past through metaphor / Adam Chapman -- Machine(s) of narrative security : mnemonic hegemony and Polish games about violent conflicts / Piotr Sterczewski -- National memories and the First World War : the many sides of Battlefield 1 / Chris Kempshall -- Let's play war : cultural memory, celebrities and appropriations of the past / Stephanie de Smale -- The wargame legacy : how wargames shaped the roleplaying experience from tabletop to digital games / Dimitra Nikolaidou -- Critical war game development : lessons learned from Attentat 1942 / Vít Šisler -- Simulating war dynamics : a case study of the game-based learning exercise Mission Z: One Last Chance / Joakim Arnøy -- Positioning players as political subjects : forms of estrangement and the presentation of war in This war of mine and Spec ops: The Line / Holger Pötzsch -- Afterword: War/game / Matthew Thomas Payne. "Many of today's most commercially successful videogames, from Call of Duty to Company of Heroes, are war-themed titles that play out in what are framed as authentic real-world settings inspired by recent news headlines or drawn from history. While such games are marketed as authentic representations of war, they often provide a selective form of realism that eschews problematic, yet salient aspects of war. In addition, changes in the way Western states wage and frame actual wars makes contemporary conflicts increasingly resemble videogames when perceived from the vantage point of Western audiences. This interdisciplinary volume brings together scholars from games studies, media and cultural studies, politics and international relations, and related fields to examine the complex relationships between military-themed videogames and real-world conflict, and to consider how videogames might deal with history, memory, and conflict in alternative ways. It asks: What is the role of videogames in the formation and negotiation of cultural memory of past wars? How do game narratives and designs position the gaming subject in relation to history, war and militarism? And how far do critical, anti-war/peace games offer an alternative or challenge to mainstream commercial titles?"--

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hammond, Phillip E. (HerausgeberIn); Pötzsch, Holger (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781501351150
    Schlagworte: Computer war games; Video games; War; Video games industry
    Umfang: 265 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  4. War games
    memory, militarism, and the subject of play
    Beteiligt: Hammond, Phillip E. (HerausgeberIn); Pötzsch, Holger (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2019; ©2019
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York

    Cover -- Contents -- List of Figures -- Notes on Contributors -- Acknowledgements -- 1 Introduction: Studying War and Games Philip Hammond and Holger Pötzsch -- 2 Reality Check: Videogames as Propaganda for Inauthentic War Philip Hammond 17 -- 2... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Cover -- Contents -- List of Figures -- Notes on Contributors -- Acknowledgements -- 1 Introduction: Studying War and Games Philip Hammond and Holger Pötzsch -- 2 Reality Check: Videogames as Propaganda for Inauthentic War Philip Hammond 17 -- 2 Reality Check: Videogames as Propaganda for Inauthentic War Philip Hammond -- 3 Playing in the End Times: Wargames, Resilience and the Art of Failure Kevin McSorley -- 4 The Political Economy of Wargames: The Production of History and Memory in Military Video Games Emil Lundedal Hammar and Jamie Woodcock -- 5 Understanding War Game Experiences: Applying Multiple Player Perspectives to Game Analysis Kristine Jørgensen -- 6 Playing the Historical Fantastic: Zombies, Mecha-Nazis and Making Meaning about the Past through Metaphor Adam Chapman 91 -- 6 Playing the Historical Fantastic: Zombies, Mecha-Nazis and Making Meaning about the Past through Metaphor Adam Chapman -- 7 Machine(s) of Narrative Security: Mnemonic Hegemony and Polish Games about Violent Conflicts Piotr Sterczewski -- 8 National Memories and the First World War: The Many Sides of Battlefield 1 Chris Kempshall -- 9 Let's Play War: Cultural Memory, Celebrities and Appropriations of the Past Stephanie de Smale -- 10 The Wargame Legacy: How Wargames Shaped the Roleplaying Experience from Tabletop to Digital Games Dimitra Nikolaidou 179 -- 10 The Wargame Legacy: How Wargames Shaped the Roleplaying Experience from Tabletop to Digital Games Dimitra Nikolaidou -- 11 Critical War Game Development: Lessons Learned from Attentat 1942 Vít Šisler -- 12 Simulating War Dynamics: A Case Study of the Game-Based Learning Exercise Mission Z: One Last Chance Joakim Arnøy -- 13 Positioning Players as Political Subjects: Forms of Estrangement and the Presentation of War in This War of Mine and Spec Ops: The Line Holger Pötzsch.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hammond, Phillip E. (HerausgeberIn); Pötzsch, Holger (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501351174; 9781501351167
    Schlagworte: Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 268 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  5. War games
    memory, militarism and the subject of play
    Beteiligt: Hammond, Philip (HerausgeberIn); Pötzsch, Holger (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York ; Bloomsbury Publishing, [London, England]

    "Investigates the changing relations between videogames, militarism, war, cultural memory, and history."-- Introduction: Studying war and games / Philip Hammond and Holger Pèotzsch -- Reality check : videogames as propaganda for inauthentic war /... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
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    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
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    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
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    "Investigates the changing relations between videogames, militarism, war, cultural memory, and history."-- Introduction: Studying war and games / Philip Hammond and Holger Pèotzsch -- Reality check : videogames as propaganda for inauthentic war / Philip Hammond -- Playing in the end times : wargames, resilience and the art of failure / Kevin McSorley -- The political economy of wargames : the production of history and memory in military video games / Emil Lundedal Hammar and Jamie Woodcock -- Understanding war game experiences : applying multiple player perspectives to game analysis / Kristine Jørgensen -- Playing the historical fantastic : zombies, mecha-Nazis and making meaning about the past through metaphor / Adam Chapman -- Machine(s) of narrative security : mnemonic hegemony and Polish games about violent conflicts / Piotr Sterczewski -- National memories and the First World War : the many sides of Battlefield 1 / Chris Kempshall -- Let's play war : cultural memory, celebrities and appropriations of the past / Stephanie de Smale -- The wargame legacy : how wargames shaped the roleplaying experience from tabletop to digital games / Dimitra Nikolaidou -- Critical war game development : lessons learned from Attentat 1942 / Vít éSisler -- Simulating war dynamics : a case study of the game-based learning exercise Mission Z: One Last Chance / Joakim Arnøy -- Positioning players as political subjects : forms of estrangement and the presentation of war in This war of mine and Spec ops: The Line / Holger Pèotzsch -- Afterword: War/game / Matthew Thomas Payne.

     

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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Hammond, Philip (HerausgeberIn); Pötzsch, Holger (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501351181; 9781501351174; 9781501351167; 150135115X
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: War; Video games industry; Video games; Computer war games; Media studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (xii, 266 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Abstract freely available; full-text restricted to individual document purchasers

    Includes bibliographical references and index

  6. War games
    memory, militarism and the subject of play
    Beteiligt: Hammond, Phillip E. (Hrsg.); Pötzsch, Holger (Hrsg.)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York ; London ; Oxford ; New Delhi ; Sydney

    Cover -- Contents -- List of Figures -- Notes on Contributors -- Acknowledgements -- 1 Introduction: Studying War and Games Philip Hammond and Holger Pötzsch -- 2 Reality Check: Videogames as Propaganda for Inauthentic War Philip Hammond 17 -- 2... mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
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    Cover -- Contents -- List of Figures -- Notes on Contributors -- Acknowledgements -- 1 Introduction: Studying War and Games Philip Hammond and Holger Pötzsch -- 2 Reality Check: Videogames as Propaganda for Inauthentic War Philip Hammond 17 -- 2 Reality Check: Videogames as Propaganda for Inauthentic War Philip Hammond -- 3 Playing in the End Times: Wargames, Resilience and the Art of Failure Kevin McSorley -- 4 The Political Economy of Wargames: The Production of History and Memory in Military Video Games Emil Lundedal Hammar and Jamie Woodcock -- 5 Understanding War Game Experiences: Applying Multiple Player Perspectives to Game Analysis Kristine Jørgensen -- 6 Playing the Historical Fantastic: Zombies, Mecha-Nazis and Making Meaning about the Past through Metaphor Adam Chapman 91 -- 6 Playing the Historical Fantastic: Zombies, Mecha-Nazis and Making Meaning about the Past through Metaphor Adam Chapman -- 7 Machine(s) of Narrative Security: Mnemonic Hegemony and Polish Games about Violent Conflicts Piotr Sterczewski -- 8 National Memories and the First World War: The Many Sides of Battlefield 1 Chris Kempshall -- 9 Let's Play War: Cultural Memory, Celebrities and Appropriations of the Past Stephanie de Smale -- 10 The Wargame Legacy: How Wargames Shaped the Roleplaying Experience from Tabletop to Digital Games Dimitra Nikolaidou 179 -- 10 The Wargame Legacy: How Wargames Shaped the Roleplaying Experience from Tabletop to Digital Games Dimitra Nikolaidou -- 11 Critical War Game Development: Lessons Learned from Attentat 1942 Vít Šisler -- 12 Simulating War Dynamics: A Case Study of the Game-Based Learning Exercise Mission Z: One Last Chance Joakim Arnøy -- 13 Positioning Players as Political Subjects: Forms of Estrangement and the Presentation of War in This War of Mine and Spec Ops: The Line Holger Pötzsch

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hammond, Phillip E. (Hrsg.); Pötzsch, Holger (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501351174; 9781501351167
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 15963
    Schlagworte: Computerspiel; Militär; Kriegsspiel
    Weitere Schlagworte: Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 268 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

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  7. Spiel*Kritik
    kritische Perspektiven auf Videospiele im Kapitalismus
    Beteiligt: Spies, Thomas (Hrsg.); Kurt, Şeyda (Hrsg.); Pötzsch, Holger (Hrsg.)
    Erschienen: 2024
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, Hochschulbibliothek
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    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
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    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
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  8. War games
    memory, militarism and the subject of play
    Beteiligt: Hammond, Philip (Hrsg.); Pötzsch, Holger (Hrsg.)
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York ; London ; Oxford ; New Delhi ; Sydney

    Universitätsbibliothek der LMU München
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    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
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    Universitätsbibliothek Regensburg
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hammond, Philip (Hrsg.); Pötzsch, Holger (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781501351150
    RVK Klassifikation: AP 15963
    Schlagworte: Computerspiel; Kriegsspiel; Militär
    Umfang: xi, 265 Seiten, Illustrationen
  9. Spiel*Kritik
    kritische Perspektiven auf Videospiele im Kapitalismus
    Beteiligt: Spies, Thomas (Hrsg.); Kurt, Şeyda (Hrsg.); Pötzsch, Holger (Hrsg.)
    Erschienen: 2024
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
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    Hochschulbibliothek Ansbach
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    Staatliche Bibliothek, Schloßbibliothek
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    Technische Hochschule Augsburg
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    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
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    Universitätsbibliothek Bayreuth
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    Landesbibliothek Coburg
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    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
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    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
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    Hochschule Weihenstephan-Triesdorf, Zentralbibliothek
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    Hochschulbibliothek Ingolstadt
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    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
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    Bayerische Akademie der Wissenschaften, Bibliothek
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    Bayerische Staatsbibliothek
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    Deutsches Museum, Bibliothek
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    Hochschule München, Bibliothek
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    Katholische Stiftungshochschule München, Bibliothek München
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    Landesamt für Digitalisierung, Breitband und Vermessung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität München, Universitätsbibliothek
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    Universitätsbibliothek der LMU München
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    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Bibliothek Neuburg/Donau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Evangelische Hochschule Nürnberg, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
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    Staatliche Bibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
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    Leibniz-Institut für Ost- und Südosteuropaforschung, Bibliothek
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    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Bibliothek Regensburg
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    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
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    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
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    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
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    Volltext (kostenfrei)
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Spies, Thomas (Hrsg.); Kurt, Şeyda (Hrsg.); Pötzsch, Holger (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839467978; 9783732867974
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; MS 7965 ; LB 61000 ; LC 13000
    Schriftenreihe: Game Studies ; Band 5
    Schlagworte: Computerspiel; Gesellschaft; Videospiel; Kapitalismus
    Weitere Schlagworte: Videospiel; Spieleindustrie; Diversität; Kapitalismus; Patriarchat; Kolonialismus; Ideologie; Medien; Gesellschaft; Popkultur; Computerspiele; Medienästhetik; Digitale Medien; Medienwissenschaft; Video Game; Game Industry; Diversity; Capitalism; Patriarchal; Colonialism; Ideology; Media; Society; Popular Culture; Computer Games; Media Aesthetics; Digital Media; Media Studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (329 Seiten), Illustrationen
  10. Spiel*Kritik
    kritische Perspektiven auf Videospiele im Kapitalismus
    Beteiligt: Spies, Thomas (Hrsg.); Kurt, Şeyda (Hrsg.); Pötzsch, Holger (Hrsg.)
    Erschienen: 2024
    Verlag:  Transcript, Bielefeld

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    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Spies, Thomas (Hrsg.); Kurt, Şeyda (Hrsg.); Pötzsch, Holger (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839467978; 9783732867974
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; MS 7965
    Schriftenreihe: Game Studies ; Band 5
    Schlagworte: Videospiel; Computerspiel; Patriarchat; Kolonialismus; Macht; Gesellschaft; Kapitalismus;
    Weitere Schlagworte: Videospiel; Spieleindustrie; Diversität; Kapitalismus; Patriarchat; Kolonialismus; Ideologie; Medien; Gesellschaft; Popkultur; Computerspiele; Medienästhetik; Digitale Medien; Medienwissenschaft; Video Game; Game Industry; Diversity; Capitalism; Patriarchal; Colonialism
    Umfang: 1 Online-Ressource (329 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben

  11. Spiel*Kritik
    Kritische Perspektiven auf Videospiele im Kapitalismus
    Beteiligt: Spies, Thomas (Herausgeber); Kurt, Şeyda (Herausgeber); Pötzsch, Holger (Herausgeber)
    Erschienen: 2024
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Spies, Thomas (Herausgeber); Kurt, Şeyda (Herausgeber); Pötzsch, Holger (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839467978
    Weitere Identifier:
    9783839467978
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: Game Studies ; 5
    Schlagworte: Bibliothek; Videospiel; Computerspiel; Kapitalismus; Kritik; Kritische Theorie
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Digital download; (Produktform (spezifisch))PDF; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (VLB-WN)9744; (DDC Deutsch 22)300; (BISAC Subject Heading)SOC052000; (BIC subject category)JFD; (BIC subject category)JFCA; Videospiel; Spieleindustrie; Diversität; Kapitalismus; Patriarchat; Kolonialismus; Ideologie; Medien; Gesellschaft; Popkultur; Computerspiele; Medienästhetik; Digitale Medien; Medienwissenschaft; Video Game; Game Industry; Diversity; Capitalism; Patriarchal; Colonialism; Ideology; Media; Society; Popular Culture; Computer Games; Media Aesthetics; Digital Media; Media Studies;; Videospiel; Spieleindustrie; Diversität; Kapitalismus; Patriarchat; Kolonialismus; Ideologie; Medien; Gesellschaft; Popkultur; Computerspiele; Medienästhetik; Digitale Medien; Medienwissenschaft; Video Game; Game Industry; Diversity; Capitalism; Patriarchal; Colonialism; Ideology; Media; Society; Popular Culture; Computer Games; Media Aesthetics; Digital Media; Media Studies
    Umfang: 1 Online-Ressource, 332 Seiten, 3 SW-Abbildungen, 12 Farbabbildungen
  12. Spiel*Kritik
    Kritische Perspektiven auf Videospiele im Kapitalismus
    Beteiligt: Spies, Thomas (Herausgeber); Kurt, Şeyda (Herausgeber); Pötzsch, Holger (Herausgeber)
    Erschienen: 2024
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Spies, Thomas (Herausgeber); Kurt, Şeyda (Herausgeber); Pötzsch, Holger (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783732867974
    Weitere Identifier:
    9783732867974
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: Game Studies ; 5
    Schlagworte: Videospiel; Bibliothek; Kapitalismus; Computerspiel; Kritische Theorie; Kritik; Medienwissenschaft
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Digital download; (Produktform (spezifisch))EPUB; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (VLB-WN)9744; (DDC Deutsch 22)300; (BISAC Subject Heading)SOC052000; (BIC subject category)JFD; (BIC subject category)JFCA; Videospiel; Spieleindustrie; Diversität; Kapitalismus; Patriarchat; Kolonialismus; Ideologie; Medien; Gesellschaft; Popkultur; Computerspiele; Medienästhetik; Digitale Medien; Medienwissenschaft; Video Game; Game Industry; Diversity; Capitalism; Patriarchal; Colonialism; Ideology; Media; Society; Popular Culture; Computer Games; Media Aesthetics; Digital Media; Media Studies;; Videospiel; Spieleindustrie; Diversität; Kapitalismus; Patriarchat; Kolonialismus; Ideologie; Medien; Gesellschaft; Popkultur; Computerspiele; Medienästhetik; Digitale Medien; Medienwissenschaft; Video Game; Game Industry; Diversity; Capitalism; Patriarchal; Colonialism; Ideology; Media; Society; Popular Culture; Computer Games; Media Aesthetics; Digital Media; Media Studies
    Umfang: 1 Online-Ressource, 332 Seiten, 3 SW-Abbildungen, 12 Farbabbildungen
  13. Spiel*Kritik. Kritische Perspektiven auf Videospiele im Kapitalismus
    Beteiligt: Spies, Thomas (Herausgeber); Kurt, Seyda (Herausgeber); Pötzsch, Holger (Herausgeber)
    Erschienen: 2024
    Verlag:  Philipps-Universität Marburg, Marburg ; transcript, Bielefeld

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Spies, Thomas (Herausgeber); Kurt, Seyda (Herausgeber); Pötzsch, Holger (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Videospiel; Bibliothek; Kapitalismus; Computerspiel; Kritik; Kritische Theorie; Medienwissenschaft
    Weitere Schlagworte: Videospiel; Spieleindustrie; Diversität; Kapitalismus; Digitale Medien
    Umfang: Online-Ressource
  14. Spiel*Kritik
    kritische Perspektiven auf Videospiele im Kapitalismus
    Beteiligt: Spies, Thomas (Hrsg.); Kurt, Şeyda (Hrsg.); Pötzsch, Holger (Hrsg.)
    Erschienen: 2024
    Verlag:  transcript, Bielefeld

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
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    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Spies, Thomas (Hrsg.); Kurt, Şeyda (Hrsg.); Pötzsch, Holger (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839467978; 9783732867974
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; MS 7965 ; LB 61000 ; LC 13000
    Schriftenreihe: Game Studies ; Band 5
    Schlagworte: Computerspiel; Gesellschaft; Videospiel; Kapitalismus
    Weitere Schlagworte: Videospiel; Spieleindustrie; Diversität; Kapitalismus; Patriarchat; Kolonialismus; Ideologie; Medien; Gesellschaft; Popkultur; Computerspiele; Medienästhetik; Digitale Medien; Medienwissenschaft; Video Game; Game Industry; Diversity; Capitalism; Patriarchal; Colonialism; Ideology; Media; Society; Popular Culture; Computer Games; Media Aesthetics; Digital Media; Media Studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (329 Seiten), Illustrationen
  15. War games
    memory, militarism and the subject of play
    Beteiligt: Hammond, Philip (HerausgeberIn); Pötzsch, Holger (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York ; Bloomsbury Publishing, [London, England]

    "Investigates the changing relations between videogames, militarism, war, cultural memory, and history."-- Introduction: Studying war and games / Philip Hammond and Holger Pèotzsch -- Reality check : videogames as propaganda for inauthentic war /... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
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    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Investigates the changing relations between videogames, militarism, war, cultural memory, and history."-- Introduction: Studying war and games / Philip Hammond and Holger Pèotzsch -- Reality check : videogames as propaganda for inauthentic war / Philip Hammond -- Playing in the end times : wargames, resilience and the art of failure / Kevin McSorley -- The political economy of wargames : the production of history and memory in military video games / Emil Lundedal Hammar and Jamie Woodcock -- Understanding war game experiences : applying multiple player perspectives to game analysis / Kristine Jørgensen -- Playing the historical fantastic : zombies, mecha-Nazis and making meaning about the past through metaphor / Adam Chapman -- Machine(s) of narrative security : mnemonic hegemony and Polish games about violent conflicts / Piotr Sterczewski -- National memories and the First World War : the many sides of Battlefield 1 / Chris Kempshall -- Let's play war : cultural memory, celebrities and appropriations of the past / Stephanie de Smale -- The wargame legacy : how wargames shaped the roleplaying experience from tabletop to digital games / Dimitra Nikolaidou -- Critical war game development : lessons learned from Attentat 1942 / Vít éSisler -- Simulating war dynamics : a case study of the game-based learning exercise Mission Z: One Last Chance / Joakim Arnøy -- Positioning players as political subjects : forms of estrangement and the presentation of war in This war of mine and Spec ops: The Line / Holger Pèotzsch -- Afterword: War/game / Matthew Thomas Payne.

     

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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Hammond, Philip (HerausgeberIn); Pötzsch, Holger (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501351181; 9781501351174; 9781501351167; 150135115X
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: War; Video games industry; Video games; Computer war games; Media studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (xii, 266 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Abstract freely available; full-text restricted to individual document purchasers

    Includes bibliographical references and index

  16. War games
    memory, militarism and the subject of play
    Beteiligt: Pötzsch, Holger (Hrsg.)
    Erschienen: 07. January 2020
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Pötzsch, Holger (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501351181; 9781501351174
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 15963
    Schlagworte: Kriegsspiel; Militär; Computerspiel
    Umfang: 1 Online-Ressource, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Bevorzugte Informationsquelle: Landingpage (Bloomsbury Collections), da weder Titelblatt noch Impressum vorhanden

  17. Spiel*Kritik
    kritische Perspektiven auf Videospiele im Kapitalismus
    Beteiligt: Spies, Thomas (HerausgeberIn); Kurt, Şeyda (HerausgeberIn); Pötzsch, Holger (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2024; ©2024
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Inwiefern spiegeln Videospiele und ihre Kultur gesellschaftliche Machtverhältnisse? Wie können virtuelle Welten utopische Möglichkeitsräume eröffnen? Vor welchen Herausforderungen steht die Spieleindustrie und welche Arbeitskämpfe prägen sie?... mehr

    Zugang:
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    Hochschulbibliothek Weingarten
    eBook DeGruyter OpenAccess
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
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    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
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    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
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    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
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    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
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    Inwiefern spiegeln Videospiele und ihre Kultur gesellschaftliche Machtverhältnisse? Wie können virtuelle Welten utopische Möglichkeitsräume eröffnen? Vor welchen Herausforderungen steht die Spieleindustrie und welche Arbeitskämpfe prägen sie? Erstmalig im deutschsprachigen Raum versammeln die Beiträger*innen kritische Perspektiven auf herrschende Ideologien sowie die Produktion und die Nutzung eines Mediums, dessen gesellschaftliche Relevanz stetig wächst. Dabei versammeln sie Perspektiven aus Kunst, Wissenschaft sowie Journalismus und nehmen Videospiele im Spannungsfeld von Kapitalismus, Patriarchat und Kolonialismus unter die Lupe.

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Spies, Thomas (HerausgeberIn); Kurt, Şeyda (HerausgeberIn); Pötzsch, Holger (HerausgeberIn)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839467978
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: MS 7965 ; AP 15963
    Schriftenreihe: Game Studies ; Band 5
    Schlagworte: SOCIAL SCIENCE / Media Studies
    Weitere Schlagworte: Capitalism; Colonialism; Computer Games; Digital Media; Diversity; Game Industry; Ideology; Media Aesthetics; Media Studies; Media; Patriarchal; Popular Culture; Society
    Umfang: 1 Online-Ressource (329 Seiten), 25 SW-Abbildungen, 20 Farbabbildungen
    Bemerkung(en):

    Gefördert durch: Open Library Medienwissenschaft 2024

  18. Spiel*Kritik. Kritische Perspektiven auf Videospiele im Kapitalismus
    Beteiligt: Spies, Thomas (Herausgeber); Kurt, Seyda (Herausgeber); Pötzsch, Holger (Herausgeber)
    Erschienen: 2024
    Verlag:  Philipps-Universität Marburg, Marburg ; transcript, Bielefeld

    Technische Hochschule Bingen, Bibliothek
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    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
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    Evangelische Hochschule Darmstadt, Bibliothek
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    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
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    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
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    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
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    Bibliothek des Bischöflichen Priesterseminars
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    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
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    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
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    Universitätsbibliothek Gießen
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    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
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    Akademie der Wissenschaften und der Literatur, Bibliothek
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    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
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    LEIZA - Leibniz-Zentrum für Archäologie, Bibliothek
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    Martinus-Bibliothek, Wissenschaftliche Diözesanbibliothek
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    Universität Mainz, Zentralbibliothek
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    Evangelische Hochschule Tabor, Bibliothek
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    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
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    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Spies, Thomas (Herausgeber); Kurt, Seyda (Herausgeber); Pötzsch, Holger (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300)
    Schlagworte: Videospiel; Bibliothek; Kapitalismus; Computerspiel; Kritik; Kritische Theorie; Medienwissenschaft
    Umfang: 1 Online-Ressource
  19. Spiel*Kritik
    kritische Perspektiven auf Videospiele im Kapitalismus
    Beteiligt: Spies, Thomas (Hrsg.); Kurt, Şeyda (Hrsg.); Pötzsch, Holger (Hrsg.)
    Erschienen: 2024
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Hochschule für Fernsehen und Film, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
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