Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. The gospel of wealth in the American novel
    the rhetoric of Dreiser and some of his contemporaries
    Erschienen: 1987
    Verlag:  Croom Helm, London [u.a.]

    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    EKYR1203_d
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Englisches Seminar der Universität, Bibliothek
    AD 571
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    11EHFE1342
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 070994649X
    RVK Klassifikation: HR 1706 ; HU 1819
    Schlagworte: Reichtum <Motiv>; Roman
    Umfang: 229 S.
  2. Ideology in the classroom
    a case study in the Teaching of English Literature in Canadian Universities

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: Leibniz-Zentrum für Literatur- und Kulturforschung
    Medientyp: Teil eines Buches (Kapitel)
    Übergeordneter Titel: In: The post-colonial studies reader.(1995); 1995; S. 447-451
  3. Human Rights and the Arts in Global Asia
    An Anthology
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Lexington Books, Blue Ridge Summit ; [ProQuest], [Ann Arbor, Michigan]

    This anthology presents literary and dramatic works from across Asia and the Asian diaspora, some appearing in English for the first time. These works question the standards that the analysis society employs to consider a historical period in which... mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    This anthology presents literary and dramatic works from across Asia and the Asian diaspora, some appearing in English for the first time. These works question the standards that the analysis society employs to consider a historical period in which universal human rights and civil liberties are considered secondary to collective good.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bodden, Michael; Goossen, Theodore William; Hazra, Anindo; Janmohamed, Sheniz; McGlynn, John; Mukherjee, Arun P.; Rehman, Bushra; Goossen, Theodore W.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780739194140
    Umfang: 1 Online-Ressource (203 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  4. Home-Work
    Postcolonialism, Pedagogy, and Canadian Literature
    Autor*in: Boire, Gary
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Les Presses de l'Université d'Ottawa | University of Ottawa Press, Ottawa ; OpenEdition, Marseille

    Canadian literature, and specifically the teaching of Canadian literature, has emerged from a colonial duty to a nationalist enterprise and into the current territory of postcolonialism. From practical discussions related to specific texts, to more... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Canadian literature, and specifically the teaching of Canadian literature, has emerged from a colonial duty to a nationalist enterprise and into the current territory of postcolonialism. From practical discussions related to specific texts, to more theoretical discussions about pedagogical practice regarding issues of nationalism and identity, Home-Work constitutes a major investigation and reassessment of the influence of postcolonial theory on Canadian literary pedagogy from some of the top scholars in the field.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format