Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 18 von 18.

  1. Perpetrator Cinema
    Confronting Genocide in Cambodian Documentary
    Autor*in: Morag, Raya
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  Columbia University Press, New York, NY

    Frontmatter -- CONTENTS -- PREFACE -- ACKNOWLEDGMENTS -- ABBREVIATIONS -- 1. DEFINING PERPETRATOR CINEMA -- 2. POST– KHMER ROUGE CAMBODIAN CINEMA AND THE BIG PERPETRATORS: RECONCILIATION OR RESENTMENT? -- 3. PERPETRATORHOOD PARADIGMS: THE DUEL AND... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig, Bibliothek und Archiv
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter -- CONTENTS -- PREFACE -- ACKNOWLEDGMENTS -- ABBREVIATIONS -- 1. DEFINING PERPETRATOR CINEMA -- 2. POST– KHMER ROUGE CAMBODIAN CINEMA AND THE BIG PERPETRATORS: RECONCILIATION OR RESENTMENT? -- 3. PERPETRATORHOOD PARADIGMS: THE DUEL AND MORAL RESENTMENT -- 4. GENDERED GENOCIDE: THE FEMALE PERPETRATOR, FORCED MARRIAGE, AND RAPE -- EPILOGUE: THE ERA OF PERPETRATOR ETHICS -- NOTES -- FILMOGRAPHY -- BIBLIOGRAPHY -- INDEX Perpetrator Cinema explores a new trend in the cinematic depiction of genocide that has emerged in Cambodian documentary in the late twentieth- and early twenty-first centuries. While past films documenting the Holocaust and genocides in Yugoslavia, Rwanda, and elsewhere have focused on collecting and foregrounding the testimony of survivors and victims, the intimate horror of the autogenocide enables post–Khmer Rouge Cambodian documentarians to propose a direct confrontation between the first-generation survivor and the perpetrator of genocide. These films break with Western tradition and disrupt the political view that reconciliation is the only legitimate response to atrocities of the past. Rather, transcending the perpetrator’s typical denial or partial confession, this extraordinary form of “duel” documentary creates confrontational tension and opens up the possibility of a transformation in power relations, allowing viewers to access feelings of moral resentment.Raya Morag examines works by Rithy Panh, Rob Lemkin and Thet Sambath, and Lida Chan and Guillaume Suon, among others, to uncover the ways in which filmmakers endeavor to allow the survivors’ moral status and courage to guide viewers to a new, more complete understanding of the processes of coming to terms with the past. These documentaries show how moral resentment becomes a way to experience, symbolize, judge, and finally incorporate evil into a system of ethics. Morag’s analysis reveals how perpetrator cinema provides new epistemic tools and propels the recent social-cultural-psychological shift from the era of the witness to the era of the perpetrator

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780231851176
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LC 96410
    Schriftenreihe: Nonfictions
    Schlagworte: Political atrocities; Genocide; Documentary films; Genocide in motion pictures; Mass murderers; PERFORMING ARTS / Film / Genres / Documentary
    Umfang: 1 Online-Ressource (xx,ii, 285 Seiten), 20 film stills
  2. Defeated masculinity
    post-traumatic cinema in the aftermath of war
    Autor*in: Morag, Raya
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Lang, Bruxelles [u.a.]

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    teav800.m827
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9789052014692
    Weitere Identifier:
    9789052014692
    DDC Klassifikation: Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Schriftenreihe: Rethinking cinema ; 4
    Schlagworte: Zweiter Weltkrieg <Motiv>; Vietnamkrieg <Motiv>; Film; Männlichkeit <Motiv>; Psychisches Trauma <Motiv>
    Umfang: 294 S.: Ill.
    Bemerkung(en):

    Filmogr. S. 251 - 255. - Literaturverz. S. 257 - 280

  3. Waltzing with Bashir
    Perpetrator Trauma and Cinema.
    Autor*in: Morag, Raya
    Erschienen: 2013
    Verlag:  I.B. Tauris & Co. Ltd, London [England] ; Bloomsbury Publishing, London

    Waltzing with Bashir proposes a new paradigm for cinema trauma studies - the trauma of the perpetrator. Recognizing a current shift in interest from the trauma suffered by victims to that suffered by perpetrators, the book seeks to theorize this... mehr

    Zugang:
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Waltzing with Bashir proposes a new paradigm for cinema trauma studies - the trauma of the perpetrator. Recognizing a current shift in interest from the trauma suffered by victims to that suffered by perpetrators, the book seeks to theorize this still under-studied field thus breaking the repression of this concept and phenomenon in psychoanalysis and in cinema literature. Taking as a point of departure the distinction between testimony given by the victim and confession made by the perpetrator, this pioneering work ventures to define and analyze perpetrator trauma in scholarly, representation.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 085772293X; 9780755693931; 9780857722935
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 59767
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Dokumentarfilm; Intifada <Motiv>; Trauma <Motiv>; Krimineller <Motiv>; Opfer <Religion, Motiv>
    Umfang: 1 Online-Ressource (292 pages)
    Bemerkung(en):

    I.B. Tauris Film Studies Archive 1998-2015

  4. Perpetrator cinema
    confronting genocide in Cambodian documentary
    Autor*in: Morag, Raya
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  Wallflower, New York

    Hochschule für Fernsehen und Film, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  5. Perpetrator cinema
    confronting genocide in Cambodian documentary
    Autor*in: Morag, Raya
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Wallflower, New York ; Columbia University Press

    Perpetrator Cinema explores a new trend in the cinematic depiction of genocide that has emerged in Cambodian documentary in the late twentieth- and early twenty-first centuries. While past films documenting the Holocaust and genocides in Yugoslavia,... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Perpetrator Cinema explores a new trend in the cinematic depiction of genocide that has emerged in Cambodian documentary in the late twentieth- and early twenty-first centuries. While past films documenting the Holocaust and genocides in Yugoslavia, Rwanda, and elsewhere have focused on collecting and foregrounding the testimony of survivors and victims, the intimate horror of the autogenocide enables post–Khmer Rouge Cambodian documentarians to propose a direct confrontation between the first-generation survivor and the perpetrator of genocide. These films break with Western tradition and disrupt the political view that reconciliation is the only legitimate response to atrocities of the past. Rather, transcending the perpetrator’s typical denial or partial confession, this extraordinary form of "duel" documentary creates confrontational tension and opens up the possibility of a transformation in power relations, allowing viewers to access feelings of moral resentment.Raya Morag examines works by Rithy Panh, Rob Lemkin and Thet Sambath, and Lida Chan and Guillaume Suon, among others, to uncover the ways in which filmmakers endeavor to allow the survivors’ moral status and courage to guide viewers to a new, more complete understanding of the processes of coming to terms with the past. These documentaries show how moral resentment becomes a way to experience, symbolize, judge, and finally incorporate evil into a system of ethics. Morag’s analysis reveals how perpetrator cinema provides new epistemic tools and propels the recent social-cultural-psychological shift from the era of the witness to the era of the perpetrator

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780231851176
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LC 96410 ; AP 59564
    Schriftenreihe: Nonfictions
    Schlagworte: PERFORMING ARTS / Film / Genres / Documentary; Documentary films; Genocide in motion pictures; Genocide; Mass murderers; Political atrocities; Dokumentarfilm; Völkermord <Motiv>
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvii, 283 Seiten), Illustrationen
  6. Waltzing with Bashir
    perpetrator trauma and cinema
    Autor*in: Morag, Raya
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Tauris, London [u.a.]

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Fernsehen und Film, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781780762647
    RVK Klassifikation: AP 59767
    Schriftenreihe: International library of the moving image ; 11
    Schlagworte: Psychic trauma in motion pictures; Suffering in motion pictures; Motion pictures / History / Israel; Arab-Israeli conflict / Motion pictures and the conflict; Film; Geschichte; Nahostkonflikt; Krimineller <Motiv>; Trauma <Motiv>; Film; Intifada <Motiv>
    Umfang: XVI, 275 S., Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  7. Waltzing with Bashir
    Perpetrator Trauma and Cinema
    Autor*in: Morag, Raya
    Erschienen: 2013
    Verlag:  I.B. Tauris, London

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 085772293X; 9780857722935
    Schlagworte: Arab-Israeli conflict / Motion pictures and the conflict; Motion pictures / Israel / History; Psychic trauma in motion pictures; Suffering in motion pictures; SPORTS & RECREATION / Water Sports; Film; Geschichte; Nahostkonflikt; Psychic trauma in motion pictures; Suffering in motion pictures; Motion pictures; Arab-Israeli conflict; Film; Trauma <Motiv>; Krimineller <Motiv>; Intifada <Motiv>
    Umfang: 1 online resource (292 pages)
    Bemerkung(en):

    Print version record

    Acknowledgments; list of illustrations; preface; introduction: from victim to perpetrator trauma; part i. victim trauma; 1. the body as the battlefield; 2. chronic victim trauma and terror; 3. queerness, ethnicity, and terror; part ii. perpetrator trauma; 4. the new wave of documentary cinema: the male perpetrator; 5. the new wave of documentary cinema: the female perpetrator; 6. the new wave of documentary literature; conclusion: the perpetrator complex; notes; works cited; further reading; filmography; index

    Waltzing with Bashir proposes a new paradigm for cinema trauma studies - the trauma of the perpetrator. Recognizing a current shift in interest from the trauma suffered by victims to that suffered by perpetrators, the book seeks to theorize this still under-studied field thus breaking the repression of this concept and phenomenon in psychoanalysis and in cinema literature. Taking as a point of departure the distinction between testimony given by the victim and confession made by the perpetrator, this pioneering work ventures to define and analyze perpetrator trauma in scholarly, representation

  8. Waltzing with Bashir
    perpetrator trauma and cinema
    Autor*in: Morag, Raya
    Erschienen: 2013
    Verlag:  I.B. Tauris, London

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780857722935; 9781780762647
    Schlagworte: Film; Geschichte; Nahostkonflikt; Arab-Israeli conflict; Motion pictures; Psychic trauma in motion pictures; Suffering in motion pictures; Krimineller <Motiv>; Film; Intifada <Motiv>; Trauma <Motiv>
    Umfang: 1 online resource (291 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Description based on print version record

  9. Defeated masculinity
    post-traumatic cinema in the aftermath of war
    Autor*in: Morag, Raya
    Erschienen: 2009
    Verlag:  PIE Lang, Bruxelles

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789052014692
    Weitere Identifier:
    9789052014692
    Schriftenreihe: Rethinking cinema ; No. 4
    Schlagworte: Film; Weltkrieg <1939-1945, Motiv>; Männlichkeit <Motiv>; Psychisches Trauma <Motiv>; Film; Vietnamkrieg <Motiv>; Männlichkeit <Motiv>; Psychisches Trauma <Motiv>
    Weitere Schlagworte: (VLB-FS)Cinéma; (VLB-FS)PTSD; (VLB-FS)Nouveau cinéma allemand; (VLB-FS)Cinéma post-traumatique; (VLB-FS)masculinité; (VLB-FS)Travail de deuil; (VLB-FS)Régénération par violence; (VLB-PF)BC: Paperback; (VLB-WN)1587: HC/Kunst/Fotografie, Film, Video, TV
    Umfang: 294 S., Ill., 22 cm
    Bemerkung(en):

    Filmogr. S. 251 - 255. - Literaturverz. S. 257 - 280

  10. Perpetrator Cinema
    Confronting Genocide in Cambodian Documentary
    Autor*in: Morag, Raya
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  Columbia University Press, New York, NY

    Frontmatter -- CONTENTS -- PREFACE -- ACKNOWLEDGMENTS -- ABBREVIATIONS -- 1. DEFINING PERPETRATOR CINEMA -- 2. POST– KHMER ROUGE CAMBODIAN CINEMA AND THE BIG PERPETRATORS: RECONCILIATION OR RESENTMENT? -- 3. PERPETRATORHOOD PARADIGMS: THE DUEL AND... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Frontmatter -- CONTENTS -- PREFACE -- ACKNOWLEDGMENTS -- ABBREVIATIONS -- 1. DEFINING PERPETRATOR CINEMA -- 2. POST– KHMER ROUGE CAMBODIAN CINEMA AND THE BIG PERPETRATORS: RECONCILIATION OR RESENTMENT? -- 3. PERPETRATORHOOD PARADIGMS: THE DUEL AND MORAL RESENTMENT -- 4. GENDERED GENOCIDE: THE FEMALE PERPETRATOR, FORCED MARRIAGE, AND RAPE -- EPILOGUE: THE ERA OF PERPETRATOR ETHICS -- NOTES -- FILMOGRAPHY -- BIBLIOGRAPHY -- INDEX Perpetrator Cinema explores a new trend in the cinematic depiction of genocide that has emerged in Cambodian documentary in the late twentieth- and early twenty-first centuries. While past films documenting the Holocaust and genocides in Yugoslavia, Rwanda, and elsewhere have focused on collecting and foregrounding the testimony of survivors and victims, the intimate horror of the autogenocide enables post–Khmer Rouge Cambodian documentarians to propose a direct confrontation between the first-generation survivor and the perpetrator of genocide. These films break with Western tradition and disrupt the political view that reconciliation is the only legitimate response to atrocities of the past. Rather, transcending the perpetrator’s typical denial or partial confession, this extraordinary form of “duel” documentary creates confrontational tension and opens up the possibility of a transformation in power relations, allowing viewers to access feelings of moral resentment.Raya Morag examines works by Rithy Panh, Rob Lemkin and Thet Sambath, and Lida Chan and Guillaume Suon, among others, to uncover the ways in which filmmakers endeavor to allow the survivors’ moral status and courage to guide viewers to a new, more complete understanding of the processes of coming to terms with the past. These documentaries show how moral resentment becomes a way to experience, symbolize, judge, and finally incorporate evil into a system of ethics. Morag’s analysis reveals how perpetrator cinema provides new epistemic tools and propels the recent social-cultural-psychological shift from the era of the witness to the era of the perpetrator

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780231851176
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LC 96410
    Schriftenreihe: Nonfictions
    Schlagworte: Political atrocities; Genocide; Documentary films; Genocide in motion pictures; Mass murderers; PERFORMING ARTS / Film / Genres / Documentary
    Umfang: 1 Online-Ressource (xx,ii, 285 Seiten), 20 film stills
  11. Defeated masculinity
    post-traumatic cinema in the aftermath of war
    Autor*in: Morag, Raya
    Erschienen: 2009
    Verlag:  PIE Lang, Bruxelles [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9789052014692
    RVK Klassifikation: AP 45500 ; AP 45600 ; AP 52700
    DDC Klassifikation: Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Schriftenreihe: Rethinking cinema ; 4
    Schlagworte: Vietnamkrieg <Motiv>; Zweiter Weltkrieg <Motiv>; Film; Psychisches Trauma <Motiv>; Männlichkeit <Motiv>
    Umfang: 294 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Filmogr. S. 251 - 255. - Literaturverz. S. 257 - 280

  12. Perpetrator cinema
    confronting genocide in Cambodian documentary
    Autor*in: Morag, Raya
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Wallflower, New York ; Columbia University Press

    Perpetrator Cinema explores a new trend in the cinematic depiction of genocide that has emerged in Cambodian documentary in the late twentieth- and early twenty-first centuries. While past films documenting the Holocaust and genocides in Yugoslavia,... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Perpetrator Cinema explores a new trend in the cinematic depiction of genocide that has emerged in Cambodian documentary in the late twentieth- and early twenty-first centuries. While past films documenting the Holocaust and genocides in Yugoslavia, Rwanda, and elsewhere have focused on collecting and foregrounding the testimony of survivors and victims, the intimate horror of the autogenocide enables post–Khmer Rouge Cambodian documentarians to propose a direct confrontation between the first-generation survivor and the perpetrator of genocide. These films break with Western tradition and disrupt the political view that reconciliation is the only legitimate response to atrocities of the past. Rather, transcending the perpetrator’s typical denial or partial confession, this extraordinary form of "duel" documentary creates confrontational tension and opens up the possibility of a transformation in power relations, allowing viewers to access feelings of moral resentment.Raya Morag examines works by Rithy Panh, Rob Lemkin and Thet Sambath, and Lida Chan and Guillaume Suon, among others, to uncover the ways in which filmmakers endeavor to allow the survivors’ moral status and courage to guide viewers to a new, more complete understanding of the processes of coming to terms with the past. These documentaries show how moral resentment becomes a way to experience, symbolize, judge, and finally incorporate evil into a system of ethics. Morag’s analysis reveals how perpetrator cinema provides new epistemic tools and propels the recent social-cultural-psychological shift from the era of the witness to the era of the perpetrator

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780231851176
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LC 96410 ; AP 59564
    Schriftenreihe: Nonfictions
    Schlagworte: PERFORMING ARTS / Film / Genres / Documentary; Documentary films; Genocide in motion pictures; Genocide; Mass murderers; Political atrocities; Dokumentarfilm; Völkermord <Motiv>
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvii, 283 Seiten), Illustrationen
  13. Waltzing with Bashir
    perpetrator trauma and cinema
    Autor*in: Morag, Raya
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Tauris, London [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781780762647
    RVK Klassifikation: AP 59767
    Schriftenreihe: International library of the moving image ; 11
    Schlagworte: Psychic trauma in motion pictures; Suffering in motion pictures; Motion pictures / History / Israel; Arab-Israeli conflict / Motion pictures and the conflict; Film; Geschichte; Nahostkonflikt; Krimineller <Motiv>; Trauma <Motiv>; Film; Intifada <Motiv>
    Umfang: XVI, 275 S., Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  14. Defeated masculinity
    post-traumatic cinema in the aftermath of war
    Autor*in: Morag, Raya
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Lang, Bruxelles [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    88.882.71
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    Dm 2009/0059
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9052014698; 9789052014692
    Weitere Identifier:
    9789052014692
    RVK Klassifikation: AP 45600
    DDC Klassifikation: Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Schriftenreihe: Rethinking cinema ; 4
    Schlagworte: Film; Zweiter Weltkrieg <Motiv>; Männlichkeit <Motiv>; Psychisches Trauma <Motiv>; Vietnamkrieg <Motiv>; Weltkrieg <1939-1945>; Einfluss
    Umfang: 294 S., 220 mm x 150 mm
  15. Waltzing with Bashir
    perpetrator trauma and cinema
    Beteiligt: Morag, Raya
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Tauris, London [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    90.145.12
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    011 EN 3620 M827
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Morag, Raya
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 178076264X; 9781780762647
    RVK Klassifikation: AP 59767
    Schriftenreihe: International library of the moving image ; 11
    Schlagworte: Dokumentarfilm; Intifada <Motiv>; Trauma <Motiv>; Krimineller <Motiv>; Opfer <Religion, Motiv>
    Umfang: XVI, 275 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [247] - 260

  16. Defeated masculinity
    post-traumatic cinema in the aftermath of war
    Autor*in: Morag, Raya
    Erschienen: 2009
    Verlag:  PIE Lang, Bruxelles [u.a.]

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9789052014692
    RVK Klassifikation: AP 45500 ; AP 45600 ; AP 52700
    DDC Klassifikation: Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Schriftenreihe: Rethinking cinema ; 4
    Schlagworte: Vietnamkrieg <Motiv>; Zweiter Weltkrieg <Motiv>; Film; Psychisches Trauma <Motiv>; Männlichkeit <Motiv>
    Umfang: 294 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Filmogr. S. 251 - 255. - Literaturverz. S. 257 - 280

  17. Defeated masculinity
    post-traumatic cinema in the aftermath of war
    Autor*in: Morag, Raya
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Lang, Bruxelles [u.a.]

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789052014692
    Weitere Identifier:
    9789052014692
    Schriftenreihe: Rethinking cinema ; 4
    Schlagworte: Deutschland; Film; Zweiter Weltkrieg <Motiv>; Männlichkeit <Motiv>; Psychisches Trauma <Motiv>; Geschichte; USA; Film; Vietnamkrieg <Motiv>; Männlichkeit <Motiv>; Psychisches Trauma <Motiv>; Geschichte
    Umfang: 294 S.: Ill.
    Bemerkung(en):

    Filmogr. S. 251 - 255. - Literaturverz. S. 257 - 280

  18. Defeated masculinity
    post-traumatic cinema in the aftermath of war
    Autor*in: Morag, Raya
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Lang, Bruxelles

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    2916-5366
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a tea 877.1/515
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    DFF - Deutsches Filminstitut & Filmmuseum, Bibliothek
    Thomas Elsaesser 1123
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2009/6553
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2013 A 3817
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AP 46700 M827
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2009 A 11131
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bw 5425
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 AP 45600 M827
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    tea 848.2 7ga CU 2223
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    59/14205
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    50 A 4224
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789052014692
    Weitere Identifier:
    9789052014692
    RVK Klassifikation: AP 45600
    Schriftenreihe: Rethinking cinema ; 4
    Schlagworte: Masculinity in motion pictures; Defeat (Psychology) in motion pictures; Psychic trauma in motion pictures; World War, 1939-1945; World War, 1939-1945; Vietnam War, 1961-1975; Vietnam War, 1961-1975; Motion pictures; Motion pictures
    Umfang: 294 S., Ill., 220 mm x 150 mm
    Bemerkung(en):

    Filmogr. S. 251 - 255. - Literaturverz. S. 257 - 280