Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 18 von 18.

  1. Rubble, ruins and romanticism
    visual style, narration and identity in German Post-War cinema
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Transcript, Bielefeld

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783837621839; 3837621839
    Weitere Identifier:
    9783837621839
    DDC Klassifikation: Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Schriftenreihe: Film
    Schlagworte: Deutschland; Trümmerfilm; Deutschland <Motiv>; Nationalbewusstsein <Motiv>; Erzähltechnik; Geschichte 1945-1951;
    Umfang: 320 S., Ill., 23 cm, 528 g
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [307] - 320

  2. Rubble, Ruins and Romanticism
    Visual Style, Narration and Identity in German Post-War Cinema
    Erschienen: 2013
    Verlag:  De Gruyter, transcript, Berlin, Bielefeld

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783837621839; 9783839421833
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Film
    Schlagworte: Deutschland / g:Motiv; Erzähltechnik; Nationalbewusstsein / g:Motiv; Trümmerfilm; Deutschland <Motiv>; Trümmerfilm; Erzähltechnik; Nationalbewusstsein <Motiv>
    Umfang: 1 Online-Ressource (320 S.)
    Bemerkung(en):

    Biographical note: Martina Moeller (PhD) works as a DAAD lecturer at the German Department at the Université Mohammed V in Rabat, Morocco. Her research interests include German cinema, film theory and intercultural literature

    Main description: Traditional criticism on German post-war cinema tends to define rubble films as simplistic texts of low artistic quality which serve to reaffirm the spectator's image of him or herself as »a good German« during »bad times«. Yet this study asserts that some rubble films are actually informed by a type of visual and narrative Romantic discourse which aims at provoking a »critical discussion« on German national identity and its reconstruction in the aftermath of the Third Reich. Considering the lack of previous analyses with regard to the key aspects of Romantic visual style, narration and literary motifs in rubble films, this study points to a major gap in research

  3. Rubble, ruins and romanticism
    visual style, narration and identity in German post-war cinema
    Erschienen: 2013
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Deutsche Kinemathek - Museum für Film und Fernsehen, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    http://d-nb.info/1022861581/04 (Inhaltsverzeichnis)
  4. Rubble, ruins and romanticism
    visual style, narration and identity in German post-war cinema
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Transcript, Bielefeld

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    2014/433
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    teav610.m693
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    FILM13/103
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 48786
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    21KNKD3315
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783837621839; 3837621839
    Schriftenreihe: Film
    Schlagworte: Erzähltechnik; Nationalbewusstsein <Motiv>; Deutschland <Motiv>; Trümmerfilm
    Umfang: 320 S., Ill.
  5. Rubble, Ruins and Romanticism
    Visual Style, Narration and Identity in German Post-War Cinema
    Erschienen: 2013
    Verlag:  transcript Verlag

    Traditional criticism on German post-war cinema tends to define rubble films as simplistic texts of low artistic quality which serve to reaffirm the spectator's image of him or herself as »a good German« during »bad times«. Yet this study asserts... mehr

    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Evangelische Hochschule Nürnberg, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschulbibliothek Rosenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    Traditional criticism on German post-war cinema tends to define rubble films as simplistic texts of low artistic quality which serve to reaffirm the spectator's image of him or herself as »a good German« during »bad times«. Yet this study asserts that some rubble films are actually informed by a type of visual and narrative Romantic discourse which aims at provoking a »critical discussion« on German national identity and its reconstruction in the aftermath of the Third Reich. Considering the lack of previous analyses with regard to the key aspects of Romantic visual style, narration and literary motifs in rubble films, this study points to a major gap in research

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839421833
    RVK Klassifikation: AP 44910 ; AP 59410
    Schriftenreihe: Film
    Schlagworte: Film; Memory Culture; Media Studies; German History; Rubble Films; Romantic Discourse; Ruins; Aesthetics of Opposition; Deutschland <Motiv>; Trümmerfilm; Erzähltechnik; Nationalbewusstsein <Motiv>
    Umfang: 1 Online-Ressource
  6. Rubble, Ruins and Romanticism
    Visual Style, Narration and Identity in German Post-War Cinema
    Erschienen: 2013
    Verlag:  De Gruyter, transcript, Berlin, Bielefeld

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783837621839; 9783839421833
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Film
    Schlagworte: Deutschland / g:Motiv; Erzähltechnik; Nationalbewusstsein / g:Motiv; Trümmerfilm; Deutschland <Motiv>; Trümmerfilm; Erzähltechnik; Nationalbewusstsein <Motiv>
    Umfang: 1 Online-Ressource (320 S.)
    Bemerkung(en):

    Biographical note: Martina Moeller (PhD) works as a DAAD lecturer at the German Department at the Université Mohammed V in Rabat, Morocco. Her research interests include German cinema, film theory and intercultural literature

    Main description: Traditional criticism on German post-war cinema tends to define rubble films as simplistic texts of low artistic quality which serve to reaffirm the spectator's image of him or herself as »a good German« during »bad times«. Yet this study asserts that some rubble films are actually informed by a type of visual and narrative Romantic discourse which aims at provoking a »critical discussion« on German national identity and its reconstruction in the aftermath of the Third Reich. Considering the lack of previous analyses with regard to the key aspects of Romantic visual style, narration and literary motifs in rubble films, this study points to a major gap in research

  7. Rubble, Ruins and Romanticism
    Visual Style, Narration and Identity in German Post-War Cinema
    Erschienen: [2014]; ©2013
    Verlag:  transcript-Verlag, Bielefeld

    Traditional criticism on German post-war cinema tends to define rubble films as simplistic texts of low artistic quality which serve to reaffirm the spectator's image of him or herself as »a good German« during »bad times«. Yet this study asserts... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Bielefeld, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Elektronische Ressourcen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek, Zweigbibliothek Bottrop
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Traditional criticism on German post-war cinema tends to define rubble films as simplistic texts of low artistic quality which serve to reaffirm the spectator's image of him or herself as »a good German« during »bad times«. Yet this study asserts that some rubble films are actually informed by a type of visual and narrative Romantic discourse which aims at provoking a »critical discussion« on German national identity and its reconstruction in the aftermath of the Third Reich. Considering the lack of previous analyses with regard to the key aspects of Romantic visual style, narration and literary motifs in rubble films, this study points to a major gap in research

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839421833
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 44910
    Auflage/Ausgabe: 1. Aufl
    Schriftenreihe: Film
    Weitere Schlagworte: Aesthetics of Opposition; Film; German History; Media Studies; Memory Culture; Romantic Discourse; Rubble Films; Ruins; Deutschland / Motiv; Erzähltechnik; Nationalbewusstsein / Motiv; Trümmerfilm; SOCIAL SCIENCE / Popular Culture
    Umfang: 1 online resource
  8. Rubble, ruins and romanticism
    visual style, narration and identity in German Post-War Cinema
  9. Politics in The River and The Wall (2017)

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel:
    Enthalten in: iMex; [Bochum] : Yasmin Temelli, Ruhr Universität-Bochum, Romanisches Seminar, [2011]-; 9, Heft 18, 99-111; Online-Ressource
    Umfang: Online-Ressource
  10. Rubble, Ruins and Romanticism
    Visual Style, Narration and Identity in German Post-War Cinema
    Erschienen: 2013
    Verlag:  transcript Verlag

    Traditional criticism on German post-war cinema tends to define rubble films as simplistic texts of low artistic quality which serve to reaffirm the spectator's image of him or herself as »a good German« during »bad times«. Yet this study asserts... mehr

    Alice Salomon Hochschule Berlin, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Traditional criticism on German post-war cinema tends to define rubble films as simplistic texts of low artistic quality which serve to reaffirm the spectator's image of him or herself as »a good German« during »bad times«. Yet this study asserts that some rubble films are actually informed by a type of visual and narrative Romantic discourse which aims at provoking a »critical discussion« on German national identity and its reconstruction in the aftermath of the Third Reich. Considering the lack of previous analyses with regard to the key aspects of Romantic visual style, narration and literary motifs in rubble films, this study points to a major gap in research

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839421833
    RVK Klassifikation: AP 44910 ; AP 59410
    Schriftenreihe: Film
    Schlagworte: Film; Memory Culture; Media Studies; German History; Rubble Films; Romantic Discourse; Ruins; Aesthetics of Opposition; Deutschland <Motiv>; Trümmerfilm; Erzähltechnik; Nationalbewusstsein <Motiv>
    Umfang: 1 Online-Ressource
  11. Interkulturalität in Theorie und Praxis
    Tagungsbeiträge
    Beteiligt: El-bah, Mohammed (Hrsg.); Hasbane, Redoine (Hrsg.); Moeller, Martina (Hrsg.); Moursli, Rachid (Hrsg.); Tahiri, Naima (Hrsg.); Tazi, Raja (Hrsg.)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Faculté des Lettres et des Sciences Humaines, Rabat

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: El-bah, Mohammed (Hrsg.); Hasbane, Redoine (Hrsg.); Moeller, Martina (Hrsg.); Moursli, Rachid (Hrsg.); Tahiri, Naima (Hrsg.); Tazi, Raja (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9789954638255
    RVK Klassifikation: EC 2500 ; MR 7100 ; MS 3300
    Umfang: 341 Seiten, Illustrationen
  12. Rubble, Ruins and Romanticism
    Visual Style, Narration and Identity in German Post-War Cinema
    Erschienen: [2014]; ©2013
    Verlag:  transcript-Verlag, Bielefeld

    Traditional criticism on German post-war cinema tends to define rubble films as simplistic texts of low artistic quality which serve to reaffirm the spectator's image of him or herself as »a good German« during »bad times«. Yet this study asserts... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    keine Fernleihe
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Rheinland-Westfalen-Lippe, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    keine Fernleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    keine Fernleihe
    SRH Hochschule für Logistik und Wirtschaft Hamm, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Kunsthochschule für Medien, Bibliothek / Mediathek
    keine Fernleihe
    Rheinische Fachhochschule Köln gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    keine Fernleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    keine Fernleihe

     

    Traditional criticism on German post-war cinema tends to define rubble films as simplistic texts of low artistic quality which serve to reaffirm the spectator's image of him or herself as »a good German« during »bad times«. Yet this study asserts that some rubble films are actually informed by a type of visual and narrative Romantic discourse which aims at provoking a »critical discussion« on German national identity and its reconstruction in the aftermath of the Third Reich. Considering the lack of previous analyses with regard to the key aspects of Romantic visual style, narration and literary motifs in rubble films, this study points to a major gap in research

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839421833
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 44910
    Auflage/Ausgabe: 1. Aufl
    Schriftenreihe: Film
    Schlagworte: Aesthetics of Opposition; Film; German History; Media Studies; Memory Culture; Romantic Discourse; Rubble Films; Ruins; Deutschland / Motiv; Erzähltechnik; Nationalbewusstsein / Motiv; Trümmerfilm; SOCIAL SCIENCE / Popular Culture
    Umfang: 1 online resource
  13. Rubble, Ruins and Romanticism
    Visual Style, Narration and Identity in German Post-War Cinema
    Erschienen: 2013
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Biographical note: Martina Moeller (PhD) works as a DAAD lecturer at the German Department at the Université Mohammed V in Rabat, Morocco. Her research interests include German cinema, film theory and intercultural literature. Main description:... mehr

    Hochschule für Bildende Künste Braunschweig, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Biographical note: Martina Moeller (PhD) works as a DAAD lecturer at the German Department at the Université Mohammed V in Rabat, Morocco. Her research interests include German cinema, film theory and intercultural literature. Main description: Traditional criticism on German post-war cinema tends to define rubble films as simplistic texts of low artistic quality which serve to reaffirm the spectator's image of him or herself as »a good German« during »bad times«. Yet this study asserts that some rubble films are actually informed by a type of visual and narrative Romantic discourse which aims at provoking a »critical discussion« on German national identity and its reconstruction in the aftermath of the Third Reich. Considering the lack of previous analyses with regard to the key aspects of Romantic visual style, narration and literary motifs in rubble films, this study points to a major gap in research.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    9783839421833
    RVK Klassifikation: AP 44910 ; AP 59410
    Schriftenreihe: Film
    Schlagworte: German Cinema, Rubble Films, Romantic Discourse, Ruins, Aesthetics of Opposition, Film, Memory Culture, German History, Media Studies
    Umfang: Online-Ressource (320 S.)
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Cover Rubble, Ruins and Romanticism; Table of Contents; Acknowledgements; Table of Figures; Introduction; 1. The Neoformalist Approach: Questions of Form and Style; Film as an Aesthetic System; The Result of Construction: Meaning; 2. German Romanticism: The Stylistic Origin of Rubble Films; Leading Stylistic and Narrative Romantic Devices; Ruins and Fragment: A Romantic Discourse on Crisis; 3. The Romantic Discourse in a Selection of Rubble Films; Rubble Films: Common Features and Main Differences; The Romantic Discourse; The Murderers Are Among Us (1946): A Break with Nazi Cinema?

    Film Without a Name (1947/48): Irony Shall Help Us!The Blum Affair (1948): Engel's Critical View on the Past; The 'Last' Illusion (1948/49): Double Views and Mistaken Perception; Second Hand Destiny (1949): The Demonic Bourgeois; The Lost (1950/51): No Escape?; Conclusion; Literature

  14. Rubble, Ruins and Romanticism
    Visual Style, Narration and Identity in German Post-War Cinema
  15. Rubble, ruins and romanticism
    visual style, narration and identity in German post-war cinema
    Erschienen: 2013
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Universitätsbibliothek Gießen
    000 AP 59710 M693
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    001 AP 44910 M693
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3837621839; 9783837621839
    Weitere Identifier:
    9783837621839
    RVK Klassifikation: AP 59710 ; AP 44910
    DDC Klassifikation: Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Schriftenreihe: Film studies
    Schlagworte: Trümmerfilm; Deutschland <Motiv>; Nationalbewusstsein <Motiv>; Erzähltechnik
    Umfang: 320 S., zahlr. Ill., 225 mm x 148 mm, 528 g
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [307] - 320

  16. Rubble, Ruins and Romanticism
    Visual Style, Narration and Identity in German Post-War Cinema
    Erschienen: 2013
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783837621839
    Weitere Identifier:
    9783839421833
    RVK Klassifikation: AP 44910 ; AP 59410 ; AP 59710
    DDC Klassifikation: Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Schriftenreihe: Film
    Schlagworte: Trümmerfilm; Deutschland <Motiv>; Nationalbewusstsein <Motiv>; Erzähltechnik
    Umfang: 1 Online-Ressource (320 Seiten)
  17. Rubble, ruins and romanticism
    visual style, narration and identity in German post-war cinema
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Transcript, Bielefeld

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783837621839; 3837621839
    Schriftenreihe: Film
    Schlagworte: Deutschland; Trümmerfilm; Deutschland <Motiv>; Nationalbewusstsein <Motiv>; Erzähltechnik; Geschichte 1945-1951
    Umfang: 320 S. : Ill.
  18. Rubble, ruins and romanticism
    visual style, narration and identity in German Post-War cinema
    Erschienen: 2013
    Verlag:  transcript-Verl., Bielefeld

    Examines the so-called rubble films, usually seen as simplistic texts reaffirming "good Germans during bad times" views, finding in some of them visual and narrative romantic discourse which provokes critical discussion on German national identity in... mehr

    Deutsche Kinemathek - Museum für Film und Fernsehen, Bibliothek
    2.3.GW-MOE
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a tea 776 2aa/237
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    DFF - Deutsches Filminstitut & Filmmuseum, Bibliothek
    Film 757
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    DFF - Deutsches Filminstitut & Filmmuseum, Bibliothek
    Film 757
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2013/7835
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AP 45200 M693 R8
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    I Sl 376
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2014 A 462
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    2014 A 819
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Ffc 6241
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 AP 44910 M693
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    AP 44910 011 2013
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    tea 776 2bp DA 1603
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2014-283
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    63/18794
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Vechta
    IIUSmoe = 437452
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Examines the so-called rubble films, usually seen as simplistic texts reaffirming "good Germans during bad times" views, finding in some of them visual and narrative romantic discourse which provokes critical discussion on German national identity in the wake of the Third Reich

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3837621839; 9783837621839
    Weitere Identifier:
    9783837621839
    RVK Klassifikation: AP 44910 ; AP 59410
    Schriftenreihe: Film studies
    Schlagworte: Motion pictures; Motion pictures; Motion pictures; Germans in motion pictures; Rubble films
    Umfang: 320 S., zahlr. Ill., 225 mm x 148 mm, 528 g
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [307] - 320

    The neoformalist approach : questions of form and style. Film as an aesthetic systemThe result of construction : meaning -- German romanticism : the stylistic origin of rubble films. Leading stylistic and narrative romantic devices -- Ruins and fragment : a romantic discourse on crisis -- The romantic discourse in a selection of rubble films. Rubble films : common features and main differences -- The romantic discourse -- The murderers are among us (1946) : a break with Nazi cinema? -- Film without a name (1947/48) : irony shall help us! -- The Blum affair (1948) : Engel's critical view on the past -- The 'last' illusion (1948/49) : double views and mistaken perception -- Second hand destiny (1949) : the demonic bourgeois -- The lost (1950/51) : no escape? -- Conclusion.