Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 9 von 9.

  1. Parenting for a digital future
    how hopes and fears about technology shape children's lives
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780190874704; 9780190874698
    RVK Klassifikation: DW 4000
    Schlagworte: Familie; Kind; Erziehung; Digitale Revolution; Technischer Fortschritt; ; Digitale Revolution; Digitalisierung; Elternschaft; Erziehung; Familie; Medienpädagogik;
    Umfang: ix, 261 Seiten
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturverzeichnis auf Seite [221]-250

  2. Making sense of television
    the psychology of audience interpretation
    Erschienen: 1990
    Verlag:  Pergamon Pr., Oxford [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0080367607
    RVK Klassifikation: CV 3500 ; AP 37740
    Auflage/Ausgabe: 1. ed.
    Schriftenreihe: International series in experimental social psychology ; 19
    Schlagworte: Psychology; Social aspects; Social psychology
    Umfang: VIII, 217 S.
    Bemerkung(en):

    Fälschlich als Bd. 18 bezeichnet

    Literaturverz. S. 199 - 209

  3. Kids online
    opportunities and risks for children
    Beteiligt: Livingstone, Sonia M. (Hrsg.)
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Policy Press, Bristol [u.a.]

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a puz 034/649
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    AP 18420 L788 K4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    E F 287 Kid
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    E 09 B 1434
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    MDW AP 15978 L788
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    PÄD:UG:3000:Liv::2009
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    PÄD:UG:3000:Liv::2009
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    KoM 210.192
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    KoM 210.192 a
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2009 A 7628
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    7230/305
    keine Fernleihe
    Institut für Kommunikationswissenschaft der Universität Hohenheim, Bibliothek
    231
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    50 A 2735
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    VB 072
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Livingstone, Sonia M. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1847424384; 9781847424396; 9781847424389
    Weitere Identifier:
    9781847424389
    RVK Klassifikation: SR 850
    Schlagworte: Internet and children; Internet and children; Internet
    Weitere Schlagworte: Internet and children; Array; Array
    Umfang: XIX, 272 S., graph. Darst., Kt., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Section I - Researching European children online: What we know, what we don't know -- Research with children -- Opportunities and pitfalls of cross-national research -- Cultures of research and policy in Europe -- Section II - Going online: new opportunities?: Opportunities and benefits online -- Adolescents and social network sites: identiy, friendships and privacy -- Young people online: gender and age influences -- Digital divides -- Section III - Going online: new risks?: Risky contacts -- Inappropriate content -- Problematic conduct: juvenile delinquency on the internet -- Children and the internet in the news: agency, voices and agendas -- The role of parental mediation in explaining cross-national experiences of risk -- Section IV - Policy implications: Maximising opportunities and minimising risks for children online -- Parental mediation -- Making use of ICT for learning in European schools -- Media literacy.

  4. New media
    Beteiligt: Lievrouw, Leah A. (Hrsg.); Livingstone, Sonia M. (Hrsg.)
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Sage, Los Angeles, Calif. [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lievrouw, Leah A. (Hrsg.); Livingstone, Sonia M. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781412947107
    RVK Klassifikation: AP 12850
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Sage benchmarks in communication
    Schlagworte: Medienkunst; Neue Medien; Kunst; Ästhetik
    Umfang: 1 - 4, 25 cm
  5. Harm and offence in media content
    a review of the evidence
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Intellect, Bristol [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781841502380
    RVK Klassifikation: AP 14250
    Auflage/Ausgabe: revised and updated 2. ed.
    Schlagworte: Mass media; Mass media and children
    Umfang: 344 S., graph. Darst., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [295] - 330

  6. Parenting for a digital future
    how hopes and fears about technology shape children's lives
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY, United States of America

    "In the decades it takes to bring up a child, parents face challenges that are both helped and hindered by the fact that they are living through a period of unprecedented digital innovation. Drawing on extensive research with diverse parents, this... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "In the decades it takes to bring up a child, parents face challenges that are both helped and hindered by the fact that they are living through a period of unprecedented digital innovation. Drawing on extensive research with diverse parents, this book reveals how digital technologies give personal and political parenting struggles a distinctive character, as parents determine how to forge new territory with little precedent, or support. The book reveals the pincer movement of parenting in late modernity. Parents are both more burdened with responsibilities and charged with respecting the agency of their child-leaving much to negotiate in today's "democratic" families. The book charts how parents now often enact authority and values through digital technologies-as "screen time," games, or social media become ways of both being together and setting boundaries. The authors show how digital technologies introduce both valued opportunities and new sources of risk. To light their way, parents comb through the hazy memories of their own childhoods and look toward varied imagined futures. This results in deeply diverse parenting in the present, as parents move between embracing, resisting, or balancing the role of technology in their own and their children's lives. This book moves beyond the panicky headlines to offer a deeply researched exploration of what it means to parent in a period of significant social and technological change. Drawing on qualitative and quantitative research in the United Kingdom, the book offers conclusions and insights relevant to parents, policymakers, educators, and researchers everywhere"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780190874704; 9780190874698
    Schlagworte: Parenting; Internet and children; Digital media; Technology and children; Digitale Revolution; Digitalisierung; Elternschaft; Erziehung; Familie; Medienpädagogik
    Umfang: ix, 261 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seiten 221-250

  7. New media
    Beteiligt: Lievrouw, Leah A. (Hrsg.); Livingstone, Sonia M. (Hrsg.)
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Sage, Los Angeles, Calif. [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lievrouw, Leah A. (Hrsg.); Livingstone, Sonia M. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781412947107; 9781446262658
    RVK Klassifikation: AP 12850
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Sage benchmarks in communication
    Schlagworte: Kunst; Medienkunst; Ästhetik; Neue Medien
    Umfang: 1 Online-Ressource (1 - 4)
  8. Parenting for a digital future
    how hopes and fears about technology shape children's lives
    Erschienen: [2020]; ©2020
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY

    In contrast to panicky headlines about clueless parents and kids glued to screens, Parenting for a Digital Future offers a balanced, in-depth exploration of the realities of parenting today. Drawing on interviews with and surveys of diverse... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book ProQuest Ebook Central
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut zur Erforschung multireligiöser und multiethnischer Gesellschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Universität Ulm, Kommunikations- und Informationszentrum, Bibliotheksservices
    keine Fernleihe

     

    In contrast to panicky headlines about clueless parents and kids glued to screens, Parenting for a Digital Future offers a balanced, in-depth exploration of the realities of parenting today. Drawing on interviews with and surveys of diverse parents-rich and poor, parenting toddlers to teenagers-the book offers a warm and deeply human depiction of how parents' hopes and fears about technology influence how they remember their own pasts, how they parent in the present, and crucially, how they shape their children's futures. Cover -- Parenting for a Digital Future -- Copyright -- Contents -- Acknowledgments -- 1. Expectations -- Between a remembered past and an imagined future -- Embrace, balance, resist -- Changing times, changing families -- Parenting in the risk society -- Overview of this book -- 2. Family Life in the Digital Age -- Greeting the day -- Digital technologies in the "democratic family" -- As the day unfolds -- Negotiating values -- The trouble with screen time -- Keeping the digital in perspective -- At the end of the day -- Conclusions -- 3. Social Inequality -- Below the poverty line -- Elite families, elite skills -- Living creatively -- Making privilege count -- Conclusions -- 4. Geek Identities in the Digital Family -- The contemporary fascination with geeks -- Geek practices as learning -- How parents make sense of "geeking out" -- The case of parent bloggers -- Inequalities in geek culture -- Conclusions -- 5. (Dis)abilities -- Defining disability -- Disabilities and technology -- Connected present, uncertain future -- Intersecting Identities -- Dilemmas of voice and support -- Conclusions -- 6. Parents and Digital Learning -- Anticipating the role of parents -- Bluebell-​inclusive efforts -- DigiCamp-​the leading edge -- London Youth Arts-​creative reshaping -- Connecting learning-​where parents fit in? -- Conclusions -- 7. Imagining the Future -- Looking back, to look forward -- Future talk -- Future consequences -- Why is the digital so salient? -- What difference does the digital make? -- Listening to parents-​what did we learn? -- Final words -- Appendix: Research Methods -- References -- Index.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780190874711
    Schlagworte: Technology and children; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (ix, 262 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  9. Parenting for a digital future
    how hopes and fears about technology shape children's lives
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY, United States of America

    "In the decades it takes to bring up a child, parents face challenges that are both helped and hindered by the fact that they are living through a period of unprecedented digital innovation. Drawing on extensive research with diverse parents, this... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 110718
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hans-Bredow-Institut für Medienforschung an der Universität Hamburg, Bibliothek
    H II 2-112
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2021 A 783
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    De 3227
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    soz 652 DJ 7714
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "In the decades it takes to bring up a child, parents face challenges that are both helped and hindered by the fact that they are living through a period of unprecedented digital innovation. Drawing on extensive research with diverse parents, this book reveals how digital technologies give personal and political parenting struggles a distinctive character, as parents determine how to forge new territory with little precedent, or support. The book reveals the pincer movement of parenting in late modernity. Parents are both more burdened with responsibilities and charged with respecting the agency of their child-leaving much to negotiate in today's "democratic" families. The book charts how parents now often enact authority and values through digital technologies-as "screen time," games, or social media become ways of both being together and setting boundaries. The authors show how digital technologies introduce both valued opportunities and new sources of risk. To light their way, parents comb through the hazy memories of their own childhoods and look toward varied imagined futures. This results in deeply diverse parenting in the present, as parents move between embracing, resisting, or balancing the role of technology in their own and their children's lives. This book moves beyond the panicky headlines to offer a deeply researched exploration of what it means to parent in a period of significant social and technological change. Drawing on qualitative and quantitative research in the United Kingdom, the book offers conclusions and insights relevant to parents, policymakers, educators, and researchers everywhere"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780190874704; 9780190874698
    Schlagworte: Parenting; Internet and children; Digital media; Technology and children; Digitale Revolution; Digitalisierung; Elternschaft; Erziehung; Familie; Medienpädagogik
    Umfang: ix, 261 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seiten 221-250