Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 26.

  1. Delivering education to the underserved through a public-private partnership program in Pakistan
    Erschienen: September 2017
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (23870)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / National Bureau of Economic Research ; 23870
    Schlagworte: Bildungspolitik; Allgemeinbildende Schule; Unterschicht; Öffentlich-private Partnerschaft; Bildungsverhalten; Pakistan
    Umfang: 43 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  2. Delivering education to the underserved through a public-private partnership program in Pakistan
    Erschienen: August 2017
    Verlag:  World Bank Group, South Asia Region, Office of the Chief Economist, Washington, D.C.

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 2 (8177)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Deutschlandweit zugänglich)
    Volltext (Deutschlandweit zugänglich)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 8177
    Schlagworte: Bildungspolitik; Unterschicht; Öffentlich-private Partnerschaft; Pakistan
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 46 Seiten), Illustrationen
  3. Does vocational education work?
    evidence from a randomized experiment in Mongolia
    Erschienen: July 2019
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (26092)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / National Bureau of Economic Research ; 26092
    Umfang: 42 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  4. Improving reading skills by encouraging children to read
    a randomized evaluation of the Sa Aklat Sisikat Reading Program in the Philippines
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Bureau for Research and Economic Analysis of Development, [S.l.]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    Keine Speicherung
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: BREAD working paper ; 305
    Schlagworte: Bildungspolitik; Lesen; Kinder; Schule; Lernmethode; Bildungsinvestition; Buch; Bildungsertrag; Philippinen
    Umfang: Online-Ressource (33 S.), graph. Darst.
  5. Improving reading skills by encouraging children to read
    a randomized evaluation of the Sa Aklat Sisikat Reading Program in the Philippines
    Erschienen: 2011
    Verlag:  IZA, Bonn

    We evaluate a program that aims to improve children's reading skills by providing classes with age-appropriate reading material and incentivizing children to read through a 31 day read-a-thon. During the read-a-thon, the program significantly... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 4 (5812)
    keine Fernleihe

     

    We evaluate a program that aims to improve children's reading skills by providing classes with age-appropriate reading material and incentivizing children to read through a 31 day read-a-thon. During the read-a-thon, the program significantly increases the propensity of children to read, causing 20 percent more children to have read a book in the last week at school and increasing the number of books read by 2.3 in the last week and 7.2 in the last month. These increases extend both after the end of the program and outside of school, although at lower rates. The program also increased students' scores on a reading assessment, causing students' scores to improve by 0.13 standard deviations immediately after the program. The effect persisted even after the program ended with an effect of 0.06 standard deviations three months later. -- education ; reading ; development

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/52003
    Schriftenreihe: Discussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit ; 5812
    Schlagworte: Bildungspolitik; Lesen; Kinder; Schule; Lernmethode; Bildungsinvestition; Buch; Bildungsertrag; Philippinen
    Umfang: Online-Ressource (PDF-Datei: 33 S., 258,69 KB), graph. Darst.
  6. Improving reading skills by encouraging children to read
    a randomized evaluation of the Sa Aklat Sisikat Reading Program in the Philippines

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (17185)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 17185
    Schlagworte: Bildungspolitik; Lesen; Kinder; Schule; Lernmethode; Bildungsinvestition; Buch; Bildungsertrag; Philippinen
    Umfang: 33 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen

  7. Loose knots
    strong versus weak commitments to save for education in Uganda
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Yale Univ., Economic Growth Center [u.a.], New Haven, Conn.

    Commitment devices offer an opportunity to restrict future choices. However, if severe restrictions deter participation, weaker restrictions may be a more effective means of changing behavior. We test this using a school-based commitment savings... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 90 (1037)
    keine Fernleihe

     

    Commitment devices offer an opportunity to restrict future choices. However, if severe restrictions deter participation, weaker restrictions may be a more effective means of changing behavior. We test this using a school-based commitment savings device for educational expenses in Uganda. We compare an account fully-committed to educational expenses to an account in which savings are available for cash withdrawal but intended for educational expenses. The weaker commitment generates increased savings in the program accounts and when combined with a parent outreach program, higher expenditures on educational supplies. It also increases scores on an exam covering language and math skills by 0.14 standard deviations. We find no effect for the fully-committed account, and we find no effect for either account on attendance, enrollment, or non-cognitive skills.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/98220
    Schriftenreihe: Center discussion paper / Economic Growth Center ; 1037
    Economics Department working paper / Yale University ; 129
    Schlagworte: Bildungsfinanzierung; Sparen; Pflichtversicherung; Wirkungsanalyse; Bildungsverhalten; Bildungsniveau; Uganda
    Umfang: Online Ressource (33 S.), graph. Darst.
  8. Loose knots
    strong versus weak commitments to save for education in Uganda
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Bureau for Research and Economic Analysis of Development, [S.l.]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    Keine Speicherung
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: BREAD working paper ; 410
    Schlagworte: Bildungsfinanzierung; Sparen; Pflichtversicherung; Wirkungsanalyse; Bildungsverhalten; Bildungsniveau; Uganda
    Umfang: Online-Ressource (33 S.), graph. Darst.
  9. Loose knots
    strong versus weak commitments to save for education in Uganda
    Erschienen: 2014

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (19863)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 19863
    Schlagworte: Bildungsfinanzierung; Sparen; Pflichtversicherung; Wirkungsanalyse; Bildungsverhalten; Bildungsniveau; Uganda
    Umfang: 33 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen

  10. Loose knots
    strong versus weak commitments to save for education in Uganda
    Erschienen: 2014
    Verlag:  IZA, Bonn

    Commitment devices offer an opportunity to restrict future choices. However, if severe restrictions deter participation, weaker restrictions may be a more effective means of changing behavior. We test this using a school-based commitment savings... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 4 (7901)
    keine Fernleihe

     

    Commitment devices offer an opportunity to restrict future choices. However, if severe restrictions deter participation, weaker restrictions may be a more effective means of changing behavior. We test this using a school-based commitment savings device for educational expenses in Uganda. We compare an account fully-committed to educational expenses to an account in which savings are available for cash withdrawal but intended for educational expenses. The weaker commitment generates increased savings in the program accounts and when combined with a parent outreach program, higher expenditures on educational supplies. It also increases scores on an exam covering language and math skills by 0.14 standard deviations. We find no effect for the fully-committed account, and we find no effect for either account on attendance, enrollment, or non-cognitive skills.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/93261
    Schriftenreihe: Discussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit ; 7901
    Schlagworte: Bildungsfinanzierung; Sparen; Pflichtversicherung; Wirkungsanalyse; Bildungsverhalten; Bildungsniveau; Uganda
    Umfang: Online-Ressource (33 S.), graph. Darst.
  11. Loose knots
    strong versus weak commitments to save for education in Uganda
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Centre for Economic Policy Research, London

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 32 (9832)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Array ; 9832
    Schlagworte: Bildungsfinanzierung; Sparen; Pflichtversicherung; Wirkungsanalyse; Bildungsverhalten; Bildungsniveau; Uganda
    Umfang: 33 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen

  12. Measuring discrimination in education
    Erschienen: 2009

    "In this paper, we illustrate a methodology to measure discrimination in educational contexts. In India, we ran an exam competition through which children compete for a large financial prize. We recruited teachers to grade the exams. We then... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (15057)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "In this paper, we illustrate a methodology to measure discrimination in educational contexts. In India, we ran an exam competition through which children compete for a large financial prize. We recruited teachers to grade the exams. We then randomly assigned child "characteristics" (age, gender, and caste) to the cover sheets of the exams to ensure that there is no systematic relationship between the characteristics observed by the teachers and the quality of the exams. We find that teachers give exams that are assigned to be lower caste scores that are about 0.03 to 0.09 standard deviations lower than exams that are assigned to be high caste. The effect is small relative to the real differences in scores between the high and lower caste children. Low-performing, low caste children and top-performing females tend to lose out the most due to discrimination. Interestingly, we find that the discrimination against low caste students is driven by low caste teachers, while teachers who belong to higher caste groups do not appear to discriminate at all. This result runs counter to the previous literature, which tends to find that individuals discriminate in favor of members of their own groups"--National Bureau of Economic Research web site

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 15057
    Schlagworte: Bildungswesen; Bildungsertrag; Messung; Diskriminierung; Soziale Schicht; Geschlecht; Indien
    Umfang: 34, [15] S.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. ersch

  13. Measuring discrimination in education
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Bureau for Research and Economic Analysis of Development, [S.l.]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    Keine Speicherung
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: BREAD working paper ; 230
    Umfang: Online-Ressource (34, [15] S.), graph. Darst.
  14. Medium- and long-term educational consequences of alternative conditional cash transfer designs
    experimental evidence from Colombia
    Erschienen: March 2017
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (23275)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / National Bureau of Economic Research ; 23275
    Schlagworte: Weiterführende Schule; Öffentliche Sozialleistungen; Bildungsniveau; Wirkungsanalyse; Kolumbien
    Umfang: 44 Seiten
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  15. School libraries and language skills in Indian primary schools
    a randomized evaluation of the Akshara library lrogram
    Erschienen: 2012

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (18183)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 18183
    Schlagworte: Bildungspolitik; Schule; Bibliothek; Schüler; Bildungsertrag; Sprache; Indien
    Umfang: 41 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen

  16. School libraries and language skills in Indian primary schools
    a randomized evaluation of the Akshara Library Program
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Bureau for Research and Economic Analysis of Development, [S.l.]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    Keine Speicherung
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: BREAD working paper ; 349
    Schlagworte: Bildungspolitik; Schule; Bibliothek; Schüler; Bildungsertrag; Sprache; Indien
    Umfang: Online-Ressource (41 S.), graph. Darst.
  17. The effect of village-based schools
    evidence from a randomized controlled trial in Afghanistan
    Erschienen: 2012

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (18039)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 18039
    Schlagworte: Schule; Ländlicher Raum; Schulbesuch; Bildungsniveau; Geschlecht; Frauenbildung; Afghanistan
    Umfang: 51, [8] S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen

  18. The effect of village-based schools
    evidence from a randomized controlled trial in Afghanistan
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Bureau for Research and Economic Analysis of Development, [S.l.]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    Keine Speicherung
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: BREAD working paper ; 340
    Umfang: Online-Ressource (51, [8] S.), graph. Darst.
  19. The effect of village-based schools
    evidence from a randomized controlled trial in Afghanistan
    Erschienen: 2012
    Verlag:  IZA, Bonn

    We conduct a randomized evaluation of the effect of village-based schools on children's academic performance using a sample of 31 villages and 1,490 children in rural northwestern Afghanistan. The program significantly increases enrollment and test... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 4 (6531)
    keine Fernleihe

     

    We conduct a randomized evaluation of the effect of village-based schools on children's academic performance using a sample of 31 villages and 1,490 children in rural northwestern Afghanistan. The program significantly increases enrollment and test scores among all children, eliminates the 21 percentage point gender disparity in enrollment, and dramatically reduces the disparity in test scores. The intervention increases formal school enrollment by 42 percentage points among all children and increases test scores by 0.51 standard deviations (1.2 standard deviations for children that enroll in school). While all students benefit, the effects accrue disproportionately to girls. Evidence suggests that the village-based schools provide a comparable education to traditional schools. Estimating the effects of distance on academic outcomes, children prove very sensitive: enrollment and test scores fall by 16 percentage points and 0.19 standard deviations per mile. Distance affects girls more than boys - girls' enrollment falls by 6 percentage points more per mile (19 percentage points total per mile) and their test scores fall by an additional 0.09 standard deviations (0.24 standard deviations total per mile). -- Afghanistan ; RCT ; education ; gender

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/58896
    Schriftenreihe: Discussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit ; 6531
    Schlagworte: Schule; Ländlicher Raum; Schulbesuch; Bildungsniveau; Geschlecht; Frauenbildung; Afghanistan
    Umfang: Online-Ressource (PDF-Datei: 51, [8] S., 331,20 KB), graph. Darst.
  20. The effects of school libraries on language skills
    evidence from a randomized controlled trial in India
    Erschienen: 2013
    Verlag:  IZA, Bonn

    We conduct a randomized controlled trial of an Indian school library program. Overall, the program had no impact on students' scores on a language skills test administered after 16 months. The estimates are sufficiently precise to rule out effects... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 4 (7267)
    keine Fernleihe

     

    We conduct a randomized controlled trial of an Indian school library program. Overall, the program had no impact on students' scores on a language skills test administered after 16 months. The estimates are sufficiently precise to rule out effects larger than 0.053 and 0.037 standard deviations, based on the 95 and 90 percent confidence intervals. This finding is robust across individual competencies and subsets of the sample. The method of treatment, however, does seem to matter - physical libraries have no effect, while visiting librarians actually reduce test scores. We find no impact on test scores in other subjects or attendance rates. -- library ; randomized controlled trial ; education ; development

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/71745
    Schriftenreihe: Discussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit ; 7267
    Schlagworte: Bildungspolitik; Schule; Bibliothek; Schüler; Bildungsertrag; Sprache; Indien
    Umfang: Online-Ressource
  21. The long-term impacts of girl-friendly schools
    evidence from the BRIGHT School Construction Program in Burkina Faso
    Erschienen: June 2019
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (25994)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / National Bureau of Economic Research ; 25994
    Schlagworte: Schulpolitik; Mädchen; Grundschule; Bildungsertrag; Burkina Faso
    Umfang: 20 Seiten, 5 ungezählte Seiten
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  22. The long-term impacts of girl-friendly schools
    evidence from the BRIGHT School Construction Program in Burkina Faso
    Erschienen: July 2019
    Verlag:  Centro Studi Luca d'Agliano, [Milano]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 442
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Development studies working papers / Centro Studi Luca d'Agliano ; n. 452
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 27 Seiten)
  23. The medium-term impacts of girl-friendly schools
    seven-year evidence from school construction in Burkina Fasos
    Erschienen: June 2019
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (26006)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / National Bureau of Economic Research ; 26006
    Schlagworte: Schulpolitik; Grundschule; Mädchen; Burkina Faso
    Umfang: 48 Seiten, 45 ungezählte Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  24. The medium-term impacts of girl-friendly schools
    seven-year evidence from school construction in Burkina Fasos
    Erschienen: October 2016
    Verlag:  Centro Studi Luca d'Agliano, [Milano]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Development studies working papers / Centro Studi Luca d'Agliano ; n. 406
    Schlagworte: Africa; Education; Gender Inequality; Infrastructures
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 48 Seiten), Illustrationen
  25. The use and misuse of computers in education
    evidence from a randomized experiment in Colombia
    Erschienen: 2009
    Verlag:  World Bank, Human Development Network, Education Team, Washington, DC

    "This paper presents the evaluation of the program Computers for Education. The program aims to integrate computers, donated by the private sector, into the teaching of language in public schools. The authors conduct a two-year randomized... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 2 (4836)
    keine Fernleihe

     

    "This paper presents the evaluation of the program Computers for Education. The program aims to integrate computers, donated by the private sector, into the teaching of language in public schools. The authors conduct a two-year randomized evaluation of the program using a sample of 97 schools and 5,201 children. Overall, the program seems to have had little effect on students' test scores and other outcomes. These results are consistent across grade levels, subjects, and gender. The main reason for these results seems to be the failure to incorporate the computers into the educational process. Although the program increased the number of computers in the treatment schools and provided training to the teachers on how to use the computers in their classrooms, surveys of both teachers and students suggest that teachers did not incorporate the computers into their curriculum. "--World Bank web site

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 4836
    Impact evaluation series ; 29
    Schlagworte: Computer-assisted instruction
    Umfang: Online-Ressource (41 S.)
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 27 - 29