Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 43.

  1. Does vocational education work?
    evidence from a randomized experiment in Mongolia
    Erschienen: July 2019
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (26092)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / National Bureau of Economic Research ; 26092
    Umfang: 42 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  2. The long-term impacts of girl-friendly schools
    evidence from the BRIGHT School Construction Program in Burkina Faso
    Erschienen: June 2019
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (25994)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / National Bureau of Economic Research ; 25994
    Schlagworte: Schulpolitik; Mädchen; Grundschule; Bildungsertrag; Burkina Faso
    Umfang: 20 Seiten, 5 ungezählte Seiten
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  3. The medium-term impacts of girl-friendly schools
    seven-year evidence from school construction in Burkina Fasos
    Erschienen: June 2019
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (26006)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / National Bureau of Economic Research ; 26006
    Schlagworte: Schulpolitik; Grundschule; Mädchen; Burkina Faso
    Umfang: 48 Seiten, 45 ungezählte Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  4. The long-term impacts of girl-friendly schools
    evidence from the BRIGHT School Construction Program in Burkina Faso
    Erschienen: July 2019
    Verlag:  Centro Studi Luca d'Agliano, [Milano]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 442
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Development studies working papers / Centro Studi Luca d'Agliano ; n. 452
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 27 Seiten)
  5. Delivering education to the underserved through a public-private partnership program in Pakistan
    Erschienen: September 2017
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (23870)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / National Bureau of Economic Research ; 23870
    Schlagworte: Bildungspolitik; Allgemeinbildende Schule; Unterschicht; Öffentlich-private Partnerschaft; Bildungsverhalten; Pakistan
    Umfang: 43 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  6. Delivering education to the underserved through a public-private partnership program in Pakistan
    Erschienen: August 2017
    Verlag:  World Bank Group, South Asia Region, Office of the Chief Economist, Washington, D.C.

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 2 (8177)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Deutschlandweit zugänglich)
    Volltext (Deutschlandweit zugänglich)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 8177
    Schlagworte: Bildungspolitik; Unterschicht; Öffentlich-private Partnerschaft; Pakistan
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 46 Seiten), Illustrationen
  7. Does mentoring reduce turnover and improve skills of new employees?
    evidence from teachers in New York City
    Erschienen: 2008
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass.

    "Mentoring has become an extremely popular policy for improving the retention and performance of new teachers, but we know little about its effects on teacher and student outcomes. I study the impact of mentoring in New York City, which adopted a... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (13868)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Mentoring has become an extremely popular policy for improving the retention and performance of new teachers, but we know little about its effects on teacher and student outcomes. I study the impact of mentoring in New York City, which adopted a nationally recognized mentoring program in 2004. I use detailed program data to examine the relationship between teacher and student outcomes and measures of mentoring quality, such as hours of mentoring received and the characteristics of mentors. Although assignment of teachers to mentors was non-random, I use instrumental variables and school fixed effects to address potential sources of bias. I find strong relationships between measures of mentoring quality and teachers' claims regarding the impact of mentors on their success in the classroom, but weaker evidence of effects on teacher absences, retention, and student achievement. The most consistent finding is that retention within a particular school is higher when a mentor has previous experience working in that school, suggesting that an important part of mentoring may be the provision of school specific knowledge. I also find evidence that student achievement in both reading and math were higher among teachers that received more hours of mentoring, supporting the notion that time spent working with a mentor does improve teaching skills"--National Bureau of Economic Research web site

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 13868
    Schlagworte: Qualifikation; Coaching; Arbeitsproduktivität; Lehrkräfte; Schüler; Bildungsertrag; USA
    Umfang: 39, [22] S., graph. Darst., Kt.
  8. Do sex offender registration and notification laws affect criminal behavior?
    Erschienen: 2008
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass.

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (13803)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    http://www.nber.org/papers/w13803.pdf
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 13803
    Schlagworte: Kriminalität; Sexuelle Belästigung; Straftäter; Strafrecht; Politische Kommunikation; USA
    Umfang: 38, [12] S.
  9. The use and misuse of computers in education
    evidence from a randomized experiment in Colombia
    Erschienen: 2009
    Verlag:  World Bank, Human Development Network, Education Team, Washington, DC

    "This paper presents the evaluation of the program Computers for Education. The program aims to integrate computers, donated by the private sector, into the teaching of language in public schools. The authors conduct a two-year randomized... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 2 (4836)
    keine Fernleihe

     

    "This paper presents the evaluation of the program Computers for Education. The program aims to integrate computers, donated by the private sector, into the teaching of language in public schools. The authors conduct a two-year randomized evaluation of the program using a sample of 97 schools and 5,201 children. Overall, the program seems to have had little effect on students' test scores and other outcomes. These results are consistent across grade levels, subjects, and gender. The main reason for these results seems to be the failure to incorporate the computers into the educational process. Although the program increased the number of computers in the treatment schools and provided training to the teachers on how to use the computers in their classrooms, surveys of both teachers and students suggest that teachers did not incorporate the computers into their curriculum. "--World Bank web site

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 4836
    Impact evaluation series ; 29
    Schlagworte: Computer-assisted instruction
    Umfang: Online-Ressource (41 S.)
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 27 - 29

  10. Short run impacts of accountability on school quality
    Erschienen: 2008

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (14564)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    http://www.nber.org/papers/w14564.pdf
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 14564
    Schlagworte: Schule; Dienstleistungsqualität; Bewertung; USA; New York
    Umfang: 36, [17] S., graph. Darst.
  11. There goes the neighborhood?
    Estimates of the impact of crime risk on property values from Megan's laws
    Erschienen: 2006
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass.

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (12253)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    82/766 B-12253
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 12253
    Schlagworte: Immobilienpreis; Wohneigentum; Wohnstandort; Straftäter; Statistische Methode; USA; Sexuelle Belästigung
    Umfang: 44, [10] S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Internetausg.: papers.nber.org/papers/w12253.pdf - lizenzpflichtig

  12. What does certification tell us about teacher effectiveness?
    Evidence from New York City
    Erschienen: 2006
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass.

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (12155)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 12155
    Schlagworte: Bildungswesen; Lehrkräfte; Qualifikation; Schüler; Bildungsverhalten; Bildungsertrag; New York
    Umfang: 46, [19] S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Internetausg.: papers.nber.org/papers/w12155.pdf - lizenzpflichtig

  13. Essays on the finance and production of public education
    Erschienen: 2004

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    B 347939
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    Schlagworte: Bildungsfinanzierung; Lehrkräfte; Dienstleistungsqualität; Vermögensteuer; Grundsteuer; Steuervergünstigung; Kommunale Ausgaben; Allgemeinbildende Schule; Institutioneller Wettbewerb; Finanzausgleich
    Umfang: VI, 138 S., graph. Darst., Kt.
    Bemerkung(en):

    Kopie, ersch. im Verl. UMI, Ann Arbor, Mich. - Enth. 3 Beitr

    Zugl.: Cambridge, Mass., Harvard Univ., Dep. of Economics, Diss., 2004

  14. Measuring discrimination in education
    Erschienen: 2009

    "In this paper, we illustrate a methodology to measure discrimination in educational contexts. In India, we ran an exam competition through which children compete for a large financial prize. We recruited teachers to grade the exams. We then... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (15057)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "In this paper, we illustrate a methodology to measure discrimination in educational contexts. In India, we ran an exam competition through which children compete for a large financial prize. We recruited teachers to grade the exams. We then randomly assigned child "characteristics" (age, gender, and caste) to the cover sheets of the exams to ensure that there is no systematic relationship between the characteristics observed by the teachers and the quality of the exams. We find that teachers give exams that are assigned to be lower caste scores that are about 0.03 to 0.09 standard deviations lower than exams that are assigned to be high caste. The effect is small relative to the real differences in scores between the high and lower caste children. Low-performing, low caste children and top-performing females tend to lose out the most due to discrimination. Interestingly, we find that the discrimination against low caste students is driven by low caste teachers, while teachers who belong to higher caste groups do not appear to discriminate at all. This result runs counter to the previous literature, which tends to find that individuals discriminate in favor of members of their own groups"--National Bureau of Economic Research web site

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 15057
    Schlagworte: Bildungswesen; Bildungsertrag; Messung; Diskriminierung; Soziale Schicht; Geschlecht; Indien
    Umfang: 34, [15] S.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. ersch

  15. The effect of village-based schools
    evidence from a randomized controlled trial in Afghanistan
    Erschienen: 2012

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (18039)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 18039
    Schlagworte: Schule; Ländlicher Raum; Schulbesuch; Bildungsniveau; Geschlecht; Frauenbildung; Afghanistan
    Umfang: 51, [8] S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen

  16. The long-term impacts of teachers
    teacher value-added and student outcomes in adulthood

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (17699)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 17699
    Schlagworte: Bildungswesen; Schule; Lehrkräfte; Qualifikation; Bildungsertrag; Erwachsene; Sozialer Status; USA
    Umfang: 58, [33] S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen

  17. The effects of school libraries on language skills
    evidence from a randomized controlled trial in India
    Erschienen: 2013
    Verlag:  IZA, Bonn

    We conduct a randomized controlled trial of an Indian school library program. Overall, the program had no impact on students' scores on a language skills test administered after 16 months. The estimates are sufficiently precise to rule out effects... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 4 (7267)
    keine Fernleihe

     

    We conduct a randomized controlled trial of an Indian school library program. Overall, the program had no impact on students' scores on a language skills test administered after 16 months. The estimates are sufficiently precise to rule out effects larger than 0.053 and 0.037 standard deviations, based on the 95 and 90 percent confidence intervals. This finding is robust across individual competencies and subsets of the sample. The method of treatment, however, does seem to matter - physical libraries have no effect, while visiting librarians actually reduce test scores. We find no impact on test scores in other subjects or attendance rates. -- library ; randomized controlled trial ; education ; development

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/71745
    Schriftenreihe: Discussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit ; 7267
    Schlagworte: Bildungspolitik; Schule; Bibliothek; Schüler; Bildungsertrag; Sprache; Indien
    Umfang: Online-Ressource
  18. Does menstruation explain gender gaps in work absenteeism?
    Erschienen: 2010

    "Ichino and Moretti (2009) find that menstruation may contribute to gender gaps in absenteeism and earnings, based on evidence that absences of young female Italian bank employees follow a 28-day cycle. We analyze absenteeism of teachers and find no... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (16523)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Ichino and Moretti (2009) find that menstruation may contribute to gender gaps in absenteeism and earnings, based on evidence that absences of young female Italian bank employees follow a 28-day cycle. We analyze absenteeism of teachers and find no evidence of increased female absenteeism on a 28-day cycle. We also show that the evidence of 28-day cycles in the Italian data is not robust to the correction of coding errors or small changes in specification. We show that five day workweeks can cause misleading group differences in absence hazards at multiples of 7, including 28 days"--National Bureau of Economic Research web site

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 16523
    Schlagworte: Fehlzeit; Geschlecht; Frauen; Lehrkräfte; Bankberufe; USA; Italien
    Umfang: 15, [8] S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen

  19. Worker absence and productivity
    evidence from teaching
    Erschienen: 2010

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (16524)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 16524
    Schlagworte: Fehlzeit; Zeit; Dauer; Arbeitsproduktivität; Lehrkräfte; New York
    Umfang: 30, [13] S.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen

  20. Improving reading skills by encouraging children to read
    a randomized evaluation of the Sa Aklat Sisikat Reading Program in the Philippines
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Bureau for Research and Economic Analysis of Development, [S.l.]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    Keine Speicherung
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: BREAD working paper ; 305
    Schlagworte: Bildungspolitik; Lesen; Kinder; Schule; Lernmethode; Bildungsinvestition; Buch; Bildungsertrag; Philippinen
    Umfang: Online-Ressource (33 S.), graph. Darst.
  21. Improving reading skills by encouraging children to read
    a randomized evaluation of the Sa Aklat Sisikat Reading Program in the Philippines
    Erschienen: 2011
    Verlag:  IZA, Bonn

    We evaluate a program that aims to improve children's reading skills by providing classes with age-appropriate reading material and incentivizing children to read through a 31 day read-a-thon. During the read-a-thon, the program significantly... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 4 (5812)
    keine Fernleihe

     

    We evaluate a program that aims to improve children's reading skills by providing classes with age-appropriate reading material and incentivizing children to read through a 31 day read-a-thon. During the read-a-thon, the program significantly increases the propensity of children to read, causing 20 percent more children to have read a book in the last week at school and increasing the number of books read by 2.3 in the last week and 7.2 in the last month. These increases extend both after the end of the program and outside of school, although at lower rates. The program also increased students' scores on a reading assessment, causing students' scores to improve by 0.13 standard deviations immediately after the program. The effect persisted even after the program ended with an effect of 0.06 standard deviations three months later. -- education ; reading ; development

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/52003
    Schriftenreihe: Discussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit ; 5812
    Schlagworte: Bildungspolitik; Lesen; Kinder; Schule; Lernmethode; Bildungsinvestition; Buch; Bildungsertrag; Philippinen
    Umfang: Online-Ressource (PDF-Datei: 33 S., 258,69 KB), graph. Darst.
  22. Measuring the impacts of teachers I
    evaluating bias in teacher value-added estimates

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (19423)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 19423
    Schlagworte: Lehrkräfte; Dienstleistungsqualität; Wirkungsanalyse; Bildungsniveau; Bildungsertrag; Schätzung; USA
    Umfang: 48, [14] S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen

  23. Measuring the impacts of teachers II
    teacher value-added and student outcomes in adulthood

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (19424)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 19424
    Schlagworte: Lehrkräfte; Dienstleistungsqualität; Wirkungsanalyse; Bildungsniveau; Bildungsertrag; Schätzung; USA
    Umfang: 52, [31] S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen

  24. Loose knots
    strong versus weak commitments to save for education in Uganda
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Yale Univ., Economic Growth Center [u.a.], New Haven, Conn.

    Commitment devices offer an opportunity to restrict future choices. However, if severe restrictions deter participation, weaker restrictions may be a more effective means of changing behavior. We test this using a school-based commitment savings... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 90 (1037)
    keine Fernleihe

     

    Commitment devices offer an opportunity to restrict future choices. However, if severe restrictions deter participation, weaker restrictions may be a more effective means of changing behavior. We test this using a school-based commitment savings device for educational expenses in Uganda. We compare an account fully-committed to educational expenses to an account in which savings are available for cash withdrawal but intended for educational expenses. The weaker commitment generates increased savings in the program accounts and when combined with a parent outreach program, higher expenditures on educational supplies. It also increases scores on an exam covering language and math skills by 0.14 standard deviations. We find no effect for the fully-committed account, and we find no effect for either account on attendance, enrollment, or non-cognitive skills.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/98220
    Schriftenreihe: Center discussion paper / Economic Growth Center ; 1037
    Economics Department working paper / Yale University ; 129
    Schlagworte: Bildungsfinanzierung; Sparen; Pflichtversicherung; Wirkungsanalyse; Bildungsverhalten; Bildungsniveau; Uganda
    Umfang: Online Ressource (33 S.), graph. Darst.
  25. Loose knots
    strong versus weak commitments to save for education in Uganda
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Bureau for Research and Economic Analysis of Development, [S.l.]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    Keine Speicherung
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: BREAD working paper ; 410
    Schlagworte: Bildungsfinanzierung; Sparen; Pflichtversicherung; Wirkungsanalyse; Bildungsverhalten; Bildungsniveau; Uganda
    Umfang: Online-Ressource (33 S.), graph. Darst.