Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. Pain at the pump
    the effect of gasoline prices on new and used automobile markets
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Center for the Study of Industrial Organization at Northwestern Univ., Evanston, Ill.

    We estimate the effect of gasoline prices on short-run equilibrium prices and sales of new and used cars of different fuel economies. We find that gasoline prices have larger effects on the prices of used cars than of new cars, but that they have... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 74 (110)
    keine Fernleihe

     

    We estimate the effect of gasoline prices on short-run equilibrium prices and sales of new and used cars of different fuel economies. We find that gasoline prices have larger effects on the prices of used cars than of new cars, but that they have large effects on market shares and sales of new cars. We use our findings to estimate a component of the effect of an environmental tax on gasoline, and to investigate whether consumers are myopic about future gasoline costs when they buy cars.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/92488
    Auflage/Ausgabe: First version: October 2008, This version: July 2010
    Schriftenreihe: CSIO working paper ; 0110
    Umfang: Online-Ressource (43 , A-9 S.), graph. Darst.
  2. Carbon prices and automobile greenhouse gas emissions
    the extensive and intensive margins
    Erschienen: 2010

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (16482)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 16482
    Schlagworte: Klimawandel; Treibhausgas-Emissionen; Verkehrsaufkommen; Kfz-Industrie; Ökosteuer; USA
    Umfang: 18 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen