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  1. Intangible capital indicators based on web scraping of social media
    Erschienen: 2020
    Verlag:  ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung GmbH Mannheim, Mannheim, Germany

    Knowledge-based capital is a key factor for productivity growth. Over the past 15 years, it has been increasingly recognised that knowledge-based capital comprises much more than technological knowledge and that these other components are essential... mehr

    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 15
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    Universitätsbibliothek Mannheim
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    Knowledge-based capital is a key factor for productivity growth. Over the past 15 years, it has been increasingly recognised that knowledge-based capital comprises much more than technological knowledge and that these other components are essential for understanding productivity developments and competitiveness of both firms and economies. We develop selected indicators for knowledge-based capital, often denoted as intangible capital, on the basis of publicly available data from online platforms. These indicators based on data from Facebook and the employer branding and review platform Kununu are compared by OLS regressions with firm-level survey data from the Mannheim Innovation Panel (MIP). All regressions show a positive and significant relationship between survey-based firm-level expenditures for marketing and on-the-job training and the respective information stemming from the online platforms. We therefore explore the possibility of predicting brand equity and firm-specific human capital with machine learning methods.

     

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    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/224978
    Schriftenreihe: Discussion paper / ZEW ; no. 20, 046 (10/2020)
    Schlagworte: Immaterielles Wirtschaftsgut; Social Media;
    Umfang: 1 Online-Ressource (34 Seiten, 725,75 KB), Diagramme
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: 20-24

  2. Mehr Transparenz bei Suchergebnissen auf Onlineplattformen nützt den Verbrauchern
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung, Mannheim, Deutschland

    Die Anordnung von Suchergebnissen auf Internetplattformen beeinflusst maßgeblich, welche Güter gekauft und welche Dienstleistungen gebucht werden. Allerdings ist nicht jede Positionierung und Empfehlung bei großen Internetplattformen im Interesse der... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 501
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    Universitätsbibliothek Mannheim
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    Die Anordnung von Suchergebnissen auf Internetplattformen beeinflusst maßgeblich, welche Güter gekauft und welche Dienstleistungen gebucht werden. Allerdings ist nicht jede Positionierung und Empfehlung bei großen Internetplattformen im Interesse der Nutzer/innen. Unsere Ergebnisse zeigen, dass die Sichtbarkeit eines Zimmerangebots auf einem Buchungsportal niedriger ist, wenn das Hotel auf einem konkurrierenden Buchungsportal oder der eigenen Website das Zimmer günstiger anbietet. Wenn Buchungsportale die Reihung ihrer empfohlenen Suchergebnisse von Preisen auf anderen Kanälen abhängig machen, dann mag das zwar ihre Gewinne maximieren, steht aber nicht unbedingt in Einklang mit dem Interesse von Kunden, die davon ausgehen,dass die "Empfehlungen" die für sie besten Angebote sind. Diese Praxis birgt zudem Risiken: Ein Portal, das die Anordnung seiner Suchergebnisse davon abhängig macht, wie die Hotels auf anderen Portalen Preise setzen, beeinflusst die Preisgestaltung von Hotels über alle Vertriebskanäle hinweg. Wenn Hotels sich durch ein solches Verhalten gezwungen sehen, ähnliche Preise auf allen Vertriebskanälen zu setzen, wirkt das Verhalten der Portale bis zu einem gewissen Grad wie ein Ersatz für Preisparitätsklauseln. Mit diesen hatten Buchungsportale Hotels in der Vergangenheit vorgeschrieben, stets gleiche Preise auf den Vertriebskanälen zu setzen. Da dies den Wettbewerb zwischen den Buchungsportalen behindern kann, sind sie von Wettbewerbsbehörden und Gesetzgebern in verschiedenen europäischen Ländern verboten worden. Weiterhin kann ein solches Verhalten der Portale dazu führen, dass die Suchergebnisse nicht in Übereinstimmung mit dem Kundeninteresse angeordnet werden, was zu einer niedrigen Suchqualität für die Nutzer/innen führt. The way search results are listed on Internet platforms has a decisive influence on which goods are purchased and which services are booked. However, not every position and recommendation on these platforms is necessarily in the interest of the users. Our results show that a room offer is less visible on a booking portal if the hotel offers the same room cheaper on a competing booking portal or its own website. By making their recommended search results dependent on prices listed on other channels, booking portals may maximise their profits. However, this is not necessarily in the interest of their customers, who assume that the "recommended" search results represent the best offers for them. This strategy also entails certain risks. A portal that lists its results according to how hotels set prices on other portals influences the price-setting strategy of hotels across all sales channels. If such a behaviour forces hotels to set similar prices on all sales channels, this can to a certain extent be regarded as a substitute for price parity clauses. In the past, booking portals used these clauses to force hotels to always set the same prices on all distribution channels. As this can hinder competition between booking portals, these clauses have been banned by competition authorities and lawmakers in several European countries. Furthermore, such behaviour by portals may lead to search results that are not in line with consumer interests, which reduces the search quality for users.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/206620
    Schriftenreihe: ZEW policy brief ; Nr. 6 (Oktober 2019)
    Umfang: 1 Online-Ressource (7 Seiten)
  3. Competitors' reactions to big tech acquisitions
    evidence from mobile apps
    Erschienen: 9. Dezember 2021
    Verlag:  DIW Berlin, Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung, Berlin

    Since 2010, Google, Apple, Facebook, Amazon, and Microsoft (GAFAM) have acquired more than 400 companies. Competition authorities did not scrutinize most of these transactions and blocked none. This raised concerns that GAFAM acquisitions target... mehr

    Bundesverfassungsgericht, Bibliothek
    Online-Ressource
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 14
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    Since 2010, Google, Apple, Facebook, Amazon, and Microsoft (GAFAM) have acquired more than 400 companies. Competition authorities did not scrutinize most of these transactions and blocked none. This raised concerns that GAFAM acquisitions target potential competitors yet fly under the radar of current merger control due to the features of the digital economy. We empirically study the competitive effects of big tech acquisitions on competitors in a relevant online market. We identify acquisitions by GAFAM involving apps from 2015 to 2019, matching these to a comprehensive database covering apps available in the Google Play Store. We find that competing apps tend to innovate less following an acquisition by GAFAM, while there seems to be no impact on prices and privacy-sensitive permissions of competing apps. Additionally, we find evidence that affected developers reallocate innovation efforts to unaffected apps and that affected markets experience less entry post-acquisition.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/249161
    Schriftenreihe: Discussion papers / Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung ; 1987
    Schlagworte: mergers and acquisitions; digital markets; GAFAM; apps; innovation; privacy; event study
    Umfang: 1 Online-Ressource (39 Seiten), Diagramme
  4. GDPR and the Lost Generation of Innovative Apps
    Erschienen: May 2022
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    Using data on 4.1 million apps at the Google Play Store from 2016 to 2019, we document that GDPR induced the exit of about a third of available apps; and in the quarters following implementation, entry of new apps fell by half. We estimate a... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
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    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
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    Universitätsbibliothek Freiburg
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    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
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    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    Using data on 4.1 million apps at the Google Play Store from 2016 to 2019, we document that GDPR induced the exit of about a third of available apps; and in the quarters following implementation, entry of new apps fell by half. We estimate a structural model of demand and entry in the app market. Comparing long-run equilibria with and without GDPR, we find that GDPR reduces consumer surplus and aggregate app usage by about a third. Whatever the privacy benefits of GDPR, they come at substantial costs in foregone innovation

     

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    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; no. w30028
    Schlagworte: Mobile Anwendung; Markteintritt; Marktaustritt; Digitale Dienste; Digitale Plattform; Datenschutz; EU-Staaten; General Data Protection Regulation; Innovation and Invention: Processes and Incentives; Entertainment; Media
    Umfang: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Bemerkung(en):

    Hardcopy version available to institutional subscribers

  5. Competition and privacy in online markets
    evidence from the mobile app industry
    Erschienen: 2019
    Verlag:  ZEW - Leibniz Centre for European Economic Research, Mannheim, Germany

    Policy makers are increasingly concerned about the combination of market power and massive data collection in digital markets. This concern is fueled by the theoretical prediction that more market power causes firms to collect ever more data from... mehr

    Zugang:
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 15
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    Universitätsbibliothek Mannheim
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    Policy makers are increasingly concerned about the combination of market power and massive data collection in digital markets. This concern is fueled by the theoretical prediction that more market power causes firms to collect ever more data from their users. We investigate the relationship between market power and data collection empirically. We analyze data about more than 1.5 million mobile applications in several thousand submarkets of Google's Play Store. We observe these data for over two years and combine information on an app's data collection with information about its competitive environment. Our analysis highlights a robust positive relationship between market power and data collection. We find that more data are being collected in concentrated markets, and apps with higher market shares collect more data. This pattern robustly emerges across a series of cross-sectional and panel regressions as well as a series of specifications that exploit exogenous variation.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/213872
    Schriftenreihe: Discussion paper / ZEW ; no. 19, 064 (12/2019)
    Umfang: 1 Online-Ressource (48 Seiten), Illustrationen
  6. Hotel rankings of online travel agents, channel pricing and consumer protection
    Erschienen: September 2018
    Verlag:  düsseldorf university press, Düsseldorf, Germany

    We investigate whether online travel agents (OTAs) assign hotels worse positions in their search results if these set lower hotel prices at other OTAs or on their own websites. We formally characterize how an OTA can use such a strategy to reduce... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 256 (300)
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    We investigate whether online travel agents (OTAs) assign hotels worse positions in their search results if these set lower hotel prices at other OTAs or on their own websites. We formally characterize how an OTA can use such a strategy to reduce price differentiation across distribution channels. Our empirical analysis shows that the position of a hotel in the search results of OTAs is better when the prices charged by the hotel on other channels are higher. This is consistent with the hypothesis that OTAs alter their search results to discipline hotels for aggressive prices on competing channels, and by this reduce search quality for consumers.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783863042998
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/182000
    Schriftenreihe: Discussion paper / Düsseldorf Institute for Competition Economics ; no 300
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 64 Seiten), Illustrationen
  7. Mobile applications and access to private data
    the supply side of the Android ecosystem
    Erschienen: 2017
    Verlag:  ZEW, Centre for European Economic Research, Mannheim

    We analyze the data collection strategies of 65,000 developers in the market for mobile applications and track 300,000 applications over four years. Many apps belong to developers with multiple apps. This fact generates variation in the privacy... mehr

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2 : Z 2027:2017,075
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    We analyze the data collection strategies of 65,000 developers in the market for mobile applications and track 300,000 applications over four years. Many apps belong to developers with multiple apps. This fact generates variation in the privacy behaviors of the same developer for our analysis. We uncover three stylized facts: First, developers "learn" to use increasingly intrusive data strategies as they become more experienced. Second, intrusive data collection is most likely in apps that target the 13+, and 16+ age category, which raises concerns for the protection of young app consumers. Third, even within developers, critical and atypical permissions predict problematic usage of private user data most successfully. Our findings inform both regulators and scientists who wish to model supply in the market for mobile apps.

     

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    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Array ; 17-075
    Umfang: 46 Seiten, Illustrationen
  8. Hotel rankings of online travel agents, channel pricing, and consumer protection
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  ZEW, Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung GmbH, Mannheim

    We investigate whether online travel agents (OTAs) assign hotels worse positions in their search results if these set lower hotel prices at other OTAs or on their own websites. We formally characterize how an OTA can use such a strategy to reduce... mehr

    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 15
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    Universitätsbibliothek Mannheim
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    We investigate whether online travel agents (OTAs) assign hotels worse positions in their search results if these set lower hotel prices at other OTAs or on their own websites. We formally characterize how an OTA can use such a strategy to reduce price differentiation across distribution channels. Our empirical analysis shows that the position of a hotel in the search results of OTAs is better when the prices charged by the hotel on other channels are higher. This is consistent with the hypothesis that OTAs alter their search results to discipline hotels for aggressive prices on competing channels, thereby reducing the search quality for consumers.

     

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    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/191614
    Schriftenreihe: Discussion paper / ZEW, Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung ; no. 18, 059
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 57 Seiten), Illustrationen
  9. Metastudie zur Bestandsaufnahme des Digitalen Ökosystems NRW
    für das Ministerium für Wirtschaft, Innovation, Digitalisierung und Energie des Landes Nordrhein-Westfalen
    Erschienen: 30. April 2018
    Verlag:  ZEW - Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung GmbH, Mannheim

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DSM 30
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    Beteiligt: Bersch, Johannes (MitwirkendeR); Bartel, Julia (MitwirkendeR); Klein, Marcus (MitwirkendeR); Reinhard, Martin (MitwirkendeR)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/180898
    Schriftenreihe: [ZEW-Gutachten und Forschungsberichte]
    Schlagworte: Digitalisierung; Breitbandkommunikation; Elektrofahrzeug; E-Government; E-Health; Bildungswesen; Forschung; Datensicherheit; Nordrhein-Westfalen
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 116 Seiten), Illustrationen
  10. Let the user speak
    is feedback on Facebook a source of firms' innovation?
    Erschienen: 2018
    Verlag:  ZEW, Centre for European Economic Research, Mannheim

    Social media open up new possibilities for firms to exploit information from various external sources. Does this information help firms to become more innovative? Combining firm-level survey data with information from firms' Facebook pages, we study... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 15 (2017,15)
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    Social media open up new possibilities for firms to exploit information from various external sources. Does this information help firms to become more innovative? Combining firm-level survey data with information from firms' Facebook pages, we study the role that firms' and users' activities on Facebook play in the innovation process. We find that firms' adoption of a Facebook page as well as feedback from users are positively and significantly related to product innovations. Analysis of the content of Facebook posts and comments reveals that firms are more likely to introduce product innovations if they actively ask for feedback, while only negative user comments are positively and significantly related to innovation success. These results withstand a large set of robustness checks, including estimations that take potential endogeneity of firms' Facebook use into account.

     

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    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/180386
    Auflage/Ausgabe: This version: May 2018
    Schriftenreihe: Discussion paper / ZEW, Centre for European Economic Research ; no. 17, 015 [rev.]
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 42 Seiten), Illustrationen
  11. Evaluation of best price clauses in online hotel booking
    Erschienen: December 2017
    Verlag:  düsseldorf university press, Düsseldorf, Germany

    We analyze the best price clauses (BPCs) of online travel agents (OTAs) using meta-search price data of nearly 30,000 hotels in different countries. We find that BPCs influence the pricing and availability of hotel rooms across online sales channels.... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 256 (278)
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    We analyze the best price clauses (BPCs) of online travel agents (OTAs) using meta-search price data of nearly 30,000 hotels in different countries. We find that BPCs influence the pricing and availability of hotel rooms across online sales channels. In particular, hotels publish their offers more often at Booking.com when it does not use the narrow BPC, and also tend to promote the direct online channel more actively. Moreover, the abolition of Booking.com’s narrow BPC is associated with the direct channel of chain hotels having the strictly lowest price more often.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783863042776
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/172539
    Schriftenreihe: Discussion paper / Düsseldorf Institute for Competition Economics ; no 278
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 75 Seiten)
  12. Evaluation of best price clauses in hotel booking
    Erschienen: December, 2017
    Verlag:  ZEW, Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung GmbH, Mannheim

    We analyze the best price clauses (BPCs) of online travel agents (OTAs) using meta-search price data of more than 45,000 hotels in different countries. Although OTAs apparently have not changed their standard commission rates following the partial... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 15 (2016,66R)
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    We analyze the best price clauses (BPCs) of online travel agents (OTAs) using meta-search price data of more than 45,000 hotels in different countries. Although OTAs apparently have not changed their standard commission rates following the partial ban of BPCs in Europe, we find that BPCs do influence the pricing and availability of hotel rooms across online sales channels. In particular, the abolition of Booking.com's narrow BPC is associated with the hotels' direct channel being the price leader more often. Moreover, hotels make rooms more often available at Booking.com when it does not use the narrow BPC.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/173094
    Auflage/Ausgabe: This version: December, 2017
    Schriftenreihe: Discussion paper / ZEW, Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung ; no. 16, 066 [rev.]
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 67 Seiten), Illustrationen
  13. Mobile applications and access to private data
    the supply side of the Android ecosystem
    Erschienen: 2017
    Verlag:  ZEW, Centre for European Economic Research, Mannheim

    We analyze the data collection strategies of 65,000 developers in the market for mobile applications and track 300,000 applications over four years. Many apps belong to developers with multiple apps. This fact generates variation in the privacy... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 15 (2017,75)
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    We analyze the data collection strategies of 65,000 developers in the market for mobile applications and track 300,000 applications over four years. Many apps belong to developers with multiple apps. This fact generates variation in the privacy behaviors of the same developer for our analysis. We uncover three stylized facts: First, developers "learn" to use increasingly intrusive data strategies as they become more experienced. Second, intrusive data collection is most likely in apps that target the 13+, and 16+ age category, which raises concerns for the protection of young app consumers. Third, even within developers, critical and atypical permissions predict problematic usage of private user data most successfully. Our findings inform both regulators and scientists who wish to model supply in the market for mobile apps.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/173248
    Schriftenreihe: Discussion paper / ZEW, Centre for European Economic Research ; no. 17, 075
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 49 Seiten), Illustrationen
  14. Innovationspolitik in Deutschland
    Maßnahmen für mehr Innovationen im Zeitalter der Digitalisierung : eine Studie im Auftrag von SAP
    Erschienen: 8. Februar 2016
    Verlag:  ZEW, Mannheim

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DSM 30
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/130513
    Schriftenreihe: [ZEW-Gutachten und Forschungsberichte]
    Schlagworte: Technologiepolitik; Innovationsmanagement; Computerunterstützung; Deutschland
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 46 Seiten), Illustrationen
  15. Let the user speak
    is feedback on Facebook a source of firms' innovation?
    Erschienen: 2017
    Verlag:  ZEW, Centre for European Economic Research, Mannheim

    Social media open up new possibilities for firms to exploit information from various external sources. Does this information help firms to become more innovative? Combining firm-level survey data with information from firms' Facebook pages, we study... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 15 (2017,15)
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    Social media open up new possibilities for firms to exploit information from various external sources. Does this information help firms to become more innovative? Combining firm-level survey data with information from firms' Facebook pages, we study the role that firms' and users' activities on Facebook play in the innovation process. We find that firms' adoption of a Facebook page as well as feedback from users are positively and significantly related to product innovations. Analysis of the content of Facebook posts and comments reveals that firms are more likely to introduce product innovations if they actively ask for feedback, while only negative user comments are positively and significantly related to innovation success. These results withstand a large set of robustness checks, including estimations that take potential endogeneity of firms' Facebook use into account.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/156233
    Schriftenreihe: Discussion paper / ZEW, Centre for European Economic Research ; no. 17, 015
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 39 Seiten), Illustrationen
  16. Metastudie zum Fachdialog Ordnungsrahmen für die Digitale Wirtschaft
    im Auftrag des Bundesministeriums für Wirtschaft und Energie (BMWi)
    Erschienen: März 2016
    Verlag:  Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung GmbH, [Mannheim]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DSM 30
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    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/147040
    Schriftenreihe: [ZEW-Gutachten und Forschungsberichte]
    Schlagworte: Electronic Commerce; IKT-Sektor; Räumliche Wirkung; Telekommunikationsnetz; Digitale Dienste; Industrie 4.0; Marktmacht; Ordnungspolitik; Deutschland; Meta-Analyse
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 202 Seiten), Illustrationen
  17. Evaluation of best price clauses in hotel booking
    Erschienen: 2017
    Verlag:  ZEW, Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung GmbH, Mannheim

    We analyze the best price clauses (BPCs) of online travel agents (OTAs) using meta-search price data of nearly 30,000 hotels in different countries. We find that BPCs influence the pricing and availability of hotel rooms across online sales channels.... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 15 (2016,66R)
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    We analyze the best price clauses (BPCs) of online travel agents (OTAs) using meta-search price data of nearly 30,000 hotels in different countries. We find that BPCs influence the pricing and availability of hotel rooms across online sales channels. In particular, the abolition of Booking.com's narrow BPC is associated with the hotels' direct channel having the strictly lowest price more often. Moreover, hotels publish their offers more often at Booking.com when it does not use the narrow BPC, and also tend to promote the direct online channel more actively.

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/158006
    Auflage/Ausgabe: This version: April 23, 2017
    Schriftenreihe: Discussion paper / ZEW, Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung ; no. 16, 066 [rev.]
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 55 Seiten), Illustrationen
  18. Metastudie: Chancen und Herausforderungen der Digitalisierung in Baden-Württemberg für das Ministerium für Wissenschaft, Forschung und Kunst Baden-Württemberg, Ministerium für Inneres, Digitalisierung und Migration Baden-Württemberg, Staatsministerium Baden-Württemberg
    Erschienen: Juni 2017
    Verlag:  ZEW - Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung GmbH, Mannheim

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    DSM 30
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/168443
    Schriftenreihe: [ZEW-Gutachten und Forschungsberichte]
    Schlagworte: Computerunterstützung; Industrie 4.0; Regionale Wirtschaftskraft; Baden-Württemberg
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 79 Seiten), Illustrationen
  19. Business-to-Business relations in the online platform environment
    FWC ENTR/300/PP/2013/FC-WIFO : final report
    Erschienen: 2017
    Verlag:  European Commission, Brussels

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    Volltext (kostenfrei)
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kesler, Reinhold (MitwirkendeR); Laitenberger, Ulrich (MitwirkendeR); Bertschek, Irene (MitwirkendeR); Pichler, Eva (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789279689505
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/170570
    Körperschaften/Kongresse:
    Ecorys (GeistigeR SchöpferIn)
    Schriftenreihe: [ZEW-Gutachten und Forschungsberichte]
    Schlagworte: B-to-B-Marketing; Digitale Plattform; Online-Handel
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 222 Seiten), Illustrationen