Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 18 von 18.

  1. The post-apocalyptic novel in the twenty-first century
    modernity beyond salvage
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke, Hampshire ; New York, NY

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    2016/3364
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    angm740.h631
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    EILA1226
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    43A7102
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 62778
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    EHFR1062
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    MM/np49414
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781137553669
    Schlagworte: American fiction; Apocalypse in literature; End of the world in literature; Weltuntergang <Motiv>; Literatur
    Umfang: 208 Seiten
  2. The culture of soft work
    labor, gender, and race in postmodern American narrative
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke

    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    36A6490
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3F 79981
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780230608238; 023060823X
    Auflage/Ausgabe: 1. ed.
    Schriftenreihe: American literature readings in the 21st century
    Schlagworte: Arbeit <Motiv>; Management <Motiv>; Geschlechtsunterschied <Motiv>; Literatur; Rasse <Motiv>
    Umfang: XII, 267 S., Ill., 22cm
  3. The post-apocalyptic novel in the twenty-first century
    modernity beyond salvage
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke, Hampshire

    Machine generated contents note: -- Introduction: Modernity beyond Salvage -- 1. The Mother of All Apocalypses in Margaret Atwood's Oryx and Crake -- 2. 'This Time Round': David Mitchell's Cloud Atlas and the Apocalyptic Problem of Historicism -- 3.... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Machine generated contents note: -- Introduction: Modernity beyond Salvage -- 1. The Mother of All Apocalypses in Margaret Atwood's Oryx and Crake -- 2. 'This Time Round': David Mitchell's Cloud Atlas and the Apocalyptic Problem of Historicism -- 3. Friday at the End of the World: Apocalyptic Change and the Legacy of Robinson Crusoe in Cormac McCarthy's The Road and Jeanette Winterson's The Stone Gods -- 4. 'Stop! Can You Hear the Eagle Roar?': Zombie Kitsch and the Apocalyptic Sublime in Colson Whitehead's Zone One -- 5. 'The Raw Materials': Petromodernity, Retromodernity and the Bildungsroman in Paolo Bacigalupi's Ship Breaker -- Conclusion "Since the beginning of the twenty-first century, major Anglophone authors have flocked to a literary form once considered lowbrow 'genre fiction': the post-apocalyptic novel. Calling on her broad knowledge of the history of apocalyptic literature, Hicks examines the most influential post-apocalyptic novels written since the beginning of the new millennium, including works by Margaret Atwood, David Mitchell, Cormac McCarthy, Jeanette Winterson, Colson Whitehead, and Paolo Bacigalupi. Situating her careful readings in relationship to the scholarship of a wide range of historians, theorists, and literary critics, she argues that these texts use the post-apocalyptic form to reevaluate modernity in the context of the new century's political, economic, and ecological challenges. In the immediate wake of disaster, the characters in these novels desperately scavenge the scraps of the modern world. But what happens to modernity beyond these first moments of salvage? In a period when postmodernism no longer defines cultural production, Hicks convincingly demonstrates that these writers employ conventions of post-apocalyptic genre fiction to reengage with key features of modernity, from historical thinking and the institution of nationhood to rationality and the practices of literacy itself"-- "Since 2000, major Western authors have flocked to a literary form once considered lowbrow "genre fiction": the post-apocalyptic novel. This book examines the most influential of these texts. It argues that they use the post-apocalyptic form to reevaluate modernity in the context of the new century's political, economic and ecological challenges"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781137553669; 1137553669; 9781349716494
    Weitere Identifier:
    9781137553669
    RVK Klassifikation: HG 672 ; HU 1811 ; HV 18120 ; HV 18130 ; HO 13120 ; HO 13130 ; HQ 4157
    Schlagworte: American fiction; Apocalypse in literature; End of the world in literature; American fiction; Apocalypse in literature; End of the world in literature; LITERARY CRITICISM; LITERARY CRITICISM; LITERARY CRITICISM; American fiction; Apocalypse in literature; End of the world in literature
    Umfang: 208 Seiten, Illustrationen, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite [189] - 200

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

    Machine generated contents note:Introduction: Beyond Salvage -- 1. The Mother of All Apocalypses in Margaret Atwood's Oryx and Crake -- 2. 'This Time Round': David Mitchell's Cloud Atlas and the Apocalyptic Problem of Historicism -- 3. Friday at the End of the World: Apocalyptic Change and the Legacy of Robinson Crusoe in Cormac McCarthy's The Road and Jeanette Winterson's The Stone Gods -- 4. 'Stop! Can You Hear the Eagle Roar?': Zombie Kitsch and the Apocalyptic Sublime in Colson Whitehead's Zone One -- 5. 'The Raw Materials': Petromodernity, Retromodernity and the Bildungsroman in Paolo Bacigalupi's Ship Breaker -- Conclusion.

  4. The post-apocalyptic novel in the twenty-first century
    modernity beyond salvage
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke, Hampshire

    "Since the beginning of the twenty-first century, major Anglophone authors have flocked to a literary form once considered lowbrow 'genre fiction': the post-apocalyptic novel. Calling on her broad knowledge of the history of apocalyptic literature,... mehr

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Since the beginning of the twenty-first century, major Anglophone authors have flocked to a literary form once considered lowbrow 'genre fiction': the post-apocalyptic novel. Calling on her broad knowledge of the history of apocalyptic literature, Hicks examines the most influential post-apocalyptic novels written since the beginning of the new millennium, including works by Margaret Atwood, David Mitchell, Cormac McCarthy, Jeanette Winterson, Colson Whitehead, and Paolo Bacigalupi. Situating her careful readings in relationship to the scholarship of a wide range of historians, theorists, and literary critics, she argues that these texts use the post-apocalyptic form to reevaluate modernity in the context of the new century's political, economic, and ecological challenges. In the immediate wake of disaster, the characters in these novels desperately scavenge the scraps of the modern world. But what happens to modernity beyond these first moments of salvage? In a period when postmodernism no longer defines cultural production, Hicks convincingly demonstrates that these writers employ conventions of post-apocalyptic genre fiction to reengage with key features of modernity, from historical thinking and the institution of nationhood to rationality and the practices of literacy itself"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  5. The culture of soft work
    labor, gender, and race in postmodern American narrative
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Palgrave Macmillan, New York, NY

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780230608238; 023060823X
    Schriftenreihe: American literature readings in the 21st century
    Schlagworte: Philosophie; American fiction; Work in literature; Management in literature; Industrial relations in literature; Sex role in the work environment; Management; Corporate culture; Arbeiter <Motiv>; Management <Motiv>; Arbeit <Motiv>; Literatur; Geschlechterrolle <Motiv>
    Umfang: xii, 267 Seiten, Illustrationen
  6. The post-apocalyptic novel in the twenty-first century
    modernity beyond salvage
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke ; New York, NY

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781137545848
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HN 1312
    Schlagworte: Science; Science, general; Naturwissenschaft; Englisch; Roman; Weltuntergang <Motiv>
    Umfang: 1 Online-Ressource (IX, 208 Seiten)
  7. The Post-Apocalyptic Novel in the Twenty-First Century
    Modernity beyond Salvage
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Palgrave Macmillan US, New York

    Many contemporary novelists, such as Atwood, Mitchell, and McCarthy, have flocked to a literary form that was once considered lowbrow: the post-apocalyptic novel. Calling on her broad knowledge of the history of apocalyptic literature, Hicks argues... mehr

    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe

     

    Many contemporary novelists, such as Atwood, Mitchell, and McCarthy, have flocked to a literary form that was once considered lowbrow: the post-apocalyptic novel. Calling on her broad knowledge of the history of apocalyptic literature, Hicks argues these writers employ conventions of the post-apocalyptic to reengage with key features of modernity

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781137545848
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HN 1312 ; HU 1811
    Schlagworte: Science
    Umfang: 1 Online-Ressource (IX, 208 p)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. The culture of soft work
    labor, gender, and race in postmodern American narrative
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Palgrave Macmillan, New York, NY

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780230608238; 023060823X
    RVK Klassifikation: HU 1691
    Schriftenreihe: American literature readings in the 21st century
    Schlagworte: Philosophie; American fiction; Work in literature; Management in literature; Industrial relations in literature; Sex role in the work environment; Management; Corporate culture; Arbeiter <Motiv>; Management <Motiv>; Arbeit <Motiv>; Literatur; Geschlechterrolle <Motiv>
    Umfang: xii, 267 Seiten, Illustrationen
  9. The post-apocalyptic novel in the twenty-first century
    modernity beyond salvage
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke, Hampshire

    Machine generated contents note: -- Introduction: Modernity beyond Salvage -- 1. The Mother of All Apocalypses in Margaret Atwood's Oryx and Crake -- 2. 'This Time Round': David Mitchell's Cloud Atlas and the Apocalyptic Problem of Historicism -- 3.... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 975951
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    HG 672 H631
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2018 A 7504
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Romanisches Seminar der Universität, Bibliothek
    RO/HV 18120 H631
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    AMK:MF:544:Hic::2016
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HU 1811 H631
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 295.6 apo DH 2240
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2017-2993
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Machine generated contents note: -- Introduction: Modernity beyond Salvage -- 1. The Mother of All Apocalypses in Margaret Atwood's Oryx and Crake -- 2. 'This Time Round': David Mitchell's Cloud Atlas and the Apocalyptic Problem of Historicism -- 3. Friday at the End of the World: Apocalyptic Change and the Legacy of Robinson Crusoe in Cormac McCarthy's The Road and Jeanette Winterson's The Stone Gods -- 4. 'Stop! Can You Hear the Eagle Roar?': Zombie Kitsch and the Apocalyptic Sublime in Colson Whitehead's Zone One -- 5. 'The Raw Materials': Petromodernity, Retromodernity and the Bildungsroman in Paolo Bacigalupi's Ship Breaker -- Conclusion "Since the beginning of the twenty-first century, major Anglophone authors have flocked to a literary form once considered lowbrow 'genre fiction': the post-apocalyptic novel. Calling on her broad knowledge of the history of apocalyptic literature, Hicks examines the most influential post-apocalyptic novels written since the beginning of the new millennium, including works by Margaret Atwood, David Mitchell, Cormac McCarthy, Jeanette Winterson, Colson Whitehead, and Paolo Bacigalupi. Situating her careful readings in relationship to the scholarship of a wide range of historians, theorists, and literary critics, she argues that these texts use the post-apocalyptic form to reevaluate modernity in the context of the new century's political, economic, and ecological challenges. In the immediate wake of disaster, the characters in these novels desperately scavenge the scraps of the modern world. But what happens to modernity beyond these first moments of salvage? In a period when postmodernism no longer defines cultural production, Hicks convincingly demonstrates that these writers employ conventions of post-apocalyptic genre fiction to reengage with key features of modernity, from historical thinking and the institution of nationhood to rationality and the practices of literacy itself"-- "Since 2000, major Western authors have flocked to a literary form once considered lowbrow "genre fiction": the post-apocalyptic novel. This book examines the most influential of these texts. It argues that they use the post-apocalyptic form to reevaluate modernity in the context of the new century's political, economic and ecological challenges"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781137553669; 1137553669; 9781349716494
    Weitere Identifier:
    9781137553669
    RVK Klassifikation: HG 672 ; HU 1811 ; HV 18120 ; HV 18130 ; HO 13120 ; HO 13130 ; HQ 4157
    Schlagworte: American fiction; Apocalypse in literature; End of the world in literature; American fiction; Apocalypse in literature; End of the world in literature; LITERARY CRITICISM; LITERARY CRITICISM; LITERARY CRITICISM; American fiction; Apocalypse in literature; End of the world in literature
    Umfang: 208 Seiten, Illustrationen, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite [189] - 200

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

    Machine generated contents note:Introduction: Beyond Salvage -- 1. The Mother of All Apocalypses in Margaret Atwood's Oryx and Crake -- 2. 'This Time Round': David Mitchell's Cloud Atlas and the Apocalyptic Problem of Historicism -- 3. Friday at the End of the World: Apocalyptic Change and the Legacy of Robinson Crusoe in Cormac McCarthy's The Road and Jeanette Winterson's The Stone Gods -- 4. 'Stop! Can You Hear the Eagle Roar?': Zombie Kitsch and the Apocalyptic Sublime in Colson Whitehead's Zone One -- 5. 'The Raw Materials': Petromodernity, Retromodernity and the Bildungsroman in Paolo Bacigalupi's Ship Breaker -- Conclusion.

  10. On Whiteness in T. Coraghessan Boyle's The Tortilla Curtain
    Erschienen: 2003

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Critique; Philadelphia, PA : Taylor & Francis Group, 1956-; Band 45, Heft 1 (2003), Seite 43-64; 25 cm

  11. Review: Limning Science Fiction's Edges
    Erschienen: 2004

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Contemporary literature; Madison, Wis. : Univ. Press, 1968-; Band 45, Heft 1 (2004), Seite 21; 24 cm

  12. The post-apocalyptic novel in the twenty-first century
    modernity beyond salvage
    Erschienen: 2016; © 2016
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke, UK

    "Cover" -- "Half-Title" -- "Title" -- "Copyright" -- "Dedication" -- "Contents" -- "Acknowledgments" -- "Introduction: Modernity beyond Salvage" -- "1 The Mother of All Apocalypses in Margaret Atwood’s Oryx and Crake" -- "2 â€This Time Round”:... mehr

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe

     

    "Cover" -- "Half-Title" -- "Title" -- "Copyright" -- "Dedication" -- "Contents" -- "Acknowledgments" -- "Introduction: Modernity beyond Salvage" -- "1 The Mother of All Apocalypses in Margaret Atwood’s Oryx and Crake" -- "2 â€This Time Round”: David Mitchell’s Cloud Atlas and the Apocalyptic Problem of Historicism" -- "3 Friday at the End of the World: Apocalyptic Change and the Legacy of Robinson Crusoe in Cormac McCarthy’s The Road and Jeanette Winterson’s The Stone Gods" -- "4 â€Stop! Can You Hear the Eagle Roar?”: Zombie Kitsch and the Apocalyptic Sublime in Colson Whitehead’s Zone One" -- "5 â€The Raw Materials”: Petromodernity, Retromodernity, and the Bildungsroman in Paolo Bacigalupi’s Ship Breaker" -- "Conclusion" -- "Notes" -- "Works Cited".

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781137545848
    RVK Klassifikation: HU 1811 ; HG 672
    Schlagworte: American fiction; Apocalypse in literature; End of the world in literature; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Resource (208 Seiten)
  13. The Post-Apocalyptic Novel in the Twenty-First Century
    Modernity beyond Salvage
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Palgrave Macmillan US, New York

    Many contemporary novelists, such as Atwood, Mitchell, and McCarthy, have flocked to a literary form that was once considered lowbrow: the post-apocalyptic novel. Calling on her broad knowledge of the history of apocalyptic literature, Hicks argues... mehr

    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe

     

    Many contemporary novelists, such as Atwood, Mitchell, and McCarthy, have flocked to a literary form that was once considered lowbrow: the post-apocalyptic novel. Calling on her broad knowledge of the history of apocalyptic literature, Hicks argues these writers employ conventions of the post-apocalyptic to reengage with key features of modernity

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781137545848
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HN 1312 ; HU 1811
    Schriftenreihe: Array
    Schlagworte: Science; Literature, Modern—20th century.; America—Literatures.; British literature.; European literature.; Fiction.; Literature—History and criticism.; Science
    Umfang: 1 Online-Ressource (IX, 208 p)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  14. The post-apocalyptic novel in the twenty-first century
    modernity beyond salvage
    Erschienen: 2016
    Verlag:  palgrave macmillan, Basingstoke, Hampshire

    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Translations-, Sprach- und Kulturwissenschaft
    LIT-AM 65:6
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781137553669
    Schlagworte: Literatur; Weltuntergang <Motiv>
    Umfang: 208 Seiten, Illustrationen, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite [189]-200

  15. The post-apocalyptic novel in the twenty-first century
    modernity beyond salvage
    Erschienen: [2016]
    Verlag:  Palgrave Macmillan, New York ; ProQuest E-Book Central, Ann Arbor

    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781137545848
    Schlagworte: Englisch; Literatur; Weltuntergang <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Atwood, Margaret (1939-): Oryx and Crake; Mitchell, David (1969-): Cloud atlas; McCarthy, Cormac (1933-2023): The road; Winterson, Jeanette (1959-); Whitehead, Colson (1969-); Bacigalupi, Paolo (1972-)
    Umfang: 1 Online-Ressource (208 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  16. The culture of soft work
    labor, gender, and race in postmodern American narrative
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    88.775.80
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Holländischer Platz
    25 Ame TA 0157
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 023060823X; 9780230608238
    RVK Klassifikation: HU 1691
    Auflage/Ausgabe: 1. ed.
    Schriftenreihe: American literature readings in the 21st century
    Schlagworte: Literatur; Arbeit <Motiv>; Management <Motiv>; Rasse <Motiv>; Geschlechtsunterschied <Motiv>
    Umfang: XII, 267 S., Ill., 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [241] - 250

    Introduction: Soft is hard? -- "No good to anybody": player piano, General Electric, and the consumption of work -- Soft soap, snow jobs, and apartment keys: human relations management in mid-century literature and film -- Automating feminism: self-actualization vs. the post-work society in Joanna Russ's The female man -- A cyborg's work is never done: programming robots, workaholics, and feminists in Marge Piercy's He, she and it -- "Sleeping beauty": corporate culture, race, and reality in Michael Crichton's Rising sun and Tom Clancy's Debt of honor -- Hoodoo economics: on management gurus and magical Black men in postmodern American culture

  17. The culture of soft work
    labor, gender, and race in postmodern American narrative
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Palgrave Macmillan, New York, NY [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 731788
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a ang 951.5 arb/986
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    $BCh 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2009/1056
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2009 A 171
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2009 A 3191
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 023060823X; 9780230608238
    Weitere Identifier:
    9780230608238
    RVK Klassifikation: HU 1691
    Auflage/Ausgabe: 1. ed.
    Schriftenreihe: American literature readings in the 21st century
    Schlagworte: American fiction; Work in literature; Management in literature; Industrial relations in literature; Sex role in the work environment; Management; Corporate culture; American fiction; Work in literature; Management in literature; Industrial relations in literature; Sex role in the work environment; Management; Corporate culture
    Umfang: XII, 267 S., Ill., 22 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [241]-250) and index

    Introduction: Soft is hard? -- "No good to anybody": player piano, General Electric, and the consumption of work -- Soft soap, snow jobs, and apartment keys: human relations management in mid-century literature and film -- Automating feminism: self-actualization vs. the post-work society in Joanna Russ's The female man -- A cyborg's work is never done: programming robots, workaholics, and feminists in Marge Piercy's He, she and it -- "Sleeping beauty": corporate culture, race, and reality in Michael Crichton's Rising sun and Tom Clancy's Debt of honor -- Hoodoo economics: on management gurus and magical Black men in postmodern American culture

  18. The culture of soft work
    labor, gender, and race in postmodern American narrative
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Palgrave Macmillan, New York

    The Culture of Soft Work examines American writers' responses to human resource management and motivational techniques in the workplace through readings of postmodern novels and a diverse range of other canonical and popular texts mehr

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe

     

    The Culture of Soft Work examines American writers' responses to human resource management and motivational techniques in the workplace through readings of postmodern novels and a diverse range of other canonical and popular texts

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 023060823X; 9781282277922; 9780230617919
    Schriftenreihe: American literature readings in the 21st century
    Schlagworte: Management; Corporate culture; Work in literature; Industrial relations in literature; American fiction; Management in literature; Sex role in the work environment
    Umfang: Online-Ressource (xii, 267 p)
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    Cover; Contents; List of Figures; Acknowledgments; Introduction: "Soft Is Hard"; 1 "No Good to Anybody": Player Piano, General Electric, and the Consumption of Work; 2 Soft Soap, Snow Jobs, and Apartment Keys: Human Relations Management in Mid-Century Literature and Film; 3 Automating Feminism: Self-Actualization versus the Post-Work Society in Joanna Russ's The Female Man; 4 A Cyborg's Work Is Never Done: Programming Cyborgs, Workaholics, and Feminists in Marge Piercy's He, She, and It

    5 "Sleeping Beauty": Corporate Culture, Race, and Reality in Michael Crichton's Rising Sun and Tom Clancy's Debt of Honor6 Hoodoo Economics: On Management Gurus and Magical Black Men in Postmodern American Culture; Conclusion; Notes; Bibliography; Index