Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 15 von 15.

  1. Rape Culture and Female Resistance in Late Medieval Literature
    With an Edition of Middle English and Middle Scots Pastourelles
    Beteiligt: Allen-Goss, Lucy M. (MitwirkendeR); Baechle, Sarah (MitwirkendeR); Baechle, Sarah (HerausgeberIn); Edwards, Suzanne M. (MitwirkendeR); Flannery, Mary C. (MitwirkendeR); Harris, Carissa M. (MitwirkendeR); Harris, Carissa M. (HerausgeberIn); Jager, Katharine W. (MitwirkendeR); Miller, Scott David (MitwirkendeR); Robertson, Elizabeth (MitwirkendeR); Rydel, Courtney E (MitwirkendeR); Strakhov, Elizaveta (MitwirkendeR); Strakhov, Elizaveta (HerausgeberIn); Vines, Amy N. (MitwirkendeR)
    Erschienen: [2022]; ©2022
    Verlag:  Penn State University Press, University Park, PA

    Centering on the difficult and important subject of medieval rape culture, this book brings Middle English and Scots texts into conversation with contemporary discourses on sexual assault and the #MeToo movement. The book explores the topic in the... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    keine Fernleihe

     

    Centering on the difficult and important subject of medieval rape culture, this book brings Middle English and Scots texts into conversation with contemporary discourses on sexual assault and the #MeToo movement. The book explores the topic in the late medieval lyric genre known as the pastourelle and in related literary works, including chivalric romance, devotional lyric, saints’ lives, and the works of major authors such as Margery Kempe and William Dunbar. By engaging issues that are important to feminist activism today—the gray areas of sexual consent, the enduring myth of false rape allegations, and the emancipatory potential of writing about survival—this volume demonstrates how the radical terms of the pastourelle might reshape our own thinking about consent, agency, and survivors’ speech and help uncover cultural scripts for talking about sexual violence today.In addition to embodying the possibilities of medievalist feminist criticism after #MeToo, Rape Culture and Female Resistance in Late Medieval Literature includes an edition of sixteen Middle English and Middle Scots pastourelles. The poems are presented in a critical framework specifically tailored to the undergraduate classroom.Along with the editors, the contributors to this volume include Lucy M. Allen-Goss, Suzanne M. Edwards, Mary C. Flannery, Katharine W. Jager, Scott David Miller, Elizabeth Robertson, Courtney E. Rydel, and Amy N. Vines

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Allen-Goss, Lucy M. (MitwirkendeR); Baechle, Sarah (MitwirkendeR); Baechle, Sarah (HerausgeberIn); Edwards, Suzanne M. (MitwirkendeR); Flannery, Mary C. (MitwirkendeR); Harris, Carissa M. (MitwirkendeR); Harris, Carissa M. (HerausgeberIn); Jager, Katharine W. (MitwirkendeR); Miller, Scott David (MitwirkendeR); Robertson, Elizabeth (MitwirkendeR); Rydel, Courtney E (MitwirkendeR); Strakhov, Elizaveta (MitwirkendeR); Strakhov, Elizaveta (HerausgeberIn); Vines, Amy N. (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780271093055
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: English literature; Pastourelles; Rape culture in literature; Rape in literature; Scottish literature; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh
    Umfang: 1 Online-Ressource (280 p.), 9 illustrations
  2. Rape Culture and Female Resistance in Late Medieval Literature
    With an Edition of Middle English and Middle Scots Pastourelles
    Beteiligt: Baechle, Sarah (HerausgeberIn); Harris, Carissa M. (HerausgeberIn); Strakhov, Elizaveta (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2022; ©2022
    Verlag:  Pennsylvania State University Press, University Park

    Intro -- COVER Front -- Copyright Page -- Table of Contents -- Acknowledgments -- Introduction -- Chapter 1: Reassessing the Pastourelle: Rape Culture, # MeToo, and the Literature of Survival -- Chapter 2: "You and Me, Baby,Ain't Nothin' But... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    Intro -- COVER Front -- Copyright Page -- Table of Contents -- Acknowledgments -- Introduction -- Chapter 1: Reassessing the Pastourelle: Rape Culture, # MeToo, and the Literature of Survival -- Chapter 2: "You and Me, Baby,Ain't Nothin' But Mammals": Animal Metaphors and Sexual Consent in the Poetry of William Dunbar -- Chapter 3: Voicing Violence: Reading Rape Survival in Premodern Lyrics -- Chapter 4: Gentrifying the Pastourelle in the Visual Arts of the Valois Courts and Christine de Pizan's Dit de la pastoure -- Chapter 5: Dismembered Memories: Philomela in Chaucer and Gower -- Chapter 6: The Many Wives of Potiphar: Rape Culture in Medieval Romance -- Chapter 7: Legendary Resistance: Critiquing Rape Culture in Virgin Martyr Passions -- Chapter 8: Rape, Rapture, and Writing: The Book of Margery Kempe -- Chapter 9: "And sok his fille of þat licour": Maternity, Sovereignty, and Song in the Marian Lyrics of London, British Library, MS Sloane 2593 -- Chapter 10: Response: A Telling Difference: Sexual Violence, Consent, and Literary Form -- Bibliography -- Index.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Baechle, Sarah (HerausgeberIn); Harris, Carissa M. (HerausgeberIn); Strakhov, Elizaveta (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780271093055
    Schlagworte: Electronic books
    Umfang: 1 online resource (x, 270 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  3. Obscene pedagogies
    transgressive talk and sexual education in late medieval Britain
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca ; London

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    angd580.h313
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  4. Obscene pedagogies
    transgressive talk and sexual education in late medieval Britain
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca ; London

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781501730405; 9781501755293
    RVK Klassifikation: NM 7250 ; NM 9300 ; NW 8150
    Schlagworte: English literature; Obscene words in literature; Sex in literature; Misogyny in literature; Sex instruction; Sex role; Literatur; Obszönität; Sexualerziehung; Mittelenglisch
    Umfang: xiii, 285 Seiten
  5. Rape Culture and Female Resistance in Late Medieval Literature
    With an Edition of Middle English and Middle Scots Pastourelles
    Beteiligt: Baechle, Sarah (HerausgeberIn); Harris, Carissa M. (HerausgeberIn); Strakhov, Elizaveta (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2022; ©2022
    Verlag:  Pennsylvania State University Press, University Park

    Intro -- COVER Front -- Copyright Page -- Table of Contents -- Acknowledgments -- Introduction -- Chapter 1: Reassessing the Pastourelle: Rape Culture, # MeToo, and the Literature of Survival -- Chapter 2: "You and Me, Baby,Ain't Nothin' But... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Intro -- COVER Front -- Copyright Page -- Table of Contents -- Acknowledgments -- Introduction -- Chapter 1: Reassessing the Pastourelle: Rape Culture, # MeToo, and the Literature of Survival -- Chapter 2: "You and Me, Baby,Ain't Nothin' But Mammals": Animal Metaphors and Sexual Consent in the Poetry of William Dunbar -- Chapter 3: Voicing Violence: Reading Rape Survival in Premodern Lyrics -- Chapter 4: Gentrifying the Pastourelle in the Visual Arts of the Valois Courts and Christine de Pizan's Dit de la pastoure -- Chapter 5: Dismembered Memories: Philomela in Chaucer and Gower -- Chapter 6: The Many Wives of Potiphar: Rape Culture in Medieval Romance -- Chapter 7: Legendary Resistance: Critiquing Rape Culture in Virgin Martyr Passions -- Chapter 8: Rape, Rapture, and Writing: The Book of Margery Kempe -- Chapter 9: "And sok his fille of þat licour": Maternity, Sovereignty, and Song in the Marian Lyrics of London, British Library, MS Sloane 2593 -- Chapter 10: Response: A Telling Difference: Sexual Violence, Consent, and Literary Form -- Bibliography -- Index.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Baechle, Sarah (HerausgeberIn); Harris, Carissa M. (HerausgeberIn); Strakhov, Elizaveta (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780271093055
    Schlagworte: Electronic books
    Umfang: 1 online resource (x, 270 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  6. Obscene pedagogies
    transgressive talk and sexual education in late medieval Britain
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca

    Introduction : teaching sex : the pedagogy of obscenity -- "Felawe masculinity" : teaching rape culture in Chaucer's Canterbury tales -- "With a cunt" : obscene misogyny and masculine pedagogical community in the Middle Scots flyting -- Pastourelle... mehr

    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Introduction : teaching sex : the pedagogy of obscenity -- "Felawe masculinity" : teaching rape culture in Chaucer's Canterbury tales -- "With a cunt" : obscene misogyny and masculine pedagogical community in the Middle Scots flyting -- Pastourelle encounters : rape, consent, and sexual negotiation -- Pedagogies of pleasure : peer education in medieval women's songs -- Songs of wantonness : voicing desire in two lyric anthologies -- Conclusion : "grab 'em by the pussy" : obscene pedagogies, past and present "Obscene Pedagogies argues that sexual obscenity was a valuable tool for educating individuals about rape, consent, desire, and pleasure in the Middle Ages as well as in our own time"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
  7. Obscene pedagogies
    transgressive talk and sexual education in late medieval Britain
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca, NY

    As anyone who has read Chaucer’s Canterbury Tales knows, Middle English literature is rife with sexually explicit language and situations. Less canonical works can be even more brazen in describing illicit acts of sexual activity and sexual violence.... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    As anyone who has read Chaucer’s Canterbury Tales knows, Middle English literature is rife with sexually explicit language and situations. Less canonical works can be even more brazen in describing illicit acts of sexual activity and sexual violence. Such scenes and language were not, however, included exclusively for titillation. In Obscene Pedagogies, Carissa M. Harris argues instead for obscenity’s usefulness in sexual education. She investigates the relationship between obscenity, gender, and pedagogy in Middle English and Middle Scots literary texts from 1300 to 1580 to show how sexually explicit and defiantly vulgar speech taught readers and listeners about sexual behavior and consent.Through innovative close readings of literary texts including erotic lyrics, single-woman’s songs, debate poems between men and women, Scottish insult poetry battles, and The Canterbury Tales, Harris demonstrates how through its transgressive charge and galvanizing shock value, obscenity taught audiences about gender, sex, pleasure, and power in ways both positive and harmful. She focuses in particular on understudied female-voiced lyrics and gendered debate poems, many of which have their origin in oral culture, and includes teaching-ready editions of fourteen largely unknown anonymous lyrics in women’s voices. Harris’s own voice, proudly witty and sharply polemical, inspires the reader to address these medieval texts with an eye on contemporary issues of gender, violence, and misogyny

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  8. Obscene pedagogies
    transgressive talk and sexual education in late medieval Britain
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca ; London

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Monumenta Germaniae Historica, Deutsches Institut für Erforschung des Mittelalters, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781501730405; 9781501755293
    RVK Klassifikation: NM 7250 ; NM 9300 ; NW 8150
    Schlagworte: English literature; Obscene words in literature; Sex in literature; Misogyny in literature; Sex instruction; Sex role; Literatur; Obszönität; Sexualerziehung; Mittelenglisch
    Umfang: xiii, 285 Seiten
  9. Rape Culture and Female Resistance in Late Medieval Literature
    With an Edition of Middle English and Middle Scots Pastourelles
    Beteiligt: Harris, Carissa M. (Hrsg.); Strakhov, Elizaveta (Hrsg.); Baechle, Sarah (Hrsg.)
    Erschienen: [2022]; © 2022
    Verlag:  Penn State University Press, University Park, PA

    Centering on the difficult and important subject of medieval rape culture, this book brings Middle English and Scots texts into conversation with contemporary discourses on sexual assault and the #MeToo movement. The book explores the topic in the... mehr

    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Centering on the difficult and important subject of medieval rape culture, this book brings Middle English and Scots texts into conversation with contemporary discourses on sexual assault and the #MeToo movement. The book explores the topic in the late medieval lyric genre known as the pastourelle and in related literary works, including chivalric romance, devotional lyric, saints' lives, and the works of major authors such as Margery Kempe and William Dunbar. By engaging issues that are important to feminist activism today-the gray areas of sexual consent, the enduring myth of false rape allegations, and the emancipatory potential of writing about survival-this volume demonstrates how the radical terms of the pastourelle might reshape our own thinking about consent, agency, and survivors' speech and help uncover cultural scripts for talking about sexual violence today.In addition to embodying the possibilities of medievalist feminist criticism after #MeToo, Rape Culture and Female Resistance in Late Medieval Literature includes an edition of sixteen Middle English and Middle Scots pastourelles. The poems are presented in a critical framework specifically tailored to the undergraduate classroom.Along with the editors, the contributors to this volume include Lucy M. Allen-Goss, Suzanne M. Edwards, Mary C. Flannery, Katharine W. Jager, Scott David Miller, Elizabeth Robertson, Courtney E. Rydel, and Amy N. Vines

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Harris, Carissa M. (Hrsg.); Strakhov, Elizaveta (Hrsg.); Baechle, Sarah (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780271093055
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh; English literature; Pastourelles; Rape culture in literature; Rape in literature; Scottish literature
    Umfang: 1 Online-Ressource (280 pages), Illustrationen
  10. Obscene pedagogies
    transgressive talk and sexual education in late medieval Britain
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca

    As anyone who has read Chaucer’s Canterbury Tales knows, Middle English literature is rife with sexually explicit language and situations. Less canonical works can be even more brazen in describing illicit acts of sexual activity and sexual violence.... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    As anyone who has read Chaucer’s Canterbury Tales knows, Middle English literature is rife with sexually explicit language and situations. Less canonical works can be even more brazen in describing illicit acts of sexual activity and sexual violence. Such scenes and language were not, however, included exclusively for titillation. In Obscene Pedagogies, Carissa M. Harris argues instead for obscenity’s usefulness in sexual education. She investigates the relationship between obscenity, gender, and pedagogy in Middle English and Middle Scots literary texts from 1300 to 1580 to show how sexually explicit and defiantly vulgar speech taught readers and listeners about sexual behavior and consent.Through innovative close readings of literary texts including erotic lyrics, single-woman’s songs, debate poems between men and women, Scottish insult poetry battles, and The Canterbury Tales, Harris demonstrates how through its transgressive charge and galvanizing shock value, obscenity taught audiences about gender, sex, pleasure, and power in ways both positive and harmful. She focuses in particular on understudied female-voiced lyrics and gendered debate poems, many of which have their origin in oral culture, and includes teaching-ready editions of fourteen largely unknown anonymous lyrics in women’s voices. Harris’s own voice, proudly witty and sharply polemical, inspires the reader to address these medieval texts with an eye on contemporary issues of gender, violence, and misogyny.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Cover (lizenzpflichtig)
  11. Obscene pedagogies
    transgressive talk and sexual education in late medieval Britain
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca, NY

    As anyone who has read Chaucer’s Canterbury Tales knows, Middle English literature is rife with sexually explicit language and situations. Less canonical works can be even more brazen in describing illicit acts of sexual activity and sexual violence.... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    As anyone who has read Chaucer’s Canterbury Tales knows, Middle English literature is rife with sexually explicit language and situations. Less canonical works can be even more brazen in describing illicit acts of sexual activity and sexual violence. Such scenes and language were not, however, included exclusively for titillation. In Obscene Pedagogies, Carissa M. Harris argues instead for obscenity’s usefulness in sexual education. She investigates the relationship between obscenity, gender, and pedagogy in Middle English and Middle Scots literary texts from 1300 to 1580 to show how sexually explicit and defiantly vulgar speech taught readers and listeners about sexual behavior and consent.Through innovative close readings of literary texts including erotic lyrics, single-woman’s songs, debate poems between men and women, Scottish insult poetry battles, and The Canterbury Tales, Harris demonstrates how through its transgressive charge and galvanizing shock value, obscenity taught audiences about gender, sex, pleasure, and power in ways both positive and harmful. She focuses in particular on understudied female-voiced lyrics and gendered debate poems, many of which have their origin in oral culture, and includes teaching-ready editions of fourteen largely unknown anonymous lyrics in women’s voices. Harris’s own voice, proudly witty and sharply polemical, inspires the reader to address these medieval texts with an eye on contemporary issues of gender, violence, and misogyny

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  12. Obscene pedagogies
    transgressive talk and sexual education in late medieval Britain/
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca ; ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501730412
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 285 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on print version record

  13. Obscene Pedagogies
    Transgressive Talk and Sexual Education in Late Medieval Britain
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca, NY ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    As anyone who has read Chaucer’s Canterbury Tales knows, Middle English literature is rife with sexually explicit language and situations. Less canonical works can be even more brazen in describing illicit acts of sexual activity and sexual violence.... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    As anyone who has read Chaucer’s Canterbury Tales knows, Middle English literature is rife with sexually explicit language and situations. Less canonical works can be even more brazen in describing illicit acts of sexual activity and sexual violence. Such scenes and language were not, however, included exclusively for titillation. In Obscene Pedagogies, Carissa M. Harris argues instead for obscenity’s usefulness in sexual education. She investigates the relationship between obscenity, gender, and pedagogy in Middle English and Middle Scots literary texts from 1300 to 1580 to show how sexually explicit and defiantly vulgar speech taught readers and listeners about sexual behavior and consent.Through innovative close readings of literary texts including erotic lyrics, single-woman’s songs, debate poems between men and women, Scottish insult poetry battles, and The Canterbury Tales, Harris demonstrates how through its transgressive charge and galvanizing shock value, obscenity taught audiences about gender, sex, pleasure, and power in ways both positive and harmful. She focuses in particular on understudied female-voiced lyrics and gendered debate poems, many of which have their origin in oral culture, and includes teaching-ready editions of fourteen largely unknown anonymous lyrics in women’s voices. Harris’s own voice, proudly witty and sharply polemical, inspires the reader to address these medieval texts with an eye on contemporary issues of gender, violence, and misogyny.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501730412
    Weitere Identifier:
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 07. Dez 2018)

  14. Rape Culture and Female Resistance in Late Medieval Literature
    With an Edition of Middle English and Middle Scots Pastourelles
    Beteiligt: Allen-Goss, Lucy M. (Mitwirkender); Baechle, Sarah (Mitwirkender); Edwards, Suzanne M. (Mitwirkender); Flannery, Mary C. (Mitwirkender); Harris, Carissa M. (Mitwirkender); Jager, Katharine W. (Mitwirkender); Miller, Scott David (Mitwirkender); Robertson, Elizabeth (Mitwirkender); Rydel, Courtney E (Mitwirkender); Strakhov, Elizaveta (Mitwirkender); Vines, Amy N. (Mitwirkender)
    Erschienen: 2022; ©2022
    Verlag:  Penn State University Press, University Park, PA ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    Centering on the difficult and important subject of medieval rape culture, this book brings Middle English and Scots texts into conversation with contemporary discourses on sexual assault and the #MeToo movement. The book explores the topic in the... mehr

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    Centering on the difficult and important subject of medieval rape culture, this book brings Middle English and Scots texts into conversation with contemporary discourses on sexual assault and the #MeToo movement. The book explores the topic in the late medieval lyric genre known as the pastourelle and in related literary works, including chivalric romance, devotional lyric, saints' lives, and the works of major authors such as Margery Kempe and William Dunbar. By engaging issues that are important to feminist activism today-the gray areas of sexual consent, the enduring myth of false rape allegations, and the emancipatory potential of writing about survival-this volume demonstrates how the radical terms of the pastourelle might reshape our own thinking about consent, agency, and survivors' speech and help uncover cultural scripts for talking about sexual violence today.In addition to embodying the possibilities of medievalist feminist criticism after #MeToo, Rape Culture and Female Resistance in Late Medieval Literature includes an edition of sixteen Middle English and Middle Scots pastourelles. The poems are presented in a critical framework specifically tailored to the undergraduate classroom.Along with the editors, the contributors to this volume include Lucy M. Allen-Goss, Suzanne M. Edwards, Mary C. Flannery, Katharine W. Jager, Scott David Miller, Elizabeth Robertson, Courtney E. Rydel, and Amy N. Vines.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Allen-Goss, Lucy M. (Mitwirkender); Baechle, Sarah (Mitwirkender); Edwards, Suzanne M. (Mitwirkender); Flannery, Mary C. (Mitwirkender); Harris, Carissa M. (Mitwirkender); Jager, Katharine W. (Mitwirkender); Miller, Scott David (Mitwirkender); Robertson, Elizabeth (Mitwirkender); Rydel, Courtney E (Mitwirkender); Strakhov, Elizaveta (Mitwirkender); Vines, Amy N. (Mitwirkender)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780271093055
    Weitere Identifier:
    Umfang: 1 Online-Ressource (280 p.), 9 illustrations
  15. Obscene pedagogies
    transgressive talk and sexual education in late medieval Britain
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca

    Introduction : teaching sex : the pedagogy of obscenity -- "Felawe masculinity" : teaching rape culture in Chaucer's Canterbury tales -- "With a cunt" : obscene misogyny and masculine pedagogical community in the Middle Scots flyting -- Pastourelle... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 52968
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a ang 402.5 fra/652
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 A 3900
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    69/2336
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    70.1136
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction : teaching sex : the pedagogy of obscenity -- "Felawe masculinity" : teaching rape culture in Chaucer's Canterbury tales -- "With a cunt" : obscene misogyny and masculine pedagogical community in the Middle Scots flyting -- Pastourelle encounters : rape, consent, and sexual negotiation -- Pedagogies of pleasure : peer education in medieval women's songs -- Songs of wantonness : voicing desire in two lyric anthologies -- Conclusion : "grab 'em by the pussy" : obscene pedagogies, past and present

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781501730405
    Weitere Identifier:
    9781501730405
    RVK Klassifikation: NM 9300 ; NW 8150
    Schlagworte: English literature; Obscene words in literature; Sex in literature; Misogyny in literature; Sex instruction; Sex role; English literature; Obscene words in literature; Sex in literature; Misogyny in literature; Sex instruction; Sex role
    Umfang: xiii, 285 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index