Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 25.

  1. Taking stock of German studies in the United States
    the new millennium
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Camden House, Rochester, New York

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Halverson, Rachel J. (Hrsg.); Costabile-Heming, Carol Anne (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781571139139
    DDC Klassifikation: Germanische Sprachen; Deutsch (430); Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: USA; Germanistik;
    Umfang: xii, 312 Seiten, Diagramme, 24 cm
  2. Taking stock of German studies in the United States
    the new millennium
    Beteiligt: Halverson, Rachel J. (Hrsg.)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY

    "Despite cuts in the past decade, enrollments in US German programs have increased modestly, a fact that surely has to do with the importance of Germany and its language on the world stage. The contributors to this volume examine the factors shaping... mehr

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 980138
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 A 11430
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2016 A 3253
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    35/505
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    35/505
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    65/16636
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Despite cuts in the past decade, enrollments in US German programs have increased modestly, a fact that surely has to do with the importance of Germany and its language on the world stage. The contributors to this volume examine the factors shaping German-language study in the new millennium, highlighting how creative, innovative, inspired approaches have allowed German to weather many of its challenges. The volume will be of interest to scholars, teachers, and students of German who are committed to invigorating its study in the United States." --

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Halverson, Rachel J. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781571139139; 1571139133
    Weitere Identifier:
    9781571139139
    RVK Klassifikation: GB 1950
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: German language; German language; Disziplin <Wissenschaft>; Germanistik; Studium; Studiengang; Fremdsprache; Fremdsprachenlernen; Sprachunterricht; Curriculum; Didaktik; Forschung; Lehre; Bestandsaufnahme; Entwicklung; Tendenz
    Umfang: XII, 312 S., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Introduction: challenges and opportunities for the study of German / Rachel J. Halverson and Carol Anne Costabile-HemingGerman studies: the short version / Frank Trommler -- Curriculum. -- Ten years of the "Making of modern Europe"--Language, history, and culture: a retrospective / Lynne Tatlock -- Medieval studies within German studies: the Nibelungenlied and Hartmann von Aue's Der Arme Heinrich / Albrecht Classen -- Initiatives. -- Thriving in the new normal: meeting the challenges of doing more with less in twenty-first-century German studies / Kathleen Condray -- Responding to a changing profession: a reflection on AATG programs and their effects on German at a liberal arts institution / Gregory Wolf -- EIKK: a case for professional development / Rachel J. Halverson -- The KEFKO Summer Seminar in Leipzig: making sense of the proficiency assessment to articulate program curriculum and study abroad / Regina Braker -- Research. -- Leadership and its ripple effect on research / Aleidine J. Moeller and Sheri Hurlbut -- Woher und wohin? Twenty-six years of Die Unterrichtspraxis/teaching German / Kurt R. Buhanan and Glenn S. Levine -- Matching student and teaching perceptions for the retention of university German students / Teresa R. Bell -- "Guidelines" for future professionals: a case for graduate training in assessment / Traci S. O'Brien -- The new millennium. -- Enhancing and sustaining university German programs through consortium building / Lynn Marie Kutch -- An immodest proposal: re-envisioning German studies through European integration / Martin Kagel and William Collins Donohue -- Selected bibliography -- Notes on the contributors.

  3. Taking stock of German studies in the United States
    the new millennium
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Camden House, Rochester

    "Despite cuts in the past decade, enrollments in US German programs have increased modestly, a fact that surely has to do with the importance of Germany and its language on the world stage. The contributors to this volume examine the factors shaping... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Despite cuts in the past decade, enrollments in US German programs have increased modestly, a fact that surely has to do with the importance of Germany and its language on the world stage. The contributors to this volume examine the factors shaping German-language study in the new millennium, highlighting how creative, innovative, inspired approaches have allowed German to weather many of its challenges. The volume will be of interest to scholars, teachers, and students of German who are committed to invigorating its study in the United States"-- "Despite cuts in the past decade, enrollments in US German programs have increased modestly, a fact that surely has to do with the importance of Germany and its language on the world stage. The contributors to this volume examine the factors shaping German-language study in the new millennium, highlighting how creative, innovative, inspired approaches have allowed German to weather many of its challenges. The volume will be of interest to scholars, teachers, and students of German who are committed to invigorating its study in the United States." --

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Halverson, Rachel J. (Hrsg.); Costabile-Heming, Carol Anne (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781571139139
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: German language
    Umfang: 1 volume, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Introduction: challenges and opportunities for the study of German / Rachel J. Halverson and Carol Anne Costabile-HemingGerman studies: the short version / Frank Trommler -- Curriculum. -- Ten years of the "Making of modern Europe"--Language, history, and culture: a retrospective / Lynne Tatlock -- Medieval studies within German studies: the Nibelungenlied and Hartmann von Aue's Der Arme Heinrich / Albrecht Classen -- Initiatives. -- Thriving in the new normal: meeting the challenges of doing more with less in twenty-first-century German studies / Kathleen Condray -- Responding to a changing profession: a reflection on AATG programs and their effects on German at a liberal arts institution / Gregory Wolf -- EIKK: a case for professional development / Rachel J. Halverson -- The KEFKO Summer Seminar in Leipzig: making sense of the proficiency assessment to articulate program curriculum and study abroad / Regina Braker -- Research. -- Leadership and its ripple effect on research / Aleidine J. Moeller and Sheri Hurlbut -- Woher und wohin? Twenty-six years of Die Unterrichtspraxis/teaching German / Kurt R. Buhanan and Glenn S. Levine -- Matching student and teaching perceptions for the retention of university German students / Teresa R. Bell -- "Guidelines" for future professionals: a case for graduate training in assessment / Traci S. O'Brien -- The new millennium. -- Enhancing and sustaining university German programs through consortium building / Lynn Marie Kutch -- An immodest proposal: re-envisioning German studies through European integration / Martin Kagel and William Collins Donohue -- Selected bibliography -- Notes on the contributors.

  4. Taking stock of German studies in the United States
    the new millennium
    Beteiligt: Halverson, Rachel J. (Herausgeber); Costabile-Heming, Carol Anne (Herausgeber)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Camden House, Rochester, New York

    "Despite cuts in the past decade, enrollments in US German programs have increased modestly, a fact that surely has to do with the importance of Germany and its language on the world stage. The contributors to this volume examine the factors shaping... mehr

    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    BTK1675
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothekszentrum Rheinland-Pfalz / Pfälzische Landesbibliothek
    117-1734
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien

     

    "Despite cuts in the past decade, enrollments in US German programs have increased modestly, a fact that surely has to do with the importance of Germany and its language on the world stage. The contributors to this volume examine the factors shaping German-language study in the new millennium, highlighting how creative, innovative, inspired approaches have allowed German to weather many of its challenges. The volume will be of interest to scholars, teachers, and students of German who are committed to invigorating its study in the United States"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Halverson, Rachel J. (Herausgeber); Costabile-Heming, Carol Anne (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781571139139; 1571139133
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: German language; Germanistik
    Umfang: xii, 312 Seiten
  5. Historiography and fiction
    Sigfried Lenz and the "Historikerstreit"
    Erschienen: 1990
    Verlag:  Lang, New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    84.916.00
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    FH DidGe IAc 343
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0820412880
    RVK Klassifikation: GN 7721
    Schriftenreihe: German life and civilization ; 8
    Schlagworte: Roman; Vergangenheitsbewältigung; Historikerstreit <1986->; Historikerstreit <1986-1989>
    Weitere Schlagworte: Lenz, Siegfried (1926-2014)
    Umfang: 167 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 154 - 167

  6. German Literature in a New Century
    Trends, Traditions, Transitions, Transformations
    Beteiligt: Anderson, Donovan (MitwirkendeR); Cohen-Pfister, Laurel (MitwirkendeR); Dahlke, Birgit (MitwirkendeR); Gerstenberger, Katharina (MitwirkendeR); Gerstenberger, Katharina (HerausgeberIn); Halverson, Rachel J. (MitwirkendeR); Herminghouse, Patricia (MitwirkendeR); Herminghouse, Patricia (HerausgeberIn); Karolle-Berg, Julia (MitwirkendeR); McIntyre, Sean M. (MitwirkendeR); Nelson, Erika M. (MitwirkendeR); Norman, Beret (MitwirkendeR); Norton, Sydney (MitwirkendeR); Pizer, John (MitwirkendeR); Schmidt, Gary (MitwirkendeR); Simpson, Patricia Anne (MitwirkendeR); Skow, Katya (MitwirkendeR)
    Erschienen: [2008]; ©2008
    Verlag:  Berghahn Books, New York

    While the first decade after the fall of the Berlin wall was marked by the challenges of unification and the often difficult process of reconciling East and West German experiences, many Germans expected that the "new century" would achieve... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    While the first decade after the fall of the Berlin wall was marked by the challenges of unification and the often difficult process of reconciling East and West German experiences, many Germans expected that the "new century" would achieve "normalization." The essays in this volume take a closer look at Germany's new normalcy and argue for a more nuanced picture that considers the ruptures as well as the continuities. Germany's new generation of writers is more diverse than ever before, and their texts often not only speak of a Germany that is multicultural but also take a more playful attitude toward notions of identity. Written with an eye toward similar and dissimilar developments and traditions on both sides of the Atlantic, this volume balances overviews of significant trends in present-day cultural life with illustrative analyses of individual writers and texts

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Anderson, Donovan (MitwirkendeR); Cohen-Pfister, Laurel (MitwirkendeR); Dahlke, Birgit (MitwirkendeR); Gerstenberger, Katharina (MitwirkendeR); Gerstenberger, Katharina (HerausgeberIn); Halverson, Rachel J. (MitwirkendeR); Herminghouse, Patricia (MitwirkendeR); Herminghouse, Patricia (HerausgeberIn); Karolle-Berg, Julia (MitwirkendeR); McIntyre, Sean M. (MitwirkendeR); Nelson, Erika M. (MitwirkendeR); Norman, Beret (MitwirkendeR); Norton, Sydney (MitwirkendeR); Pizer, John (MitwirkendeR); Schmidt, Gary (MitwirkendeR); Simpson, Patricia Anne (MitwirkendeR); Skow, Katya (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781845458669
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: German literature; German literature; German literature; German literature; HISTORY / Europe / Germany
    Umfang: 1 Online-Ressource (272 p.)
  7. Taking stock of German studies in the United States
    the new millennium
    Beteiligt: Halverson, Rachel J. (HerausgeberIn); Costabile-Heming, Carol Anne (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Camden House, Rochester, N.Y.

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Halverson, Rachel J. (HerausgeberIn); Costabile-Heming, Carol Anne (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781782045878
    Schriftenreihe: Studies in German literature linguistics and culture
    Schlagworte: German language - Study and teaching (Higher) - United States
    Umfang: 1 Online-Ressource (326 Seiten)
  8. Historiography and fiction
    Sigfried Lenz and the "Historikerstreit
    Erschienen: 1990
    Verlag:  Lang, New York

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a hil 038.6/638
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 91/9180
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/GN 7721 H197
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    93 A 11675
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 1991/13527
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    92/641
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    91 A 16756
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Schleswig-Holsteinische Landesbibliothek
    91 A 836
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    deu 959:l575:p/h15
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Literaturarchiv Marbach, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ger 829 len 5 DC 0413
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    CKA L 5756 4524-240 9
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    41/15309
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    127066 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0820412880
    RVK Klassifikation: GN 7721
    Schriftenreihe: German life and civilization ; vol. 8
    Schlagworte: German prose literature; National socialism in literature; National socialism; Historians
    Weitere Schlagworte: Lenz, Siegfried (1926-2014)
    Umfang: 167 S, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 154 - 167

  9. Taking stock of German studies in the United States
    the new millennium
    Beteiligt: Halverson, Rachel J. (Hrsg.)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY

    "Despite cuts in the past decade, enrollments in US German programs have increased modestly, a fact that surely has to do with the importance of Germany and its language on the world stage. The contributors to this volume examine the factors shaping... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Despite cuts in the past decade, enrollments in US German programs have increased modestly, a fact that surely has to do with the importance of Germany and its language on the world stage. The contributors to this volume examine the factors shaping German-language study in the new millennium, highlighting how creative, innovative, inspired approaches have allowed German to weather many of its challenges. The volume will be of interest to scholars, teachers, and students of German who are committed to invigorating its study in the United States." --

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Halverson, Rachel J. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781571139139; 1571139133
    Weitere Identifier:
    9781571139139
    RVK Klassifikation: GB 1950
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: German language; German language; Disziplin <Wissenschaft>; Germanistik; Studium; Studiengang; Fremdsprache; Fremdsprachenlernen; Sprachunterricht; Curriculum; Didaktik; Forschung; Lehre; Bestandsaufnahme; Entwicklung; Tendenz
    Umfang: XII, 312 S., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Introduction: challenges and opportunities for the study of German / Rachel J. Halverson and Carol Anne Costabile-HemingGerman studies: the short version / Frank Trommler -- Curriculum. -- Ten years of the "Making of modern Europe"--Language, history, and culture: a retrospective / Lynne Tatlock -- Medieval studies within German studies: the Nibelungenlied and Hartmann von Aue's Der Arme Heinrich / Albrecht Classen -- Initiatives. -- Thriving in the new normal: meeting the challenges of doing more with less in twenty-first-century German studies / Kathleen Condray -- Responding to a changing profession: a reflection on AATG programs and their effects on German at a liberal arts institution / Gregory Wolf -- EIKK: a case for professional development / Rachel J. Halverson -- The KEFKO Summer Seminar in Leipzig: making sense of the proficiency assessment to articulate program curriculum and study abroad / Regina Braker -- Research. -- Leadership and its ripple effect on research / Aleidine J. Moeller and Sheri Hurlbut -- Woher und wohin? Twenty-six years of Die Unterrichtspraxis/teaching German / Kurt R. Buhanan and Glenn S. Levine -- Matching student and teaching perceptions for the retention of university German students / Teresa R. Bell -- "Guidelines" for future professionals: a case for graduate training in assessment / Traci S. O'Brien -- The new millennium. -- Enhancing and sustaining university German programs through consortium building / Lynn Marie Kutch -- An immodest proposal: re-envisioning German studies through European integration / Martin Kagel and William Collins Donohue -- Selected bibliography -- Notes on the contributors.

  10. "Schreiber, was siehst du?"
    processing historical and social change
    Erschienen: 2001

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Beteiligt: Halverson, Rachel J.; Foell, Kristie A.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einem Sammelband
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Textual responses to German unification; Berlin [u.a.] : de Gruyter, 2001; (2001), Seite 3/13; VI, 278 S., 23 cm

  11. BOOK REVIEWS - Textual Responses to German Unification: Processing Historical and Social Change in Literature and Film
    Erschienen: 2002

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Beteiligt: Halverson, Rachel J.; Foell, Kristie A.; Brockmann, Stephen
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Enthalten in: Monatshefte für deutschsprachige Literatur und Kultur; Madison, Wis. : Univ. of Wisconsin Press, 1998-; Band 94, Heft 3 (2002), Seite 416-417

  12. Taking stock of German studies in the United States
    the new millennium
    Beteiligt: Halverson, Rachel J. (Herausgeber); Costabile-Heming, Carol Anne (Herausgeber); Zimmer-Loew, Helene (Gefeierter)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Camden House, Rochester

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    91.012.21
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Beteiligt: Halverson, Rachel J. (Herausgeber); Costabile-Heming, Carol Anne (Herausgeber); Zimmer-Loew, Helene (Gefeierter)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781571139139
    DDC Klassifikation: Germanische Sprachen; Deutsch (430); Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Germanistik
    Umfang: XIIi, 312 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seiten 291-301

  13. Textual responses to German unification
    processing historical and social change in literature and film
    Erschienen: 2001
    Verlag:  [ProQuest], Berlin

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Beteiligt: Costabile-Heming, Carol Anne; Halverson, Rachel J.; Foell, Kristie A.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110880403
    RVK Klassifikation: GN 1522 ; GN 1701
    Schlagworte: Deutsch; Literatur; Wiedervereinigung <Deutschland, Motiv>; Film
    Umfang: 1 online resource (288 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Description based on print version record

  14. Becoming a writer in the digital age
    Tobias Hülswitt's path from published author to performance intellectual
    Erschienen: 2016

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Enthalten in: Pacific coast philology; University Park, PA : Pennsylvania State University Press, 1966-; Band 51, Heft 2 (2016), Seite 177-194

    Weitere Schlagworte: Hülswitt, Tobias (1973-)
  15. The new German "Lesbarkeit" in action
    narrative and context in Martina Hefter's "Zurück auf Los"
    Erschienen: 2010

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Symposium; Philadelphia, Pa. : Taylor & Francis Group, 1946-; Band 64, Heft 2 (2010), Seite 73-88

    Weitere Schlagworte: Hefter, Martina (1965-)
  16. Culture vocabulary acquisition
    a proposal
    Erschienen: 1985

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Foreign language annals; New York, NY, 1967-; Band 18, Heft 4 (1985), Seite 327-332

    Bemerkung(en):

    6 Literaturangaben

  17. Taking stock of German studies in the United States
    the new millennium
    Beteiligt: Halverson, Rachel J. (Herausgeber, Herausgeber); Costabile-Heming, Carol Anne (Herausgeber)
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Camden House, Rochester, New York

    Zusammenfassung: "Despite cuts in the past decade, enrollments in US German programs have increased modestly, a fact that surely has to do with the importance of Germany and its language on the world stage. The contributors to this volume examine the... mehr

     

    Zusammenfassung: "Despite cuts in the past decade, enrollments in US German programs have increased modestly, a fact that surely has to do with the importance of Germany and its language on the world stage. The contributors to this volume examine the factors shaping German-language study in the new millennium, highlighting how creative, innovative, inspired approaches have allowed German to weather many of its challenges. The volume will be of interest to scholars, teachers, and students of German who are committed to invigorating its study in the United States"--(Provided by publisher.)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Halverson, Rachel J. (Herausgeber, Herausgeber); Costabile-Heming, Carol Anne (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781571139139
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Germanistik
    Weitere Schlagworte: (lcsh)German language--Study and teaching (Higher)--United States
    Umfang: xii, 312 Seiten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Introduction: challenges and opportunities for the study of German / Rachel J. Halverson and Carol Anne Costabile-Heming -- German studies: the short version / Frank Trommler -- Curriculum. -- Ten years of the "Making of modern Europe" -- Language, history, and culture: a retrospective / Lynne Tatlock -- Medieval studies within German studies: the Nibelungenlied and Hartmann von Aue's Der Arme Heinrich / Albrecht Classen -- Initiatives. -- Thriving in the new normal: meeting the challenges of doing more with less in twenty-first-century German studies / Kathleen Condray -- Responding to a changing profession: a reflection on AATG programs and their effects on German at a liberal arts institution / Gregory Wolf -- EIKK: a case for professional development / Rachel J. Halverson -- The KEFKO Summer Seminar in Leipzig: making sense of the proficiency assessment to articulate program curriculum and study abroad / Regina Braker -- Research. -- Leadership and its ripple effect on research / Aleidine J. Moeller and Sheri Hurlbut -- Woher und wohin? Twenty-six years of Die Unterrichtspraxis/teaching German / Kurt R. Buhanan and Glenn S. Levine -- Matching student and teaching perceptions for the retention of university German students / Teresa R. Bell -- "Guidelines" for future professionals: a case for graduate training in assessment / Traci S. O'Brien -- The new millennium. -- Enhancing and sustaining university German programs through consortium building / Lynn Marie Kutch -- An immodest proposal: re-envisioning German studies through European integration / Martin Kagel and William Collins Donohue -- Selected bibliography -- Notes on the contributors.

  18. Berlin - The Symphony Continues
    Orchestrating Architectural, Social, and Artistic Change in Germany’s New Capital
    Beteiligt: Costabile-Heming, Carol Anne (Herausgeber); Halverson, Rachel J. (Herausgeber); Foell, Kristie A. (Herausgeber)
    Erschienen: 2004
    Verlag:  De Gruyter, Berlin/Boston

  19. Textual Responses to German Unification
    Processing Historical and Social Change in Literature and Film
  20. German Literature in a New Century
    Trends, Traditions, Transitions, Transformations
    Beteiligt: Anderson, Donovan (Mitwirkender); Cohen-Pfister, Laurel (Mitwirkender); Dahlke, Birgit (Mitwirkender); Gerstenberger, Katharina (Mitwirkender); Halverson, Rachel J. (Mitwirkender); Herminghouse, Patricia (Mitwirkender); Karolle-Berg, Julia (Mitwirkender); McIntyre, Sean M. (Mitwirkender); Nelson, Erika M. (Mitwirkender); Norman, Beret (Mitwirkender); Norton, Sydney (Mitwirkender); Pizer, John (Mitwirkender); Schmidt, Gary (Mitwirkender); Simpson, Patricia Anne (Mitwirkender); Skow, Katya (Mitwirkender)
    Erschienen: ©2008
    Verlag:  Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    While the first decade after the fall of the Berlin wall was marked by the challenges of unification and the often difficult process of reconciling East and West German experiences, many Germans expected that the "new century" would achieve... mehr

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    While the first decade after the fall of the Berlin wall was marked by the challenges of unification and the often difficult process of reconciling East and West German experiences, many Germans expected that the "new century" would achieve "normalization." The essays in this volume take a closer look at Germany's new normalcy and argue for a more nuanced picture that considers the ruptures as well as the continuities. Germany's new generation of writers is more diverse than ever before, and their texts often not only speak of a Germany that is multicultural but also take a more playful attitude toward notions of identity. Written with an eye toward similar and dissimilar developments and traditions on both sides of the Atlantic, this volume balances overviews of significant trends in present-day cultural life with illustrative analyses of individual writers and texts.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Anderson, Donovan (Mitwirkender); Cohen-Pfister, Laurel (Mitwirkender); Dahlke, Birgit (Mitwirkender); Gerstenberger, Katharina (Mitwirkender); Halverson, Rachel J. (Mitwirkender); Herminghouse, Patricia (Mitwirkender); Karolle-Berg, Julia (Mitwirkender); McIntyre, Sean M. (Mitwirkender); Nelson, Erika M. (Mitwirkender); Norman, Beret (Mitwirkender); Norton, Sydney (Mitwirkender); Pizer, John (Mitwirkender); Schmidt, Gary (Mitwirkender); Simpson, Patricia Anne (Mitwirkender); Skow, Katya (Mitwirkender)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781845458669
    Weitere Identifier:
    Umfang: 1 Online-Ressource (272 p.)
  21. Textual responses to German unification
    processing historical and social change in literature and film
    Erschienen: 2001
    Verlag:  [ProQuest], Berlin

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Costabile-Heming, Carol Anne; Halverson, Rachel J.; Foell, Kristie A.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110880403
    RVK Klassifikation: GN 1522 ; GN 1701
    Schlagworte: Deutsch; Literatur; Wiedervereinigung <Deutschland, Motiv>; Film
    Umfang: 1 online resource (288 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Description based on print version record

  22. Taking stock of German studies in the United States
    the new millennium
    Beteiligt: Halverson, Rachel J. (Herausgeber); Costabile-Heming, Carol Anne (Herausgeber)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Camden House, Rochester, New York ; Cambridge University Press, Cambridge, UK

    In the last decade, cuts have been made to foreign-language programs in the United States across all levels of education, German programs among them. Despite this, enrollments in German programs have increased modestly. The importance of Germany and... mehr

    Zugang:
    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    In the last decade, cuts have been made to foreign-language programs in the United States across all levels of education, German programs among them. Despite this, enrollments in German programs have increased modestly. The importance of Germany and its language on the world stage is undeniable: it has demonstrated its strength as a major world economic power, and Germany continues to invest heavily throughout the world. Inspired by the leadership of Helene Zimmer-Loew, longtime Executive Director of the American Association of Teachers of German, the contributors to this volume examine the factors shaping German-language study in the new millennium. They highlight how innovative curricular design, creative applied research, inspirational leadership, inventive professional development, and entrepreneurial approaches have allowed Germany to weather many of its challenges. This volume will be of interest to scholars, teachers, and students of German who are committed to invigorating its study in the United States. Contributors: Teresa R. Bell, Regina Braker, Kurt Buhanan and Glenn S. Levine, Albrecht Classen, Kathleen Condray, Rachel J. Halverson, Martin Kagel and William Collins Donahue, Lynn Marie Kutch, Aleidine J. Moeller and Sheri Hurlbut, Traci S. O'Brien, Lynne Tatlock, Frank Trommler, Gregory H. Wolf. Rachel J. Halverson is Marianna Merritt and Donald S. Matteson Distinguished Professor in Foreign Languages and Cultures at Washington State University. Carol Anne Costabile-Heming is Professor of German in the Department of World Languages, Literatures, and Cultures at the University of North Texas.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Halverson, Rachel J. (Herausgeber); Costabile-Heming, Carol Anne (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781782045878
    DDC Klassifikation: Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830); Germanische Sprachen; Deutsch (430)
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Germanistik; German language
    Umfang: 1 Online-Ressource (xii, 312 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 11 Jun 2021)

  23. Taking stock of German studies in the United States
    the new millennium
    Beteiligt: Halverson, Rachel J. (Herausgeber); Costabile-Heming, Carol Anne (Herausgeber); Zimmer-Loew, Helene (Gefeierter)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Camden House, Rochester

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    91.012.21
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Holländischer Platz
    25 Ger WE 8022
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Halverson, Rachel J. (Herausgeber); Costabile-Heming, Carol Anne (Herausgeber); Zimmer-Loew, Helene (Gefeierter)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781571139139
    DDC Klassifikation: Germanische Sprachen; Deutsch (430); Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Germanistik
    Umfang: XIIi, 312 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seiten 291-301

  24. Textual Responses to German Unification
    Processing Historical and Social Change in Literature and Film
    Erschienen: [2001]
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Costabile-Heming, Carol Anne; Foell, Kristie A.; Halverson, Rachel J.
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110170221
    Weitere Identifier:
    9783110880403
    RVK Klassifikation: GN 1522 ; GN 1701
    Schlagworte: Deutsch; Literatur; Wiedervereinigung <Deutschland, Motiv>; Film
    Umfang: Online-Ressource (VI, 278 S.)
  25. Living in the Moment, Reflecting on the Past: Exploring Loss, Language, and Identity in Martina Hefter's Zurück auf Los and Die Küsten der Berge
    Erschienen: 2013

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Chloe; Amsterdam [u.a.] : Rodopi, 1984-; Band 47, Heft 1 (2013), Seite 273-290; 23 cm