Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 17 von 17.

  1. Education in motion
    uses of documentary film in educational research

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Paedagogica historica; Abingdon : Routledge Taylor & Francis Group, 1961; 47(2011), 4, Seite 457-472

    Schlagworte: Pädagogik; Forschung; Forschungsmethode; Quellenforschung; Filmarchiv; Dokumentarfilm; Fernsehen; Schule <Motiv>; Unterricht <Motiv>; Rezeption; Filmproduktion
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  2. The hearing school
    an exploration of sound and listening in the modern school
    Erschienen: 2011

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Paedagogica historica; Abingdon : Routledge Taylor & Francis Group, 1961; 47(2011), 3, Seite 323-340

    Schlagworte: Bildungswesen; Wahrnehmung; Geräusch <Motiv>; Hören; Akustik; Modernismus; Unterricht; Schule; Forschungsgegenstand; Forschungsmethode; Quellenforschung
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  3. Education in motion
    uses of documentary film in educational research

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Paedagogica historica; Philadelphia, Pa. [u.a.] : Routledge, Taylor & Francis, 1961; 47(2011), 4, Seite 457-472
    Schlagworte: Pädagogik; Forschung; Forschungsmethode; Quellenforschung; Filmarchiv; Dokumentarfilm; Fernsehen; Schule <Motiv>; Unterricht <Motiv>; Rezeption; Filmproduktion
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  4. The hearing school
    an exploration of sound and listening in the modern school
    Erschienen: 2011

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Paedagogica historica; Philadelphia, Pa. [u.a.] : Routledge, Taylor & Francis, 1961; 47(2011), 3, Seite 323-340
    Schlagworte: Bildungswesen; Wahrnehmung; Geräusch <Motiv>; Hören; Akustik; Modernismus; Unterricht; Schule; Forschungsgegenstand; Forschungsmethode; Quellenforschung
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  5. Back to the future or towards a sensory history of schooling
    Autor*in: Grosvenor, Ian
    Erschienen: 2012

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: History of education; London : Routledge, Taylor & Francis Group, 1972; 41(2012), 5, Seite 675-687
    Schlagworte: Sinne; Wahrnehmung; Sensualismus; Geschichtsschreibung; Kind <Motiv>; Kindheitserinnerung; Materialität; Schule; Schulbesuch; Assoziation; Zukunft; Vision; Bildliche Darstellung
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  6. Appearances matter
    the visual in educational history
    Beteiligt: Allender, Tim (HerausgeberIn); Dussel, Inés (HerausgeberIn); Grosvenor, Ian (HerausgeberIn); Priem, Karin (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  De Gruyter Oldenbourg, Berlin

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Allender, Tim (HerausgeberIn); Dussel, Inés (HerausgeberIn); Grosvenor, Ian (HerausgeberIn); Priem, Karin (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110631258; 3110631253
    Weitere Identifier:
    9783110631258
    Übergeordneter Titel:
    Schriftenreihe: Appearances$dstudies in visual research ; vol. 2
    Schlagworte: Erziehung; Kind; Kind <Motiv>
    Umfang: VI, 283 Seiten, Illustrationen, 23 cm x 15.5 cm
  7. Portraying the school
    silence in the photographic archive
    Erschienen: 2005

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einem Sammelband
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Visual history; Oxford : Lang, 2005; (2005), Seite 85-107; 268 S.
    Schlagworte: Fotograf; Schule <Motiv>; Universität <Motiv>; Fotografie <Motiv>; Dokumentation; Erziehung <Motiv>; Bildliche Darstellung
  8. Appearances matter
    the visual in educational history
    Beteiligt: Allender, Tim (HerausgeberIn); Dussel, Inés (HerausgeberIn); Grosvenor, Ian (HerausgeberIn); Priem, Karin (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  De Gruyter Oldenbourg, Berlin

    Frontmatter -- Contents -- Challenges and Methodologies in the Visual History of Education -- Part 1: Contested Pasts, Democratic Struggles, and the Image -- Chapter 1 “Imagined Education”: Nationalistic Politics and Emotions in Two Visual Depictions... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Frontmatter -- Contents -- Challenges and Methodologies in the Visual History of Education -- Part 1: Contested Pasts, Democratic Struggles, and the Image -- Chapter 1 “Imagined Education”: Nationalistic Politics and Emotions in Two Visual Depictions of the Past and Present of Chilean Education (1941 and 1975) -- Chapter 2 Memories of Light in Apparitions of the Disappeared: Impressions on the Latin American Landscape by Visual Artist Gabriel Orge -- Chapter 3 Images That Portray, Challenge, and Refuse: Visual Content and Education in Francoist Spain, 1939–1975 -- Chapter 4 “And Now, Who Will Defend Us?”: Heroes, Salvation, and Counter-Narratives in the Television Show El Chapulín Colorado -- Chapter 5 Sports, Politics, and Aesthetics: Educating Bodies and Sensibilities through Cinema in Peronist Argentina -- Part 2: Images as Humanitarian Action -- Chapter 6 Seeing, Feeling, Educating: British and American Quakers and the Visual Record of Humanitarian Relief Work in Russia and Poland, 1916–1924 -- Chapter 7 Westward Religious Image Vistas: Female Roman Catholicism in Colonial and Postcolonial India, 1904–1960 -- Chapter 8 Humanitarian Photography Beyond the Picture: David “CHIM” Seymour’s Children of Europe -- Part 3: Recovering the Image as Artifact -- Chapter 9 Marked Surfaces: Analog and Digital Re-inscriptions of a Portrait -- Chapter 10 Can Images Have the Last Word?: Images and Narratives of Children at Play in Late Nineteenth-Century Argentina -- Chapter 11 The Enigma and Value of “Found” School Photographs for Historians of Education -- Notes on Contributors The visual turn recovers new pasts. With education as its theme, this book seeks to present a body of reflections that questions a certain historicism and renovates historiographical debate about how to conceptualize and use images and artifacts in educational history, in the process presenting new themes and methods for researchers. Images are interrogated as part of regimes of the visible, of a history of visual technologies and visual practices. Considering the socio-material quality of the image, the analysis moves away from the use of images as mere illustrations of written arguments, and takes seriously the question of the life and death of artifacts – that is, their particular historicity. Questioning the visual and material evidence in this way means considering how, when, and in which régime of the visible it has come to be considered as a source, and what this means for the questions contemporary researchers might ask

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Allender, Tim (HerausgeberIn); Dussel, Inés (HerausgeberIn); Grosvenor, Ian (HerausgeberIn); Priem, Karin (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110634945
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Appearances$dstudies in visual research ; vol. 2
    Schlagworte: Education; Photography in historiography; Pictures as information resources; Visual aids; Erziehung; Kind; Kind <Motiv>; HISTORY / Study & Teaching
    Weitere Schlagworte: History of education; Material studies; Media history; Visual studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (VI, 283 Seiten), Illustrationen
  9. Appearances matter
    the visual in educational history
    Beteiligt: Allender, Tim (HerausgeberIn); Dussel, Inés (HerausgeberIn); Grosvenor, Ian (HerausgeberIn); Priem, Karin (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  De Gruyter Oldenbourg, Berlin

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Allender, Tim (HerausgeberIn); Dussel, Inés (HerausgeberIn); Grosvenor, Ian (HerausgeberIn); Priem, Karin (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110631258; 3110631253
    Weitere Identifier:
    9783110631258
    Übergeordneter Titel:
    Schriftenreihe: Appearances$dstudies in visual research ; vol. 2
    Schlagworte: Erziehung; Kind; Kind <Motiv>
    Umfang: VI, 283 Seiten, Illustrationen, 23 cm x 15.5 cm
  10. Portraying the school
    silence in the photographic archive
    Erschienen: 2005

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einem Sammelband
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Visual history; Oxford : Lang, 2005; (2005), Seite 85-107; 268 S.

    Schlagworte: Fotograf; Schule <Motiv>; Universität <Motiv>; Fotografie <Motiv>; Dokumentation; Erziehung <Motiv>; Bildliche Darstellung
  11. Education in motion
    uses of documentary film in educational research

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Paedagogica historica; Abingdon : Routledge Taylor & Francis Group, 1961; 47(2011), 4, Seite 457-472

    Schlagworte: Pädagogik; Forschung; Forschungsmethode; Quellenforschung; Filmarchiv; Dokumentarfilm; Fernsehen; Schule <Motiv>; Unterricht <Motiv>; Rezeption; Filmproduktion
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  12. The hearing school
    an exploration of sound and listening in the modern school
    Erschienen: 2011

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Paedagogica historica; Abingdon : Routledge Taylor & Francis Group, 1961; 47(2011), 3, Seite 323-340

    Schlagworte: Bildungswesen; Wahrnehmung; Geräusch <Motiv>; Hören; Akustik; Modernismus; Unterricht; Schule; Forschungsgegenstand; Forschungsmethode; Quellenforschung
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  13. Back to the future or towards a sensory history of schooling
    Autor*in: Grosvenor, Ian
    Erschienen: 2012

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: History of education; Abingdon : Routledge, Taylor & Francis Group, 1972; 41(2012), 5, Seite 675-687

    Schlagworte: Sinne; Wahrnehmung; Sensualismus; Geschichtsschreibung; Kind <Motiv>; Kindheitserinnerung; Materialität; Schule; Schulbesuch; Assoziation; Zukunft; Vision; Bildliche Darstellung
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  14. Portraying the school
    silence in the photographic archive
    Erschienen: 2005

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einem Sammelband
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Visual history; Oxford : Lang, 2005; (2005), Seite 85-107; 268 S.

    Schlagworte: Fotograf; Schule <Motiv>; Universität <Motiv>; Fotografie <Motiv>; Dokumentation; Erziehung <Motiv>; Bildliche Darstellung
  15. Appearances matter
    the visual in educational history
    Beteiligt: Allender, Tim (HerausgeberIn); Dussel, Inés (HerausgeberIn); Grosvenor, Ian (HerausgeberIn); Priem, Karin (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  De Gruyter Oldenbourg, Berlin

    Frontmatter -- Contents -- Challenges and Methodologies in the Visual History of Education -- Part 1: Contested Pasts, Democratic Struggles, and the Image -- Chapter 1 “Imagined Education”: Nationalistic Politics and Emotions in Two Visual Depictions... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter -- Contents -- Challenges and Methodologies in the Visual History of Education -- Part 1: Contested Pasts, Democratic Struggles, and the Image -- Chapter 1 “Imagined Education”: Nationalistic Politics and Emotions in Two Visual Depictions of the Past and Present of Chilean Education (1941 and 1975) -- Chapter 2 Memories of Light in Apparitions of the Disappeared: Impressions on the Latin American Landscape by Visual Artist Gabriel Orge -- Chapter 3 Images That Portray, Challenge, and Refuse: Visual Content and Education in Francoist Spain, 1939–1975 -- Chapter 4 “And Now, Who Will Defend Us?”: Heroes, Salvation, and Counter-Narratives in the Television Show El Chapulín Colorado -- Chapter 5 Sports, Politics, and Aesthetics: Educating Bodies and Sensibilities through Cinema in Peronist Argentina -- Part 2: Images as Humanitarian Action -- Chapter 6 Seeing, Feeling, Educating: British and American Quakers and the Visual Record of Humanitarian Relief Work in Russia and Poland, 1916–1924 -- Chapter 7 Westward Religious Image Vistas: Female Roman Catholicism in Colonial and Postcolonial India, 1904–1960 -- Chapter 8 Humanitarian Photography Beyond the Picture: David “CHIM” Seymour’s Children of Europe -- Part 3: Recovering the Image as Artifact -- Chapter 9 Marked Surfaces: Analog and Digital Re-inscriptions of a Portrait -- Chapter 10 Can Images Have the Last Word?: Images and Narratives of Children at Play in Late Nineteenth-Century Argentina -- Chapter 11 The Enigma and Value of “Found” School Photographs for Historians of Education -- Notes on Contributors "The visual turn recovers new pasts. With education as its theme, this book seeks to present a body of reflections that questions a certain historicism and renovates historiographical debate about how to conceptualize and use images and artifacts in educational history, in the process presenting new themes and methods for researchers. Images are interrogated as part of regimes of the visible, of a history of visual technologies and visual practices. Considering the socio-material quality of the image, the analysis moves away from the use of images as mere illustrations of written arguments, and takes seriously the question of the life and death of artifacts - that is, their particular historicity. Questioning the visual and material evidence in this way means considering how, when, and in which régime of the visible it has come to be considered as a source, and what this means for the questions contemporary researchers might ask --

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Allender, Tim (HerausgeberIn); Dussel, Inés (HerausgeberIn); Grosvenor, Ian (HerausgeberIn); Priem, Karin (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110634945
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Appearances$dstudies in visual research ; vol. 2
    Schlagworte: Visual aids; Education; Photography in historiography; Pictures as information resources; Erziehung; Kind; Kind <Motiv>; HISTORY / Study & Teaching; Matériel visuel - Histoire; Photographie en historiographie; Illustrations, images, etc. (Sources d'information); Visual aids; Education - Historiography; Photography in historiography; Pictures as information resources; History
    Weitere Schlagworte: History of education; Material studies; Media history; Visual studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (VI, 283 Seiten), Illustrationen
  16. Appearances matter
    the visual in educational history
    Beteiligt: Allender, Tim (HerausgeberIn); Dussel, Inés (HerausgeberIn); Grosvenor, Ian (HerausgeberIn); Priem, Karin (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  De Gruyter Oldenbourg, Berlin

    "The visual turn recovers new pasts. With education as its theme, this book seeks to present a body of reflections that questions a certain historicism and renovates historiographical debate about how to conceptualize and use images and artifacts in... mehr

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2021 C 3638
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The visual turn recovers new pasts. With education as its theme, this book seeks to present a body of reflections that questions a certain historicism and renovates historiographical debate about how to conceptualize and use images and artifacts in educational history, in the process presenting new themes and methods for researchers. Images are interrogated as part of regimes of the visible, of a history of visual technologies and visual practices. Considering the socio-material quality of the image, the analysis moves away from the use of images as mere illustrations of written arguments, and takes seriously the question of the life and death of artifacts - that is, their particular historicity. Questioning the visual and material evidence in this way means considering how, when, and in which régime of the visible it has come to be considered as a source, and what this means for the questions contemporary researchers might ask --

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Allender, Tim (HerausgeberIn); Dussel, Inés (HerausgeberIn); Grosvenor, Ian (HerausgeberIn); Priem, Karin (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110631258; 3110631253
    Weitere Identifier:
    9783110631258
    Schriftenreihe: Appearances$dstudies in visual research ; vol. 2
    Schlagworte: Visual aids; Education; Photography in historiography; Pictures as information resources; Erziehung; Kind; Kind <Motiv>; Matériel visuel - Histoire; Photographie en historiographie; Illustrations, images, etc. (Sources d'information); Visual aids; Education - Historiography; Photography in historiography; Pictures as information resources; History
    Umfang: VI, 283 Seiten, Illustrationen, 23 cm x 15.5 cm
  17. Back to the future or towards a sensory history of schooling
    Autor*in: Grosvenor, Ian
    Erschienen: 2012

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: History of education; Abingdon : Routledge, Taylor & Francis Group, 1972; 41(2012), 5, Seite 675-687

    Schlagworte: Sinne; Wahrnehmung; Sensualismus; Geschichtsschreibung; Kind <Motiv>; Kindheitserinnerung; Materialität; Schule; Schulbesuch; Assoziation; Zukunft; Vision; Bildliche Darstellung
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben