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  1. Kommunikation und Kapitalismus
    eine kritische Theorie
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  UVK Verlag, München

    Theoriegrundlagen des kommunikativen Materialismus anschaulich erklärtDieses Buch bietet eine Einführung in die kritische Theorie der Kommunikation und die Kritik der politischen Ökonomie der Kommunikation. Es zeigt, wie Leben und Arbeit im... mehr

    Katholische Hochschule für Sozialwesen Berlin, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Theoriegrundlagen des kommunikativen Materialismus anschaulich erklärtDieses Buch bietet eine Einführung in die kritische Theorie der Kommunikation und die Kritik der politischen Ökonomie der Kommunikation. Es zeigt, wie Leben und Arbeit im Kapitalismus von den Menschen in gesellschaftlichen Verhältnissen durch Kommunikationsprozesse organisiert wird. Der Autor veranschaulicht die Theoriegrundlagen des kommunikativen Materialismus. Zu diesen Grundkonzepten gehören u.a. die Gesellschaft, der Kapitalismus, die Kommunikationstechnologie, die Ideologie, der Nationalismus, gesellschaftliche Kämpfe und Alternativen. Das Buch zeigt, warum die Organisation der Kommunikation als Geschäft und in der Form der Kapitalakkumulation Gefahren für die Menschen, die Demokratie, die Öffentlichkeit, die Kultur und die Wirtschaft darstellt.

     

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    Volltext (lizenzpflichtig)
  2. Rereading Marx in the age of digital capitalism
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Pluto Press, London ; Knowledge Unlatched, Berlin

    The 'end of history' has not taken place. Ideological and economic crisis and the status quo of neoliberal capitalism since 2008 demand a renewed engagement with Marx. But if we are to effectively resist capitalism we must truly understand Marx:... mehr

    Zugang:
    Verlag (Array)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
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    The 'end of history' has not taken place. Ideological and economic crisis and the status quo of neoliberal capitalism since 2008 demand a renewed engagement with Marx. But if we are to effectively resist capitalism we must truly understand Marx: Marxism today must theorise how communication technologies, media representation and digitalisation have come to define contemporary capitalism. There is an urgent need for critical, Marxian-inspired knowledge as a foundation for changing the world and the way we communicate from digital capitalism towards communicative socialism and digital communism. Rereading Marx in the Age of Digital Capitalism does exactly this. Delving into Marx's most influential works, such as Capital, The Grundrisse, Economic and Philosophic Manuscripts, The German Ideology and The Communist Manifesto, Christian Fuchs draws out Marx's concepts of machinery, technology, communication and ideology, all of which anticipate major themes of the digital age. A concise and coherent work of Marxist media and communication theory, the book ultimately demonstrates the relevance of Marx to an age of digital and communicative capitalism

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Cover (Thumbnail cover image)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781786805171; 9781786805195; 9781786805188
    Schlagworte: Capitalism and mass media; Communism and technology; Economics; Marx, Karl; Capitalism and mass media; Communism and technology; Digitalisierung; Kapitalismus; Marxismus; Medientheorie; Neue Medien; Business & Economics / Economics / Theory
    Weitere Schlagworte: Marx, Karl (1818-1883)
    Umfang: 1 Online-Ressource (131 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 121-128) and index

  3. Rereading Marx in the age of digital capitalism
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Pluto Press, London

    The 'end of history' has not taken place. Ideological and economic crisis and the status quo of neoliberal capitalism since 2008 demand a renewed engagement with Marx. But if we are to effectively resist capitalism we must truly understand Marx:... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The 'end of history' has not taken place. Ideological and economic crisis and the status quo of neoliberal capitalism since 2008 demand a renewed engagement with Marx. But if we are to effectively resist capitalism we must truly understand Marx: Marxism today must theorise how communication technologies, media representation and digitalisation have come to define contemporary capitalism. There is an urgent need for critical, Marxian-inspired knowledge as a foundation for changing the world and the way we communicate from digital capitalism towards communicative socialism and digital communism. Rereading Marx in the Age of Digital Capitalism does exactly this. Delving into Marx's most influential works, such as Capital, The Grundrisse, Economic and Philosophic Manuscripts, The German Ideology and The Communist Manifesto, Christian Fuchs draws out Marx's concepts of machinery, technology, communication and ideology, all of which anticipate major themes of the digital age. A concise and coherent work of Marxist media and communication theory, the book ultimately demonstrates the relevance of Marx to an age of digital and communicative capitalism

     

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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780745339993; 0745339999; 9780745340005; 0745340008
    Schlagworte: Capitalism and mass media; Communism and technology; Marx, Karl; Capitalism and mass media; Communism and technology; Digitalisierung; Kapitalismus; Marxismus; Medientheorie; Neue Medien
    Weitere Schlagworte: Marx, Karl (1818-1883)
    Umfang: 131 pages, illustrations, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 121-128) and index

  4. Die Zeit des Südens war vorbei
    [Erzählungen]
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Residenz-Verl., Salzburg

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3701709742
    RVK Klassifikation: GN 9999
    Umfang: 137 S.
  5. The Public Service Media and Public Service Internet Manifesto
    Beteiligt: Unterberger, Klaus (Hrsg.); Fuchs, Christian (Hrsg.)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  University of Westminster Press, London

    This book presents the collectively authored Public Service Media and Public Service Internet Manifesto and accompanying materials.The Internet and the media landscape are broken. The dominant commercial Internet platforms endanger democracy. They... mehr

     

    This book presents the collectively authored Public Service Media and Public Service Internet Manifesto and accompanying materials.The Internet and the media landscape are broken. The dominant commercial Internet platforms endanger democracy. They have created a communications landscape overwhelmed by surveillance, advertising, fake news, hate speech, conspiracy theories, and algorithmic politics. Commercial Internet platforms have harmed citizens, users, everyday life, and society. Democracy and digital democracy require Public Service Media. A democracy-enhancing Internet requires Public Service Media becoming Public Service Internet platforms – an Internet of the public, by the public, and for the public; an Internet that advances instead of threatens democracy and the public sphere. The Public Service Internet is based on Internet platforms operated by a variety of Public Service Media, taking the public service remit into the digital age. The Public Service Internet provides opportunities for public debate, participation, and the advancement of social cohesion. Accompanying the Manifesto are materials that informed its creation: Christian Fuchs’ report of the results of the Public Service Media/Internet Survey, the written version of Graham Murdock’s online talk on public service media today, and a summary of an ecomitee.com discussion of the Manifesto’s foundations.

     

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  6. Digital Objects, Digital Subjects : Interdisciplinary Perspectives on Capitalism, Labour and Politics in the Age of Big Data
    Beteiligt: Chandler, David (Hrsg.); Fuchs, Christian (Hrsg.)
    Erschienen: 20190130
    Verlag:  University of Westminster Press, London

    This book explores activism, research and critique in the age of digital subjects and objects and Big Data capitalism after a digital turn said to have radically transformed our political futures. Optimists assert that the ‘digital’ promises: new... mehr

     

    This book explores activism, research and critique in the age of digital subjects and objects and Big Data capitalism after a digital turn said to have radically transformed our political futures. Optimists assert that the ‘digital’ promises: new forms of community and ways of knowing and sensing, innovation, participatory culture, networked activism, and distributed democracy. Pessimists argue that digital technologies have extended domination via new forms of control, networked authoritarianism and exploitation, dehumanization and the surveillance society. Leading international scholars present varied interdisciplinary assessments of such claims—in theory and via dialogue—and of the digital’s impact on society, the potentials, pitfalls, limits and ideologies, of digital activism. They reflect on whether computational social science, digital humanities and ubiquitous datafication lead to digital positivism that threatens critical research or lead to new horizons in theory and society.

     

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    Quelle: OAPEN
    Beteiligt: Chandler, David (Hrsg.); Fuchs, Christian (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781912656202; 9781912656097; 9781912656103
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Cultural studies
    Weitere Schlagworte: Sociology; Big Data; posthuman; labour; political economy; activism; politics; digital capitalism; theory; anthropocene
  7. Communication and Capitalism : A Critical Theory
    Erschienen: 2020
    Verlag:  University of Westminster Press, London

    ‘An authoritative analysis of the role of communication in contemporary capitalism and an important contribution to debates about the forms of domination and potentials for liberation in today’s capitalist society.’ — Professor Michael Hardt, Duke... mehr

     

    ‘An authoritative analysis of the role of communication in contemporary capitalism and an important contribution to debates about the forms of domination and potentials for liberation in today’s capitalist society.’ — Professor Michael Hardt, Duke University, co-author of the tetralogy Empire, Commonwealth, Multitude, and Assembly ‘A comprehensive approach to understanding and transcending the deepening crisis of communicative capitalism. It is a major work of synthesis and essential reading for anyone wanting to know what critical analysis is and why we need it now more than ever.’ — Professor Graham Murdock, Emeritus Professor, University of Loughborough and co-editor of The Handbook of Political Economy of Communications Communication and Capitalism outlines foundations of a critical theory of communication. Going beyond Jürgen Habermas’ theory of communicative action, Christian Fuchs outlines a communicative materialism that is a critical, dialectical, humanist approach to theorising communication in society and in capitalism. The book renews Marxist Humanism as a critical theory perspective on communication and society. The author theorises communication and society by engaging with the dialectic, materialism, society, work, labour, technology, the means of communication as means of production, capitalism, class, the public sphere, alienation, ideology, nationalism, racism, authoritarianism, fascism, patriarchy, globalisation, the new imperialism, the commons, love, death, metaphysics, religion, critique, social and class struggles, praxis, and socialism. Fuchs renews the engagement with the questions of what it means to be a human and a humanist today and what dangers humanity faces today.

     

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    Quelle: OAPEN
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Communication studies; Marxism & Communism; Media studies; Political economy; Social & political philosophy; Social theory
    Weitere Schlagworte: materialism; society; humanism; communication; capitalism; Marxism
    Umfang: 1 electronic resource (406 p.)
  8. The Online Advertising Tax : A Digital Policy Innovation
    Erschienen: 2018
    Verlag:  University of Westminster Press

    "Google and Facebook currently control close to two-thirds of global advertising revenue. While dominating the online advertising market, these two companies have thus far avoided paying adequate taxes. This CAMRI policy brief presents a new policy... mehr

     

    "Google and Facebook currently control close to two-thirds of global advertising revenue. While dominating the online advertising market, these two companies have thus far avoided paying adequate taxes.

     

    This CAMRI policy brief presents a new policy innovation, the online advertising tax. Considering the key role of user activity and user data for the value of Google and Facebook’s services, it explains how digital advertising companies’ revenues could be taxed based on the respective country in which targeted users are located.

     

    The author reviews existing policy arguments and policy options and sets out practical steps to ensure that tax avoidance by online advertising companies is mitigated. Furthermore, he illustrates how tax revenues could be used to support public service internet platforms."

     

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  9. The Online Advertising Tax as the Foundation of a Public Service Internet
    Erschienen: 2018
    Verlag:  University of Westminster Press

    "Online advertising will soon form the largest share of global advertisement revenues. Google and Facebook netted profits of US $29 billion in 2016. While these two giants control more than 66% of all online advertising revenues complex legal company... mehr

     

    "Online advertising will soon form the largest share of global advertisement revenues. Google and Facebook netted profits of US $29 billion in 2016. While these two giants control more than 66% of all online advertising revenues complex legal company structures have minimised their tax liabilities. This extended policy report considers where they should be taxed and where the value of their activities is actually created. It argues that tax paid by those platforms should be levied in the country where platform users are located when they click on or view an advertisement. Furthermore, the report examines the practical steps needed to ensure transparent accounting of taxed transactions in order to avoid long term negative effects for media and democracy.

     

    Considering counter-arguments the author makes the case for an online advertising tax alongside a public service Internet strategy that could support other viable platforms and counter the dangers of duopoly or oligopoly and the high risks of financial bubbles in a world where advertising is the Internet's dominant business model."

     

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  10. Critical Theory of Communication: New Readings of Lukács, Adorno, Marcuse, Honneth and Habermas in the Age of the Internet
    Erschienen: 2016
    Verlag:  University of Westminster Press

    "This book contributes to the foundations of a critical theory of communication as shaped by the forces of digital capitalism. One of the world's leading theorists of digital media Professor Christian Fuchs explores how the thought of some of the... mehr

     

    "This book contributes to the foundations of a critical theory of communication as shaped by the forces of digital capitalism. One of the world's leading theorists of digital media Professor Christian Fuchs explores how the thought of some of the Frankfurt School’s key thinkers can be deployed for critically understanding media in the age of the Internet. Five essays that form the heart of this book review aspects of the works of Georg Lukács, Theodor W. Adorno, Herbert Marcuse, Axel Honneth and Jürgen Habermas and apply them as elements of a critical theory of communication's foundations. The approach taken starts from Georg Lukács Ontology of Social Being, draws on the work of the Frankfurt School thinkers, and sets them into dialogue with the Cultural Materialism of Raymond Williams.Critical Theory of Communication offers a vital set of new insights on how communication operates in the age of information, digital media and social media, arguing that we need to transcend the communication theory of Habermas by establishing a dialectical and cultural-materialist critical theory of communication. It is the first title in a major new book series 'Critical Digital and Social Media Studies' published by the University of Westminster Press."

     

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    Quelle: OAPEN
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781911534051; 9781911534068; 9781911534075
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Communication studies; Philosophy; Media studies; Sociology
    Weitere Schlagworte: marxist theory; habermas; social media; digital media; theories of communication; frankfurt school critical theory; Capitalism; Dialectic; György Lukács; Herbert Marcuse; Theodor W. Adorno
    Umfang: 1 electronic resource (230 p.)
  11. Puppen und Puppenfiguren in Narrativen – Themen und Motive in Literatur, Kunst, Theater, Film, Medien, Alltags- und Populärkulturen

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Fooken, Insa (Verfasser); Fooken, Insa (Herausgeber); Mikota, Jana (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel:
    Enthalten in: Denkste: puppe; Siegen : universi - Universitätsverlag Siegen, 2018-; 2022(1), S. -; Online-Ressource
    Schlagworte: Erzählperspektive
    Weitere Schlagworte: Puppenthemen; Puppenmotiv; Kunst; (Pop-)Kultur; Literatur; Puppennarrative; doll motif; pop culture; puppet motif; narratives; art; literature
    Umfang: Online-Ressource
  12. Soziale Medien und kritische Theorie
    eine Einführung
    Erschienen: 2021; ©2021
    Verlag:  utb GmbH, Stuttgart ; UVK Verlag, München

    Dieses Buch vermittelt Ihnen ein kritisches Verständnis der komplexen Zusammenhänge und Widersprüche, die den Kern der Beziehung der sozialen Medien zur Gesellschaft ausmachen. Die Neuauflage untersucht Populismus, Rassismus und Nationalismus, stellt... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Katholische Hochschule für Sozialwesen Berlin, Bibliothek
    utb
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    Universitätsbibliothek Braunschweig
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    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
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    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
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    Universitätsbibliothek Clausthal
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    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
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    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
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    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    UTB Gebührenmodell
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    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
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    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
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    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
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    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
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    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
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    Deutscher Caritasverband e.V., Bibliothek
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    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
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    Universitätsbibliothek Freiburg
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    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
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    Universitätsbibliothek Greifswald
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    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
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    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
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    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
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    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
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    Hochschule für Bildende Künste, Bibliothek
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    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    utb studi ebook
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    Universitätsbibliothek Heidelberg
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book UTB
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    Bibliothek LIV HN Sontheim
    UTB E-Book
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    Bibliothek LIV HN Sontheim
    UTB E-Book
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    Universitätsbibliothek Hildesheim
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook UTB
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    Ernst-Abbe-Hochschule Jena, Wissenschaftliche Bibliothek
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    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
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    Badische Landesbibliothek
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    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook UTB studi
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    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
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    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
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    Hochschule für Grafik und Buchkunst, Bibliothek
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    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
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    Universitätsbibliothek Leipzig
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    Ev. Hochschul- und Zentralbibliothek Württemberg, Standort Ludwigsburg
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    Pädagogische Hochschulbibliothek Ludwigsburg
    eBook UTB
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook UTB
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    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook UTB
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    Hochschule Merseburg, Bibliothek
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    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books UTB
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    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
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    Hochschule Neubrandenburg, Bibliothek
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    Hochschule Nordhausen, Hochschulbibliothek
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    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook UTB
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    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book UTB
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
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    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
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    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book UTB
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    Universitätsbibliothek Rostock
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    Hochschule für Forstwirtschaft Rottenburg, Bibliothek
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    Hochschule für Technik und Wirtschaft des Saarlandes, Bibliothek / Bereich Goebenstraße
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    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
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    Pädagogische Hochschule, Bibliothek
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook UTB
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    Ev. Hochschul- und Zentralbibliothek Württemberg, Standort Stuttgart-Birkach
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    Ev. Hochschul- und Zentralbibliothek Württemberg, Standort Stuttgart-Möhringen
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    Hochschule der Medien, Bibliothek Standort Nobelstr.
    eBook UTB
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    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
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    Universitätsbibliothek Stuttgart
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    Württembergische Landesbibliothek
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    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
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    Universitätsbibliothek Vechta
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    eBooks UTB 20-22
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    UB Weimar
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    Hochschulbibliothek Weingarten
    eBook UTB studi-e-books
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    Hochschulbibliothek Weingarten
    eBook UTB studi-e-book
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
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    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
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    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
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    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book UTB
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    Dieses Buch vermittelt Ihnen ein kritisches Verständnis der komplexen Zusammenhänge und Widersprüche, die den Kern der Beziehung der sozialen Medien zur Gesellschaft ausmachen. Die Neuauflage untersucht Populismus, Rassismus und Nationalismus, stellt das Phänomen der Influencer vor, erklärt den Big Data-Kapitalismus und Imperialismus, untersucht die wachsende Bedeutung von Plattformen, fordert Sie heraus, sich ein wirklich soziales Medium vorzustellen und zu erreichen, das den Zielen einer gerechten und fairen Welt dient, und analysiert schließlich Fake News im Kontext von Facebook und Cambridge Analytica. Dieses Buch ist ein wesentlicher Leitfaden für jeden, der kritisch verstehen will, wie wir zum digitalen Kapitalismus gekommen sind und was wir dagegen tun können.

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783838555003
    Weitere Identifier:
    9783838555003
    RVK Klassifikation: MS 7965 ; AP 13800 ; AP 15942
    Auflage/Ausgabe: 2. vollständig überarbeitete Auflage
    Schriftenreihe: Array
    UTB ; 5081
    Schlagworte: Soziale Medien / Soziale Netzwerke; Marxismus und Kommunismus; Shaing Economy; utb; Vertiefung (Master); Medien- und Kommunikationswissenschaft; Kommunikationswissenschaft; Medienanalyse; Mediensystem/-struktur; Medientheorie/-philosophie; Medienpädagogik; Soziologie; Medien 2021-1; Frankfurter Schule; Kritische politische Ökonomie; Massenkommunikation; Big Data; Web; www; Durkheim; Weber; Marx; Tönnies; Kultur; Digitalisierung; Digitale Kommunikation in der Coronavirus-Krise; Cambridge Analytics; Big Data Analytics; Whats App; Signal; Threema; YouTube; Snapchat; Instagram; Twitter; Donald Trump; Fakenews; Nationalismus auf sozialen Medien; Fankultur; Jenkins; digitale Arbeit; Netzwerkgesellschaft; Informationszeitalter; Occupy-Bewegung; Googologie; Google; Snowden; Datenschutz; Habermas; Twitter; Demokratie; Facebook; Weibo; China; Sharing Economy; Wikipedia; Web 2.0; Airbnb; Uber; TikTok; Telegramm; Threema; Whats App; Signal; Sharing-Ökonomie; Digitale Entfremdung; Plattform; Plattform-Kapitalismus; öffentlich-rechtliches Internet; Lehrbuch; Frankfurter Schule; Kritische politische Ökonomie; Massenkommunikation; Big Data; Web; WWW; Durkheim; Weber; Marx; Tönnies; Kultur; Fankultur; Jenkins; digitale Arbeit; Netzwerkgesellschaft; Informationszeitalter; Occupy-Bewegung; Googologie; Google; Snowden; Datenschutz; Habermas; Twitter; Demokratie; Facebook; Weibo; China; Wikipedia; Lehrbuch; Whats App; Signal; Threema; YouTube; Snapchat; Instagram; Donald Trump; Twitter; Fakenews; Nationalismus auf sozialen Medien; Digitalisierung; Digitale Kommunikation in der Coronavirus-Krise; Sharing Economy; Cambridge Analytics; Web 2.0; Airbnb; Uber; TikTok; Telegramm; Threema; Whats App; Signal; Sharing-Ökonomie; Digitale Entfremdung; Plattform; Plattform-Kapitalismus; öffentlich-rechtliches Internet; Big Data Analytics
    Umfang: 1 Online-Ressource (623 Seiten), Illustrationen
  13. Kommunikation und Kapitalismus
    eine kritische Theorie
    Erschienen: [2020]; ©2020
    Verlag:  UVK Verlag, München

    Theoriegrundlagen des kommunikativen Materialismus anschaulich erklärtDieses Buch bietet eine Einführung in die kritische Theorie der Kommunikation und die Kritik der politischen Ökonomie der Kommunikation. Es zeigt, wie Leben und Arbeit im... mehr

    Katholische Hochschule für Sozialwesen Berlin, Bibliothek
    utb
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    Universitätsbibliothek Braunschweig
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    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
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    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
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    Universitätsbibliothek Clausthal
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    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
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    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
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    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    UTB Gebührenmodell
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    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
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    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
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    Universitätsbibliothek Mannheim
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
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    Universitätsbibliothek Rostock
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    Hochschule für Technik und Wirtschaft des Saarlandes, Bibliothek / Bereich Goebenstraße
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    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
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    Theoriegrundlagen des kommunikativen Materialismus anschaulich erklärtDieses Buch bietet eine Einführung in die kritische Theorie der Kommunikation und die Kritik der politischen Ökonomie der Kommunikation. Es zeigt, wie Leben und Arbeit im Kapitalismus von den Menschen in gesellschaftlichen Verhältnissen durch Kommunikationsprozesse organisiert wird. Der Autor veranschaulicht die Theoriegrundlagen des kommunikativen Materialismus. Zu diesen Grundkonzepten gehören u.a. die Gesellschaft, der Kapitalismus, die Kommunikationstechnologie, die Ideologie, der Nationalismus, gesellschaftliche Kämpfe und Alternativen. Das Buch zeigt, warum die Organisation der Kommunikation als Geschäft und in der Form der Kapitalakkumulation Gefahren für die Menschen, die Demokratie, die Öffentlichkeit, die Kultur und die Wirtschaft darstellt.

     

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  14. Rereading Marx in the age of digital capitalism
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Pluto Press, London

    The 'end of history' has not taken place. Ideological and economic crisis and the status quo of neoliberal capitalism since 2008 demand a renewed engagement with Marx. But if we are to effectively resist capitalism we must truly understand Marx:... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 105293
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    The 'end of history' has not taken place. Ideological and economic crisis and the status quo of neoliberal capitalism since 2008 demand a renewed engagement with Marx. But if we are to effectively resist capitalism we must truly understand Marx: Marxism today must theorise how communication technologies, media representation and digitalisation have come to define contemporary capitalism. There is an urgent need for critical, Marxian-inspired knowledge as a foundation for changing the world and the way we communicate from digital capitalism towards communicative socialism and digital communism. Rereading Marx in the Age of Digital Capitalism does exactly this. Delving into Marx's most influential works, such as Capital, The Grundrisse, Economic and Philosophic Manuscripts, The German Ideology and The Communist Manifesto, Christian Fuchs draws out Marx's concepts of machinery, technology, communication and ideology, all of which anticipate major themes of the digital age. A concise and coherent work of Marxist media and communication theory, the book ultimately demonstrates the relevance of Marx to an age of digital and communicative capitalism

     

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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780745339993; 0745339999; 9780745340005; 0745340008
    Schlagworte: Capitalism and mass media; Communism and technology; Marx, Karl; Capitalism and mass media; Communism and technology; Digitalisierung; Kapitalismus; Marxismus; Medientheorie; Neue Medien
    Weitere Schlagworte: Marx, Karl (1818-1883)
    Umfang: 131 pages, illustrations, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 121-128) and index

  15. Rereading Marx in the age of digital capitalism
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Pluto Press, London ; Knowledge Unlatched, Berlin

    The 'end of history' has not taken place. Ideological and economic crisis and the status quo of neoliberal capitalism since 2008 demand a renewed engagement with Marx. But if we are to effectively resist capitalism we must truly understand Marx:... mehr

    Zugang:
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    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
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    Universitätsbibliothek Clausthal
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    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
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    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
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    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
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    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
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    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
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    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
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    Universitätsbibliothek Leipzig
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
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    Universitätsbibliothek Vechta
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    UB Weimar
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    The 'end of history' has not taken place. Ideological and economic crisis and the status quo of neoliberal capitalism since 2008 demand a renewed engagement with Marx. But if we are to effectively resist capitalism we must truly understand Marx: Marxism today must theorise how communication technologies, media representation and digitalisation have come to define contemporary capitalism. There is an urgent need for critical, Marxian-inspired knowledge as a foundation for changing the world and the way we communicate from digital capitalism towards communicative socialism and digital communism. Rereading Marx in the Age of Digital Capitalism does exactly this. Delving into Marx's most influential works, such as Capital, The Grundrisse, Economic and Philosophic Manuscripts, The German Ideology and The Communist Manifesto, Christian Fuchs draws out Marx's concepts of machinery, technology, communication and ideology, all of which anticipate major themes of the digital age. A concise and coherent work of Marxist media and communication theory, the book ultimately demonstrates the relevance of Marx to an age of digital and communicative capitalism

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Cover (Thumbnail cover image)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781786805171; 9781786805195; 9781786805188
    Schlagworte: Capitalism and mass media; Communism and technology; Economics; Marx, Karl; Capitalism and mass media; Communism and technology; Digitalisierung; Kapitalismus; Marxismus; Medientheorie; Neue Medien; Business & Economics / Economics / Theory
    Weitere Schlagworte: Marx, Karl (1818-1883)
    Umfang: 1 Online-Ressource (131 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 121-128) and index

  16. Adorno und die Medien
    Kritik, Relevanz, Ästhetik
    Erschienen: [2023]; © 2023
    Verlag:  Kulturverlag Kadmos Berlin, Berlin

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2023:3302:
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    Universitätsbibliothek Braunschweig
    2971-2997
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    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
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    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    CI 1337 P831
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    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    K MK 1315-32
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MQ 3010 P831
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2024/1918
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    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2023/5880
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    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    KMW:BB::Popp::2023
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    Badische Landesbibliothek
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    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Pm Ado70 0040
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    Muthesius-Kunsthochschule, Zentrale Hochschulbibliothek
    bestellt
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    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
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    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2023 A 0967
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    Deutsches Literaturarchiv Marbach, Bibliothek
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    Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
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    Landesbibliothek Oldenburg
    FH: Phil 017/Ado 23-2101
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    ALS-D 36
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    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2024-305
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    Hochschule der Medien, Bibliothek Standort Nobelstr.
    Kag
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    Universität Stuttgart, Institut für Philosophie, Bibliothek
    Me Pop 1
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    UB Weimar
    Bo AdorThe/25
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    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
    AP 13500 P831
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Popp, Frederike (HerausgeberIn, VerfasserIn); Voropai, Lioudmila (HerausgeberIn, VerfasserIn)
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783865994943; 3865994946
    Weitere Identifier:
    9783865994943
    RVK Klassifikation: AP 13500 ; CI 1337 ; MQ 3010
    Schriftenreihe: Kaleidogramme ; Bd. 196
    Schlagworte: Adorno, Theodor W.; Medienwissenschaft; Massenmedien; Kritik; Medienästhetik; ; Adorno, Theodor W.; Medienwissenschaft; ; Massenmedien; Ästhetik; ; Medien; Kritik;
    Umfang: 271 Seiten, Illustrationen, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  17. Rereading Marx in the age of digital capitalism
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Pluto Press, London

    Universitätsbibliothek Trier
    CT/sb47559
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780745340005; 9780745339993
    Schlagworte: Capitalism and mass media; Communism and technology; Medientheorie
    Weitere Schlagworte: Marx, Karl (1818-1883); Marx, Karl (1818-1883)
    Umfang: 131 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 22 cm
  18. Marx lesen im Informationszeitalter
    eine medien- und kommunikationswissenschaftliche Perspektive auf "Das Kapital. Band 1"
    Erschienen: Mai 2017
    Verlag:  Unrast, Münster

    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    MPA12039
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    2019/5
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    phid61404.f951
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek, Zweigbibliothek Sozialwissenschaften
    MC 8112/5
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    JLMY1172
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    Universitätsbibliothek Siegen
    33PHNM1809
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783897712270; 389771227X
    Weitere Identifier:
    9783897712270
    DDC Klassifikation: Wirtschaft (330)
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schlagworte: Medientheorie; Rezeption
    Weitere Schlagworte: Marx, Karl (1818-1883): Das Kapital
    Umfang: 557 Seiten, Diagramme
  19. Reading Marx in the information age
    a media and communication studies perspective on Capital – 1
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Routledge, New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek Paderborn
    OXN2401-1
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781138948556; 9781138948563
    Übergeordneter Titel:
    Schlagworte: Rezeption; Medientheorie
    Weitere Schlagworte: Marx, Karl (1818-1883): Das Kapital
    Umfang: X, 401 S.
  20. Marxism
    Karl Marx's fifteen key concepts for cultural and communication studies
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Routledge, New York, NY ; Taylor & Francis Group, London

    "This introductory text is a critical theory toolkit on how to how to make use of Karl Marx's ideas in media, communication and cultural studies. Karl Marx's ideas remain of crucial relevance, and in this short, student-friendly book, leading expert... mehr

    Zugang:
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
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    "This introductory text is a critical theory toolkit on how to how to make use of Karl Marx's ideas in media, communication and cultural studies. Karl Marx's ideas remain of crucial relevance, and in this short, student-friendly book, leading expert Christian Fuchs introduces Marx to the reader by discussing fifteen of his key concepts and showing how they matter for understanding the digital and communicative capitalism that shapes human life in 21st century society. Key concepts covered include: the dialectic, materialism, commodities, capital, capitalism, labour, surplus-value, the working class, alienation, means of communication, the general intellect, ideology, socialism, communism, and class struggles. Students taking courses in Media, Culture and Society; Communication Theory; Media Economics; Political Communication and Cultural Studies will find Fuchs' concise introduction an essential guide to Marx"--...

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781000747300; 1000747301; 9781000744118; 1000744116; 9781000750492; 1000750493; 9780367816759; 036781675X
    RVK Klassifikation: MS 4715
    Schriftenreihe: Key ideas in media & cultural studies
    Schlagworte: Marxismus; Kommunikationswissenschaft; Medientheorie; Marxian economics; Dialectical materialism; Social conflict; Alienation (Philosophy)
    Umfang: 1 Online-Ressource (viii, 287 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  21. Marx heute
    eine Einführung in die kritische Theorie der Kommunikation, der Kultur, der digitalen Medien und des Internets
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  UVK Verlag, München

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Friedrich-Ebert-Stiftung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
  22. Marx heute
    eine Einführung in die kritische Theorie der Kommunikation, Kultur, digitalen Medien und des Internets
    Erschienen: 2020
    Verlag:  UTB, Konstanz ; UVK

    Alice Salomon Hochschule Berlin, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  23. Foundations of critical media and information studies
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, London ; New York

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780415588812; 9780415628211
    RVK Klassifikation: AP 13850 ; AP 14000
    Auflage/Ausgabe: First issued in paperback
    Schriftenreihe: Routledge advances in sociology ; 52
    Schlagworte: Gesellschaft; Massenmedien; Mass media; Mass media; Critical theory; Information society; Information technology; Alternativpublizistik; Informations- und Dokumentationswissenschaft; Informationsgesellschaft; Kritische Theorie; Medientheorie
    Umfang: xvvi, 384 Seiten, Diagramme
  24. Adorno und die Medien
    Kritik, Relevanz, Ästhetik
    Erschienen: [2023]; © 2023
    Verlag:  Kulturverlag Kadmos Berlin, Berlin

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Popp, Frederike (HerausgeberIn, VerfasserIn); Voropai, Lioudmila (HerausgeberIn, VerfasserIn)
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783865994943; 3865994946
    Weitere Identifier:
    9783865994943
    RVK Klassifikation: AP 13500 ; CI 1337 ; MQ 3010
    Schriftenreihe: Kaleidogramme ; Bd. 196
    Schlagworte: Adorno, Theodor W.; Medienwissenschaft; Massenmedien; Kritik; Medienästhetik; ; Adorno, Theodor W.; Medienwissenschaft; ; Massenmedien; Ästhetik; ; Medien; Kritik;
    Umfang: 271 Seiten, Illustrationen, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  25. Web 2.0, prosumption, and surveillance

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    Quelle: Leibniz-Zentrum für Literatur- und Kulturforschung
    Medientyp: Teil eines Buches (Kapitel)
    Übergeordneter Titel: In: Surveillance Studies: A Reader.(2018); 2018; S. 276 - 280