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  1. Paratextualizing games
    investigations on the paraphernalia and peripheres of play
    Beteiligt: Beil, Benjamin (HerausgeberIn); Freyermuth, Gundolf S. (HerausgeberIn); Schmidt, Hanns Christian (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Gaming no longer only takes place as a »closed interactive experience« in front of TV screens, but also as broadcast on streaming platforms or as cultural events in exhibition centers and e-sport arenas. The popularization of new technologies, forms... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Gaming no longer only takes place as a »closed interactive experience« in front of TV screens, but also as broadcast on streaming platforms or as cultural events in exhibition centers and e-sport arenas. The popularization of new technologies, forms of expression, and online services has had a considerable influence on the academic and journalistic discourse about games. This anthology examines which paratexts gaming cultures have produced - i.e., in which forms and formats and through which channels we talk (and write) about games - as well as the way in which paratexts influence the development of games. How is knowledge about games generated and shaped today and how do boundaries between (popular) criticism, journalism, and scholarship have started to blur? In short: How does the paratext change the text?

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Beil, Benjamin (HerausgeberIn); Freyermuth, Gundolf S. (HerausgeberIn); Schmidt, Hanns Christian (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839454213
    Schriftenreihe: Studies of digital media culture ; volume 13
    Schlagworte: Media; Digital Media; Media Aesthetics; Media Studies; Popular Culture; computer games; Paratext; Fan Studies; Let's Plays; Digital Games; Paratext; Fan Studies; Let's Plays; Media; Popular Culture; Computer Games; Digital Media; Media Aesthetics; Media Studies;
    Umfang: 1 Online-Ressource
  2. Playful materialities
    the stuff that games are made of
    Beteiligt: Beil, Benjamin (HerausgeberIn); Freyermuth, Gundolf S. (HerausgeberIn); Schmidt, Hanns Christian (HerausgeberIn); Rusch, Raven (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Game culture and material culture have always been closely linked. Analog forms of rule-based play (ludus) would hardly be conceivable without dice, cards, and game boards. In the act of free play (paidia), children as well as adults transform simple... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Game culture and material culture have always been closely linked. Analog forms of rule-based play (ludus) would hardly be conceivable without dice, cards, and game boards. In the act of free play (paidia), children as well as adults transform simple objects into multifaceted toys in an almost magical way. Even digital play is suffused with material culture: Games are not only mediated by technical interfaces, which we access via hardware and tangible peripherals. They are also subject to material hybridization, paratextual framing, and processes of de-, and re-materialization.

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Beil, Benjamin (HerausgeberIn); Freyermuth, Gundolf S. (HerausgeberIn); Schmidt, Hanns Christian (HerausgeberIn); Rusch, Raven (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839462003; 9783732862009
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: MS 7965
    Schriftenreihe: Studies of digital media culture ; 14
    Schlagworte: SOCIAL SCIENCE / Media Studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (402 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Diese Publikation wurde im Rahmen des Fördervorhabens 16TOA002 mit Mitteln des Bundesministeriums für Bildung und Forschung sowie mit Mitteln der Open Library Community Medienwissenschaft 2022 im Open Access bereitgestellt

  3. Bildwerte
    Visualität in der digitalen Medienkultur
    Beteiligt: Freyermuth, Gundolf S. (Hrsg.)
    Erschienen: c 2013
    Verlag:  transcript-Verl., Bielefeld

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Freyermuth, Gundolf S. (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3837621820; 9783837621822
    Weitere Identifier:
    9783837621822
    RVK Klassifikation: LC 95000 ; AP 14800
    DDC Klassifikation: 300#DNB
    Schriftenreihe: Array ; 1
    Schlagworte: Digital media; Visualization; Visual communication; Digital art; Art and technology; Art and technology; Digital art; Digital media; Visual communication; Visualization
    Umfang: 338 S., Ill., graph. Darst., 225 mm x 148 mm, 393 g
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Enth. 12 Beitr

    Autorenverz. S. 335 - 338

  4. Games studieren - was, wie, wo?
    staatliche Studienangebote im Bereich digitaler Spiele
    Beteiligt: Bartholdy, Björn (HerausgeberIn); Breitlauch, Linda (HerausgeberIn); Czauderna, André (HerausgeberIn); Freyermuth, Gundolf S. (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Games sind die einflussreichste audiovisuelle Ausdrucks- und Erzählform digitaler Kultur. Die aktuell entstehenden staatlichen Bildungsangebote gewinnen daher künstlerisch und kulturell, aber auch wissenschaftlich und ökonomisch eine Bedeutung, wie... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Games sind die einflussreichste audiovisuelle Ausdrucks- und Erzählform digitaler Kultur. Die aktuell entstehenden staatlichen Bildungsangebote gewinnen daher künstlerisch und kulturell, aber auch wissenschaftlich und ökonomisch eine Bedeutung, wie sie beispielsweise im 20. Jahrhundert Filmstudiengängen zukam.Dieser Band gibt erstmals einen vergleichenden Überblick und führt zugleich in die verschiedenen Fachgebiete der hochschulischen Lehre und Forschung auf dem Gebiet digitaler Spiele ein: Game Design, Game Arts, Game Informatics & Technology, Game Economics & Producing, Game Studies. How do you study digital games? First comparative overview of all study courses provided by German state universities and the fields of art/science.

     

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  5. Paratextualizing games
    investigations on the paraphernalia and peripheries of play
    Beteiligt: Beil, Benjamin (HerausgeberIn); Freyermuth, Gundolf S. (HerausgeberIn); Schmidt, Hanns Christian (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Frontmatter -- Table of Contents -- Preface and Acknowledgements -- Paratext . Paraplay -- HISTORIES -- “And You Didn’t Even Look at It!” -- The Cartography of Virtual Empires -- Unboxing AGE OF EMPIRES -- Making Mario -- PERFORMANCES -- Player... mehr

    Zugang:
    Verlag (Array)
    Verlag (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Frontmatter -- Table of Contents -- Preface and Acknowledgements -- Paratext . Paraplay -- HISTORIES -- “And You Didn’t Even Look at It!” -- The Cartography of Virtual Empires -- Unboxing AGE OF EMPIRES -- Making Mario -- PERFORMANCES -- Player Agency in Audience Gaming -- Material Culture on Twitch -- Benefits of Including Let’s Play Recordings in Close Readings of Digital Game Texts -- Fame or Infamy: The Influence of Let’s Plays on Independent Game Developers -- “Here Comes a New Challenger” -- PERIPHERIES -- The Impending Demise of Video Game Packaging: An Eulogy -- The Ludic Nature of Paratexts -- [Para]Textually Here: Paratexts and Presence in Games -- Isekai: Tracing Interactive Control in Non-interactive Media -- The Paratext, the Palimpsest, and the Pandemic -- Contributors Gaming no longer only takes place as a »closed interactive experience« in front of TV screens, but also as broadcast on streaming platforms or as cultural events in exhibition centers and e-sport arenas. The popularization of new technologies, forms of expression, and online services has had a considerable influence on the academic and journalistic discourse about games. This anthology examines which paratexts gaming cultures have produced - i.e., in which forms and formats and through which channels we talk (and write) about games - as well as the way in which paratexts influence the development of games. How is knowledge about games generated and shaped today and how do boundaries between (popular) criticism, journalism, and scholarship have started to blur? In short: How does the paratext change the text?

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Beil, Benjamin (HerausgeberIn); Freyermuth, Gundolf S. (HerausgeberIn); Schmidt, Hanns Christian (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839454213
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Studies of digital media culture ; volume 13
    Schlagworte: SOCIAL SCIENCE / Media Studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (406 p)
  6. Bildwerte
    Visualität in der digitalen Medienkultur
    Beteiligt: Freyermuth, Gundolf S. (Hrsg.); Gotto, Lisa (Hrsg.)
    Erschienen: [2012]; © 2012
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Alice Salomon Hochschule Berlin, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Freyermuth, Gundolf S. (Hrsg.); Gotto, Lisa (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839421826
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Bild und Bit ; Band 1
    Schlagworte: Computer art; Digital media; Visual communication; Visualization; Künste, Bildende Kunst allgemein; Visuelle Wahrnehmung; Neue Medien; Interaktive Medien; Ästhetik
    Umfang: 1 Online-Ressource, Illustrationen
  7. Paratextualizing Games : Investigations on the Paraphernalia and Peripheries of Play
    Erschienen: 2021
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Gaming no longer only takes place as a ›closed interactive experience‹ in front of TV screens, but also as broadcast on streaming platforms or as cultural events in exhibition centers and e-sport arenas. The popularization of new technologies, forms... mehr

     

    Gaming no longer only takes place as a ›closed interactive experience‹ in front of TV screens, but also as broadcast on streaming platforms or as cultural events in exhibition centers and e-sport arenas. The popularization of new technologies, forms of expression, and online services has had a considerable influence on the academic and journalistic discourse about games. This anthology examines which paratexts gaming cultures have produced - i.e., in which forms and formats and through which channels we talk (and write) about games - as well as the way in which paratexts influence the development of games. How is knowledge about games generated and shaped today and how do boundaries between (popular) criticism, journalism, and scholarship have started to blur? In short: How does the paratext change the text?

     

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    Quelle: OAPEN; transcript Open Access
    Beteiligt: Beil, Benjamin (Hrsg.); Freyermuth, Gundolf S. (Hrsg.); Schmidt, Hanns Christian (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839454213; 9783837654219; 9783732854219
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Media studies; Popular culture
    Weitere Schlagworte: Digital Games; Paratext; Fan Studies; Let's Plays; Media; Popular Culture; Computer Games; Digital Media; Media Aesthetics; Media Studies
    Umfang: 1 electronic resource (406 p.)
  8. Games | Game Design | Game Studies
    An Introduction (With Contributions by André Czauderna, Nathalie Pozzi and Eric Zimmerman)
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  transcript-Verlag, Bielefeld

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839429839
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: Edition Medienwissenschaft ; 20
    Schlagworte: Audio-visuality; Communication Science, other; Communications; Computer Games; Digital Media; Game Design; Game Studies; History of Games; Internet; Linguistics, Communication Studies; Media Aesthetics; Media Studies; Media; Video Games; Design; Computerspiel; Medienästhetik
    Umfang: 1 Online-Ressource (290 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher’s Web site, viewed Nov. 24, 2015)

  9. Paratextualizing Games
    Investigations on the Paraphernalia and Peripheries of Play
    Beteiligt: Beil, Benjamin (Herausgeber); Freyermuth, Gundolf S. (Herausgeber); Schmidt, Hanns Christian (Herausgeber)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

  10. Paratextualizing Games
    Investigations on the Paraphernalia and Peripheries of Play
    Beteiligt: Beil, Benjamin (Herausgeber); Freyermuth, Gundolf S. (Herausgeber); Schmidt, Hanns Christian (Herausgeber)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

  11. Games studieren - was, wie, wo?
    staatliche Studienangebote im Bereich digitaler Spiele
    Beteiligt: Bartholdy, Björn (HerausgeberIn); Breitlauch, Linda (HerausgeberIn); Czauderna, André (HerausgeberIn); Freyermuth, Gundolf S. (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 61458
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    University of Europe for Applied Sciences GmbH, Campus Berlin, Bibliothek
    CT - 69
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.x.6284
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Stadtbibliothek Bremen, Zentralbibliothek
    EDV 70 B
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    ST 324 B286
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    K MK 1040-59
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    Kom 430 148
    keine Fernleihe
    Hans-Bredow-Institut für Medienforschung an der Universität Hamburg, Bibliothek
    B III 12-110
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Hg 5015
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2020.00589:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 AP 15963 B286
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2019-3887
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothek Mecklenburg-Vorpommern Günther Uecker im Landesamt für Kultur und Denkmalpflege
    54.04 = 55 A 506
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    Lb 5650/18:6
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    KM Rf 085
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Bartholdy, Björn (HerausgeberIn); Breitlauch, Linda (HerausgeberIn); Czauderna, André (HerausgeberIn); Freyermuth, Gundolf S. (HerausgeberIn)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3837640329; 9783837640328
    Weitere Identifier:
    9783837640328
    Schriftenreihe: Bild und Bit. Studien zur digitalen Medienkultur ; Band 6
    Schlagworte: Deutschland; Computerspiel; Videospiel; Studium; ; Deutschland; Computerspiel; Videospiel; Studiengang; ; Deutschland; Computerspiel; Videospiel; Hochschule; Forschung; Lehre; ; Spiel; Neue Medien; Studium; ; Computerspiel; Bildung; Universität;
    Umfang: 707 Seiten, Illustrationen, 22.5 cm x 14.8 cm
    Bemerkung(en):

    Enthält 42 Beiträge

  12. Playing utopia
    futures in digital games
    Beteiligt: Beil, Benjamin (HerausgeberIn); Freyermuth, Gundolf S. (HerausgeberIn); Schmidt, Hanns Christian (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    "Media narratives inform our ideas of the future -- and Games are currently making a significant contribution to this medial reservoir. On the one hand, Games demonstrate a particular propensity for fantastic and futuristic scenarios. On the other... mehr

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook UTB scholars
    keine Fernleihe
    Muthesius-Kunsthochschule, Zentrale Hochschulbibliothek
    E-Book
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig, Bibliothek und Archiv
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook transcript MW
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book UTB-scholars EBS
    keine Fernleihe

     

    "Media narratives inform our ideas of the future -- and Games are currently making a significant contribution to this medial reservoir. On the one hand, Games demonstrate a particular propensity for fantastic and futuristic scenarios. On the other hand, they often serve as an experimental field for the latest media technologies. However, while dystopias are part of the standard gaming repertoire, Games feature utopias much less frequently. Why? This anthology examines playful utopias from two perspectives. It investigates utopias in digital Games as well as utopias of the digital game; that is, the role of ludic elements in scenarios of the future."--Provided by publisher

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
  13. Paratextualizing games
    investigations on the paraphernalia and peripheres of play
    Beteiligt: Beil, Benjamin (HerausgeberIn); Freyermuth, Gundolf S. (HerausgeberIn); Schmidt, Hanns Christian (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Gaming no longer only takes place as a »closed interactive experience« in front of TV screens, but also as broadcast on streaming platforms or as cultural events in exhibition centers and e-sport arenas. The popularization of new technologies, forms... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
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    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    UTB Open Access
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Deutscher Caritasverband e.V., Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Evangelische Hochschule Freiburg, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Furtwangen University. Informatik, Technik, Wirtschaft, Medien. Campus Furtwangen, Bibliothek
    eBook utb
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
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    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    E-Book OA
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book UTB OA
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    TB Open Access
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    TB Open Access
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    TB Open Access
    keine Fernleihe
    HAWK Hochschule für angewandte Wissenschaft und Kunst Hildesheim/Holzminden/Göttingen, Bibliothek, Elektronische Ressourcen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    MDW 2021
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook frei zugänglich
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook UTB scholars
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Muthesius-Kunsthochschule, Zentrale Hochschulbibliothek
    E-Book
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook UTBOA
    keine Fernleihe
    Landschaftsverband Rheinland, LVR-Bibliothek der Zentralverwaltung
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Ev. Hochschul- und Zentralbibliothek Württemberg, Standort Ludwigsburg
    keine Fernleihe
    Hochschule für öffentliche Verwaltung und Finanzen Ludwigsburg, Bibliothek
    utb
    keine Fernleihe
    Pädagogische Hochschulbibliothek Ludwigsburg
    E-Book UTB Scholars
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook UTB open access
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Mannheim, Hochschulbibliothek
    eBook utb OA
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    keine Fernleihe
    Hochschule Neubrandenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    ebook UTB OA
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
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    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
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    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
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    Gaming no longer only takes place as a »closed interactive experience« in front of TV screens, but also as broadcast on streaming platforms or as cultural events in exhibition centers and e-sport arenas. The popularization of new technologies, forms of expression, and online services has had a considerable influence on the academic and journalistic discourse about games. This anthology examines which paratexts gaming cultures have produced - i.e., in which forms and formats and through which channels we talk (and write) about games - as well as the way in which paratexts influence the development of games. How is knowledge about games generated and shaped today and how do boundaries between (popular) criticism, journalism, and scholarship have started to blur? In short: How does the paratext change the text?

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Beil, Benjamin (HerausgeberIn); Freyermuth, Gundolf S. (HerausgeberIn); Schmidt, Hanns Christian (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839454213
    Weitere Identifier:
    9783839454213
    Schriftenreihe: Studies of digital media culture ; volume 13
    Schlagworte: Video games; Media; Digital Media; Media Aesthetics; Media Studies; Popular Culture; computer games; Paratext; Fan Studies; Let's Plays; Digital Games; Paratext; Fan Studies; Let's Plays; Media; Popular Culture; Computer Games; Digital Media; Media Aesthetics; Media Studies;; Computer games
    Umfang: 1 Online-Ressource
  14. Paratextualizing games
    investigations on the paraphernalia and peripheries of play
    Beteiligt: Beil, Benjamin (HerausgeberIn); Freyermuth, Gundolf S. (HerausgeberIn); Schmidt, Hanns Christian (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Hg 5339
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    Lb 5650/18:13
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Beil, Benjamin (HerausgeberIn); Freyermuth, Gundolf S. (HerausgeberIn); Schmidt, Hanns Christian (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783837654219; 3837654214
    Weitere Identifier:
    9783837654219
    Schriftenreihe: Studies of digital media culture ; volume 13
    Schlagworte: Video games; Computer games
    Umfang: 403 Seiten, Illustrationen, 22.5 cm x 14.8 cm, 468 g
  15. Playing utopia
    futures in digital games
    Beteiligt: Beil, Benjamin (HerausgeberIn); Freyermuth, Gundolf S. (HerausgeberIn); Schmidt, Hanns Christian (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Frontmatter -- Table of Contents -- Preface and Acknowledgements / Beil, Benjamin / Freyermuth, Gundolf S. / Schmidt, Hanns Christian -- Utopian Futures. A Brief History of Their Conception and Representation in Modern Media-From Literature to... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
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    Hochschule für Bildende Künste Braunschweig, Bibliothek
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    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
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    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
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    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
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    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
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    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
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    Universitätsbibliothek Greifswald
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    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
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    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
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    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
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    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
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    Universitätsbibliothek Hildesheim
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    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
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    Universitätsbibliothek Leipzig
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    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
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    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
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    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
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    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Vechta
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
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    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
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    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
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    Frontmatter -- Table of Contents -- Preface and Acknowledgements / Beil, Benjamin / Freyermuth, Gundolf S. / Schmidt, Hanns Christian -- Utopian Futures. A Brief History of Their Conception and Representation in Modern Media-From Literature to Digital Games / Freyermuth, Gundolf S. -- Utopias in Digital Games -- Tinkering with Political Utopias and Dystopias in DEMOCRACY 3. An Educational Perspective / Czauderna, André -- The Concept of Utopia in Digital Games / Farca, Gerald -- "Everything is true; nothing is permitted". Utopia, Religion and Conspiracy in ASSASSIN'S CREED / Wildt, Lars de -- Beyond the Holonovel. The Holographic Interactive Digital Entertainment Utopia of STAR TREK / Sezen, Tonguc Ibrahim -- Utopias of Digital Games -- Feminist Interventions for Better Futures of Digital Games / Harvey, Alison -- Ludopian Visions. On the Speculative Potential of Games in Times of Algorithmic Work and Play / Dippel, Anne -- Playful Utopias. Sandboxes for the Future / Koenitz, Hartmut -- Building Utopia, Brick by Brick? Selling Subversiveness in LEGO DIMENSIONS / Schmidt, Hanns Christian -- We have won this battle ;) Modding and Swapping as a Utopian Video Game Practice / Hawranke, Thomas -- The Utopia of Getting Over It / Beil, Benjamin -- Contributors Media narratives inform our ideas of the future - and Games are currently making a significant contribution to this medial reservoir. On the one hand, games demonstrate a particular propensity for fantastic and futuristic scenarios. On the other hand, they often serve as an experimental field for the latest media technologies. However, while dystopias are part of the standard gaming repertoire, games feature utopias much less frequently. Why?This anthology examines playful utopias from two perspectives. It investigates utopias in digital games as well as utopias of the digital game; that is, the role of ludic elements in scenarios of the future, as they are, for example, often found in the field of gamification as »promises of a better world«

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Beil, Benjamin (HerausgeberIn); Freyermuth, Gundolf S. (HerausgeberIn); Schmidt, Hanns Christian (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Online
    ISBN: 9783839450505
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; SU 500
    Körperschaften/Kongresse: Clash of Realities, 9. (2018, Köln)
    Schriftenreihe: Studies of digital media culture ; Volume 10
    Schlagworte: Video games; Video genres; Utopias; Dystopias; Utopias; SOCIAL SCIENCE / Media Studies; Jeux vidéo - Aspect social; Genres de vidéos; Utopies; Dystopies; dystopias; Dystopias; Utopias; Video games - Social aspects; Video genres
    Umfang: 1 Online-Ressource (331 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    The idea of creating such a publication goes back to a Game Studies Summit which took place at at the Cologne Game Lab of TH Köln in November 2018 as part of the ninth "Clash of Realities - International Conference on the Art, Technology, and Theory of Digital Games". Its subject was "Playing Utopia - Futures in Digital Games". - Seite 7

  16. Games, game design, game studies
    an introduction
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Ethnologisches Museum, Bibliothek
    ST 324 2015 001
    keine Fernleihe
    University of Europe for Applied Sciences GmbH, Campus Berlin, Bibliothek
    CT - 46 +1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    MS 7965-16 0513
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    AP 15963 F893
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2022 A 9479
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    K MK 1040-83
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AP 15963 F893 G1+A
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    VKK-D22/259
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    Kom 430 091 a
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    Kom 430 091 b
    keine Fernleihe
    University of Europe for Applied Sciences GmbH, Campus Hamburg, Bibliothek
    CT - 5+1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 A 12321
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Literaturarchiv Marbach, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    66/3293
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Czauderna, André (VerfasserIn von Zusatztexten); Pozzi, Nathalie (VerfasserIn von Zusatztexten); Zimmermann, Eric (VerfasserIn von Zusatztexten)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 383762983X; 9783837629835
    Weitere Identifier:
    9783837629835
    RVK Klassifikation: ST 324 ; MS 7965
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300)
    Schriftenreihe: Media studies
    Schlagworte: Computerspiel; Medienästhetik; ; Spieleentwickler; Computerspiel;
    Umfang: 290 Seiten, 23 cm, 258 g
  17. Serious Games, Exergames, Exerlearning
    zur Transmedialisierung und Gamification des Wissenstransfers
    Beteiligt: Freyermuth, Gundolf S. (HerausgeberIn); Gotto, Lisa (HerausgeberIn); Wallenfells, Fabian (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2013]; © 2013
    Verlag:  Transcript-Verl., Bielefeld

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 897964
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    pae 400/96
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    DW 4400 F893
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2013/6861
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    AP 15963 F893
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2013 A 1333
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    K MK 1045-34
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AP 15963 F893
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    Kom 430 068
    keine Fernleihe
    Hans-Bredow-Institut für Medienforschung an der Universität Hamburg, Bibliothek
    D VII 13-115
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    E 13 B 2015
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2013 A 10693
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    ERZ 634 : S15
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    SOZ:FM:1000:47::2013
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    SOZ:FM:1000:47::2013
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Hg 5608
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    Inf 87-66/1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Muthesius-Kunsthochschule, Zentrale Hochschulbibliothek
    Medien Theo 177
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    storniert 2013/09
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    KoM 200.080
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    13-19380
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
    KW 713-73
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2013.08469:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    INF A 10000.89
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Mannheim, Hochschulbibliothek
    AP 15963 10
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 AP 15963 F893
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    2019:69
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    CP 5200 015 2013
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    pae 262.3 DA 2236
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    TZZ / Ser
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    AP 15963 FRE
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    ST 324 F893
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2013-8962
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothek Mecklenburg-Vorpommern Günther Uecker im Landesamt für Kultur und Denkmalpflege
    54.88 = 49 A 3849
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Gestaltung Schwäbisch Gmünd, Bibliothek
    794.8 Ser
    keine Fernleihe
    Pädagogische Hochschule, Bibliothek
    T uw 8/ Seri 67
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Standort Stendal, Bibliothek
    AM 74-13
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Evangelisches Medienhaus GmbH, Bibliothek
    Nhs / 64
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule der Medien, Bibliothek Standort Nobelstr.
    Kag
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Stuttgart, Institut für Erziehungswissenschaft, Abteilung Berufs-, Wirtschafts- und Technikpädagogik, Bibliothek
    BPT Pt 8
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    53 A 9351
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Ulm, Kommunikations- und Informationszentrum, Bibliotheksservices
    WZ 45.6/2013 Fb
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    263 249
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
    2014 A 514
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    MK Fba 003
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    KM Rp 085
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Freyermuth, Gundolf S. (HerausgeberIn); Gotto, Lisa (HerausgeberIn); Wallenfells, Fabian (HerausgeberIn)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3837621669; 9783837621662
    Weitere Identifier:
    9783837621662
    RVK Klassifikation: AK 26000 ; ST 324 ; SU 500 ; AP 15963 ; AP 15946 ; CP 5200 ; DW 4400
    DDC Klassifikation: 300#DNB
    Schriftenreihe: Array ; Band 2
    Schlagworte: Computer games; Video games; Computer games; Digital media; Gamification; Learning, Psychology of; Computer games; Video games; Computer games; Learning, Psychology of; Visual literacy
    Umfang: 473 Seiten, Illustrationen, 225 mm x 148 mm, 423 g
    Bemerkung(en):

    Enthält 20 Beiträge

    Literaturangaben

  18. Playing utopia
    futures in digital games
    Beteiligt: Beil, Benjamin (HerausgeberIn); Freyermuth, Gundolf S. (HerausgeberIn); Schmidt, Hanns Christian (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    "Media narratives inform our ideas of the future -- and Games are currently making a significant contribution to this medial reservoir. On the one hand, Games demonstrate a particular propensity for fantastic and futuristic scenarios. On the other... mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    AP 15963 B422 P7
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AP 15963 B422
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AP 15963 B422
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    Kom 430 154
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 AP 15963 B422 P723
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    AP 15963 002 2019
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsche Universität für Verwaltungswissenschaften Speyer, Universitätsbibliothek
    D II s 3747
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    "Media narratives inform our ideas of the future -- and Games are currently making a significant contribution to this medial reservoir. On the one hand, Games demonstrate a particular propensity for fantastic and futuristic scenarios. On the other hand, they often serve as an experimental field for the latest media technologies. However, while dystopias are part of the standard gaming repertoire, Games feature utopias much less frequently. Why? This anthology examines playful utopias from two perspectives. It investigates utopias in digital Games as well as utopias of the digital game; that is, the role of ludic elements in scenarios of the future."--Provided by publisher

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Beil, Benjamin (HerausgeberIn); Freyermuth, Gundolf S. (HerausgeberIn); Schmidt, Hanns Christian (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783837650501; 3837650502
    Weitere Identifier:
    9783837650501
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; SU 500
    Schriftenreihe: Studies of digital media culture ; volume 10
    Schlagworte: Video games; Video genres; Utopias; Dystopias; Utopias; Jeux vidéo - Aspect social; Genres de vidéos; Utopies; Dystopies; dystopias; Dystopias; Utopias; Video games - Social aspects; Video genres
    Umfang: 331 Seiten, Illustrationen, 22.5 cm x 14.8 cm, 498 g
  19. Games, game design, game studies
    eine Einführung
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3837629821; 9783837629828
    Weitere Identifier:
    9783837629828
    RVK Klassifikation: AP 99500 ; AP 15963 ; SU 500 ; ST 324
    Schriftenreihe: Edition Medienwissenschaft
    Schlagworte: Computerspiel; Medienästhetik;
    Umfang: 277 Seiten, 225 mm x 148 mm, 258 g
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite [251]-272

  20. Games, game design, game studies
    an introduction
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Czauderna, André (VerfasserIn von Zusatztexten); Pozzi, Nathalie (VerfasserIn von Zusatztexten); Zimmermann, Eric (VerfasserIn von Zusatztexten)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783837629835; 383762983X
    Weitere Identifier:
    9783837629835
    RVK Klassifikation: ST 324 ; MS 7965
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300)
    Schriftenreihe: Media studies
    Schlagworte: Computerspiel; Medienästhetik; ; Spieleentwickler; Computerspiel;
    Umfang: 290 Seiten, 23 cm, 258 g
  21. Serious Games, Exergames, Exerlearning
    zur Transmedialisierung und Gamification des Wissenstransfers.
    Beteiligt: Freyermuth, Gundolf S. (Hrsg.); Gotto, Lisa (Hrsg.); Wallenfels, Fabian (Hrsg.)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  transcript Verl., Bielefeld

    Hochschule der Polizei des Landes Brandenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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  22. Playing Utopia
    futures in digital games
    Beteiligt: Beil, Benjamin (Herausgeber); Freyermuth, Gundolf S. (Herausgeber); Schmidt, Hanns Christian (Herausgeber)
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    MPB8919
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universität Bonn, Institut für Sprach-, Medien- und Musikwissenschaft, Bibliothek für Medien- und Musikwissenschaft
    AP 15963 B422 P7
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 86538
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    KNZS6643
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Beil, Benjamin (Herausgeber); Freyermuth, Gundolf S. (Herausgeber); Schmidt, Hanns Christian (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783837650501; 3837650502
    Schriftenreihe: Studies of digital media culture ; volume 10
    Schlagworte: Computerspiel; Medienwissenschaft; Zukunft <Motiv>; Utopie; Zukunft
    Umfang: 331 Seiten, Illustrationen
  23. Serious Games, Exergames, Exerlearning
    zur Transmedialisierung und Gamification des Wissenstransfers
    Beteiligt: Freyermuth, Gundolf S. (Hrsg.)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Transcript, Bielefeld

    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    22:AK 26000 0001
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    DCB6109
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Ruhr-Universität Bochum, Fakultät für Philologie, Institut für Medienwissenschaft, Bibliothek
    Mw VIII/3/44
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    11 IBUG 376
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    mwio510.f893
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    KNZQ1114
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    KNZQ1114
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Soest
    81IBUG5655
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    IGFA/FGW
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Rhein-Waal, Zweigbibliothek Kamp-Lintfort
    10/KNZZ 32+2
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Hochschule Rhein-Waal, Zweigbibliothek Kamp-Lintfort
    10/KNZZ 32+3
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Hochschule Rhein-Waal, Zweigbibliothek Kamp-Lintfort
    10/KNZZ 32
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    KNZZ1950
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    KNZZ1950
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Institut für Digital Humanities, Bibliothek
    465/Dmi8-2.1
    keine Fernleihe
    Gemeinsame Fachbibliothek Medienkultur und Theater, Institutsbibliothek Medienkultur und Theater
    MEWI/448/GA-F893G9-1
    keine Fernleihe
    Seminar für Deutsche Sprache und ihre Didaktik, Bibliothek
    312/II/R208
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    did 26-127
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Gesellschaft Ludwigshafen, Bibliothek
    AP 15963 0003
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    Ndm Seri
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    IBUG 315
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 48000
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek für Erziehungswissenschaft und Kommunikationswissenschaft
    FK/AP 15963 F893 S4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    IGFA4646
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    21KNZS1017
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    KNZ1306+1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    KNZ1306
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Freyermuth, Gundolf S. (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783837621662; 3837621669
    Schriftenreihe: Bild und Bit ; 2
    Schlagworte: Lernspiel; Wissensvermittlung; Intermedialität; Computerspiel
    Umfang: 473 S., Ill.
  24. Bildwerte
    Visualität in der digitalen Medienkultur
    Beteiligt: Freyermuth, Gundolf S. (Herausgeber)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Transcript, Bielefeld

    Fachhochschule Bielefeld, Hochschulbibliothek
    AME Bild
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    FB750 B595
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Fakultät für Philologie, Institut für Medienwissenschaft, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    PBB15726
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitätsbibliothek Dortmund
    Fn 30416
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    11 AMEM 143
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    kulc420.f893
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    KLEX6915
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    JZG/FRGO
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunst- und Museumsbibliothek der Stadt Köln
    KMB/XYF 2013
    keine Fernleihe
    Gemeinsame Fachbibliothek Medienkultur und Theater, Institutsbibliothek Medienkultur und Theater
    MEWI/448/DK-F893G9-1
    keine Fernleihe
    Kunsthistorisches Institut, Abteilung Allgemeine Kunstgeschichte, Bibliothek
    428/EE376/80
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    kom 682-44
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    KLE 68
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 43924
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek für Erziehungswissenschaft und Kommunikationswissenschaft
    FK/AP 14800 F893
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    KLEX3933
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    11 = JXY1518
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    21KNZX1656
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Freyermuth, Gundolf S. (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783837621822; 3837621820
    Schriftenreihe: Bild und Bit ; 1
    Schlagworte: Ästhetik; Visuelle Wahrnehmung; Interaktive Medien; Neue Medien
    Umfang: 338 S., Ill.
  25. New game plus
    Perspektiven der Game Studies ; Genres - Künste - Diskurse
    Beteiligt: Beil, Benjamin (Hrsg.); Freyermuth, Gundolf S. (Hrsg.); Gotto, Lisa (Hrsg.)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Transcript, Bielefeld

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Beil, Benjamin (Hrsg.); Freyermuth, Gundolf S. (Hrsg.); Gotto, Lisa (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839428092
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Bild und Bit ; 3
    Schlagworte: Computerspiel; Wissensvermittlung; Lernspiel; Intermedialität
    Umfang: 415 S., Ill.