Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 56.

  1. How to improve education outcomes most efficiently?
    a comparison of 150 interventions using the new learning-adjusted years of schooling metric
    Erschienen: October 2020
    Verlag:  World Bank Group, Education Global Practice & Development Research Group, [Washington, DC, USA]

    Many low- and middle-income countries lag far behind high-income countries in educational access and student learning. Limited resources mean that policymakers must make tough choices about which investments to make to improve education. Although... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    eBook
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    World Bank Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Bibliothek
    ebook (Nationallizenz)
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Leibniz-Fachhochschule Hannover, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    WIR 2016
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    LZ 160
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook WorldBank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook worldbank
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook World Bank
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook World Bank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Worldbank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    e-Book World Bank E-Library Archive
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book WorldBank
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    World Bank eLibrary
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Many low- and middle-income countries lag far behind high-income countries in educational access and student learning. Limited resources mean that policymakers must make tough choices about which investments to make to improve education. Although hundreds of education interventions have been rigorously evaluated, making comparisons between the results is challenging. Some studies report changes in years of schooling; others report changes in learning. Standard deviations, the metric typically used to report learning gains, measure gains relative to a local distribution of test scores. This metric makes it hard to judge if the gain is worth the cost in absolute terms. This paper proposes using learning-adjusted years of schooling (LAYS) - which combines access and quality and compares gains to an absolute, cross-country standard - as a new metric for reporting gains from education interventions. The paper applies LAYS to compare the effectiveness (and cost-effectiveness, where cost is available) of interventions from 150 impact evaluations across 46 countries. The results show that some of the most cost-effective programs deliver the equivalent of three additional years of high-quality schooling (that is, schooling at quality comparable to the highest-performing education systems) for just

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 9450
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 48 Seiten), Illustrationen
  2. Teacher pay in Africa
    evidence from 15 countries
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  Center for Global Development, Washington, DC

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Working paper / Center for Global Development ; 538 (July 2020)
    Schlagworte: Education; teachers; public sector; teacher earning
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 65 Seiten), Illustrationen
  3. How to improve education outcomes most efficiently?
    a comparison of 150 interventions using the new learning-adjusted years of schooling metric
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  Center for Global Development, Washington, DC

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Working paper / Center for Global Development ; 558 (October 2020)
    Schlagworte: Education; Cost-Benefit Analysis; Government Policies; Government Expenditures; Impact Evaluations
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 39 Seiten), Illustrationen
  4. Teacher performance-based incentives and learning inequality
    Erschienen: August 2020
    Verlag:  World Bank Group, Development Economics, Development Research Group & Education Global Practice, [Washington, DC, USA]

    This study evaluates the impacts of low-cost, performance-based incentives in Tanzanian secondary schools. Results from a two-phase randomized trial show that incentives for teachers led to modest average improvements in student achievement across... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    eBook
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    World Bank Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Bibliothek
    ebook (Nationallizenz)
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Leibniz-Fachhochschule Hannover, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    WIR 2016
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    LZ 160
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook WorldBank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook worldbank
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook World Bank
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook World Bank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Worldbank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    e-Book World Bank E-Library Archive
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book WorldBank
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    World Bank eLibrary
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    This study evaluates the impacts of low-cost, performance-based incentives in Tanzanian secondary schools. Results from a two-phase randomized trial show that incentives for teachers led to modest average improvements in student achievement across different subjects. Further, withdrawing incentives did not lead to a "discouragement effect" (once incentives were withdrawn, student performance did not fall below pre-baseline levels). Rather, impacts on learning were sustained beyond the intervention period. However, these incentives may have exacerbated learning inequality within and across schools. Increases in learning were concentrated among initially better-performing schools and students. At the same time, learning outcomes may have decreased for schools and students that were lower performing at baseline. Finally, the study finds that incentivizing students without simultaneously incentivizing teachers did not produce observable learning gains

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 9382
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 35 Seiten), Illustrationen
  5. Identifying effective teachers
    lessons from four classroom observation tools
    Erschienen: August 2020
    Verlag:  World Bank Group, Development Economics, Development Research Group & Education Global Practice, Human Development Vice Presidency, [Washington, DC, USA]

    Four different classroom observation instruments - from the Service Delivery Indicators, the Stallings Observation System, the Classroom Assessment Scoring System, and the Teach classroom observation instrument - were implemented in about 100 schools... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    eBook
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    World Bank Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Bibliothek
    ebook (Nationallizenz)
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Leibniz-Fachhochschule Hannover, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    WIR 2016
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    LZ 160
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook WorldBank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook worldbank
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook World Bank
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook World Bank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Worldbank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    e-Book World Bank E-Library Archive
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book WorldBank
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    World Bank eLibrary
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Four different classroom observation instruments - from the Service Delivery Indicators, the Stallings Observation System, the Classroom Assessment Scoring System, and the Teach classroom observation instrument - were implemented in about 100 schools across four regions of Tanzania. The research design is such that various combinations of tools were administered to various combinations of teachers, so these data can be used to explore the commonalities and differences in the behaviors and practices captured by each tool, the internal properties of the tools (for example, how stable they are across enumerators, or how various indicators relate to one another), and how variables collected by the various tools compare to each other. Analysis shows that inter-rater reliability can be low, especially for some of the subjective ratings; principal components analysis suggests that lower-level constructs do not map neatly to predetermined higher-level ones and suggest that the data have only few dimensions. Measures collected during teacher observations are associated with student test scores, but patterns differ for teachers with lower versus higher subject content knowledge

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 9365
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 71 Seiten), Illustrationen
  6. Are teachers in Africa poorly paid?
    evidence from 15 countries
    Erschienen: August 2020
    Verlag:  World Bank Group, Development Economics Vice Presidency, Development Research Group, [Washington, DC, USA]

    Pay levels for public sector workers-and especially teachers-are a constant source of controversy. In many countries in Sub-Saharan Africa, protests and strikes suggest that pay is low, while simple comparisons to average national income per capita... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    eBook
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    World Bank Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Bibliothek
    ebook (Nationallizenz)
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Leibniz-Fachhochschule Hannover, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    WIR 2016
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    LZ 160
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook WorldBank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook worldbank
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook World Bank
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook World Bank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Worldbank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    e-Book World Bank E-Library Archive
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book WorldBank
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    World Bank eLibrary
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Pay levels for public sector workers-and especially teachers-are a constant source of controversy. In many countries in Sub-Saharan Africa, protests and strikes suggest that pay is low, while simple comparisons to average national income per capita suggest that it is high. This study presents data on teacher pay from 15 African countries, along with five comparator countries from other regions. The results suggest that in several (seven) countries, teachers' monthly salaries are lower than other formal sector workers with comparable levels of education and experience. However, in all of those countries, teachers report working significantly fewer hours than other workers, so that their hourly wage is higher. Teachers who report fewer hours are no more likely to report holding a second job, although teachers overall are nearly two times more likely to hold a second job than other workers. With higher national incomes, the absolute value of teacher salaries rises, but they fall as a percentage of income per capita. The study explores variation across types of teacher contracts, the association between teacher pay and student performance, and the association between teacher pay premia and other aspects of economies

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 9358
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 62 Seiten), Illustrationen
  7. Education and health for inclusiveness
    Erschienen: March 2021
    Verlag:  International Monetary Fund, [Washington, DC]

    We discuss existing shortfalls and inequalities in the accumulation of human capital-knowledge, skills, and health. We analyze their immediate and systemic causes, and assess the scope for public intervention. The broad policy goals should be to... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 301
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Book Nationallizenz IMF
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book International Monetary Fund
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    e-Book International Monetary Fund eLibrary
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book IMF
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    We discuss existing shortfalls and inequalities in the accumulation of human capital-knowledge, skills, and health. We analyze their immediate and systemic causes, and assess the scope for public intervention. The broad policy goals should be to improve: the quality, and not just the quantity, of education and health care; outcomes for disadvantaged groups; and lifelong outcomes. The means to achieve these goals, while maximizing value for money, include: focusing on results rather than just inputs; moving from piecemeal interventions to systemic reform; and adopting a 'whole-of-society' approach. Reforms must be underpinned by a robust evidence base

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781513571539
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: IMF working paper ; WP/21, 60
    Schlagworte: Education; Health; Inclusive Growth
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 48 Seiten), Illustrationen
  8. Improving preschool provision and encouraging demand
    heterogeneous impacts of a large-scale program
    Erschienen: December 2019
    Verlag:  World Bank Group, Development Economics, Development Research Group & Education Global Practice, [Washington, DC, USA]

    This paper experimentally examines the impacts of a large-scale government program that increased the supply and quality of community preschools in rural Cambodia. The construction of new preschool facilities was paired with two demand-side... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    eBook
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    World Bank Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Bibliothek
    ebook (Nationallizenz)
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Leibniz-Fachhochschule Hannover, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    WIR 2016
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    LZ 160
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook WorldBank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook worldbank
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook World Bank
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook World Bank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Worldbank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    e-Book World Bank E-Library Archive
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book WorldBank
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    World Bank eLibrary
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    This paper experimentally examines the impacts of a large-scale government program that increased the supply and quality of community preschools in rural Cambodia. The construction of new preschool facilities was paired with two demand-side interventions designed to stimulate additional enrollment into preschools. The newly constructed preschools caused an increase in enrollment rates but the demand-side interventions did not. One year after the program started, the paper finds small and significant impacts on cognitive (0.04 standard deviations) and socio-emotional development (0.09 standard deviations). The analysis shows that the cognitive impacts are driven by children from the wealthiest quartile, while the program had limited impacts on children from the poorest families. The effects on cognitive development increased after two years for the wealthiest (the cognitive gap widened) while the effects on socio-emotional development faded out across the board. Using detailed classroom surveys and in-class observations, the paper shows that the program had large impacts on the quality of preschool infrastructure and materials but only limited impacts the quality of educational processes-the results therefore suggest that further improvement of those processes might be needed to foster the development of disadvantaged children

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 9070
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 71 Seiten), Illustrationen
  9. General equilibrium effects of targeted cash transfers
    nutrition impacts on non-beneficiary children
    Erschienen: March 2018
    Verlag:  World Bank Group, Development Research Group & Social Protection and Labor Global Practice, Washington, D.C.

    Cash transfer programs may generate significant general equilibrium effects that can detract from the anti-poverty goals of the program. Data from a randomized evaluation of a Philippine cash transfer program targeted to poor households show that a 9... mehr

    Zugang:
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Cash transfer programs may generate significant general equilibrium effects that can detract from the anti-poverty goals of the program. Data from a randomized evaluation of a Philippine cash transfer program targeted to poor households show that a 9 percent increase in village income significantly raised the prices of perishable protein-rich foods while leaving other food prices unaffected. The price changes are largest in areas with the highest program saturation, where the shock to village income is on the order of 15 percent and persists more than 2.5 years after program introduction. Although significantly improving nutrition related outcomes among beneficiary children, the cash transfer worsened those same indicators among non-beneficiary children. The stunting rate of young non-beneficiary children increased by eleven percentage points, with even greater increases in the most saturated areas. Another potentially related spillover arises in local health markets: formal health care utilization by mothers and children also declined among non-beneficiary households. Failing to consider such local general equilibrium effects can overstate the net benefit of targeted cash transfers. In areas where individual targeting of social programs covers the majority of households, offering the program on a universal basis should avoid such negative impacts at little additional cost

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Deutschlandweit zugänglich)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 8377
    World Bank E-Library Archive
    Schlagworte: Armutsbekämpfung; Öffentliche Sozialleistungen; Lebensmittelpreis; Spillover-Effekt; Allgemeines Gleichgewicht; Philippinen
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 64 Seiten), Illustrationen
  10. Joint effects of parenting and nutrition status on child development
    evidence from rural Cambodia
    Erschienen: July 2018
    Verlag:  World Bank Group, Development Economics, Development Research Group, Washington, D.C.

    Substantial work has demonstrated that early nutrition and home environments, including the degree to which children receive cognitive stimulation and emotional support from parents, play a profound role in influencing early childhood development.... mehr

    Zugang:
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Substantial work has demonstrated that early nutrition and home environments, including the degree to which children receive cognitive stimulation and emotional support from parents, play a profound role in influencing early childhood development. Yet, less work has documented the joint influences of parenting and nutrition status on child development among children in the preschool years living in low-income countries. Using panel data on parenting, nutrition status, and early developmental outcomes of about 7,000 Cambodian preschool-age children, this paper demonstrates that inequities in early development associated with family wealth are evident at the start of preschool and increase over time. A significant share of these inequalities can be explained by differences in parental stimulation and early nutrition status. Better educated parents engage in better parental activities that stimulate children's development. However, the positive association between parental activities and child outcomes is particularly strong for non-stunted children, and parental activities can only explain about 8-14 percent of the cognitive gap between the lowest and highest wealth quintiles. The results highlight the need for integrated interventions that address both parenting and early nutrition, also suggesting that parenting interventions for the most disadvantaged families should be carefully designed and evaluated to ensure maximum effectiveness

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Deutschlandweit zugänglich)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 8529
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 38 Seiten), Illustrationen
  11. Toward successful development policies
    insights from research in development economics

    What major insights have emerged from development economics in the past decade, and how do they matter for the World Bank? This challenging question was recently posed by World Bank Group President David Malpass to the staff of the Development... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    What major insights have emerged from development economics in the past decade, and how do they matter for the World Bank? This challenging question was recently posed by World Bank Group President David Malpass to the staff of the Development Research Group. This paper assembles a set of 13 short, nontechnical briefing notes prepared in response to this request, summarizing a selection of major insights in development economics in the past decade. The notes synthesize evidence from recent research on how policies should be designed, implemented, and evaluated, and provide illustrations of what works and what does not in selected policy areas

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 9133
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 45 Seiten), Illustrationen
  12. Disability, poverty, and schooling in developing countries
    results from 11 household surveys
    Autor*in: Filmer, Deon
    Erschienen: 2005
    Verlag:  World Bank, Development Research Group, Public Services Team, Washington, DC

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 3794
    Schlagworte: Schüler; Behinderte; Armut; Bildungsverhalten; Entwicklungsländer
    Umfang: 23 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):
  13. If you build it, will they come?
    School availability and school enrollment in 21 poor countries
    Autor*in: Filmer, Deon
    Erschienen: 2004
    Verlag:  World Bank, Development Research Group, Public Services, Washington, DC

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 3340
    Schlagworte: Schule; Schulpolitik; Bildungsverhalten; Ländlicher Raum; Entwicklungsländer; Entwicklungsländer; Schools; Class size
    Umfang: 23 S, graph. Darst
    Bemerkung(en):
  14. Getting girls into school
    evidence from a scholarship program in Cambodia
    Erschienen: 2006
    Verlag:  World Bank, Development Research Group, Public Services Team, Washington, DC

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 3910
    Impact evaluation series ; 1
    Schlagworte: Bildungsverhalten; Allgemeinbildende Schule; Frauenbildung; Kambodscha
    Umfang: 23 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):
  15. Making schools work
    new evidence on accountability reforms
    Erschienen: 2011
    Verlag:  World Bank, Washington, DC

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780821386798
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: DK 1022
    Schriftenreihe: Human development perspectives
    Schlagworte: Bildungsreform; Entwicklungsländer; Educational tests and measurements; Educational accountability; Public schools; School improvement programs; Educational leadership
    Umfang: XVI, 251 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  16. General equilibrium effects of targeted cash transfers
    nutrition impacts on non-beneficiary children
    Erschienen: March 2018
    Verlag:  World Bank Group, Development Research Group & Social Protection and Labor Global Practice, Washington, D.C.

    Cash transfer programs may generate significant general equilibrium effects that can detract from the anti-poverty goals of the program. Data from a randomized evaluation of a Philippine cash transfer program targeted to poor households show that a 9... mehr

    Zugang:
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    eBook
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    World Bank Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Bibliothek
    ebook (Nationallizenz)
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Leibniz-Fachhochschule Hannover, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    WIR 2016
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 2 (8377)
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook WorldBank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook worldbank
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook World Bank
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook World Bank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Worldbank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    e-Book World Bank E-Library Archive
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book WorldBank
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    World Bank eLibrary
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Cash transfer programs may generate significant general equilibrium effects that can detract from the anti-poverty goals of the program. Data from a randomized evaluation of a Philippine cash transfer program targeted to poor households show that a 9 percent increase in village income significantly raised the prices of perishable protein-rich foods while leaving other food prices unaffected. The price changes are largest in areas with the highest program saturation, where the shock to village income is on the order of 15 percent and persists more than 2.5 years after program introduction. Although significantly improving nutrition related outcomes among beneficiary children, the cash transfer worsened those same indicators among non-beneficiary children. The stunting rate of young non-beneficiary children increased by eleven percentage points, with even greater increases in the most saturated areas. Another potentially related spillover arises in local health markets: formal health care utilization by mothers and children also declined among non-beneficiary households. Failing to consider such local general equilibrium effects can overstate the net benefit of targeted cash transfers. In areas where individual targeting of social programs covers the majority of households, offering the program on a universal basis should avoid such negative impacts at little additional cost

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Deutschlandweit zugänglich)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 8377
    World Bank E-Library Archive
    Schlagworte: Armutsbekämpfung; Öffentliche Sozialleistungen; Lebensmittelpreis; Spillover-Effekt; Allgemeines Gleichgewicht; Philippinen
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 64 Seiten), Illustrationen
  17. The lost human capital
    teacher knowledge and student achievement in Africa
    Erschienen: May 2019
    Verlag:  World Bank Group, Development Economics, Development Research Group & Education Global Practice, Washington, DC, USA

    In many low-income countries, teachers do not master the subject they are teaching, and children learn little while attending school. Using unique data from nationally representative surveys of schools in seven Sub-Saharan African countries, this... mehr

    Zugang:
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    eBook
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    World Bank Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Bibliothek
    ebook (Nationallizenz)
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Leibniz-Fachhochschule Hannover, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    WIR 2016
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    LZ 160
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook WorldBank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook worldbank
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook World Bank
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook World Bank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Worldbank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    e-Book World Bank E-Library Archive
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book WorldBank
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    World Bank eLibrary
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    In many low-income countries, teachers do not master the subject they are teaching, and children learn little while attending school. Using unique data from nationally representative surveys of schools in seven Sub-Saharan African countries, this paper proposes a methodology to assess the effect of teacher subject content knowledge on student learning when panel data on students are not available. The paper shows that data on test scores of the student's current and the previous year's teachers, and knowledge of the correlation structure of teacher knowledge across time and grades, allow estimating two structural parameters of interest: the contemporaneous effect of teacher content knowledge, and the extent of fade out of teacher impacts in earlier grades. The paper uses these structural estimates to understand the magnitude of teacher effects and simulate the impacts of various policy reforms. Shortfalls in teachers' content knowledge account for 30 percent of the shortfall in learning relative to the curriculum, and about 20 percent of the cross-country difference in learning in the sample. Assigning more students to better teachers would potentially lead to substantial cost-savings, even if there are negative class-size effects. Ensuring that all incoming teachers have the officially mandated effective years of education, along with increasing the time spent on teaching to the officially mandated schedule, could almost double student learning within the next 30 years

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 8849
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 63 Seiten), Illustrationen
  18. Toward successful development policies
    insights from research in development economics

    What major insights have emerged from development economics in the past decade, and how do they matter for the World Bank? This challenging question was recently posed by World Bank Group President David Malpass to the staff of the Development... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    eBook
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    World Bank Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Bibliothek
    ebook (Nationallizenz)
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Leibniz-Fachhochschule Hannover, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    WIR 2016
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    LZ 160
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook WorldBank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook worldbank
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook World Bank
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook World Bank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Worldbank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    e-Book World Bank E-Library Archive
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book WorldBank
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    World Bank eLibrary
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    What major insights have emerged from development economics in the past decade, and how do they matter for the World Bank? This challenging question was recently posed by World Bank Group President David Malpass to the staff of the Development Research Group. This paper assembles a set of 13 short, nontechnical briefing notes prepared in response to this request, summarizing a selection of major insights in development economics in the past decade. The notes synthesize evidence from recent research on how policies should be designed, implemented, and evaluated, and provide illustrations of what works and what does not in selected policy areas

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 9133
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 45 Seiten), Illustrationen
  19. How to improve education outcomes most efficiently?
    a review of the evidence using a unified metric
    Erschienen: December 2023
    Verlag:  Blavatnik School of Government, University of Oxford, [Oxford]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    ZSS 70
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Blavatnik School of Government working paper ; BSG-WP 2023, 057
    Schlagworte: Education; Cost-Benefit Analysis; Government Policies; Impact Evaluations
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 60 Seiten), Illustrationen
  20. Long-term impacts of alternative approaches to increase schooling
    evidence from a scholarship program in Cambodia
    Erschienen: August 2018
    Verlag:  World Bank Group, Development Economics, Development Research Group, Washington, D.C.

    This paper reports on a randomized experiment to investigate the long-term effects of a primary school scholarship program in rural Cambodia. In 2008, fourth-grade students in 207 randomly assigned schools (103 treatment, 104 control) received... mehr

    Zugang:
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This paper reports on a randomized experiment to investigate the long-term effects of a primary school scholarship program in rural Cambodia. In 2008, fourth-grade students in 207 randomly assigned schools (103 treatment, 104 control) received scholarships based on the students' academic performance in math and language or their level of poverty. Three years after the program's inception, an evaluation showed that both types of scholarship recipients had more schooling than nonrecipients; however, only merit-based scholarships led to improvements in cognitive skills. This new study reports impacts, nine years after program inception, on the educational attainment, cognitive skills, socioemotional outcomes, socioeconomic status and well-being, and labor market outcomes of individuals who are, on average, 21 years old. The results show that both types of scholarships led to higher long-term educational attainment (about 0.21-0.29 grade level), but only merit-based scholarships led to improvements in cognitive skills (0.11 standard deviation), greater self-reported well-being (0.18 standard deviation), and employment probability (3.4 percentage points). Neither type of scholarship increased socioemotional skills. The results also suggest that there are labeling effects: the impacts of the scholarship types differ even for individuals with similar characteristics

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Deutschlandweit zugänglich)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 8566
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 53 Seiten), Illustrationen
  21. Learning-adjusted Years of Schooling (LAYS)
    defining a new macro measure of education : background paper to the 2019 World Development Report
    Erschienen: September 2018
    Verlag:  World Bank Group, Human Development Practice Group, Development Research Group, Education Global Practice, Washington, D.C.

    The standard summary metric of education-based human capital used in macro analyses-the average number of years of schooling in a population-is based only on quantity. But ignoring schooling quality turns out to be a major omission. As recent... mehr

    Zugang:
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The standard summary metric of education-based human capital used in macro analyses-the average number of years of schooling in a population-is based only on quantity. But ignoring schooling quality turns out to be a major omission. As recent research shows, students in different countries who have completed the same number of years of school often have vastly different learning outcomes. This paper therefore proposes a new summary measure, Learning-Adjusted Years of Schooling (LAYS), that combines quantity and quality of schooling into a single easy-to-understand metric of progress. The cross-country comparisons produced by this measure are robust to different ways of adjusting for learning (for example, by using different international assessments or different summary learning indicators), and the assumptions and implications of LAYS are consistent with other evidence, including other approaches to quality adjustment. The paper argues that (1) LAYS improves on the standard metric, because it is a better predictor of important outcomes, and it improves incentives for policymakers; and (2) its virtues of simplicity and transparency make it a good candidate summary measure of education

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Deutschlandweit zugänglich)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 8591
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 61 Seiten), Illustrationen
  22. The lost human capital
    teacher knowledge and student achievement in Africa
    Erschienen: May 2019
    Verlag:  World Bank Group, Development Economics, Development Research Group & Education Global Practice, Washington, DC, USA

    In many low-income countries, teachers do not master the subject they are teaching, and children learn little while attending school. Using unique data from nationally representative surveys of schools in seven Sub-Saharan African countries, this... mehr

    Zugang:
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In many low-income countries, teachers do not master the subject they are teaching, and children learn little while attending school. Using unique data from nationally representative surveys of schools in seven Sub-Saharan African countries, this paper proposes a methodology to assess the effect of teacher subject content knowledge on student learning when panel data on students are not available. The paper shows that data on test scores of the student's current and the previous year's teachers, and knowledge of the correlation structure of teacher knowledge across time and grades, allow estimating two structural parameters of interest: the contemporaneous effect of teacher content knowledge, and the extent of fade out of teacher impacts in earlier grades. The paper uses these structural estimates to understand the magnitude of teacher effects and simulate the impacts of various policy reforms. Shortfalls in teachers' content knowledge account for 30 percent of the shortfall in learning relative to the curriculum, and about 20 percent of the cross-country difference in learning in the sample. Assigning more students to better teachers would potentially lead to substantial cost-savings, even if there are negative class-size effects. Ensuring that all incoming teachers have the officially mandated effective years of education, along with increasing the time spent on teaching to the officially mandated schedule, could almost double student learning within the next 30 years

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 8849
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 63 Seiten), Illustrationen
  23. How to improve education outcomes most efficiently?
    a comparison of 150 interventions using the new learning-adjusted years of schooling metric
    Erschienen: October 2020
    Verlag:  World Bank Group, Education Global Practice & Development Research Group, [Washington, DC, USA]

    Many low- and middle-income countries lag far behind high-income countries in educational access and student learning. Limited resources mean that policymakers must make tough choices about which investments to make to improve education. Although... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Many low- and middle-income countries lag far behind high-income countries in educational access and student learning. Limited resources mean that policymakers must make tough choices about which investments to make to improve education. Although hundreds of education interventions have been rigorously evaluated, making comparisons between the results is challenging. Some studies report changes in years of schooling; others report changes in learning. Standard deviations, the metric typically used to report learning gains, measure gains relative to a local distribution of test scores. This metric makes it hard to judge if the gain is worth the cost in absolute terms. This paper proposes using learning-adjusted years of schooling (LAYS) - which combines access and quality and compares gains to an absolute, cross-country standard - as a new metric for reporting gains from education interventions. The paper applies LAYS to compare the effectiveness (and cost-effectiveness, where cost is available) of interventions from 150 impact evaluations across 46 countries. The results show that some of the most cost-effective programs deliver the equivalent of three additional years of high-quality schooling (that is, schooling at quality comparable to the highest-performing education systems) for just

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 9450
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 48 Seiten), Illustrationen
  24. Improving preschool provision and encouraging demand
    heterogeneous impacts of a large-scale program
    Erschienen: December 2019
    Verlag:  World Bank Group, Development Economics, Development Research Group & Education Global Practice, [Washington, DC, USA]

    This paper experimentally examines the impacts of a large-scale government program that increased the supply and quality of community preschools in rural Cambodia. The construction of new preschool facilities was paired with two demand-side... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This paper experimentally examines the impacts of a large-scale government program that increased the supply and quality of community preschools in rural Cambodia. The construction of new preschool facilities was paired with two demand-side interventions designed to stimulate additional enrollment into preschools. The newly constructed preschools caused an increase in enrollment rates but the demand-side interventions did not. One year after the program started, the paper finds small and significant impacts on cognitive (0.04 standard deviations) and socio-emotional development (0.09 standard deviations). The analysis shows that the cognitive impacts are driven by children from the wealthiest quartile, while the program had limited impacts on children from the poorest families. The effects on cognitive development increased after two years for the wealthiest (the cognitive gap widened) while the effects on socio-emotional development faded out across the board. Using detailed classroom surveys and in-class observations, the paper shows that the program had large impacts on the quality of preschool infrastructure and materials but only limited impacts the quality of educational processes-the results therefore suggest that further improvement of those processes might be needed to foster the development of disadvantaged children

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 9070
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 71 Seiten), Illustrationen
  25. Teacher performance-based incentives and learning inequality
    Erschienen: August 2020
    Verlag:  World Bank Group, Development Economics, Development Research Group & Education Global Practice, [Washington, DC, USA]

    This study evaluates the impacts of low-cost, performance-based incentives in Tanzanian secondary schools. Results from a two-phase randomized trial show that incentives for teachers led to modest average improvements in student achievement across... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This study evaluates the impacts of low-cost, performance-based incentives in Tanzanian secondary schools. Results from a two-phase randomized trial show that incentives for teachers led to modest average improvements in student achievement across different subjects. Further, withdrawing incentives did not lead to a "discouragement effect" (once incentives were withdrawn, student performance did not fall below pre-baseline levels). Rather, impacts on learning were sustained beyond the intervention period. However, these incentives may have exacerbated learning inequality within and across schools. Increases in learning were concentrated among initially better-performing schools and students. At the same time, learning outcomes may have decreased for schools and students that were lower performing at baseline. Finally, the study finds that incentivizing students without simultaneously incentivizing teachers did not produce observable learning gains

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 9382
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 35 Seiten), Illustrationen