Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 6 von 6.

  1. What we learn about girls' education from interventions that do not focus on girls
    Erschienen: July 2019
    Verlag:  World Bank Group, Africa Region, Office of the Chief Economist & Education Global Practice, Washington, DC, USA

    Despite dramatic global gains in access to education, 130 million girls of school age remain out of school. Among those who do enter, too many do not gain the essential skills to succeed after they complete their schooling. Previous efforts to... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    eBook
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    World Bank Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Bibliothek
    ebook (Nationallizenz)
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Leibniz-Fachhochschule Hannover, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    WIR 2016
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    LZ 160
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook WorldBank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook worldbank
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook World Bank
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook World Bank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Worldbank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    e-Book World Bank E-Library Archive
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book WorldBank
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    World Bank eLibrary
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Despite dramatic global gains in access to education, 130 million girls of school age remain out of school. Among those who do enter, too many do not gain the essential skills to succeed after they complete their schooling. Previous efforts to synthesize evidence on how to improve educational outcomes for girls have tended to focus on interventions that are principally targeted to girls, such as girls' latrines or girls' scholarships. But if general, non-targeted interventions-those that benefit both girls and boys-significantly improve girls' education, then focusing only on girl-targeted interventions may miss some of the best investments for improving educational opportunities for girls in absolute terms. This review brings together evidence from 270 educational interventions from 177 studies in 54 low- and middle-income countries and identifies their impacts on girls, regardless of whether the interventions specifically target girls. The review finds that to improve access and learning, general interventions deliver gains for girls that are comparable to girl-targeted interventions. At the same time, many more general interventions have been tested, providing a broader menu of options for policy makers. General interventions have similar impacts for girls as for boys. Many of the most effective interventions to improve access for girls are household-based (such as cash transfer programs), and many of the most effective interventions to improve learning for girls involve improving the pedagogy of teachers. Girl-targeted interventions may make the most sense when addressing constraints that are unique to girls

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 8944
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 45 Seiten), Illustrationen
  2. Teacher professional development around the world
    the gap between evidence and practice
    Erschienen: September 2019
    Verlag:  Center for Global Development, Washington, DC

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Working paper / Center for Global Development ; 517 (September 2019)
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 54 Seiten), Illustrationen
  3. The skills balancing act in Sub-Saharan Africa
    investing in skills for productivity, inclusivity, and adaptability
    Erschienen: 2019
    Verlag:  World Bank, Washington, D.C

    Skills and economic transformation in Africa -- Developing universal foundational skills in Sub-Saharan Africa -- Building skills for the school to work transition (technical, vocational education and training, tvet) -- Building skills for... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    B 418564
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Skills and economic transformation in Africa -- Developing universal foundational skills in Sub-Saharan Africa -- Building skills for the school to work transition (technical, vocational education and training, tvet) -- Building skills for productivity in Sub-Saharan Africa through higher education -- Addressing skill gaps of out-of-school youths and adults: continuous and remedial education and training.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781464811494; 9781464813504
    Schriftenreihe: Africa development forum series
    Schlagworte: Bildungspolitik; Qualifikation; Berufsbildungspolitik; Berufsbildung; Absolventen; Subsahara-Afrika; Labor supply; Vocational education; Vocational qualifications
    Umfang: 346 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  4. Equivalent years of schooling
    a metric to communicate learning gains in concrete terms
    Erschienen: February 2019
    Verlag:  World Bank Group, Africa Region, Office of the Chief Economist & World Development Report 2018 Team, Washington, DC, USA

    In the past decade, hundreds of impact evaluation studies have measured the learning outcomes of education interventions in developing countries. The impact magnitudes are often reported in terms of "standard deviations," making them difficult to... mehr

    Zugang:
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    eBook
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    World Bank Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Bibliothek
    ebook (Nationallizenz)
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Leibniz-Fachhochschule Hannover, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    WIR 2016
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    LZ 160
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook WorldBank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook worldbank
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook World Bank
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook World Bank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Worldbank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    e-Book World Bank E-Library Archive
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book WorldBank
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    World Bank eLibrary
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    In the past decade, hundreds of impact evaluation studies have measured the learning outcomes of education interventions in developing countries. The impact magnitudes are often reported in terms of "standard deviations," making them difficult to communicate to policy makers beyond education specialists. This paper proposes two approaches to demonstrate the effectiveness of learning interventions, one in "equivalent years of schooling" and another in the net present value of potential increased lifetime earnings. The results show that in a sample of low- and middle-income countries, one standard deviation gain in literacy skill is associated with between 4.7 and 6.8 additional years of schooling, depending on the estimation method. In other words, over the course of a business-as-usual school year, students learn between 0.15 and 0.21 standard deviation of literacy ability. Using that metric to translate the impact of interventions, a median structured pedagogy intervention increases learning by the equivalent of between 0.6 and 0.9 year of business-as-usual schooling. The results further show that even modest gains in standard deviations of learning-if sustained over time-may have sizeable impacts on individual earnings and poverty reduction, and that conversion into a non-education metric should help policy makers and non-specialists better understand the potential benefits of increased learning

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 8752
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 52 Seiten), Illustrationen
  5. What we learn about girls' education from interventions that do not focus on girls
    Erschienen: July 2019
    Verlag:  World Bank Group, Africa Region, Office of the Chief Economist & Education Global Practice, Washington, DC, USA

    Despite dramatic global gains in access to education, 130 million girls of school age remain out of school. Among those who do enter, too many do not gain the essential skills to succeed after they complete their schooling. Previous efforts to... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Despite dramatic global gains in access to education, 130 million girls of school age remain out of school. Among those who do enter, too many do not gain the essential skills to succeed after they complete their schooling. Previous efforts to synthesize evidence on how to improve educational outcomes for girls have tended to focus on interventions that are principally targeted to girls, such as girls' latrines or girls' scholarships. But if general, non-targeted interventions-those that benefit both girls and boys-significantly improve girls' education, then focusing only on girl-targeted interventions may miss some of the best investments for improving educational opportunities for girls in absolute terms. This review brings together evidence from 270 educational interventions from 177 studies in 54 low- and middle-income countries and identifies their impacts on girls, regardless of whether the interventions specifically target girls. The review finds that to improve access and learning, general interventions deliver gains for girls that are comparable to girl-targeted interventions. At the same time, many more general interventions have been tested, providing a broader menu of options for policy makers. General interventions have similar impacts for girls as for boys. Many of the most effective interventions to improve access for girls are household-based (such as cash transfer programs), and many of the most effective interventions to improve learning for girls involve improving the pedagogy of teachers. Girl-targeted interventions may make the most sense when addressing constraints that are unique to girls

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 8944
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 45 Seiten), Illustrationen
  6. Equivalent years of schooling
    a metric to communicate learning gains in concrete terms
    Erschienen: February 2019
    Verlag:  World Bank Group, Africa Region, Office of the Chief Economist & World Development Report 2018 Team, Washington, DC, USA

    In the past decade, hundreds of impact evaluation studies have measured the learning outcomes of education interventions in developing countries. The impact magnitudes are often reported in terms of "standard deviations," making them difficult to... mehr

    Zugang:
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In the past decade, hundreds of impact evaluation studies have measured the learning outcomes of education interventions in developing countries. The impact magnitudes are often reported in terms of "standard deviations," making them difficult to communicate to policy makers beyond education specialists. This paper proposes two approaches to demonstrate the effectiveness of learning interventions, one in "equivalent years of schooling" and another in the net present value of potential increased lifetime earnings. The results show that in a sample of low- and middle-income countries, one standard deviation gain in literacy skill is associated with between 4.7 and 6.8 additional years of schooling, depending on the estimation method. In other words, over the course of a business-as-usual school year, students learn between 0.15 and 0.21 standard deviation of literacy ability. Using that metric to translate the impact of interventions, a median structured pedagogy intervention increases learning by the equivalent of between 0.6 and 0.9 year of business-as-usual schooling. The results further show that even modest gains in standard deviations of learning-if sustained over time-may have sizeable impacts on individual earnings and poverty reduction, and that conversion into a non-education metric should help policy makers and non-specialists better understand the potential benefits of increased learning

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 8752
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 52 Seiten), Illustrationen