Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 191.

  1. Our beautiful, dry, and distant texts
    art history as writing
    Autor*in: Elkins, James
    Erschienen: c1997
    Verlag:  Pennsylvania State University Press, University Park, Pa

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0271016302
    RVK Klassifikation: LH 62000 ; EC 2440
    Schlagworte: Art; Art
    Umfang: XVII, 300 S, Ill., graph. Darst, 27 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. The poetics of perspective
    Autor*in: Elkins, James
    Erschienen: 1994
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca, NY [u.a.]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0801427967
    RVK Klassifikation: LH 61040
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Perspective; Space perception; Aesthetics
    Umfang: XV, 324 S, Ill., graph. Darst, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Bibliography: p279-316. - Includes index

  3. Landscape theory
    Beteiligt: DeLue, Rachael Ziady (HerausgeberIn); Elkins, James (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York (New York)

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: DeLue, Rachael Ziady (HerausgeberIn); Elkins, James (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415960533; 0415960541; 9780415960533; 9780415960540; 0203929837; 9780203929834
    Weitere Identifier:
    2007028250
    RVK Klassifikation: LH 61055 ; LH 67780 ; LH 70420 ; LH 71430
    Schriftenreihe: The art seminar ; Volume 6
    Schlagworte: Landscapes in art; Arts; Landscapes; Landscape in art; Arts; Landscape
    Umfang: x, 366 Seiten
    Bemerkung(en):

    ***Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke.***Unchanged reprints that were published later are included here.***

    Rachael Ziady DeLueIntroduction to social formation and symbolic landscape / Denis E. Cosgrove: Elusive landscapes and shifting grounds

    Anne Whiston Spirn: "One with nature" : landscape, language, empathy, and imagination

    James Elkins: Writing moods

    Alan Wallach: The art seminar ; Participants : Denis E. Cosgrove, Rachael Ziady DeLue, Jessica Dubow, James Elkins, Michael Gaudio, David Hays, Róisín Kennedy, Michael Newman, Rebecca Solnit, Anne Whiston Spirn, Minna Törmä, Jacob Wamberg ; Assessments ; Kenneth R. Olwig ; Maunu Häyrynen ; Jill H. Casid ; Dianne Harris ; Jennifer Jane Marshall ; Robin Kelsey ; Malcolm Andrews ; Blaise Drummond ; Hanna Johansson ; Annika Waenerberg ; Stephen Daniels ; Dana Leibsohn ; Yvonne Scott ; Martin Powers ; Jerome Silbergeld ; Michel Baridon ; David E. Nye ; Robert B. Riley ; Between subject and object

    Elizabeth Helsinger.: Blindness and insights

  4. Art history versus aesthetics
    Beteiligt: Elkins, James (Hrsg.)
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York, NY

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Elkins, James (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 041597688X; 0415976898; 9780415976886; 9780415976893
    Weitere Identifier:
    9780415976893
    RVK Klassifikation: LH 61040 ; LH 61050
    Schriftenreihe: The art seminar ; 1
    Schlagworte: Art; Aesthetics; Art; Aesthetics
    Umfang: X, 306 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

    1. Introductory essay: The border of the aesthetic / Robert Gero2. Starting points. Exorcising the dreariness of aesthetics / Joseph Margolis -- Why don't art historians attend aesthetics conferences? / James Elkins -- 3. The art Seminar. Participants: Arthur Danto, Thierry de Duve, Diarmuid Costello -- Martin Donougho, David Raskin, Anna Dezeuze, Richard Woodfield -- Dominic Willsdon, Francis Halsall, Nicholas Davey -- John Hyman, David Raskin -- 4. Assessments -- Diarmuid Costello -- Anna Dezeuze -- Dominic Willsdon -- David Raskin -- John Hyman -- Francis Halsall -- Richard Woodfield -- Ladislav Kesner -- Joseph Margolis -- Crispin Sartwell -- Paul Crowther -- Mary Rawlinson -- Jan Bakos -- Alexander Nehamas -- Ciarán Benson -- Wendy Steiner -- Mathew Rampley -- Keith Moxey -- Christine Wertheim -- Eva Schürmann -- Harry Cooper -- Adrian Rifkin -- David Getsy -- Michael Kelly -- Margaret Iversen -- Michael Golec -- Michael Newman -- GreHorowitz -- Stephen Melville -- 5. Afterwords -- Modernism as aesthetics and art history / Jay Bernstein -- Island mysteries / Marc Redfield.

  5. Master narratives and their discontents
    Autor*in: Elkins, James
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Routledge, New York

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415972698; 0415972701; 9780415972697; 9780415972703
    Weitere Identifier:
    2005282754
    RVK Klassifikation: LH 62000 ; CC 6900
    Schriftenreihe: Theories of modernism and postmodernism in the visual arts ; 1
    Schlagworte: Art criticism; Modernism (Art); Postmodernism; Art criticism; Modernism (Art); Postmodernism
    Umfang: VIII, 192 S., Ill., 21 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 179-187) and index

  6. Renaissance theory
    Beteiligt: Elkins, James (Hrsg.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Routledge, New York [u.a.]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Elkins, James (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415960452; 0415960460; 9780415960458; 9780415960465
    Weitere Identifier:
    9780415960458
    RVK Klassifikation: EC 5145 ; LH 61020 ; LH 65720
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: The art seminar ; 5
    Schlagworte: Art, Renaissance; Art; Aufsatzsammlung
    Umfang: X, 550 S., Ill.
  7. The state of art criticism
    Beteiligt: Elkins, James (Hrsg.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Routledge, New York, NY

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Elkins, James (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0203479300; 041597786X; 0415977878; 9780415977869; 9780415977876
    Weitere Identifier:
    9780415977869
    2007028043
    RVK Klassifikation: EC 1760
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: The art seminar ; 4
    Schlagworte: Art criticism; Art; Aufsatzsammlung
    Umfang: X, 410 S., graph. Darst., 22 cm
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

    Introduction. The recovery of criticism / Michael SchreyachStarting points. The specificity of criticism and its need for philosophy / Michael Newman -- Critical reflections / Boris Groys -- On the absence of judgment in art criticism / James Elkins -- What is a theorist? / Irit Rogoff -- Is this anything? or, criticism in the university / Stephen Melville -- The art seminars -- Assessments -- Afterwords. The states of art criticism / James Elkins and Michael Newman -- The state of art criticism, reviewed / Maja Naef.

  8. Photography theory
    Beteiligt: Elkins, James (Hrsg.)
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Routledge, New York, NY

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Elkins, James (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415977827; 0415977835; 9780415977821; 9780415977838
    Weitere Identifier:
    9780415977821
    2007271843
    RVK Klassifikation: AP 94800 ; AP 93450
    Schriftenreihe: The art seminar ; 2
    Schlagworte: Photography; Photography
    Umfang: X, 470 S., graph. Darst., 22 cm
  9. The poetics of perspective
    Autor*in: Elkins, James
    Erschienen: 1994
    Verlag:  Cornell Univ. Press, Ithaca u.a.

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0801427967
    RVK Klassifikation: LH 61040 ; LH 61342
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Ästhetik; Perspective; Space perception; Aesthetics; Ästhetik; Perspektive
    Umfang: XV, 324, Ill., graph. Darst.
  10. The end of diversity in art historical writing
    North Atlantic art history and its alternatives
    Autor*in: Elkins, James
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    The End of Diversity in Art Historical Writing is the most globally informed book on world art history, drawing on research in 76 countries. In addition some chapters have been crowd sourced: posted on the internet for comments, which have been... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The End of Diversity in Art Historical Writing is the most globally informed book on world art history, drawing on research in 76 countries. In addition some chapters have been crowd sourced: posted on the internet for comments, which have been incorporated into the text. It covers the principal accounts of Eurocentrism, center and margins, circulations and atlases of art, decolonial theory, incommensurate cultures, the origins and dissemination of the "October" model, problems of access to resources, models of multiple modernisms, and the emergence of English as the de facto lingua franca of art writing.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110681109
    Weitere Identifier:
    9783110681109
    RVK Klassifikation: LH 62000
    Schlagworte: Kunstgeschichtsschreibung; Globalisierung; ; Kunstgeschichtsschreibung; Eurozentrismus; Postkolonialismus; ; Kunstgeschichtsschreibung; ; Bildwissenschaft; Ästhetik; Kunstkritik; ; Kunstwissenschaft; Methode; Globalisierung; Eurozentrismus; Postkolonialismus;
    Umfang: 221 Seiten, Illustrationen, 24 cm x 17 cm
  11. Pictures of the body
    pain and metamorphosis
    Autor*in: Elkins, James
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Stanford University Press, Stanford, Calif.

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0804730237; 0804730245
    Weitere Identifier:
    199-27632
    Schlagworte: Human figure in art; Metamorphosis in art; Art; Körper <Motiv>; Schmerz <Motiv>; Metamorphose <Motiv>; Kunst; Qual; Darstellung; Metamorphose; Geistesgeschichte
    Umfang: xvii, 347 p, ill, 28 cm.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  12. Visual practices across the university
    Beteiligt: Elkins, James (Hrsg.)
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Fink, Paderborn ; München

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Elkins, James (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783770543731; 3770543734
    Weitere Identifier:
    9783770543731
    RVK Klassifikation: AL 34500 ; LH 61100 ; LH 64900
    Schlagworte: Art and science; Image (Philosophy); Image analysis; Image processing; Science and the humanities; Visual literacy; Ästhetik; Kunstwissenschaft; Lernen; Visualisierung; Kunstakademie; Universität; Methode
    Weitere Schlagworte: Aufsatzsammlung
    Umfang: 303 S., zahlr. Ill., graph. Darst., Kt., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  13. Visual practices across the university
    Beteiligt: Elkins, James
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Fink,, Paderborn ; {[u.a.]

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem hebis
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Digi20
    Beteiligt: Elkins, James
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    9783770543731
    RVK Klassifikation: AL 34500 ; LH 61100 ; LH 64900 ; AL 34000
    Schlagworte: Universität; Lernen; Visualisierung; Ästhetik; Kunstwissenschaft; Methode; Kunstakademie
    Umfang: 303 S. :, zahlr. Ill., graph. Darst., Kt. ;, 24 cm.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben.

    Online-Ausg.:

  14. On the strange place of religion in contemporary art
    Autor*in: Elkins, James
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Routledge, New York, NY [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415969883; 0415969891
    Schlagworte: Art and religion; Modernism (Art); Art
    Umfang: XII, 136 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [117] - 132

  15. Pictures of the body
    pain and metamorphosis
    Autor*in: Elkins, James
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Stanford Univ. Press, Stanford, Calif.

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0804730245; 0804730237
    RVK Klassifikation: CC 6900 ; LH 70060 ; LH 84370 ; LH 84120
    Auflage/Ausgabe: Orig. print.
    Schlagworte: Human figure in art; Metamorphosis in art; Art; Array
    Umfang: XVII, 347 S., zahlr. Ill., graph. Darst.
  16. The Poetics of Perspective
    Autor*in: Elkins, James
    Erschienen: [2018]; © 1996
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca, NY

    Perspective has been a divided subject, orphaned among various disciplines from philosophy to gardening. In the first book to bring together recent thinking on perspective from such fields as art history, literary theory, aesthetics, psychology, and... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Perspective has been a divided subject, orphaned among various disciplines from philosophy to gardening. In the first book to bring together recent thinking on perspective from such fields as art history, literary theory, aesthetics, psychology, and the history of mathematics, James Elkins leads us to a new understanding of how we talk about pictures. Elkins provides an abundantly illustrated history of the theory and practice of perspective. Looking at key texts from the Renaissance to the present, he traces a fundamental historical change that took place in the way in which perspective was conceptualized; first a technique for constructing pictures, it slowly became a metaphor for subjectivity. That gradual transformation, he observes, has led to the rifts that today separate those who understand perspective as a historical or formal property of pictures from those who see it as a linguistic, cognitive, or epistemological metaphor. Elkins considers how the principal concepts of perspective have been rewritten in work by Erwin Panofsky, Hubert Damisch, Martin Jay, Paul Ricoeur, Jacques Lacan, Maurice Merleau-Ponty, and E. H. Gombrich. The Poetics of Perspective illustrates that perspective is an unusual kind of subject: it exists as a coherent idea, but no one discipline offers an adequate exposition of it. Rather than presenting perspective as a resonant metaphor for subjectivity, a painter's tool without meaning, a disused historical practice, or a model for vision and representation, Elkins proposes a comprehensive revaluation. The perspective he describes is at once a series of specific pictorial decisions and a powerful figure for our knowledge of the world

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501723896
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Aesthetics; Perspective; Space perception; Ästhetik; Perspektive
    Umfang: 1 online resource, 63 halftones
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 23. Jan 2019)

  17. Landscape theory
    Beteiligt: DeLue, Rachael Ziady (HerausgeberIn); Elkins, James (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York (New York)

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    2015/234
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    704.9 L2635
    keine Fernleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2008:5164:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 750243
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a kun 096.2/280
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2010 A 15198
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    LH 61055 103
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    KGS-Allg 29:6
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2018/5142
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    LAN 1
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: DeLue, Rachael Ziady (HerausgeberIn); Elkins, James (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415960533; 0415960541; 9780415960533; 9780415960540
    Weitere Identifier:
    2007028250
    RVK Klassifikation: LH 61055 ; LH 67780 ; LH 70420 ; LH 71430
    Schriftenreihe: The art seminar ; Volume 6
    Schlagworte: Landscapes in art; Arts; Landscapes
    Umfang: x, 366 Seiten
    Bemerkung(en):

    ***Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke.***Unchanged reprints that were published later are included here.***

    Rachael Ziady DeLueIntroduction to social formation and symbolic landscape / Denis E. Cosgrove: Elusive landscapes and shifting grounds

    Anne Whiston Spirn: "One with nature" : landscape, language, empathy, and imagination

    James Elkins: Writing moods

    Alan Wallach: The art seminar ; Participants : Denis E. Cosgrove, Rachael Ziady DeLue, Jessica Dubow, James Elkins, Michael Gaudio, David Hays, Róisín Kennedy, Michael Newman, Rebecca Solnit, Anne Whiston Spirn, Minna Törmä, Jacob Wamberg ; Assessments ; Kenneth R. Olwig ; Maunu Häyrynen ; Jill H. Casid ; Dianne Harris ; Jennifer Jane Marshall ; Robin Kelsey ; Malcolm Andrews ; Blaise Drummond ; Hanna Johansson ; Annika Waenerberg ; Stephen Daniels ; Dana Leibsohn ; Yvonne Scott ; Martin Powers ; Jerome Silbergeld ; Michel Baridon ; David E. Nye ; Robert B. Riley ; Between subject and object

    Elizabeth Helsinger.: Blindness and insights

  18. Pictures & tears
    a history of people who have cried in front of paintings
    Autor*in: Elkins, James
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Routledge, New York [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 478371
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2006 C 1852
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    23 : 51040
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Kdd 2030
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    kun 160.7 CM 8012
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415937132
    Weitere Identifier:
    9780415937139
    12001019659
    RVK Klassifikation: LH 61045 ; LH 61080 ; CC 6900
    Schlagworte: Painting; Visual perception
    Umfang: XIII, 272 S., [4] Bl., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 259 - 264

  19. Landscape theory
    Beteiligt: DeLue, Rachael Ziady (HerausgeberIn); Elkins, James (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York (New York)

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    2015/234
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    704.9 L2635
    keine Fernleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2008:5164:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 750243
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a kun 096.2/280
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2010 A 15198
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    LH 61055 103
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    KGS-Allg 29:6
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2018/5142
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2008 C 2477
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Kunsthalle Karlsruhe, Bibliothek
    1.3: B, 108
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    LAN 1
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Grafik und Buchkunst, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Kunsthistorisches Institut, Bibliothek
    JS 10 a / 4
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Kunsthistorisches Institut, Bibliothek
    JS 10 a / 4 : 2. Ex.
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: DeLue, Rachael Ziady (HerausgeberIn); Elkins, James (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415960533; 0415960541; 9780415960533; 9780415960540; 0203929837; 9780203929834
    Weitere Identifier:
    2007028250
    RVK Klassifikation: LH 61055 ; LH 67780 ; LH 70420 ; LH 71430
    Schriftenreihe: The art seminar ; Volume 6
    Schlagworte: Landscapes in art; Arts; Landscapes; Landscape in art; Arts; Landscape
    Umfang: x, 366 Seiten
    Bemerkung(en):

    ***Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke.***Unchanged reprints that were published later are included here.***

    Rachael Ziady DeLueIntroduction to social formation and symbolic landscape / Denis E. Cosgrove: Elusive landscapes and shifting grounds

    Anne Whiston Spirn: "One with nature" : landscape, language, empathy, and imagination

    James Elkins: Writing moods

    Alan Wallach: The art seminar ; Participants : Denis E. Cosgrove, Rachael Ziady DeLue, Jessica Dubow, James Elkins, Michael Gaudio, David Hays, Róisín Kennedy, Michael Newman, Rebecca Solnit, Anne Whiston Spirn, Minna Törmä, Jacob Wamberg ; Assessments ; Kenneth R. Olwig ; Maunu Häyrynen ; Jill H. Casid ; Dianne Harris ; Jennifer Jane Marshall ; Robin Kelsey ; Malcolm Andrews ; Blaise Drummond ; Hanna Johansson ; Annika Waenerberg ; Stephen Daniels ; Dana Leibsohn ; Yvonne Scott ; Martin Powers ; Jerome Silbergeld ; Michel Baridon ; David E. Nye ; Robert B. Riley ; Between subject and object

    Elizabeth Helsinger.: Blindness and insights

  20. The end of diversity in art historical writing
    North Atlantic art history and its alternatives
    Autor*in: Elkins, James
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    The End of Diversity in Art Historical Writing is the most globally informed book on world art history, drawing on research in 76 countries. In addition some chapters have been crowd sourced: posted on the internet for comments, which have been... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2021:403:
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2021/2688
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2021/1849
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2021 C 281
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Kunsthalle Karlsruhe, Bibliothek
    1.3: A, 054
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Kdb 0506
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Grafik und Buchkunst, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Kunsthistorisches Institut, Bibliothek
    QF 10 a / 116
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    The End of Diversity in Art Historical Writing is the most globally informed book on world art history, drawing on research in 76 countries. In addition some chapters have been crowd sourced: posted on the internet for comments, which have been incorporated into the text. It covers the principal accounts of Eurocentrism, center and margins, circulations and atlases of art, decolonial theory, incommensurate cultures, the origins and dissemination of the "October" model, problems of access to resources, models of multiple modernisms, and the emergence of English as the de facto lingua franca of art writing.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110681109
    Weitere Identifier:
    9783110681109
    RVK Klassifikation: LH 62000
    Schlagworte: Kunstgeschichtsschreibung; Globalisierung; ; Kunstgeschichtsschreibung; Eurozentrismus; Postkolonialismus; ; Kunstgeschichtsschreibung; ; Bildwissenschaft; Ästhetik; Kunstkritik; ; Kunstwissenschaft; Methode; Globalisierung; Eurozentrismus; Postkolonialismus;
    Umfang: 221 Seiten, Illustrationen, 24 cm x 17 cm
  21. What painting is
    Autor*in: Elkins, James
    Erschienen: 2019; ©2019
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York

    Zugang:
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Digitale Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780429843518
    Auflage/Ausgabe: Second edition
    Schlagworte: Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXII, 246 Seiten)
  22. The domain of images
    Autor*in: Elkins, James
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Cornell Univ. Press, Ithaca, NY [u.a.]

    Universität Freiburg, Kunstgeschichtliches Institut, Bibliothek
    Frei 13: A-78-26
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Stuttgart, Institut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    Vk 160
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    55a/2215
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0801435595; 0801487242
    Weitere Identifier:
    9780801487248
    RVK Klassifikation: LH 61080 ; LH 61020
    Auflage/Ausgabe: 1. print., Cornell paperbacks
    Schlagworte: Visual communication
    Umfang: XXI, 282 S., Ill., graph. Darst., Kt.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Originally published: 1999

  23. Pictures of the body
    pain and metamorphosis
    Autor*in: Elkins, James
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Stanford Univ. Press, Stanford, Calif.

    Universität Bonn, Kunsthistorisches Institut, Bibliothek
    F 2307/33
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0804730245; 0804730237
    RVK Klassifikation: CC 6900
    Auflage/Ausgabe: Orig. print.
    Schlagworte: Körper; Geistesgeschichte; Geschichte; Kunst; Körper <Motiv>
    Umfang: XVII, 347 S., 112 Ill.
  24. The Domain of Images
    Autor*in: Elkins, James
    Erschienen: [2018]; © 2001
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca, NY

    In the domain of visual images, those of fine art form a tiny minority. This original and brilliant book calls upon art historians to look beyond their traditional subjects—painting, drawing, photography, and printmaking—to the vast array of "nonart"... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In the domain of visual images, those of fine art form a tiny minority. This original and brilliant book calls upon art historians to look beyond their traditional subjects—painting, drawing, photography, and printmaking—to the vast array of "nonart" images, including those from science, technology, commerce, medicine, music, and archaeology. Such images, James Elkins asserts, can be as rich and expressive as any canonical painting. Using scores of illustrations as examples, he proposes a radically new way of thinking about visual analysis, one that relies on an object's own internal sense of organization.Elkins begins by demonstrating the arbitrariness of current criteria used by art historians for selecting images for study. He urges scholars to adopt, instead, the far broader criteria of the young field of image studies. After analyzing the philosophic underpinnings of this interdisciplinary field, he surveys the entire range of images, from calligraphy to mathematical graphs and abstract painting. Throughout, Elkins blends philosophic analysis with historical detail to produce a startling new sense of such basic terms as pictures, writing, and notation

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501723902
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: ART / Criticism; Visual communication; Visuelle Kommunikation; Methode; Kunstgeschichte <Fach>; Kunstwissenschaft; Berufsbild; Ästhetik
    Umfang: 1 online resource, 5 tables, 105 halftones, 48 line drawings
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 26. Mrz 2019)

  25. Renaissance theory
    Beteiligt: Elkins, James (Hrsg.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Routledge, New York, NY [u.a.]

    Ruhr-Universität Bochum, Kunstgeschichtliches Institut, Bibliothek
    F ABB 19
    keine Fernleihe
    Universität Bonn, Kunsthistorisches Institut, Bibliothek
    D 468/10
    keine Fernleihe
    Kunsthistorisches Institut, Abteilung Allgemeine Kunstgeschichte, Bibliothek
    428/E606/85
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    77 GCE 61
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Elkins, James (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780415960458; 9780415960465; 9780203929865
    Weitere Identifier:
    2007037830
    Schriftenreihe: The art seminar ; 5
    Schlagworte: Art, Renaissance; Art; Ästhetik; Renaissance
    Umfang: X, 550 S., 21 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Formerly CIP