Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 26.

  1. Canonising Shakespeare
    stationers and the book trade, 1640-1740
    Beteiligt: Depledge, Emma (Herausgeber, Verfasser); Kirwan, Peter (Herausgeber, Verfasser)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    WE793 C2S5
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 74440
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothekszentrum Rheinland-Pfalz / Pfälzische Landesbibliothek
    118-612
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Depledge, Emma (Herausgeber, Verfasser); Kirwan, Peter (Herausgeber, Verfasser)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781107154599
    Schlagworte: Literatur; Kanon
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: x, 272 Seiten, Illustrationen, 23 cm
  2. Canonising Shakespeare
    stationers and the book trade 1640-1740
    Beteiligt: Depledge, Emma (Hrsg.); Kirwan, Peter (Hrsg.)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  3. Shakespeare's rise to cultural prominence
    politics, print and alteration, 1642-1700
    Autor*in: Depledge, Emma
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Shakespeare's rise to prominence was by no means inevitable. While he was popular in his lifetime, the number of new editions and revivals of his plays declined over the following decades. Emma Depledge uses the methodologies of book and theatre... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Shakespeare's rise to prominence was by no means inevitable. While he was popular in his lifetime, the number of new editions and revivals of his plays declined over the following decades. Emma Depledge uses the methodologies of book and theatre history to provide a re-assessment of the reputation and dissemination of Shakespeare during the Interregnum and Restoration. She demonstrates the crucial role of the Exclusion Crisis (1678-1682), a political crisis over the royal succession, as a foundational moment in Shakespeare's canonisation. The period saw a sudden surge of theatrical alterations and a significantly increased rate of new editions and stage revivals. In the wake of the Exclusion Crisis, Shakespeare's plays were made available on a scale not witnessed since the early seventeenth century, thus reversing what might otherwise have been a permanent disappearance of his drama from canonical familiarity and firmly establishing Shakespeare's work in the national cultural imagination Introduction -- Shakespeare in the Civil Wwar and Interregnum years, 1642-1659 -- Shakespeare on the early Restoration stage and page, 1660-1677 -- Shakespeare and the Exclusion Crisis, 1678-82: the decision to alter his plays -- The politics of Shakespeare alterations of the Exclusion Crisis -- Selling Shakespeare on the Exclusion Crisis stage and page -- Shakespeare in the wake of the Exclusion Crisis, 1683-1700

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
  4. Canonising Shakespeare
    stationers and the book trade, 1640-1740
    Beteiligt: Depledge, Emma (HerausgeberIn); Kirwan, Peter (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Cambridge University Press, New York

    Canonising Shakespeare offers the first comprehensive reassessment of Shakespeare's afterlife as a print phenomenon, demonstrating the crucial role that the book trade played in his rise to cultural pre-eminence. 1640–1740 was the period in which... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Canonising Shakespeare offers the first comprehensive reassessment of Shakespeare's afterlife as a print phenomenon, demonstrating the crucial role that the book trade played in his rise to cultural pre-eminence. 1640–1740 was the period in which Shakespeare's canon was determined, in which the poems resumed their place alongside the plays in print, and in which artisans and named editors crafted a new, contemporary Shakespeare for Restoration and eighteenth-century consumers. A team of international contributors highlight the impact of individual booksellers, printers, publishers and editors on the Shakespearean text, the books in which it was presented, and the ways in which it was promoted. From radical adaptations of the Sonnets to new characters in plays, and from elegant subscription volumes to cheap editions churned out by feuding publishers, this period was marked by eclecticism, contradiction and innovation as stationers looked to the past and the future to create a Shakespeare for their own times Machine generated contents note: 1. Introduction Emma Depledge and Peter Kirwan; Part I. Selling Shakespeare: 2. Shakespeare for sale, 1640-1740 Emma Depledge; 3. Royalist Shakespeare: publishers, politics and the appropriation of The Rape of Lucrece (1655) Adam G. Hooks; 4. Henry Herringman, Richard Bentley and Shakespeare's Fourth Folio (1685) Francis X. Connor; 5. Shakespeare without rules: the fifth Shakespeare folio and market demand in the early 1700s Lara Hansen and Eric Rasmussen; 6. The 1734-5 price wars, Antony and Cleopatra and the theatrical imagination Anthony Brano. Part II. Consolidating the Shakespeare Canon: 7. Consolidating the Shakespeare canon, 1640-1740 Peter Kirwan; 8. John Benson's 1640 poems and its literary precedents Faith Acker; 9. Cupids Cabinet Unlock't (1662), ostensibly 'by W. Shakespeare', in fact partly by John Milton Lukas Erne; 10. Discovering Shakespeare's personal style: editing and connoisseurship in the eighteenth century Edmund G. C. King; Part III. Editing Shakespeare: 11. Editing Shakespeare, 1640-1740 Emma Depledge and Peter Kirwan; 12. Dramatic typography and the restoration quartos of Hamlet Claire M. L. Bourne; 13. The 1709/11 editions of Shakespeare's poems Paul D. Cannan; 14. Alexander Pope, interventionist editing and The Taming of the Shrew (1725) Jonathan H. Holmes; 15. Editorial annotations in Shakespeare editions after 1733 Adam Rounce; 16. Afterword Patrick Cheney

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
  5. Making Milton
    print, authorship, afterlives
    Beteiligt: Depledge, Emma (HerausgeberIn); Garrison, John S. (HerausgeberIn); Nicosia, Marissa (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    'Making Milton' contains a collection of essays exploring John Milton's rise to popularity and his status as a canonical author. The volume considers Milton's 'authorial persona' in the context of his relationships with his contemporary writers,... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    'Making Milton' contains a collection of essays exploring John Milton's rise to popularity and his status as a canonical author. The volume considers Milton's 'authorial persona' in the context of his relationships with his contemporary writers, stationers, and readers.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Depledge, Emma (HerausgeberIn); Garrison, John S. (HerausgeberIn); Nicosia, Marissa (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780191861024
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: First edition.
    Schriftenreihe: Oxford scholarship online
    Weitere Schlagworte: Milton, John (1608-1674)
    Umfang: 1 online resource (256 pages), illustrations (black and white, and colour).
    Bemerkung(en):

    This edition also issued in print: 2021. - Includes bibliographical references and index. - Description based on online resource; title from home page (viewed on February 10, 2021)

  6. Making Milton
    print, authorship, afterlives
    Beteiligt: Depledge, Emma (HerausgeberIn); Garrison, John S. (HerausgeberIn); Nicosia, Marissa (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Depledge, Emma (HerausgeberIn); Garrison, John S. (HerausgeberIn); Nicosia, Marissa (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780198821892
    Weitere Identifier:
    9780198821892
    RVK Klassifikation: HK 2575
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Milton, John; Einfluss; Rezeption;
    Weitere Schlagworte: Milton, John (1608-1674); Milton, John (1608-1674)
    Umfang: xiv, 250 Seiten, Illustrationen, 24 cm
  7. Canonising Shakespeare
    stationers and the book trade, 1640-1740
    Beteiligt: Depledge, Emma (Hrsg.); Kirwan, Peter (Hrsg.)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Canonising Shakespeare offers the first comprehensive reassessment of Shakespeare's afterlife as a print phenomenon, demonstrating the crucial role that the book trade played in his rise to cultural pre-eminence. 1640–1740 was the period in which... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Canonising Shakespeare offers the first comprehensive reassessment of Shakespeare's afterlife as a print phenomenon, demonstrating the crucial role that the book trade played in his rise to cultural pre-eminence. 1640–1740 was the period in which Shakespeare's canon was determined, in which the poems resumed their place alongside the plays in print, and in which artisans and named editors crafted a new, contemporary Shakespeare for Restoration and eighteenth-century consumers. A team of international contributors highlight the impact of individual booksellers, printers, publishers and editors on the Shakespearean text, the books in which it was presented, and the ways in which it was promoted. From radical adaptations of the Sonnets to new characters in plays, and from elegant subscription volumes to cheap editions churned out by feuding publishers, this period was marked by eclecticism, contradiction and innovation as stationers looked to the past and the future to create a Shakespeare for their own times

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Depledge, Emma (Hrsg.); Kirwan, Peter (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HI 3330 ; HI 3331
    Schlagworte: Book industries and trade / England / History / 17th century; Book industries and trade / England / History / 18th century; Literature publishing / England / History / 17th century; Literature publishing / England / History / 18th century; Drama / Editing; Druck; Rezeption; Kanon; Buchhandel
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William / 1564-1616 / Criticism, Textual; Shakespeare, William / 1564-1616 / Influence; Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 1 online resource (x, 272 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 29 Sep 2017)

    Machine generated contents note: 1. Introduction Emma Depledge and Peter Kirwan; Part I. Selling Shakespeare: 2. Shakespeare for sale, 1640-1740 Emma Depledge; 3. Royalist Shakespeare: publishers, politics and the appropriation of The Rape of Lucrece (1655) Adam G. Hooks; 4. Henry Herringman, Richard Bentley and Shakespeare's Fourth Folio (1685) Francis X. Connor; 5. Shakespeare without rules: the fifth Shakespeare folio and market demand in the early 1700s Lara Hansen and Eric Rasmussen; 6. The 1734-5 price wars, Antony and Cleopatra and the theatrical imagination Anthony Brano. Part II. Consolidating the Shakespeare Canon: 7. Consolidating the Shakespeare canon, 1640-1740 Peter Kirwan; 8. John Benson's 1640 poems and its literary precedents Faith Acker; 9. Cupids Cabinet Unlock't (1662), ostensibly 'by W. Shakespeare', in fact partly by John Milton Lukas Erne; 10. Discovering Shakespeare's personal style: editing and connoisseurship in the eighteenth century Edmund G. C. King; Part III. Editing Shakespeare: 11. Editing Shakespeare, 1640-1740 Emma Depledge and Peter Kirwan; 12. Dramatic typography and the restoration quartos of Hamlet Claire M. L. Bourne; 13. The 1709/11 editions of Shakespeare's poems Paul D. Cannan; 14. Alexander Pope, interventionist editing and The Taming of the Shrew (1725) Jonathan H. Holmes; 15. Editorial annotations in Shakespeare editions after 1733 Adam Rounce; 16. Afterword Patrick Cheney

  8. Shakespeare's rise to cultural prominence
    politics, print and alteration, 1642-1700
    Autor*in: Depledge, Emma
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Shakespeare's rise to prominence was by no means inevitable. While he was popular in his lifetime, the number of new editions and revivals of his plays declined over the following decades. Emma Depledge uses the methodologies of book and theatre... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Shakespeare's rise to prominence was by no means inevitable. While he was popular in his lifetime, the number of new editions and revivals of his plays declined over the following decades. Emma Depledge uses the methodologies of book and theatre history to provide a re-assessment of the reputation and dissemination of Shakespeare during the Interregnum and Restoration. She demonstrates the crucial role of the Exclusion Crisis (1678-1682), a political crisis over the royal succession, as a foundational moment in Shakespeare's canonisation. The period saw a sudden surge of theatrical alterations and a significantly increased rate of new editions and stage revivals. In the wake of the Exclusion Crisis, Shakespeare's plays were made available on a scale not witnessed since the early seventeenth century, thus reversing what might otherwise have been a permanent disappearance of his drama from canonical familiarity and firmly establishing Shakespeare's work in the national cultural imagination

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HI 3330 ; HI 3331
    Schlagworte: Drama / Publishing / England / History / 17th century; Authors and theater / England / History / 17th century; Rezeption
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William / 1564-1616 / Criticism and interpretation; Shakespeare, William / 1564-1616 / Adaptations / History and criticism; Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 251 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 25 Jul 2018)

    Introduction -- Shakespeare in the Civil Wwar and Interregnum years, 1642-1659 -- Shakespeare on the early Restoration stage and page, 1660-1677 -- Shakespeare and the Exclusion Crisis, 1678-82: the decision to alter his plays -- The politics of Shakespeare alterations of the Exclusion Crisis -- Selling Shakespeare on the Exclusion Crisis stage and page -- Shakespeare in the wake of the Exclusion Crisis, 1683-1700

  9. Making Milton
    print, authorship, afterlives
    Beteiligt: Depledge, Emma (Herausgeber); Garrison, John S. (Herausgeber); Nicosia, Marissa (Herausgeber)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    WF775.05 M2M6
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    2021/1681
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    ango70650.d421
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Depledge, Emma (Herausgeber); Garrison, John S. (Herausgeber); Nicosia, Marissa (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780198821892
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Milton, John;
    Weitere Schlagworte: Milton, John (1608-1674); Milton, John (1608-1674); Milton, John (1608-1674)
    Umfang: xiv, 250 Seiten, Illustrationen, 24 cm
  10. Canonising Shakespeare
    stationers and the book trade 1640-1740
    Beteiligt: Depledge, Emma (Herausgeber); Kirwan, Peter (Herausgeber)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  11. Shakespeare's rise to cultural prominence
    politics, print and alteration, 1642-1700
    Autor*in: Depledge, Emma
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Introduction -- Shakespeare in the Civil Wwar and Interregnum years, 1642-1659 -- Shakespeare on the early Restoration stage and page, 1660-1677 -- Shakespeare and the Exclusion Crisis, 1678-82: the decision to alter his plays -- The politics of... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 45209
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2018/3405
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2021 A 13727
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    SHA FE 1972
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ANG:Y16::S527/13:Dep:2018
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2019 A 3139
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2018-3544
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    68/9393
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    68.3272
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction -- Shakespeare in the Civil Wwar and Interregnum years, 1642-1659 -- Shakespeare on the early Restoration stage and page, 1660-1677 -- Shakespeare and the Exclusion Crisis, 1678-82: the decision to alter his plays -- The politics of Shakespeare alterations of the Exclusion Crisis -- Selling Shakespeare on the Exclusion Crisis stage and page -- Shakespeare in the wake of the Exclusion Crisis, 1683-1700

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781108427104; 9781108447669
    Weitere Identifier:
    9781108427104
    RVK Klassifikation: HI 3331
    Schlagworte: Drama; Authors and theater; Drama; Authors and theater; Authors and theater; Drama; Authors and theater; Authors and theater; Drama; Drama; Shakespeare, William; Shakespeare, William; Shakespeare, William; England; Adaptations; Criticism, interpretation, etc; History; 1600-1699
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William 1564-1616; Shakespeare, William 1564-1616
    Umfang: xiii, 251 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 224 - 245

  12. Shakespeare's rise to cultural prominence
    politics, print and alteration, 1642-1700
    Autor*in: Depledge, Emma
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge, United Kingdom

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  13. Canonising Shakespeare
    stationers and the book trade 1640-1740
    Beteiligt: Depledge, Emma (HerausgeberIn); Kirwan, Peter (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Machine generated contents note: 1. Introduction Emma Depledge and Peter Kirwan; Part I. Selling Shakespeare: 2. Shakespeare for sale, 1640-1740 Emma Depledge; 3. Royalist Shakespeare: publishers, politics and the appropriation of The Rape of Lucrece... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 15143
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2017/7872
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2018/9642
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    EN/922/1449
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    SHA BA 1952
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    67/16155
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    NO 752.290
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    HI 3330 D421
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    67.4425
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Machine generated contents note: 1. Introduction Emma Depledge and Peter Kirwan; Part I. Selling Shakespeare: 2. Shakespeare for sale, 1640-1740 Emma Depledge; 3. Royalist Shakespeare: publishers, politics and the appropriation of The Rape of Lucrece (1655) Adam G. Hooks; 4. Henry Herringman, Richard Bentley and Shakespeare's Fourth Folio (1685) Francis X. Connor; 5. Shakespeare without rules: the fifth Shakespeare folio and market demand in the early 1700s Lara Hansen and Eric Rasmussen; 6. The 1734-5 price wars, Antony and Cleopatra and the theatrical imagination Anthony Brano. Part II. Consolidating the Shakespeare Canon: 7. Consolidating the Shakespeare canon, 1640-1740 Peter Kirwan; 8. John Benson's 1640 poems and its literary precedents Faith Acker; 9. Cupids Cabinet Unlock't (1662), ostensibly 'by W. Shakespeare', in fact partly by John Milton Lukas Erne; 10. Discovering Shakespeare's personal style: editing and connoisseurship in the eighteenth century Edmund G. C. King; Part III. Editing Shakespeare: 11. Editing Shakespeare, 1640-1740 Emma Depledge and Peter Kirwan; 12. Dramatic typography and the restoration quartos of Hamlet Claire M. L. Bourne; 13. The 1709/11 editions of Shakespeare's poems Paul D. Cannan; 14. Alexander Pope, interventionist editing and The Taming of the Shrew (1725) Jonathan H. Holmes; 15. Editorial annotations in Shakespeare editions after 1733 Adam Rounce; 16. Afterword Patrick Cheney "Canonising Shakespeare offers the first comprehensive reassessment of Shakespeare's afterlife as a print phenomenon, demonstrating the crucial role that the book trade played in his rise to cultural pre-eminence. The period 1640-1740 was the period inthe time in which Shakespeare's canon was determined, in which the poems resumed their place alongside the plays in print, and in which artisans and named editors crafted a new, contemporary Shakespeare for Restoration and eighteenth-century consumers. A team of international contributors highlight the impact of individual booksellers, printers, publishers and editors on the Shakespearean text, the books in which it was presented, and the ways in which it was promoted. From radical adaptations of the Sonnets to new characters in plays, and from elegant subscription volumes to cheap editions churned out by feuding publishers, this period was marked by eclecticism, contradiction and innovation as stationers looked to the past and the future to create a Shakespeare for their own times"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Depledge, Emma (HerausgeberIn); Kirwan, Peter (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107154599; 9781316608258
    RVK Klassifikation: HI 3330
    Schlagworte: Book industries and trade; Book industries and trade; Literature publishing; Literature publishing; Drama; Book industries and trade; England; History, 17th century; Book industries and trade; England; History, 18th century; Drama; Editing; Literature publishing; England; History, 17th century; Literature publishing; England; History, 18th century; Shakespeare, William; Shakespeare, William
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: x, 272 Seiten, Illustrationen, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

    Literaturverzeichnis: Seite 247-266

  14. Making Milton
    print, authorship, afterlives
    Beteiligt: Depledge, Emma (HerausgeberIn); Garrison, John S. (HerausgeberIn); Nicosia, Marissa (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    'Making Milton' contains a collection of essays exploring John Milton's rise to popularity and his status as a canonical author. The volume considers Milton's 'authorial persona' in the context of his relationships with his contemporary writers,... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook Oxford
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book Oxford EBS
    keine Fernleihe

     

    'Making Milton' contains a collection of essays exploring John Milton's rise to popularity and his status as a canonical author. The volume considers Milton's 'authorial persona' in the context of his relationships with his contemporary writers, stationers, and readers.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Depledge, Emma (HerausgeberIn); Garrison, John S. (HerausgeberIn); Nicosia, Marissa (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780191861024
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: First edition.
    Schriftenreihe: Oxford scholarship online
    Weitere Schlagworte: Milton, John (1608-1674)
    Umfang: 1 online resource (256 pages), illustrations (black and white, and colour).
    Bemerkung(en):

    This edition also issued in print: 2021. - Includes bibliographical references and index. - Description based on online resource; title from home page (viewed on February 10, 2021)

  15. Making Milton
    Print, Authorship, Afterlives
    Autor*in: Depledge, Emma
    Erschienen: 2021; ©2021
    Verlag:  Oxford University Press USA - OSO, Oxford

    A collection of essays exploring John Milton's rise to popularity and his status as a canonical author. The volume considers Milton's 'authorial persona' in the context of his relationships with his contemporary writers, stationers, and readers.... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    A collection of essays exploring John Milton's rise to popularity and his status as a canonical author. The volume considers Milton's 'authorial persona' in the context of his relationships with his contemporary writers, stationers, and readers. Cover -- Making Milton: Print, Authorship, Afterlives -- Copyright -- Acknowledgements -- Contents -- List of Illustrations -- Notes on Contributors -- Editors -- Contributors -- Chapter 1: What Made Milton? -- Making Milton -- Part I: Milton and the Book Trade -- Chapter 2: Milton and Transcendent Authorship -- Chapter 3: Making Connections with Milton's Epitaphium Damonis -- Chapter 4: Repackaging Milton for the Late Seventeenth-Century Book Trade: Jacob Tonson, Paradise Lost, and John Dryden's The State of Innocence -- Early Editions of Paradise Lost -- Milton, Tonson, and the 1688 Paradise Lost -- Conclusion: the Influence of Dryden's The State of Innocence -- Chapter 5: Joseph Addison and the Domestication of Paradise Lost -- Part II: Milton's Construction of an Authorial Identity -- Chapter 6: Young Milton's Pauline Temper -- Chapter 7: Milton's Ludlow Maske and Remaking English Nationhood -- Introduction: Reformed Nationhood and the Young Milton -- The Spectacle of Caroline Nationhood: Coelum Britannicum -- A Maske and the Threat of National Servility -- Milton's Sabrina and the Poetics of Nationhood -- Conclusion: on National Representation and National Exceptionalism -- Chapter 8: Inscribing Textuality: Milton, Davenant, Authorship, and the Performance of Print -- Apologizing for Actors, Attacking the Archaic -- Antitheatricalism, Authorship, and Reception -- Chapter 9: 'Londini sum natus': the Latin Voice of Milton's Life Accountin Defensio Secunda -- Contexts -- The Life Account in Defensio Secunda -- Other Life Accounts -- Purposeful Sentence Length -- Over- and Understatement -- Camaraderie -- Verbs of Cognition and Volition -- Cognition and Volition in Defending the Polemical Writings -- A Calculated Indecorum or the Compulsion of Sincerity? -- Persona and Voice in the Final Appeal -- Chapter 10: Milton among the Iconoclasts.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Garrison, John S. (MitwirkendeR); Nicosia, Marissa (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780192555021
    Schlagworte: Milton, John,-1608-1674-Criticism and interpretation; Milton, John,-1608-1674-Influence; Influence; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (265 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  16. Making Milton
    print, authorship, afterlives
    Beteiligt: Depledge, Emma (HerausgeberIn); Garrison, John S. (HerausgeberIn); Nicosia, Marissa (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 118388
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    HK 2575 D421
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2021 A 11107
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2022/5053
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2022 A 12115
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    71/8208
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    HK 2575 D421
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    71.2504
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Depledge, Emma (HerausgeberIn); Garrison, John S. (HerausgeberIn); Nicosia, Marissa (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780198821892
    Weitere Identifier:
    9780198821892
    RVK Klassifikation: HK 2575
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Milton, John; Einfluss; Rezeption;
    Weitere Schlagworte: Milton, John (1608-1674); Milton, John (1608-1674)
    Umfang: xiv, 250 Seiten, Illustrationen, 24 cm
  17. Shakespeare's rise to cultural prominence
    politics, print and alteration, 1642-1700
    Autor*in: Depledge, Emma
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    297.262
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781108427104
    RVK Klassifikation: HI 3330 ; HI 3331
    Schlagworte: Rezeption
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 251 Seiten
  18. Making Milton
    print, authorship, afterlives
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    'Making Milton' contains a collection of essays exploring John Milton's rise to popularity and his status as a canonical author. The volume considers Milton's 'authorial persona' in the context of his relationships with his contemporary writers,... mehr

    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe

     

    'Making Milton' contains a collection of essays exploring John Milton's rise to popularity and his status as a canonical author. The volume considers Milton's 'authorial persona' in the context of his relationships with his contemporary writers, stationers, and readers.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Depledge, Emma; Garrison, John S.; Nicosia, Marissa
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780191861024
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HK 2575
    Auflage/Ausgabe: First edition.
    Schriftenreihe: Oxford scholarship online
    Schlagworte: Autorschaft; Rezeption
    Weitere Schlagworte: Milton, John (1608-1674); Milton, John (1608-1674)
    Umfang: 1 Online-Ressource (256 pages), Illustrations (black and white, and colour)
    Bemerkung(en):

    This edition also issued in print: 2021

    Includes bibliographical references and index

  19. Making Milton
    print, authorship, afterlives
    Beteiligt: Depledge, Emma (Herausgeber); Garrison, John S. (Herausgeber); Nicosia, Marissa (Herausgeber)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    001 HK 2575 D421
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Depledge, Emma (Herausgeber); Garrison, John S. (Herausgeber); Nicosia, Marissa (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780198821892
    RVK Klassifikation: HK 2575
    Schlagworte: Autorschaft; Rezeption
    Weitere Schlagworte: Milton, John (1608-1674)
    Umfang: xiv, 250 Seiten, Illustrationen
  20. Shakespeare's rise to cultural prominence
    politics, print and alteration, 1642-1700
    Autor*in: Depledge, Emma
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Shakespeare's rise to prominence was by no means inevitable. While he was popular in his lifetime, the number of new editions and revivals of his plays declined over the following decades. Emma Depledge uses the methodologies of book and theatre... mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    Shakespeare's rise to prominence was by no means inevitable. While he was popular in his lifetime, the number of new editions and revivals of his plays declined over the following decades. Emma Depledge uses the methodologies of book and theatre history to provide a re-assessment of the reputation and dissemination of Shakespeare during the Interregnum and Restoration. She demonstrates the crucial role of the Exclusion Crisis (1678-1682), a political crisis over the royal succession, as a foundational moment in Shakespeare's canonisation. The period saw a sudden surge of theatrical alterations and a significantly increased rate of new editions and stage revivals. In the wake of the Exclusion Crisis, Shakespeare's plays were made available on a scale not witnessed since the early seventeenth century, thus reversing what might otherwise have been a permanent disappearance of his drama from canonical familiarity and firmly establishing Shakespeare's work in the national cultural imagination.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781108648974
    RVK Klassifikation: HI 3330 ; HI 3331
    Schlagworte: Rezeption
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 251 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 25 Jul 2018)

  21. Canonising Shakespeare
    stationers and the book trade, 1640-1740
    Beteiligt: Depledge, Emma (Herausgeber); Kirwan, Peter (Herausgeber)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Canonising Shakespeare offers the first comprehensive reassessment of Shakespeare's afterlife as a print phenomenon, demonstrating the crucial role that the book trade played in his rise to cultural pre-eminence. 1640–1740 was the period in which... mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    Canonising Shakespeare offers the first comprehensive reassessment of Shakespeare's afterlife as a print phenomenon, demonstrating the crucial role that the book trade played in his rise to cultural pre-eminence. 1640–1740 was the period in which Shakespeare's canon was determined, in which the poems resumed their place alongside the plays in print, and in which artisans and named editors crafted a new, contemporary Shakespeare for Restoration and eighteenth-century consumers. A team of international contributors highlight the impact of individual booksellers, printers, publishers and editors on the Shakespearean text, the books in which it was presented, and the ways in which it was promoted. From radical adaptations of the Sonnets to new characters in plays, and from elegant subscription volumes to cheap editions churned out by feuding publishers, this period was marked by eclecticism, contradiction and innovation as stationers looked to the past and the future to create a Shakespeare for their own times.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Depledge, Emma (Herausgeber); Kirwan, Peter (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781316650752
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 272 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 29 Sep 2017)

  22. Making Milton
    print, authorship, afterlives
    Beteiligt: Depledge, Emma (Herausgeber); Garrison, John S. (Herausgeber); Nicosia, Marissa (Herausgeber)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford, United Kingdom ; ProQuest, [Ann Arbor]

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Depledge, Emma (Herausgeber); Garrison, John S. (Herausgeber); Nicosia, Marissa (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780192555021
    Weitere Identifier:
    9780192555021
    RVK Klassifikation: HK 2575
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Autorschaft; Rezeption
    Weitere Schlagworte: Milton, John (1608-1674)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiv, 250 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 221-245

  23. Shakespeare's rise to cultural prominence
    politics, print and alteration, 1642-1700
    Autor*in: Depledge, Emma
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Shakespeare's rise to prominence was by no means inevitable. While he was popular in his lifetime, the number of new editions and revivals of his plays declined over the following decades. Emma Depledge uses the methodologies of book and theatre... mehr

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    E-Book CUP HSFK
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Peace Research Institute Frankfurt, Bibliothek
    E-Book CUP HSFK
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Cambridge
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    Shakespeare's rise to prominence was by no means inevitable. While he was popular in his lifetime, the number of new editions and revivals of his plays declined over the following decades. Emma Depledge uses the methodologies of book and theatre history to provide a re-assessment of the reputation and dissemination of Shakespeare during the Interregnum and Restoration. She demonstrates the crucial role of the Exclusion Crisis (1678-1682), a political crisis over the royal succession, as a foundational moment in Shakespeare's canonisation. The period saw a sudden surge of theatrical alterations and a significantly increased rate of new editions and stage revivals. In the wake of the Exclusion Crisis, Shakespeare's plays were made available on a scale not witnessed since the early seventeenth century, thus reversing what might otherwise have been a permanent disappearance of his drama from canonical familiarity and firmly establishing Shakespeare's work in the national cultural imagination Introduction -- Shakespeare in the Civil Wwar and Interregnum years, 1642-1659 -- Shakespeare on the early Restoration stage and page, 1660-1677 -- Shakespeare and the Exclusion Crisis, 1678-82: the decision to alter his plays -- The politics of Shakespeare alterations of the Exclusion Crisis -- Selling Shakespeare on the Exclusion Crisis stage and page -- Shakespeare in the wake of the Exclusion Crisis, 1683-1700

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
  24. Canonising Shakespeare
    stationers and the book trade, 1640-1740
    Beteiligt: Depledge, Emma (HerausgeberIn); Kirwan, Peter (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Cambridge University Press, New York

    Canonising Shakespeare offers the first comprehensive reassessment of Shakespeare's afterlife as a print phenomenon, demonstrating the crucial role that the book trade played in his rise to cultural pre-eminence. 1640–1740 was the period in which... mehr

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    E-Book CUP HSFK
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Peace Research Institute Frankfurt, Bibliothek
    E-Book CUP HSFK
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Cambridge
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    Canonising Shakespeare offers the first comprehensive reassessment of Shakespeare's afterlife as a print phenomenon, demonstrating the crucial role that the book trade played in his rise to cultural pre-eminence. 1640–1740 was the period in which Shakespeare's canon was determined, in which the poems resumed their place alongside the plays in print, and in which artisans and named editors crafted a new, contemporary Shakespeare for Restoration and eighteenth-century consumers. A team of international contributors highlight the impact of individual booksellers, printers, publishers and editors on the Shakespearean text, the books in which it was presented, and the ways in which it was promoted. From radical adaptations of the Sonnets to new characters in plays, and from elegant subscription volumes to cheap editions churned out by feuding publishers, this period was marked by eclecticism, contradiction and innovation as stationers looked to the past and the future to create a Shakespeare for their own times Machine generated contents note: 1. Introduction Emma Depledge and Peter Kirwan; Part I. Selling Shakespeare: 2. Shakespeare for sale, 1640-1740 Emma Depledge; 3. Royalist Shakespeare: publishers, politics and the appropriation of The Rape of Lucrece (1655) Adam G. Hooks; 4. Henry Herringman, Richard Bentley and Shakespeare's Fourth Folio (1685) Francis X. Connor; 5. Shakespeare without rules: the fifth Shakespeare folio and market demand in the early 1700s Lara Hansen and Eric Rasmussen; 6. The 1734-5 price wars, Antony and Cleopatra and the theatrical imagination Anthony Brano. Part II. Consolidating the Shakespeare Canon: 7. Consolidating the Shakespeare canon, 1640-1740 Peter Kirwan; 8. John Benson's 1640 poems and its literary precedents Faith Acker; 9. Cupids Cabinet Unlock't (1662), ostensibly 'by W. Shakespeare', in fact partly by John Milton Lukas Erne; 10. Discovering Shakespeare's personal style: editing and connoisseurship in the eighteenth century Edmund G. C. King; Part III. Editing Shakespeare: 11. Editing Shakespeare, 1640-1740 Emma Depledge and Peter Kirwan; 12. Dramatic typography and the restoration quartos of Hamlet Claire M. L. Bourne; 13. The 1709/11 editions of Shakespeare's poems Paul D. Cannan; 14. Alexander Pope, interventionist editing and The Taming of the Shrew (1725) Jonathan H. Holmes; 15. Editorial annotations in Shakespeare editions after 1733 Adam Rounce; 16. Afterword Patrick Cheney

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
  25. Making Milton
    print, authorship, afterlives
    Beteiligt: Depledge, Emma (Herausgeber); Garrison, John S (Herausgeber); Nicosia, Marissa (Herausgeber)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Depledge, Emma (Herausgeber); Garrison, John S (Herausgeber); Nicosia, Marissa (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780198821892
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Milton, John
    Weitere Schlagworte: Milton, John (1608-1674); Milton, John (1608-1674)
    Umfang: xiv, 250 Seiten, Illustrationen, 24 cm