Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 50.

  1. Researching and applying metaphor in the real world
    Beteiligt: Low, Graham (HerausgeberIn); Todd, Zazie (HerausgeberIn); Deignan, Alice (HerausgeberIn); Cameron, Lynne (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2010]; © 2010
    Verlag:  John BenjaminsPublishing Company, Amsterdam

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Low, Graham (HerausgeberIn); Todd, Zazie (HerausgeberIn); Deignan, Alice (HerausgeberIn); Cameron, Lynne (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027223807
    RVK Klassifikation: ET 425 ; EC 3765 ; ET 475
    Schriftenreihe: Human cognitive processing ; volume 26
    Schlagworte: Metaphor
    Umfang: XII, 385 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben und Register

  2. Researching and applying metaphor in the real world
    Beteiligt: Low, Graham (HerausgeberIn); Todd, Zazie (HerausgeberIn); Deignan, Alice (HerausgeberIn); Cameron, Lynne (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2010]; © 2010
    Verlag:  John BenjaminsPublishing Company, Amsterdam

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 789329
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    EC 3765 L912
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2013 A 1582
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    CB 328
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    STL 3-82
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CK/325/2862
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    MR 1100 L912
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Low, Graham (HerausgeberIn); Todd, Zazie (HerausgeberIn); Deignan, Alice (HerausgeberIn); Cameron, Lynne (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027223807
    RVK Klassifikation: ET 425
    Schriftenreihe: Human cognitive processing ; volume 26
    Schlagworte: Metaphor
    Umfang: XII, 385 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben und Register

  3. Metaphor in educational discourse
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Continuum, London [u.a.]

    'Metaphor in Educational Discourse is a superb piece of applied linguistics research that integrates Vygotsky's theory of concepts with current work on metaphor into a coherent framework for investigating how teachers and learners negotiate... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    'Metaphor in Educational Discourse is a superb piece of applied linguistics research that integrates Vygotsky's theory of concepts with current work on metaphor into a coherent framework for investigating how teachers and learners negotiate figurative language in order to promote development in the classroom setting. In what is likely to become the standard for future studies in this area, Lynne Cameron meticulously demonstrates the central role of linguistic metaphors in classroom learning - designed to lead learners to a deeper understanding of complex mathematical and scientific concepts.' James P. Lantolf, Professor of Applied Linguistics, The Pennsylvania State University. This book reports research into metaphor in use with school students. The setting for the research is a UK school and the participants are around ten years old, with their first language well established but still developing concepts and understandings. Close examination of a corpus of classroom spoken discourse reveals how metaphor is employed by their teachers, not just in explaining ideas, but, in managing and mediating the activity of the classroom and the learning of the students. Particular issues discussed include: the problems of identifying metaphors in spoken discourse, the conventionalism of metaphors in the discourse of socio-cultural groups, and how a socio-cultural approach can account for systematicity in metaphor use

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474212076
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ES 760
    Schriftenreihe: Advances in applied linguistics
    Schlagworte: Metaphor; Discourse analysis; Language and education
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  4. Narrative analysis
    Erschienen: 1993
    Verlag:  Falmer Pr., London [u.a.]

    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    HWB19010
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    nc/h7082
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    IJA/COR
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    FB/ln34214
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 1850009627; 1850009635
    Schriftenreihe: Social research and educational studies series ; 12
    Schlagworte: Unterrichtsforschung; Erzählforschung
    Umfang: VIII, 162 S.
  5. Metaphor in educational discourse
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Continuum, London

    Universitätsbibliothek Dortmund
    SBB 50/245
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    eng 75-75
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek für Erziehungswissenschaft und Kommunikationswissenschaft
    ERZ XD2 635A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0826449395; 0826449409
    Weitere Identifier:
    2001-54274
    RVK Klassifikation: ES 760
    Schriftenreihe: Advances in applied linguistics
    Schlagworte: Metaphor; Language and education; Discourse analysis; Schulpädagogik; Textlinguistik; Metapher
    Umfang: X, 294 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  6. Metaphor in educational discourse
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Continuum, London ; New York

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Bielefeld, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Elektronische Ressourcen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek, Zweigbibliothek Bottrop
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Advances in applied linguistics
    Weitere Schlagworte: Metaphor; Language and education; Discourse analysis
    Umfang: 1 online resource (x, 294 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 278-289) and index

    Also issued in print

  7. Metaphor in educational discourse
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Continuum, London ; Bloomsbury Publishing, New York

    'Metaphor in Educational Discourse is a superb piece of applied linguistics research that integrates Vygotsky's theory of concepts with current work on metaphor into a coherent framework for investigating how teachers and learners negotiate... mehr

    Zugang:
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe

     

    'Metaphor in Educational Discourse is a superb piece of applied linguistics research that integrates Vygotsky's theory of concepts with current work on metaphor into a coherent framework for investigating how teachers and learners negotiate figurative language in order to promote development in the classroom setting. In what is likely to become the standard for future studies in this area, Lynne Cameron meticulously demonstrates the central role of linguistic metaphors in classroom learning - designed to lead learners to a deeper understanding of complex mathematical and scientific concepts.' James P. Lantolf, Professor of Applied Linguistics, The Pennsylvania State University. This book reports research into metaphor in use with school students. The setting for the research is a UK school and the participants are around ten years old, with their first language well established but still developing concepts and understandings. Close examination of a corpus of classroom spoken discourse reveals how metaphor is employed by their teachers, not just in explaining ideas, but, in managing and mediating the activity of the classroom and the learning of the students. Particular issues discussed include: the problems of identifying metaphors in spoken discourse, the conventionalism of metaphors in the discourse of socio-cultural groups, and how a socio-cultural approach can account for systematicity in metaphor use.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474212076
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Advances in applied linguistics
    Schlagworte: Metaphor; Language and education; Discourse analysis;
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 294 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 278-289) and index

    Applied Linguistics Archive 2000-2012

  8. Researching and applying metaphor
    Beteiligt: Low, Graham (Hrsg.); Cameron, Lynne (Hrsg.)
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Research into metaphor has become one of the fastest-growing and important areas of language research over the past twenty years, and metaphor is now recognized as central to language and language use. The implications of these findings are only just... mehr

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Research into metaphor has become one of the fastest-growing and important areas of language research over the past twenty years, and metaphor is now recognized as central to language and language use. The implications of these findings are only just beginning to be felt in applied linguistics and this is designed to convey the excitement of metaphor study to a wider applied linguistic audience of researchers, trainers, programme developers and postgraduate students. The authors of the 12 papers are all internationally active researchers, contributing from their various backgrounds to this lively collection. Researching and Applying Metaphor presents a series of case studies plus an innovative initial section which discusses key aspects of researching metaphor in use. It demonstrates how metaphor can be, and needs to be, researched using multiple methods of investigation

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Low, Graham (Hrsg.); Cameron, Lynne (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781139524704
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 3765
    Schriftenreihe: Cambridge applied linguistics
    Schlagworte: Metaphor / Research / Methodology; Metaphor / Research / Methodology / Case studies; Metapher; Angewandte Linguistik
    Umfang: 1 online resource (xv, 295 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)

    Operationalising 'metaphor' for applied linguistic research / Lynne Cameron -- Researching metaphor / Raymond W. Gibbs, Jr. -- Validating metaphor research projects / Graham Low -- Getting your sources right : what Aristotle did'nt say / James Edwin Mahon -- Metaphor and discourse : towards a linguistic checklist for metaphor analysis / Gerard Steen -- Identifying and describing metaphor in spoken discourse data / Lynne Cameron -- Who framed SLA research? : problem framing and metaphoric accounts of the SLA research process / David Block -- Bridges to learning : metaphors of teaching, learning and language / Martin Cortazzi and Lixian Jin -- Corpus-based research into metaphor / Alice Deignan -- "Captain of my own ship" : metaphor and the discourse of chronic illness / Richard Gwyn -- "This paper thinks ..." : investigating the acceptability of the metaphor An essay is a person / Graham Low -- When is a dead rainbow not like a dead rainbow? : a context-sensitive method for investigating differences between metaphor and simile / Zazie Todd and David D. Clarke

  9. Metaphor in educational discourse
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: [2003]; 2003
    Verlag:  continuum, London ; New York, New York

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781441175649
    RVK Klassifikation: ES 760
    Schriftenreihe: Advances in applied linguistics
    Schlagworte: Metaphor; Language and education; Discourse analysis; Textlinguistik; Metapher; Schulpädagogik
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 294 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on print version record

  10. Researching and applying metaphor
    Beteiligt: Cameron, Lynne (Hrsg.)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cameron, Lynne (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781139524704
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 3765
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: The Cambridge applied linguistics series
    Schlagworte: Metaphor; Metaphor
    Umfang: 1 Online-Ressource (295 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 269 - 287

  11. Narrative analysis
    Erschienen: [2002]; © 1993
    Verlag:  Routledge, Abingdon, Oxon

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781850009634; 1850009627; 1850009635
    RVK Klassifikation: DF 2000 ; DN 2000 ; ET 760
    Auflage/Ausgabe: Reprinted
    Schriftenreihe: Social research and educational studies series ; 12
    Schlagworte: Discourse analysis, Narrative
    Umfang: viii, 162 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 141-155

  12. Metaphor and reconciliation
    the discourse dynamics of empathy in post-conflict conversations
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Routledge, New York

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780415956758; 9780203837771; 9780415839037
    RVK Klassifikation: EC 3765 ; ES 760 ; ET 785
    DDC Klassifikation: P301.5.M48; 401/.41
    Auflage/Ausgabe: First issued in paperback
    Schriftenreihe: Routledge studies in linguistics ; 11
    Schlagworte: Metaphor; Discourse analysis
    Umfang: 208 Seiten, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite [199]-203

  13. Researching and applying metaphor
    Beteiligt: Cameron, Lynne (Hrsg.)
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge [u.a.]

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    ER 905 res
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Erfurt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2001/3152
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    A 5.3.2.-46
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    STL 3-72
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    STL 3-72
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AF 1 Res
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2001/7164
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    99/8614
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CK/325/6698
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    K 2a/787
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2004 A 1103
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Heidelberg, Bereichsbibliothek Mathematik und Informatik
    CL 2 CAM 115/1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    425.4 | CAM | Res
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    spr 209/c15
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Ling 424.005
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    BHY 5054-408 2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    4L 6887
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    GL 400.606
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cameron, Lynne (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521640229; 0521649641
    Weitere Identifier:
    9780521649643
    RVK Klassifikation: EC 3765
    Schriftenreihe: Cambridge applied linguistics series
    Schlagworte: Metaphor; Metaphor; Metaphor; Metaphor; Metaphor; Metaphor
    Umfang: XV, 295 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Verlag Klett, Stuttgart als Aufkleber auf Band

    Includes bibliographical references and index

  14. Metaphor in educational discourse
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Continuum, London ; New York

    Zugang:
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Advances in applied linguistics
    Schlagworte: Metaphor; Language and education; Discourse analysis
    Umfang: 1 online resource (x, 294 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 278-289) and index

    Also issued in print

  15. Narrative analysis
    Erschienen: 1993
    Verlag:  Falmer Press, London [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1850009627; 1850009635
    RVK Klassifikation: DF 2000 ; DN 2000 ; ET 760
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Social research and educational studies series ; 12
    Schlagworte: Discourse analysis, Narrative
    Umfang: VIII, 162 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 141 - 155

  16. Metaphor in educational discourse
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Continuum, London [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0826449409; 0826449395
    RVK Klassifikation: EC 3765
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Advances in applied linguistics
    Schlagworte: Metaphor; Language and education; Discourse analysis
    Umfang: X, 294 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 278 - 289

  17. Researching and applying metaphor
    Beteiligt: Cameron, Lynne (Hrsg.)
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cameron, Lynne (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521640229; 0521649641
    RVK Klassifikation: EC 3765
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: The Cambridge applied linguistics series
    Schlagworte: Metaphor; Metaphor
    Umfang: XV, 295 S., graph. Darst., 24cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 269 - 287

  18. Metaphor and reconciliation
    the discourse dynamics of empathy in post-conflict conversations
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Routledge, New York [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780415839037; 9780415956758
    RVK Klassifikation: EC 3765 ; ES 760 ; ET 785
    Schriftenreihe: Routledge studies in linguistics ; 11
    Schlagworte: Metaphor; Discourse analysis; Diskursanalyse; Metapher; Versöhnung; Gespräch
    Umfang: 208 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

    Includes bibliographical references and index

  19. Metaphor in educational discourse
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Continuum, London [u.a.]

    'Metaphor in Educational Discourse is a superb piece of applied linguistics research that integrates Vygotsky's theory of concepts with current work on metaphor into a coherent framework for investigating how teachers and learners negotiate... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    'Metaphor in Educational Discourse is a superb piece of applied linguistics research that integrates Vygotsky's theory of concepts with current work on metaphor into a coherent framework for investigating how teachers and learners negotiate figurative language in order to promote development in the classroom setting. In what is likely to become the standard for future studies in this area, Lynne Cameron meticulously demonstrates the central role of linguistic metaphors in classroom learning - designed to lead learners to a deeper understanding of complex mathematical and scientific concepts.' James P. Lantolf, Professor of Applied Linguistics, The Pennsylvania State University. This book reports research into metaphor in use with school students. The setting for the research is a UK school and the participants are around ten years old, with their first language well established but still developing concepts and understandings. Close examination of a corpus of classroom spoken discourse reveals how metaphor is employed by their teachers, not just in explaining ideas, but, in managing and mediating the activity of the classroom and the learning of the students. Particular issues discussed include: the problems of identifying metaphors in spoken discourse, the conventionalism of metaphors in the discourse of socio-cultural groups, and how a socio-cultural approach can account for systematicity in metaphor use

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474212076
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ES 760
    Schriftenreihe: Advances in applied linguistics
    Schlagworte: Metaphor; Discourse analysis; Language and education
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  20. Metaphor in educational discourse
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Continuum, London [u.a.]

    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0826449395; 0826449409
    RVK Klassifikation: ES 760
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Advances in applied linguistics
    Schlagworte: Metaforen; Onderwijs; Unterricht; Discourse analysis; Language and education; Metaphor; Metapher; Textlinguistik; Schulpädagogik
    Umfang: X, 294 S., graph. Darst.
  21. Researching and Applying Metaphor in the Real World
    Beteiligt: Low, Graham (HerausgeberIn); Todd, Zazie (HerausgeberIn); Deignan, Alice (HerausgeberIn); Cameron, Lynne (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2010; ©2010
    Verlag:  John Benjamins Pub. Company, Amsterdam

    It has become increasingly clear that metaphor needs to be explored in terms of the social and discourse context in which it is used, especially where the aim is to address real-world problems. The notion of 'real world' metaphor research has been... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe

     

    It has become increasingly clear that metaphor needs to be explored in terms of the social and discourse context in which it is used, especially where the aim is to address real-world problems. The notion of 'real world' metaphor research has been developed to describe this important area of investigation. This book starts by describing the nature and scope of real world metaphor research and then illustrates, through 17 detailed, mainly empirically-based studies, the different areas it can apply to, and different methodologies that can be employed. Research problems are explored in areas such as artificial intelligence, language teaching and learning, reconciliation dialogue, university lecture discourse, poetry and wine description. Methods include corpus analysis, experimentation, discourse analysis, cross-cultural analysis and genre analysis. In each case the empirical studies refer back to Gibbs's opening overview of real-world research. The result is an invaluable and cross-referenced collection of papers addressing real-world problems.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Low, Graham (HerausgeberIn); Todd, Zazie (HerausgeberIn); Deignan, Alice (HerausgeberIn); Cameron, Lynne (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027287779; 9789027223807; 1282895753
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 3765 ; ET 425 ; ET 475
    Schriftenreihe: Human Cognitive Processing
    Schlagworte: Metaphor; Figures of speech
    Umfang: 1 Online-Ressource (400 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Researching and Applying Metaphor in the Real World; Editorial page; Title page; LCC data; Table of contents; Editors' introduction; 1. The wonderful, chaotic, creative, heroic, challenging world of Researching and Applying Metaphor; Section 1. Metaphor and language learning; 2. Can people be cold and warm? Developing understanding of figurative meanings of temperature terms in early EFL; 3. Grasping the point: A study of 15-year-old students' comprehension of metaphorical expressions in schoolbooks; 4. "Drugs, traffic, and many other dirty interests": Metaphor and the language learner

    5. The gaps to be filled: Hand, cool and run in EFL text books6. A cross-cultural study of metaphoric understanding; Section 2. Capturing and analysing metaphors; 7. Love, metaphor and responsibility: Some examples from Early Modern and Present-Day English corpor; 8. A critical look at the desktop metaphor 30 years on; 9. Pragglejaz in practice; 10. Mapping principles for conceptual metaphors; 11. Systematicity in metaphor and the use of invariant mappings; 12. Attitude, style and context: Matching cognitive and aesthetic accounts of poetic interpretation

    13. A genre approach to imagery in winespeakSection 3. The function of metaphor in discourse; 14. Wot no similes? The curious absence of simile in university lectures; 15. Metaphor marking and metaphor typological and functional ranges in business periodicals; 16. Critical analysis of creative metaphors in political speeches; 17. Metaphor in physical-and-speech action expressions; 18. The evaluative properties of metaphors; Index of names; Index of terms; The series Human Cognitive Processing

  22. Metaphor in educational discourse
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Continuum, London [u.a.]

    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    ES 760 C182
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2003 A 10806
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    STL 3-80
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    2004-2610
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2003 A 8956
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2014 A 1876
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Campusbibliothek für Informatik und Mathematik, Fachrichtung Sprachwissenschaft und Sprachtechnologie, Bibliothek Computerlinguistik, Phonetik und Sprachtechnologie
    SEM PRTX 4766
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0826449395; 0826449409
    Weitere Identifier:
    9780826449405
    2001-54274
    RVK Klassifikation: ES 760
    Schriftenreihe: Advances in applied linguistics
    Schlagworte: Metaphor; Language and education; Discourse analysis; Metaphor; Language and education; Discourse analysis
    Umfang: X, 294 S, graph. Darst
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  23. Metaphor in Educational Discourse
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Bloomsbury Publishing Plc, London ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781441175649
    Schriftenreihe: Advances in Applied Linguistics Ser.
    Umfang: 1 Online-Ressource (305 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  24. Researching and applying metaphor
    Beteiligt: Cameron, Lynne (Hrsg.); Low, Graham (Hrsg.); Gibbs, Raymond W. (Mitarb.); Mahon, James Edwin (Mitarb.); Steen, Gerard (Mitarb.); Block, David (Mitarb.); Cortazzi, Martin (Mitarb.); Jin, Lixian (Mitarb.); Deignan, Alice (Mitarb.); Gwyn, Richard (Mitarb.); Todd, Zazie (Mitarb.); Clarke, David D. (Mitarb.)
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    12.967.05
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothekszentrum Geisteswissenschaften (BzG)
    01/ER 735 C182
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Holländischer Platz
    25 Spr CN 0355
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    001 ER 735 C182
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cameron, Lynne (Hrsg.); Low, Graham (Hrsg.); Gibbs, Raymond W. (Mitarb.); Mahon, James Edwin (Mitarb.); Steen, Gerard (Mitarb.); Block, David (Mitarb.); Cortazzi, Martin (Mitarb.); Jin, Lixian (Mitarb.); Deignan, Alice (Mitarb.); Gwyn, Richard (Mitarb.); Todd, Zazie (Mitarb.); Clarke, David D. (Mitarb.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521640229; 0521649641
    RVK Klassifikation: EC 3765 ; ER 735
    Schriftenreihe: The Cambridge applied linguistics series
    Schlagworte: Metapher; Kognitive Linguistik
    Umfang: XV, 295 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 269 - 287

  25. Researching and applying metaphor
    Beteiligt: Low, Graham (HerausgeberIn); Cameron, Lynne (HerausgeberIn)
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Research into metaphor has become one of the fastest-growing and important areas of language research over the past twenty years, and metaphor is now recognized as central to language and language use. The implications of these findings are only just... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Research into metaphor has become one of the fastest-growing and important areas of language research over the past twenty years, and metaphor is now recognized as central to language and language use. The implications of these findings are only just beginning to be felt in applied linguistics and this is designed to convey the excitement of metaphor study to a wider applied linguistic audience of researchers, trainers, programme developers and postgraduate students. The authors of the 12 papers are all internationally active researchers, contributing from their various backgrounds to this lively collection. Researching and Applying Metaphor presents a series of case studies plus an innovative initial section which discusses key aspects of researching metaphor in use. It demonstrates how metaphor can be, and needs to be, researched using multiple methods of investigation Operationalising 'metaphor' for applied linguistic research / Lynne Cameron -- Researching metaphor / Raymond W. Gibbs, Jr. -- Validating metaphor research projects / Graham Low -- Getting your sources right : what Aristotle did'nt say / James Edwin Mahon -- Metaphor and discourse : towards a linguistic checklist for metaphor analysis / Gerard Steen -- Identifying and describing metaphor in spoken discourse data / Lynne Cameron -- Who framed SLA research? : problem framing and metaphoric accounts of the SLA research process / David Block -- Bridges to learning : metaphors of teaching, learning and language / Martin Cortazzi and Lixian Jin -- Corpus-based research into metaphor / Alice Deignan -- "Captain of my own ship" : metaphor and the discourse of chronic illness / Richard Gwyn -- "This paper thinks ..." : investigating the acceptability of the metaphor An essay is a person / Graham Low -- When is a dead rainbow not like a dead rainbow? : a context-sensitive method for investigating differences between metaphor and simile / Zazie Todd and David D. Clarke

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Low, Graham (HerausgeberIn); Cameron, Lynne (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781139524704
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 3765
    Schriftenreihe: Cambridge applied linguistics series
    Cambridge applied linguistics
    Schlagworte: Metaphor; Metaphor; Metaphor ; Research ; Methodology; Metaphor ; Research ; Methodology ; Case studies; Metaphor; Metaphor
    Umfang: 1 Online-Ressource (xv, 295 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)