Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 63.

  1. Researching and applying metaphor in the real world
    Beteiligt: Low, Graham (HerausgeberIn); Todd, Zazie (HerausgeberIn); Deignan, Alice (HerausgeberIn); Cameron, Lynne (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2010]; © 2010
    Verlag:  John BenjaminsPublishing Company, Amsterdam

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Low, Graham (HerausgeberIn); Todd, Zazie (HerausgeberIn); Deignan, Alice (HerausgeberIn); Cameron, Lynne (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027223807
    RVK Klassifikation: ET 425 ; EC 3765 ; ET 475
    Schriftenreihe: Human cognitive processing ; volume 26
    Schlagworte: Metaphor
    Umfang: XII, 385 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben und Register

  2. Spatial cognition and the semantics of prepositions in English, Polish, and Russian
    Autor*in: Cienki, Alan J.
    Erschienen: 1989
    Verlag:  Sagner, München

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem hebis
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Digi20
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 3876904218
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ES 460 ; KD 2365 ; KG 2560
    DDC Klassifikation: 491.8
    Schriftenreihe: Slavistische Beiträge ; 237
    Schlagworte: Englisch; Lokale Präposition; Polnisch; Russisch; Kontrastive Linguistik; Raum; Präposition
    Umfang: 172 S. : Ill.
    Bemerkung(en):

    Online-Ausg.:

    Teilw. zugl.: Brown Univ., Diss., 1988

  3. Researching and applying metaphor in the real world
    Beteiligt: Low, Graham (HerausgeberIn); Todd, Zazie (HerausgeberIn); Deignan, Alice (HerausgeberIn); Cameron, Lynne (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2010]; © 2010
    Verlag:  John BenjaminsPublishing Company, Amsterdam

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 789329
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    EC 3765 L912
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2013 A 1582
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    CB 328
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    STL 3-82
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CK/325/2862
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    MR 1100 L912
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Low, Graham (HerausgeberIn); Todd, Zazie (HerausgeberIn); Deignan, Alice (HerausgeberIn); Cameron, Lynne (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027223807
    RVK Klassifikation: ET 425
    Schriftenreihe: Human cognitive processing ; volume 26
    Schlagworte: Metaphor
    Umfang: XII, 385 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben und Register

  4. Metaphor in educational discourse
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Continuum, London [u.a.]

    'Metaphor in Educational Discourse is a superb piece of applied linguistics research that integrates Vygotsky's theory of concepts with current work on metaphor into a coherent framework for investigating how teachers and learners negotiate... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    'Metaphor in Educational Discourse is a superb piece of applied linguistics research that integrates Vygotsky's theory of concepts with current work on metaphor into a coherent framework for investigating how teachers and learners negotiate figurative language in order to promote development in the classroom setting. In what is likely to become the standard for future studies in this area, Lynne Cameron meticulously demonstrates the central role of linguistic metaphors in classroom learning - designed to lead learners to a deeper understanding of complex mathematical and scientific concepts.' James P. Lantolf, Professor of Applied Linguistics, The Pennsylvania State University. This book reports research into metaphor in use with school students. The setting for the research is a UK school and the participants are around ten years old, with their first language well established but still developing concepts and understandings. Close examination of a corpus of classroom spoken discourse reveals how metaphor is employed by their teachers, not just in explaining ideas, but, in managing and mediating the activity of the classroom and the learning of the students. Particular issues discussed include: the problems of identifying metaphors in spoken discourse, the conventionalism of metaphors in the discourse of socio-cultural groups, and how a socio-cultural approach can account for systematicity in metaphor use

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474212076
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ES 760
    Schriftenreihe: Advances in applied linguistics
    Schlagworte: Metaphor; Discourse analysis; Language and education
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  5. Metaphor in educational discourse
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Continuum, London

    Universitätsbibliothek Dortmund
    SBB 50/245
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    eng 75-75
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek für Erziehungswissenschaft und Kommunikationswissenschaft
    ERZ XD2 635A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0826449395; 0826449409
    Weitere Identifier:
    2001-54274
    RVK Klassifikation: ES 760
    Schriftenreihe: Advances in applied linguistics
    Schlagworte: Metaphor; Language and education; Discourse analysis; Schulpädagogik; Textlinguistik; Metapher
    Umfang: X, 294 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  6. Conceptual and discourse factors in linguistic structure
    Beteiligt: Cienki, Alan J. (Hrsg.)
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Center for the Study of Language and Information, Stanford, Calif.

    Ruhr-Universität Bochum, Fakultät für Philologie, Sprachwissenschaftliches Institut, Bibliothek
    10.4 391.1
    keine Fernleihe
    Universität Bonn, Institut für Anglistik, Amerikanistik und Keltologie, Bibliothek
    ER 300 C569
    keine Fernleihe
    Institut für Linguistik, Abt. Allgemeine Sprachwissenschaft, Abt. Historisch-Vergleichende Sprachwissenschaft, Gemeinsame Bibliothek
    409/KB/98.25
    keine Fernleihe
    Englisches Seminar der Universität, Bibliothek
    2.3 Cien 2001
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cienki, Alan J. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 157586259X; 1575862581
    RVK Klassifikation: ER 300
    Schriftenreihe: CSLI publications
    Schlagworte: Kognitive Linguistik; Strukturelle Linguistik; Diskursanalyse
    Umfang: XIV, 276 S., graph. Darst.
  7. Metaphor in educational discourse
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Continuum, London ; New York

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Bielefeld, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Elektronische Ressourcen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek, Zweigbibliothek Bottrop
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Advances in applied linguistics
    Weitere Schlagworte: Metaphor; Language and education; Discourse analysis
    Umfang: 1 online resource (x, 294 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 278-289) and index

    Also issued in print

  8. Metaphor in educational discourse
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Continuum, London ; Bloomsbury Publishing, New York

    'Metaphor in Educational Discourse is a superb piece of applied linguistics research that integrates Vygotsky's theory of concepts with current work on metaphor into a coherent framework for investigating how teachers and learners negotiate... mehr

    Zugang:
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe

     

    'Metaphor in Educational Discourse is a superb piece of applied linguistics research that integrates Vygotsky's theory of concepts with current work on metaphor into a coherent framework for investigating how teachers and learners negotiate figurative language in order to promote development in the classroom setting. In what is likely to become the standard for future studies in this area, Lynne Cameron meticulously demonstrates the central role of linguistic metaphors in classroom learning - designed to lead learners to a deeper understanding of complex mathematical and scientific concepts.' James P. Lantolf, Professor of Applied Linguistics, The Pennsylvania State University. This book reports research into metaphor in use with school students. The setting for the research is a UK school and the participants are around ten years old, with their first language well established but still developing concepts and understandings. Close examination of a corpus of classroom spoken discourse reveals how metaphor is employed by their teachers, not just in explaining ideas, but, in managing and mediating the activity of the classroom and the learning of the students. Particular issues discussed include: the problems of identifying metaphors in spoken discourse, the conventionalism of metaphors in the discourse of socio-cultural groups, and how a socio-cultural approach can account for systematicity in metaphor use.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474212076
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Advances in applied linguistics
    Schlagworte: Metaphor; Language and education; Discourse analysis;
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 294 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 278-289) and index

    Applied Linguistics Archive 2000-2012

  9. Spatial Cognition and the Semantics of Prepositions in English, Polish and Russian
    Autor*in: Cienki, Alan J.
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Verlag Otto Sagner, München

    The object of this work will be a selected group of prepositions in English, Polish and Russian which can express spatial relationships... This study focuses on "everyday" usage of the languages in question. Includes bibliographical references (p.... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The object of this work will be a selected group of prepositions in English, Polish and Russian which can express spatial relationships... This study focuses on "everyday" usage of the languages in question. Includes bibliographical references (p. [166]-172). Durchsuchbare elektronische Faksimileausgabe als PDF. Digitalisiert im Rahmen des DFG-Projektes Digi20 in Kooperation mit der BSB München. OCR-Bearbeitung durch den Verlag Otto Sagner

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783954792047
    Schriftenreihe: Slavistische Beiträge. Digitale Ausgabe ; 237
    Schlagworte: Slavische Sprachwissenschaft; Sprachwissenschaft
    Umfang: Online-Ressource (172 p), eBook (PDF), 172 S. graph. Darst. 21 cm. (Originalausgabe von 1989)
  10. Metaphor in cognitive linguistics
    selected papers from the 5th International Cognitive Linguistics Conference, Amsterdam, July, 1997
    Beteiligt: Gibbs, Raymond W. (Herausgeber); Steen, Gerard (Herausgeber); Jäkel, Olaf (Mitwirkender); Ibarretxe-Antuñano, Iraide (Mitwirkender); Boers, Frank (Mitwirkender); Grady, Joseph E. (Mitwirkender); Oakley, Todd (Mitwirkender); Coulson, Seana (Mitwirkender); Balaban, Victor (Mitwirkender); Kövecses, Zoltán (Mitwirkender); Cienki, Alan J. (Mitwirkender); Emanatian, Michele (Mitwirkender)
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Benjamins, Amsterdam

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    12.975.25
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    FH Germ SP 2.4 / 28.56
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Holländischer Platz
    25 Spr CE 1051
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Philosophicum, Standort Germanistik I / Kulturanthropologie und Germanistik II
    D 92 - M 61
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Philosophicum, Standort Slavistik
    G 82-0-M32
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    001 ET 425 G443
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Gibbs, Raymond W. (Herausgeber); Steen, Gerard (Herausgeber); Jäkel, Olaf (Mitwirkender); Ibarretxe-Antuñano, Iraide (Mitwirkender); Boers, Frank (Mitwirkender); Grady, Joseph E. (Mitwirkender); Oakley, Todd (Mitwirkender); Coulson, Seana (Mitwirkender); Balaban, Victor (Mitwirkender); Kövecses, Zoltán (Mitwirkender); Cienki, Alan J. (Mitwirkender); Emanatian, Michele (Mitwirkender)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1556198922; 902723681x
    RVK Klassifikation: EC 3765 ; ER 500 ; ET 425
    Schriftenreihe: Amsterdam studies in the theory and history of linguistic science. Series 4, Current issues in linguistic theory ; 175
    Schlagworte: Metapher; Kognitionswissenschaft; Kognitive Linguistik
    Umfang: VIII, 225 Seiten, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  11. Researching and applying metaphor
    Beteiligt: Low, Graham (Hrsg.); Cameron, Lynne (Hrsg.)
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Research into metaphor has become one of the fastest-growing and important areas of language research over the past twenty years, and metaphor is now recognized as central to language and language use. The implications of these findings are only just... mehr

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Research into metaphor has become one of the fastest-growing and important areas of language research over the past twenty years, and metaphor is now recognized as central to language and language use. The implications of these findings are only just beginning to be felt in applied linguistics and this is designed to convey the excitement of metaphor study to a wider applied linguistic audience of researchers, trainers, programme developers and postgraduate students. The authors of the 12 papers are all internationally active researchers, contributing from their various backgrounds to this lively collection. Researching and Applying Metaphor presents a series of case studies plus an innovative initial section which discusses key aspects of researching metaphor in use. It demonstrates how metaphor can be, and needs to be, researched using multiple methods of investigation

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Low, Graham (Hrsg.); Cameron, Lynne (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781139524704
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 3765
    Schriftenreihe: Cambridge applied linguistics
    Schlagworte: Metaphor / Research / Methodology; Metaphor / Research / Methodology / Case studies; Metapher; Angewandte Linguistik
    Umfang: 1 online resource (xv, 295 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)

    Operationalising 'metaphor' for applied linguistic research / Lynne Cameron -- Researching metaphor / Raymond W. Gibbs, Jr. -- Validating metaphor research projects / Graham Low -- Getting your sources right : what Aristotle did'nt say / James Edwin Mahon -- Metaphor and discourse : towards a linguistic checklist for metaphor analysis / Gerard Steen -- Identifying and describing metaphor in spoken discourse data / Lynne Cameron -- Who framed SLA research? : problem framing and metaphoric accounts of the SLA research process / David Block -- Bridges to learning : metaphors of teaching, learning and language / Martin Cortazzi and Lixian Jin -- Corpus-based research into metaphor / Alice Deignan -- "Captain of my own ship" : metaphor and the discourse of chronic illness / Richard Gwyn -- "This paper thinks ..." : investigating the acceptability of the metaphor An essay is a person / Graham Low -- When is a dead rainbow not like a dead rainbow? : a context-sensitive method for investigating differences between metaphor and simile / Zazie Todd and David D. Clarke

  12. Metaphor in educational discourse
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: [2003]; 2003
    Verlag:  continuum, London ; New York, New York

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781441175649
    RVK Klassifikation: ES 760
    Schriftenreihe: Advances in applied linguistics
    Schlagworte: Metaphor; Language and education; Discourse analysis; Textlinguistik; Metapher; Schulpädagogik
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 294 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on print version record

  13. Researching and applying metaphor
    Beteiligt: Cameron, Lynne (Hrsg.)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cameron, Lynne (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781139524704
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 3765
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: The Cambridge applied linguistics series
    Schlagworte: Metaphor; Metaphor
    Umfang: 1 Online-Ressource (295 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 269 - 287

  14. Spatial Cognition and the Semantics of Prepositions in English, Polish and Russian
    Autor*in: Cienki, Alan J.
    Erschienen: 1989
    Verlag:  Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt a.M.

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783954792047
    Weitere Identifier:
    9783954792047
    Schriftenreihe: Slavistische Beiträge ; 237
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BISAC Subject Heading)FOR024000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / Slavic Languages (Other); Cienki; Cognition; English; Linguistik; Philologie; Polen; Polish; Prepositions; Russian; Russland; Semantics; Slavische Sprachwissenschaft; Spatial; (VLB-WN)9568
    Umfang: Online-Ressource, 172 Seiten
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig

  15. Metaphor and reconciliation
    the discourse dynamics of empathy in post-conflict conversations
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Routledge, New York

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780415956758; 9780203837771; 9780415839037
    RVK Klassifikation: EC 3765 ; ES 760 ; ET 785
    DDC Klassifikation: P301.5.M48; 401/.41
    Auflage/Ausgabe: First issued in paperback
    Schriftenreihe: Routledge studies in linguistics ; 11
    Schlagworte: Metaphor; Discourse analysis
    Umfang: 208 Seiten, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite [199]-203

  16. Researching and applying metaphor
    Beteiligt: Cameron, Lynne (Hrsg.)
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge [u.a.]

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    ER 905 res
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Erfurt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2001/3152
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    A 5.3.2.-46
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    STL 3-72
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    STL 3-72
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AF 1 Res
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2001/7164
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    99/8614
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CK/325/6698
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    K 2a/787
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2004 A 1103
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Heidelberg, Bereichsbibliothek Mathematik und Informatik
    CL 2 CAM 115/1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    425.4 | CAM | Res
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    spr 209/c15
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Ling 424.005
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    BHY 5054-408 2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    4L 6887
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    GL 400.606
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cameron, Lynne (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521640229; 0521649641
    Weitere Identifier:
    9780521649643
    RVK Klassifikation: EC 3765
    Schriftenreihe: Cambridge applied linguistics series
    Schlagworte: Metaphor; Metaphor; Metaphor; Metaphor; Metaphor; Metaphor
    Umfang: XV, 295 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Verlag Klett, Stuttgart als Aufkleber auf Band

    Includes bibliographical references and index

  17. Metaphor and gesture
    Beteiligt: Cienki, Alan J. (HerausgeberIn); Müller, Cornelia (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a asl 135.6/158
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    ES 172 C569
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Furtwangen University. Informatik, Technik, Wirtschaft, Medien. Campus Furtwangen, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    LIN 135 : M27
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    BFI 6158-290 7
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Verlag (Inhaltsverzeichnis)
    Verlag (Klappentext)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cienki, Alan J. (HerausgeberIn); Müller, Cornelia (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027228437; 9789027228444
    Weitere Identifier:
    9789027228444
    RVK Klassifikation: EC 3765
    Auflage/Ausgabe: Paperback edition
    Schriftenreihe: Gesture studies ; 3
    Schlagworte: Gesture; Metaphor
    Umfang: VIII, 306 Seiten, Illustrationen, Diagramme
  18. Metaphor in educational discourse
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Continuum, London ; New York

    Zugang:
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Advances in applied linguistics
    Schlagworte: Metaphor; Language and education; Discourse analysis
    Umfang: 1 online resource (x, 294 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 278-289) and index

    Also issued in print

  19. Metaphor and gesture
    Beteiligt: Cienki, Alan J. (Hrsg.)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Benjamins, Amsterdam [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cienki, Alan J. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Druck
    ISBN: 9789027228444
    RVK Klassifikation: EC 3765 ; ES 160 ; ES 172 ; ES 175
    Auflage/Ausgabe: Paperback ed.
    Körperschaften/Kongresse: International Cognitive Linguistics Conference, 8 (2003, Logroño)
    Schriftenreihe: Gesture studies ; 3
    Schlagworte: Gesture; Metaphor
    Umfang: VIII, 306 S., Ill., graph. Darst., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  20. Metaphor and gesture
    Beteiligt: Cienki, Alan J. (Hrsg.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Benjamins, Amsterdam [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cienki, Alan J. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027228437
    RVK Klassifikation: EC 3765 ; ES 175 ; ES 172 ; ES 160
    Schriftenreihe: Gesture studies ; 3
    Schlagworte: Gesture; Metaphor
    Umfang: VIII, 306 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  21. Metaphor in educational discourse
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Continuum, London [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0826449409; 0826449395
    RVK Klassifikation: EC 3765
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Advances in applied linguistics
    Schlagworte: Metaphor; Language and education; Discourse analysis
    Umfang: X, 294 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 278 - 289

  22. Researching and applying metaphor
    Beteiligt: Cameron, Lynne (Hrsg.)
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cameron, Lynne (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521640229; 0521649641
    RVK Klassifikation: EC 3765
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: The Cambridge applied linguistics series
    Schlagworte: Metaphor; Metaphor
    Umfang: XV, 295 S., graph. Darst., 24cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 269 - 287

  23. Metaphor and reconciliation
    the discourse dynamics of empathy in post-conflict conversations
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Routledge, New York [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780415839037; 9780415956758
    RVK Klassifikation: EC 3765 ; ES 760 ; ET 785
    Schriftenreihe: Routledge studies in linguistics ; 11
    Schlagworte: Metaphor; Discourse analysis; Diskursanalyse; Metapher; Versöhnung; Gespräch
    Umfang: 208 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

    Includes bibliographical references and index

  24. Metaphor in educational discourse
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Continuum, London [u.a.]

    'Metaphor in Educational Discourse is a superb piece of applied linguistics research that integrates Vygotsky's theory of concepts with current work on metaphor into a coherent framework for investigating how teachers and learners negotiate... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    'Metaphor in Educational Discourse is a superb piece of applied linguistics research that integrates Vygotsky's theory of concepts with current work on metaphor into a coherent framework for investigating how teachers and learners negotiate figurative language in order to promote development in the classroom setting. In what is likely to become the standard for future studies in this area, Lynne Cameron meticulously demonstrates the central role of linguistic metaphors in classroom learning - designed to lead learners to a deeper understanding of complex mathematical and scientific concepts.' James P. Lantolf, Professor of Applied Linguistics, The Pennsylvania State University. This book reports research into metaphor in use with school students. The setting for the research is a UK school and the participants are around ten years old, with their first language well established but still developing concepts and understandings. Close examination of a corpus of classroom spoken discourse reveals how metaphor is employed by their teachers, not just in explaining ideas, but, in managing and mediating the activity of the classroom and the learning of the students. Particular issues discussed include: the problems of identifying metaphors in spoken discourse, the conventionalism of metaphors in the discourse of socio-cultural groups, and how a socio-cultural approach can account for systematicity in metaphor use

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474212076
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ES 760
    Schriftenreihe: Advances in applied linguistics
    Schlagworte: Metaphor; Discourse analysis; Language and education
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  25. Metaphor in educational discourse
    Autor*in: Cameron, Lynne
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Continuum, London [u.a.]

    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0826449395; 0826449409
    RVK Klassifikation: ES 760
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Advances in applied linguistics
    Schlagworte: Metaforen; Onderwijs; Unterricht; Discourse analysis; Language and education; Metaphor; Metapher; Textlinguistik; Schulpädagogik
    Umfang: X, 294 S., graph. Darst.