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  1. Expert captured democracies
    Erschienen: August 2019
    Verlag:  Centre for Development Economics, Delhi School of Economics, Delhi

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 874
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Auflage/Ausgabe: This version: August, 2019
    Schriftenreihe: Working paper / [Centre for Development Economics, Delhi School of Economics] ; no. 299
    Schlagworte: experts; endorsements; advocacy; electoral competition; indirect democracy; cheap talk; intermediation; delegation
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 52 Seiten), Illustrationen
  2. Occupational choice, incentives and wealth distribution
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Chambre de Commerce et d'Industrie de Paris, Paris [u.a.]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 39 (720)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 2854187202
    Schriftenreihe: Les cahiers de recherche / Groupe HEC ; 720
    Schlagworte: Berufswahl; Selbstständige; Unternehmensgründung; Nutzentheorie; Vermögensverteilung; Theorie
    Umfang: 52 S
  3. Occupational choice, incentives and wealth distribution
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Chambre de Commerce et d'Industrie de Paris, Paris [u.a.]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 39 (682)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 2854186826
    Schriftenreihe: Les cahiers de recherche / Groupe HEC ; 682
    Schlagworte: Berufswahl; Selbstständige; Angestellte; Moral Hazard; Anreiz; Vermögensverteilung; Theorie
    Umfang: 46 S
  4. Moral hazard, aggregate risk and nominal, linear financial contracts
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Chambre de Commerce et d'Industrie de Paris, Paris [u.a.]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 39 (683)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 2854186834
    Schriftenreihe: Les cahiers de recherche / Groupe HEC ; 683
    Schlagworte: Moral Hazard; Finanzmarkt; Risiko; Wettbewerb; Theorie; Gleichgewichtsmodell
    Umfang: 31 S
  5. Nested information and manipulation in financial markets
    Erschienen: 1999

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 479 (00.006)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Rodney L. White Center for Financial Research ; 00,006
    Schlagworte: Insiderhandel; Asymmetrische Information; Manipulation; Theorie
    Umfang: 23 S
  6. Informed manipulation
    Erschienen: 1999

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 479 (00.007)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Rodney L. White Center for Financial Research ; 00,007
    Schlagworte: Insiderhandel; Noise Trading; Asymmetrische Information; Auktionstheorie; Manipulation; Theorie
    Umfang: 23 S
  7. Character endorsements and electoral competition
    Erschienen: 2013
    Verlag:  CDE, New Delhi

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    Keine Speicherung
    keine Fernleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Working paper / Centre for Development Economics, Department of Economics, Delhi School of Economics ; 234
    Schlagworte: Wahlkampf; Mediale Berichterstattung; Ideologie; Systematischer Fehler; Wahlverhalten; Wohlfahrtsanalyse; Spieltheoretisches Lösungskonzept
    Umfang: Online-Ressource (46 S.)
  8. Occupational choice, incentives and wealth redistributions with scarcity of capital
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Chambre de Commerce et d'Industrie de Paris, Paris [u.a.]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 39 (788)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 2854187881
    Schriftenreihe: Les cahiers de recherche / Groupe HEC ; 788
    Schlagworte: Berufswahl; Selbstständige; Unternehmensgründung; Nutzentheorie; Vermögensverteilung; Kapitalmangel; Theorie
    Umfang: 29 S, graph. Darst
  9. Best foot forward or best for last in a sequential auction?
    Erschienen: 2003
    Verlag:  [Claremont Graduate University], [Claremont, CA]

    Should an informed seller of multiple goods sell the best goods first to make a favorable impression on buyers, or instead hold back on the best goods until buyers have learned more from earlier sales? To help answer this question we consider the... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 65 (2000,43)
    keine Fernleihe

     

    Should an informed seller of multiple goods sell the best goods first to make a favorable impression on buyers, or instead hold back on the best goods until buyers have learned more from earlier sales? To help answer this question we consider the sequential auction of two goods by a seller with private information about their values. We find that the seller's sequencing strategy endogenously generates correlation in the values of the goods across periods, thereby giving the seller an incentive to impress buyers by leading with the better good. This impression effect implies that selling the better good first is the unique equilibrium in many situations, and that selling the better good last is never a unique equilibrium. Nevertheless, if the seller could commit to a sequencing strategy, revenues would often be higher from waiting to sell the better good last. Either sequencing strategy reveals the seller's ranking of the goods and thereby, due to the linkage principle, generates higher revenues than either randomly selling the goods or selling them simultaneously.

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/94572
    Auflage/Ausgabe: This version: February, 2003
    Schriftenreihe: [Claremont Colleges working papers in economics] ; [2000, 43]
    Schlagworte: Auktionstheorie; Produktqualität; Theorie
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 25 Seiten), Illustrationen