Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 11 von 11.

  1. Tra le lingue tra i linguaggi
    cent'anni di Samuel Beckett ; Milano, 30 novembre - 1 dicembre 2006
    Beteiligt: Cavecchi, Mariacristina (Hrsg.)
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Cisalpino, Milano

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Cavecchi, Mariacristina (Hrsg.)
    Sprache: Italienisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9788832360868
    RVK Klassifikation: IH 15721
    Schriftenreihe: Quaderni di Acme ; 97
    Schlagworte: Beckett, Samuel; Zweisprachigkeit; Rezeption;
    Weitere Schlagworte: Beckett, Samuel (1906-1989)
    Umfang: 581 S., Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Proceedings

    At head of title: Dipartimento di scienze del linguaggio

    S. Beckett (1906-1989)

    Includes bibliographical references

  2. Tra le lingue tra i linguaggi
    cent'anni di Samuel Beckett ; Milano, 30 novembre - 1 dicembre 2006
    Beteiligt: Cavecchi, Mariacristina (Hrsg.)
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Cisalpino, Milano

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cavecchi, Mariacristina (Hrsg.)
    Sprache: Italienisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9788832360868
    RVK Klassifikation: IH 15721
    Schriftenreihe: Quaderni di Acme ; 97
    Schlagworte: Beckett, Samuel; Kongress; Mailand <2006>;
    Umfang: 581 S., Ill.
  3. Shakespeare graffiti
    il cigno di Avon nella cultura di massa
    Beteiligt: Cavecchi, Mariacristina (Hrsg.); Soncini, Sara (Hrsg.)
    Erschienen: 2002
    Verlag:  CUEM, Milano

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cavecchi, Mariacristina (Hrsg.); Soncini, Sara (Hrsg.)
    Sprache: Italienisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Auflage/Ausgabe: 1. ed.
    Schlagworte: Shakespeare, William; Massenkultur; Aufsatzsammlung;
    Umfang: 288 S., Ill., Kt., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  4. Percorsi nel teatro inglese dell'Ottocento e del primo Novecento
    Erschienen: [2012]; © 2012
    Verlag:  Edizioni ETS, Pisa

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    K 50/2323
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Italienisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9788846733412; 884673341X
    Schriftenreihe: All the world's a stage ; 4
    Schlagworte: Theater
    Umfang: 95 Seiten, 21 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite [85]-92

  5. Shakespeare mostro contemporaneo
    Erschienen: 1998
    Verlag:  Unicopli, Milano

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    86.587.59
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Italienisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 8840005137
    Auflage/Ausgabe: 1. edition
    Schriftenreihe: Biblioteca di anglistica ; 1
    Schlagworte: Rezeption
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616): Macbeth
    Umfang: 149 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Auf dem Buchrücken als Band 2 der Schriftenreihe gezählt

  6. Formula e metafora
    Figure di scienziati nelle letterature e culture contemporanee
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Ledizioni, Milano ; OpenEdition, Marseille

    In un frammento pubblicato il 10 dicembre 1810 nei suoi «Berliner Abendblätter», Heinrich von Kleist sosteneva che "gli uomini si potrebbero dividere in due categorie: quelli che si intendono di metafore e quelli che si intendono di formule". A due... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    In un frammento pubblicato il 10 dicembre 1810 nei suoi «Berliner Abendblätter», Heinrich von Kleist sosteneva che "gli uomini si potrebbero dividere in due categorie: quelli che si intendono di metafore e quelli che si intendono di formule". A due secoli di distanza, questo volume prende a prestito la coppia kleistiana "formula e metafora" per indagare le sorti dello scienziato come personaggio nelle letterature e culture di una contemporaneità intesa nel senso più ampio possibile. Lo scienziato - benefattore o criminale, saggio o irresponsabile, opportunista o pazzo, freddo calcolatore o debole strumento del potere, personaggio comico o tragico, drammatico o grottesco - è uno dei protagonisti della cultura contemporanea. Che si tratti di personalità storiche o di figure d'invenzione, alimentate da prototipi letterari e da stereotipi di varia matrice, uomini di scienza popolano le più varie opere di finzione da fine Ottocento a oggi: il volume ne indaga ventisei esempi, spaziando fra letteratura, teatro e cinema nei mondi di lingua francese, inglese, italiana, polacca, russa, spagnola, svedese e tedesca. Le molteplici declinazioni del personaggio-scienziato sono lo specchio più o meno deformato di eventi e problemi che hanno alimentato l'inesausto interrogarsi dell'intellettuale moderno sul rapporto fra scienza, arte e società. Al contempo, esse rivelano nelle loro radici il perdurare di antiche e moderne figurazioni mitologico-letterarie, trasformate da scrittori e artisti per interpretare consapevolmente il passato e il presente.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  7. Shakespeare graffiti
    il cigno di Avon nella cultura di massa
    Beteiligt: Cavecchi, Mariacristina (Hrsg.)
    Erschienen: 2002
    Verlag:  CUEM, Milano

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    87.415.04
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cavecchi, Mariacristina (Hrsg.)
    Sprache: Italienisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Auflage/Ausgabe: 1a ed.
    Schlagworte: Rezeption; Massenmedien; Film; Künste
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 288 S., Ill.
  8. Caryl Churchill
    un teatro necessario
    Beteiligt: Cavecchi, Mariacristina (Hrsg.)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Ed.it, Firenze

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    89.774.34
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cavecchi, Mariacristina (Hrsg.)
    Sprache: Italienisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9788889726983; 8889726989
    Auflage/Ausgabe: 1. ed.
    Schriftenreihe: Studi ; 10
    Schlagworte: Drama; Inszenierung
    Weitere Schlagworte: Churchill, Caryl (1938-)
    Umfang: 247 S., Ill., 21 cm
  9. The Art Gallery on Stage
    New Vistas on Contemporary British Playwriting
    Erschienen: 2024; ©2024
    Verlag:  Bloomsbury Publishing Plc, London

    Cover -- Half Title -- Series -- Title -- Copyright -- Dedication -- Contents -- Figures -- Acknowledgements -- Abbreviations -- Introduction: The art gallery as muse -- 1 How the art gallery came to the stage -- 2 The drama of authenticity,... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    Cover -- Half Title -- Series -- Title -- Copyright -- Dedication -- Contents -- Figures -- Acknowledgements -- Abbreviations -- Introduction: The art gallery as muse -- 1 How the art gallery came to the stage -- 2 The drama of authenticity, connoisseurship and identity -- 3 Staging the art gallery -- 4 The price of everything -- Bibliography -- Index. "The Art Gallery on Stage is the first book to consider the representation of the art gallery on the contemporary British stage and to discuss how playwrights have begun to regard it as inspiration, location, focus or theme in an ever-more intense game of cross-fertilization. The study analyzes the impact on dramatic form and theatrical presentation of what has been a paradigmatic shift in the way art galleries and museums display their collections and how these are perceived, establishing a hitherto unexplored connection between modes of exhibiting and modes of representation. It traces a trajectory from plays that were initially performed in traditional theatres in accordance with a naturalistic play structure to plays that favour of a radical reconfiguration of visual representation. Indeed, since the beginning of the new millennium, playwrights and theatre-makers have increasingly experimented with new dramatic forms and site-specific venues, while forging collaborations with art makers and curators. The book focuses on plays from the 1980s onwards, such as Howard Barker's Scenes from an Execution, Nick Dear's The Art of Success, Alan Bennett's A Question of Attribution, Timberlake Wertenbaker's Three Birds Alighting on a Field and The Line, David Edgar's Pentecost, Martin Crimp's Attempt on Her Life, Rebecca Lenkiewicz's Shoreditch Madonna and The Painter, David Leddy's Long Live the Little Knife, and Tim Crouch's My Arm, An Oak Tree and England, and considers the vital contribution to the field made by set designers. Ultimately, through this study, we come to understand how modern drama can offer a set of interpretative tools to enhance our understanding of the mechanisms underlying the social construction of art and, furthermore, the potential of theatre and the gallery space to question our fundamental cultural assumptions and values"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781350330719
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schriftenreihe: Methuen Drama Engage Series
    Schlagworte: Art museums in literature; English drama; English drama; Theater; Theater; Theaters
    Umfang: 1 online resource (291 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  10. Tra le lingue tra i linguaggi
    cent'anni di Samuel Beckett ; Milano, 30 novembre - 1 dicembre 2006
    Beteiligt: Cavecchi, Mariacristina (Hrsg.)
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Cisalpino, Milano

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 672091
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2008 A 178
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A/484167
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2008 C 667
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Cavecchi, Mariacristina (Hrsg.)
    Sprache: Italienisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9788832360868
    RVK Klassifikation: IH 15721
    Schriftenreihe: Quaderni di Acme ; 97
    Schlagworte: Beckett, Samuel; Zweisprachigkeit; Rezeption;
    Weitere Schlagworte: Beckett, Samuel (1906-1989)
    Umfang: 581 S., Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Proceedings

    At head of title: Dipartimento di scienze del linguaggio

    S. Beckett (1906-1989)

    Includes bibliographical references

  11. The Art Gallery on Stage
    New Vistas on Contemporary British Playwriting
    Erschienen: 2024
    Verlag:  Methuen Drama, London ; Bloomsbury Publishing (UK)

    The Art Gallery on Stage is the first book to consider the representation of the art gallery on the contemporary British stage and to discuss how playwrights have begun to regard it as inspiration, location, focus or theme in an ever-more intense... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    The Art Gallery on Stage is the first book to consider the representation of the art gallery on the contemporary British stage and to discuss how playwrights have begun to regard it as inspiration, location, focus or theme in an ever-more intense game of cross-fertilization. The study analyzes the impact on dramatic form and theatrical presentation of what has been a paradigmatic shift in the way art galleries and museums display their collections and how these are perceived, establishing a hitherto unexplored connection between modes of exhibiting and modes of representation. It traces a trajectory from plays that were initially performed in traditional theatres in accordance with a naturalistic play structure to plays that favour of a radical reconfiguration of visual representation. Indeed, since the beginning of the new millennium, playwrights and theatre-makers have increasingly experimented with new dramatic forms and site-specific venues, while forging collaborations with art makers and curators. The book focuses on plays from the 1980s onwards, such as Howard Barker's Scenes from an Execution, Nick Dear's The Art of Success, Alan Bennett's A Question of Attribution, Timberlake Wertenbaker's Three Birds Alighting on a Field and The Line, David Edgar's Pentecost, Martin Crimp's Attempt on Her Life, Rebecca Lenkiewicz's Shoreditch Madonna and The Painter, David Leddy's Long Live the Little Knife, and Tim Crouch's My Arm, An Oak Tree and England, and considers the vital contribution to the field made by set designers. Ultimately, through this study, we come to understand how modern drama can offer a set of interpretative tools to enhance our understanding of the mechanisms underlying the social construction of art and, furthermore, the potential of theatre and the gallery space to question our fundamental cultural assumptions and values

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781350350519
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed
    Schriftenreihe: Methuen Drama Engage
    Schlagworte: Art museums in literature; English drama; English drama; Theater; Theater; Theaters; Theaters; Art museums; Theaters; Installation art; Theatre studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (290 pages)
    Bemerkung(en):

    Lists of Figures Acknowledgments List of Abbreviations Introduction: the Art Gallery as Muse Chapter 1: How the Art Gallery Came to the Stage The Seduction of the Art Gallery Beckett's Museum Fever and Performative Turn The Art Gallery Experience on Stage Fatal Attraction Plays for Galleries, Plays in Galleries Chapter 2: a Drama of Authenticity, Connoisseurship and Identity Forgeries, Copyrights, and Polaroids Questions of Attribution Estoration or Conservation? True Stories About Fakes. Towards a Metamodern Experience? 'Counterfeit...meets Conceptual!' Chapter 3: Staging the Art Gallery Black Boxes and White Cubes: From Beckett to Crouch This Stage is a Gallery 'Making' the Art Gallery Chapter 4: the Price of Everything Art is Money-sexy All the Beauty and the Bloodshed Works Cited Index