Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 12 von 12.

  1. "Against all odds"
    does awareness of the risk of failure matter for educational choices?
    Erschienen: April 2021
    Verlag:  Universität Zürich, IBW - Institut für Betriebswirtschaftslehre, Zürich

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 588
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Working paper / Swiss Leading House ; no. 181
    Schlagworte: Berufswahl; Risikopräferenz; Berufsbildung; Studium; Abbrecher; Befragung; Schweiz
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 36 Seiten), Illustrationen
  2. Information provision and preferences for education spending
    evidence from representative survey experiments in three countries
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  CESifo, Center for Economic Studies & Ifo Institute, Munich, Germany

    Do differences in citizens’ policy preferences hamper international cooperation in education policy? To gain comparative evidence on public preferences for education spending, we conduct representative experiments with information treatments in... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 63
    keine Fernleihe

     

    Do differences in citizens’ policy preferences hamper international cooperation in education policy? To gain comparative evidence on public preferences for education spending, we conduct representative experiments with information treatments in Switzerland using identical survey techniques previously used in Germany and the United States. In Switzerland, providing information about actual spending and salary levels reduces support for increased education spending from 54 to 40 percent and for increased teacher salaries from 27 to 19 percent, respectively. The broad patterns of education policy preferences are similar across the three countries when the role of status-quo and information are taken into account.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/214938
    Schriftenreihe: Array ; no. 7936 (November 2019)
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 36 Seiten), Illustrationen
  3. What wages do people expect for vocational and academic education backgrounds in Switzerland?
    Erschienen: October 2022
    Verlag:  Universität Zürich, IBW - Institut für Betriebswirtschaftslehre, Zürich

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 588
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Working paper / Swiss Leading House ; no. 197
    Schlagworte: wage expectations; educational preferences; biased beliefs
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 30 Seiten), Illustrationen
  4. Information provision and preferences for education spending
    evidence from representative survey experiments in three countries
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Research Centre for Education and the Labour Market, Maastricht

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 158
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: ROA research memorandum / Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt ; ROA-RM-2019, 9 (December 2019)
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 36 Seiten), Illustrationen
  5. Information provision and preferences for education spending
    evidence from representative survey experiments in three countries
    Erschienen: November 2019
    Verlag:  IZA - Institute of Labor Economics, Bonn, Germany

    Do differences in citizens' policy preferences hamper international cooperation in education policy? To gain comparative evidence on public preferences for education spending, we conduct representative experiments with information treatments in... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 4
    keine Fernleihe

     

    Do differences in citizens' policy preferences hamper international cooperation in education policy? To gain comparative evidence on public preferences for education spending, we conduct representative experiments with information treatments in Switzerland using identical survey techniques previously used in Germany and the United States. In Switzerland, providing information about actual spending and salary levels reduces support for increased education spending from 54 to 40 percent and for increased teacher salaries from 27 to 19 percent, respectively. The broad patterns of education policy preferences are similar across the three countries when the role of status-quo and information are taken into account.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/215145
    Schriftenreihe: Discussion paper series / IZA ; no. 12749
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 35 Seiten), Illustrationen
  6. Information provision and preferences for education spending
    evidence from representative survey experiments in three countries
    Erschienen: December 2019
    Verlag:  Universität Zürich, IBW - Institut für Betriebswirtschaftslehre, Zürich

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 588
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Working paper / Swiss Leading House ; no. 163
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 35 Seiten), Illustrationen
  7. Information provision and preferences for education spending
    evidence from representative survey experiments in three countries
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Graduate School of Business and Economics, Maastricht

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 285
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: [Research memorandum] / Maastricht University, Graduate School of Business and Economics (GSBE) ; RM/19, 027
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 35 Seiten), Illustrationen
  8. Individual policy preferences for vocational versus academic education
    micro level evidence for the case of Switzerland
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Max-Planck-Inst. für Gesellschaftsforschung, Köln

    This paper uses an original dataset from a survey conducted in Switzerland in 2007 to explore the dynamics of education policy preferences. This issue has largely been neglected so far as most studies on welfare state attitudes do not look at... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 31 (2010,11)
    keine Fernleihe

     

    This paper uses an original dataset from a survey conducted in Switzerland in 2007 to explore the dynamics of education policy preferences. This issue has largely been neglected so far as most studies on welfare state attitudes do not look at preferences for education. We argue that education policy preferences vary along two dimensions: the distribution of resources across different sectors of the education system (i.e. vocational training vs. academic education) and the level of investment in education both from public and private sources. With regard to the former, the findings suggest that individual educational experience matters most, i.e., individuals prefer to concentrate resources on those educational sectors that are closest to their own educational background. With regard to the second dimension, we find that affiliation to partisan ideologies matters much more than other variables. Proponents of the left demand more investment both from the state as well as from the private sector and oppose individual tuition fees. Dieses Papier untersucht die Dynamik bildungspolitischer Präferenzen auf der Mikroebene. Dabei werden Daten aus einer eigenen Erhebung verwendet, die im Jahr 2007 in der Schweiz durchgeführt wurde. Die Untersuchung bildungspolitischer Präferenzen wurde in der einschlägigen Literatur zur Untersuchung von wohlfahrtsstaatlichen Einstellungen bisher vernachlässigt. Wir zeigen, dass bildungspolitische Präferenzen auf zwei Dimensionen zu verorten sind: zum einen die Verteilung von öffentlichen Mitteln auf verschiedene Bildungssektoren (berufliche vs. hochschulische Bildung) und zum anderen das Gesamtniveau der Bildungsausgaben. In Bezug auf die erste Dimension stellen wir fest, dass der individuelle Bildungshintergrund sehr prägend ist. Die Befragten unterstützten die Konzentration von öffentlichen Mitteln in denjenigen Bildungsbereichen, die sie aus der eigenen Bildungskarriere kennen. In Bezug auf die zweite Dimension lassen sich hingegen starke ideologische Effekte feststellen. Individuen, die sich ideologisch im linken Spektrum verorten, fordern mehr Bildungsausgaben vonseiten des Staates und des Privatsektors und lehnen Studiengebühren eher ab.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/43289
    RVK Klassifikation: MS 7050 ; QX 800
    Schriftenreihe: MPIfG discussion paper ; 10/11
    Schlagworte: Bildungspolitik; Meinung; Bildungsverhalten; Schweiz
    Umfang: Online-Ressource (PDF-Datei: 34 S., 998 KB)
    Bemerkung(en):

    Zsfassung in dt. Sprache

    Parallel als Druckausg.erschienen

  9. Migration policy can boost PISA results
    findings from a natural experiment
    Erschienen: 2012
    Verlag:  IZA, Bonn

    Switzerland radically changed its migration policy in the mid-nineties from a "non-qualified only" policy to one that favors the immigration of highly qualified migrants. To analyze the impact of this change on the schooling outcomes of migrants,... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 4 (6300)
    keine Fernleihe

     

    Switzerland radically changed its migration policy in the mid-nineties from a "non-qualified only" policy to one that favors the immigration of highly qualified migrants. To analyze the impact of this change on the schooling outcomes of migrants, this paper compares the PISA (OECD Programme for International Student Assessment) results from 2000, which were not yet affected by the change in the migration policy, with the PISA 2009 test. Using a Blinder-Oaxaca decomposition analysis, we find that almost 70% of the 43-point increase (more than one standardized school year) in the PISA scores of first-generation immigrant students in an environment with stagnant Swiss PISA results was due to changes in the individual background characteristics of the new immigrants (direct effect) and improved school composition (lower shares of students who did not speak the testing languages as an indirect effect). The indirect effects also indicate that internationally comparative analyses should more fully consider differences in national migration policies when assessing the success of migrant integration. -- Blinder-Oaxaca decomposition ; migration ; natural experiment ; PISA

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/58656
    Schriftenreihe: Discussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit ; 6300
    Schlagworte: Migrationspolitik; Hochqualifizierte Arbeitskräfte; Wirkungsanalyse; Bildungsniveau; Feldforschung; Schweiz
    Umfang: Online-Ressource (PDF-Datei: 19 S., 1,79 MB)
  10. The more, the better?
    the impact of instructional time on student performance
    Erschienen: March 2016
    Verlag:  IZA, Bonn, Germany

    Although instruction time is an important and costly resource in education production, there is a remarkable scarcity of research examining the effectiveness of its use. We build on the work of Lavy (2015) using the variance of subject-specific... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 4 (9797)
    keine Fernleihe

     

    Although instruction time is an important and costly resource in education production, there is a remarkable scarcity of research examining the effectiveness of its use. We build on the work of Lavy (2015) using the variance of subject-specific instruction time within Switzerland to determine the causal impact of instruction time on student test scores, as measured by the international PISA test (2009). We extend the analyses in two ways and find that students must differ considerably in the time needed to learn. This difference is supported by our findings that the effectiveness of instructional time varies substantially between different school (ability) tracks and that additional instruction time significantly increases the within-school variance of subject-specific test scores.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/141556
    Schriftenreihe: Discussion paper / IZA ; no. 9797
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 24 Seiten)
  11. The more, the better?
    the impact of instructional time on student performance
    Erschienen: March 2016
    Verlag:  CESifo, Center for Economic Studies & Ifo Institute, München

    Although instruction time is an important and costly resource in education production, there is a remarkable scarcity of research examining the effectiveness of its use. We build on the work of Lavy (2015) using the variance of subject-specific... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 63 (5813)
    keine Fernleihe

     

    Although instruction time is an important and costly resource in education production, there is a remarkable scarcity of research examining the effectiveness of its use. We build on the work of Lavy (2015) using the variance of subject-specific instruction time within Switzerland to determine the causal impact of instruction time on student test scores, as measured by the international PISA test (2009). We extend the analyses in two ways and find that students must differ considerably in the time needed to learn. This difference is supported by our findings that the effectiveness of instructional time varies substantially between different school (ability) tracks and that additional instruction time significantly increases the within-school variance of subject-specific test scores.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/130440
    Schriftenreihe: Array ; no. 5813
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 23 Seiten)
  12. How scary is the risk of automation?
    evidence from a large survey experiment
    Erschienen: April 2024
    Verlag:  Universität Zürich, IBW - Institut für Betriebswirtschaftslehre, Zürich

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 588
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Working paper / Swiss Leading House ; no. 213
    Schlagworte: Artificial intelligence; automation; willingness to pay; survey experiment
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 33 Seiten), Illustrationen