Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

  1. Time and Presence in Art
    Moments of Encounter (200-1600 CE)
    Beteiligt: Anderson, Benjamin (Mitwirkender); Belting, Hans (Mitwirkender); Bergmeier, Armin (Mitwirkender); Burnham, Rika (Mitwirkender); Champion, Matthew S (Mitwirkender); Foletti, Ivan (Mitwirkender); Griebeler, Andrew (Mitwirkender); Griffin, Sarah M. (Mitwirkender); Hanß, Stefan (Mitwirkender); Hinterholz, Tanja (Mitwirkender); Mostafa, Heba (Mitwirkender); Moxey, Keith (Mitwirkender); Prottas, Nathaniel (Mitwirkender); Westermann, Simone (Mitwirkender)
    Erschienen: 2022; ©2022
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; Walter de Gruyter GmbH

    This volume explores the relationship between temporality and presence in medieval artworks from the third to the sixteenth centuries. It is the first extensive treatment of the interconnections between medieval artworks' varied presences and their... mehr

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    This volume explores the relationship between temporality and presence in medieval artworks from the third to the sixteenth centuries. It is the first extensive treatment of the interconnections between medieval artworks' varied presences and their ever-shifting places in time. The volume begins with reflections on the study of temporality and presence in medieval and early modern art history. A second section presents case studies delving into the different ways medieval artworks once created and transformed their original viewers' experience of the present. These range from late antique Constantinople, early Islamic Jerusalem and medieval Italy, to early modern Venice and the Low Countries. A final section explores how medieval artworks remain powerful and relevant today. This section includes case studies on reconstructing presence in medieval art through embodied experience of pilgrimage, art historical research and museum education. In doing so, the volume provides a first dialog between museum educators and art historians on the presence of medieval artifacts. It includes contributions by Hans Belting, Keith Moxey, Rika Burnham and others.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Anderson, Benjamin (Mitwirkender); Belting, Hans (Mitwirkender); Bergmeier, Armin (Mitwirkender); Burnham, Rika (Mitwirkender); Champion, Matthew S (Mitwirkender); Foletti, Ivan (Mitwirkender); Griebeler, Andrew (Mitwirkender); Griffin, Sarah M. (Mitwirkender); Hanß, Stefan (Mitwirkender); Hinterholz, Tanja (Mitwirkender); Mostafa, Heba (Mitwirkender); Moxey, Keith (Mitwirkender); Prottas, Nathaniel (Mitwirkender); Westermann, Simone (Mitwirkender)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110722079
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LH 61260
    DDC Klassifikation: Künste; Bildende und angewandte Kunst (700); Philosophie und Psychologie (100)
    Schriftenreihe: Sense, Matter, and Medium : New Approaches to Medieval Literary and Material Culture , ; 5
    Schlagworte: Kunst; Gegenwart; Zeitlichkeit; Zeit <Motiv>
    Umfang: 1 Online-Ressource (XV, 254 p.)