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  1. How images think
    Autor*in: Burnett, Ron
    Erschienen: 2004
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass.

    The transformation of images in the age of new media and the digital revolution.Digital images are an integral part of all media, including television, film, photography, animation, video games, data visualization, and the Internet. In the digital... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    The transformation of images in the age of new media and the digital revolution.Digital images are an integral part of all media, including television, film, photography, animation, video games, data visualization, and the Internet. In the digital world, spectators become navigators wending their way through a variety of interactive experiences, and images become spaces of visualization with more and more intelligence programmed into the very fabric of communication processes. In How Images Think, Ron Burnett explores this new ecology, which has transformed the relationships humans have with the image-based technologies they have created. So much intelligence has been programmed into these image-dependent technologies that it often seems as if images are "thinking"; ascribing thought to machines redefines our relationship with them and enlarges our ideas about body and mind. Burnett argues that the development of this new, closely interdependent relationship marks a turning point in our understanding of the connections between humans and machines.After presenting an overview of visual perception, Burnett examines the interactive modes of new technologies--including computer games, virtual reality, digital photography, and film--and locates digital images in a historical context. He argues that virtual images occupy a "middle space," combining the virtual and the real into an environment of visualization that blurs the distinctions between subject and object--part of a continuum of experiences generated by creative choices by viewers, the results of which cannot be attributed either to images or to participants.

     

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  2. How images think
    Autor*in: Burnett, Ron
    Erschienen: 2005
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass. [u.a.]

    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0262524414
    Schlagworte: Visuelle Wahrnehmung; Vorstellung; Bildersprache; Theorie
    Umfang: XXII, 253 Seiten, Ill.
  3. How images think
    Autor*in: Burnett, Ron
    Erschienen: 2004
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass. [u.a.]

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    2004/4313
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    kulc420.b964
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    KLEX4298
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    33A4079
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitätsbibliothek Paderborn
    KNZ2734
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    21KLEX2571
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0262025493
    Schlagworte: Visual perception; Imagery (Psychology); Thought and thinking; Theorie; Bildersprache; Visuelle Wahrnehmung
    Umfang: XXI, 253 S., Ill.
  4. How images think
    Autor*in: Burnett, Ron
    Erschienen: 2004
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass. [u.a.]

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0262025493
    Schlagworte: Visual perception; Imagery (Psychology); Thought and thinking
    Umfang: XXI, 253 S. : Ill.
  5. How images think
    Autor*in: Burnett, Ron
    Erschienen: 2005
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Mass. [u.a.]

    Deutsche Kinemathek - Museum für Film und Fernsehen, Bibliothek
    7.1.BUR 2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Jacobs University Bremen gGmbH, IRC-Library
    BF241 .B79 2004
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2005 A 4851
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    23 : 50928
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    10-2759
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0262524414; 0262025493; 9780262524414
    Weitere Identifier:
    9780262524414
    RVK Klassifikation: AP 15040 ; CP 2500 ; AP 14800
    Auflage/Ausgabe: 1. paperback ed.
    Schlagworte: Visual perception; Imagery (Psychology); Thought and thinking
    Umfang: XXII, 253 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [222] - 240) and index

    Vantage point and image-worlds -- Imagescapes, mind and body -- Foundations of virtual images -- Imagescapes as ecology -- Simulation/viewing/immersion -- Humans-machines -- Peer-to-peer communications/visualizing community -- Computer games and the aesthetics of human and nonhuman interaction -- Reanimating the world : waves of interaction.