Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

  1. Films on Ice
    Cinemas of the Arctic
    Erschienen: [2014]; ©2014
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    A comprehensive study of films made in a region of the world central to its future: The ArcticThe first book to address the vast diversity of Northern circumpolar cinemas from a transnational perspective, Films on Ice: Cinemas of the Arctic presents... mehr

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    A comprehensive study of films made in a region of the world central to its future: The ArcticThe first book to address the vast diversity of Northern circumpolar cinemas from a transnational perspective, Films on Ice: Cinemas of the Arctic presents the region as one of great and previously overlooked cinematic diversity. With chapters on polar explorer films, silent cinema, documentaries, ethnographic and indigenous film, gender and ecology, as well as Hollywood and the USSR's uses and abuses of the Arctic, this book provides a groundbreaking account of Arctic cinemas from 1898 to the present. Challenging dominant notions of the region in popular and political culture, it demonstrates how moving images (cinema, television, video, and digital media) have been central to the very definition of the Arctic since the end of the nineteenth century. Bringing together an international array of European, Russian, Nordic, and North American scholars, Films on Ice radically alters stereotypical views of the Arctic region, and therefore of film history itself.'Gathering leading scholars across the three continents meeting in the Arctic, MacKenzie and Stenport open up the utopian, dystopian and heterotopian dimensions of Arctic film, a shimmering, crystalline view not only on the contest over the meanings of polar space, but onto the possibilities for reconceptualising world cinema.' - Sean Cubitt, Professor of Film and Television, Goldsmiths, University of London...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bohr, Marco (Mitwirkender); Bredin, Marian (Mitwirkender); Bugaeva, Lyubov (Mitwirkender); Dahlquist, Marina (Mitwirkender); Diesen, Jan Anders (Mitwirkender); Fienup-Riordan, Ann (Mitwirkender); Genauer, Rebecca (Mitwirkender); Henlin-Stromme, Sabine (Mitwirkender); Holloway, Caroline Forcier (Mitwirkender); Ihle, Johanne Haaber (Mitwirkender); Iversen, Gunnar (Mitwirkender); Jorgensen, Anne Mette (Mitwirkender); Korber, Lill-Ann (Mitwirkender); Kääpä, Pietari (Mitwirkender); Luthersdottir, Helga Hlaogerour (Mitwirkender); Mecsei, Monica Kim (Mitwirkender); Neely, Sarah (Mitwirkender); Norofjoro, Bjorn (Mitwirkender); Potter, Russell A. (Mitwirkender); Sandberg, Mark (Mitwirkender); Sarkisova, Oksana (Mitwirkender); Shembel, Daria (Mitwirkender); Stenport, Anna Westerstahl (Mitwirkender); Thisted, Kirsten (Mitwirkender); Volquardsen, Ebbe (Mitwirkender)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780748694181
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 50300
    Schriftenreihe: Traditions in World Cinema : TWC
    Schlagworte: Film; Ethnologischer Film; Arktis <Motiv>
    Umfang: 1 Online-Ressource (384 p.), 52 B/W illustrations