Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 5 von 5.

  1. Destruction
    Erschienen: 2017
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts ; Whitechapel Gallery, London

    The effects and meanings of destruction are central to the work of many of our most influential artists. Since the early 1960s, artists have employed destruction to creative ends. Here destruction changes from a negative state or passive condition to... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2017:5171:
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a kun 040.9/653
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    2018/0546
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Hochschule für Bildende Künste, Städelschule, Bibliothek
    14.05 2017
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Burg Giebichenstein Kunsthochschule Halle, Hochschulbibliothek
    A 46938
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    KGS-Allg 54:42
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste, Bibliothek
    E.50.0 : 10/30
    keine Fernleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Kda 3644
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    kun 041.8 DJ 6293
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The effects and meanings of destruction are central to the work of many of our most influential artists. Since the early 1960s, artists have employed destruction to creative ends. Here destruction changes from a negative state or passive condition to a highly productive category. The destructive subversion of media imagery aims to release us from its controlling effects. The self-destructing artwork extinguishes art's fixity as arrested form and ushers in the ephemeral and contingent 'open work.'00This anthology explores artworks that convey the threat of destruction an how they have disrupted the perceived integrity of built structures and institutions. Artistic acts of iconoclasm or risk to the self have raised consciousness of authoritarian oppression. More understated works explore the theme of destruction in armed conflict, media violence, and threats to the environment. These text make up the first collection to be focused systematically on destruction in modern and contemporary art Destruction's constructs -- Destructive creation -- Negations -- Disintegrity

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Spieker, Sven (HerausgeberIn, VerfasserIn einer Einleitung, VerfasserIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0262534347; 0854882588; 9780262534345; 9780854882588
    RVK Klassifikation: LH 65827 ; LH 65880
    Schriftenreihe: Documents of contemporary art
    Schlagworte: Destruction art; Art, Modern; Art, Modern
    Umfang: 237 Seiten, 21 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seiten 226-232

    "Gábor Altorjay//Arman//Alain Badiou//John Baldessari//Norman Bauman//Walter Benjamin// Joseph H. Berke//Monica Bonvicini//Louise Bourgeois//Alexander Brener [und 68 andere]" - Vortitelseite

  2. The tyranny of malice
    exploring the dark side of character and culture
    Erschienen: 1989
    Verlag:  Simon & Schuster, London u.a.

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0671699814
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Jealousy; Das Böse; Soziologie; Psychologie; Persönlichkeitspsychologie; Bosheit
    Umfang: 446 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 410 - 425

  3. Why I Hate You and You Hate Me
    The Interplay of Envy, Greed, Jealousy and Narcissism in Everyday Life
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Karnac Books, London

    'Man' himself is the source of the dark forces against which he is constantly struggling. The book shows how is possible to transcend this basic malice by knowing how, what, why and when it arises. Envy, greed, jealousy and narcissism (the flip side... mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    'Man' himself is the source of the dark forces against which he is constantly struggling. The book shows how is possible to transcend this basic malice by knowing how, what, why and when it arises. Envy, greed, jealousy and narcissism (the flip side of envy) are the essential components of the negative side of the self. Their positive counterparts are gratitude, generosity and compassion. Each element does not exist in isolation from the other. The interplay of these forces of hate and love create the underlying structure of our lives, which on a personal level is called ""character"" and on ...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781782410249; 9781283591867
    Umfang: 271 p.
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Online-Ausg.:

  4. Why I hate you and you hate me
    the interplay of envy, greed, jealousy, and narcissism in everyday life
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Karnac, London

    Includes bibliographical references and index 'Man' himself is the source of the dark forces against which he is constantly struggling. The book shows how is possible to transcend this basic malice by knowing how, what, why and when it arises. Envy,... mehr

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    Includes bibliographical references and index 'Man' himself is the source of the dark forces against which he is constantly struggling. The book shows how is possible to transcend this basic malice by knowing how, what, why and when it arises. Envy, greed, jealousy and narcissism (the flip side of envy) are the essential components of the negative side of the self. Their positive counterparts are gratitude, generosity and compassion. Each element does not exist in isolation from the other. The interplay of these forces of hate and love create the underlying structure of our lives, which on a personal level is called "character" and on th

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781780490328; 9781782410249; 9781283591867
    Umfang: xviii, 251 p
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Available via World Wide Web

    COVER; CONTENTS; ACKNOWLEDGEMENTS; ABOUT THE AUTHOR; INTRODUCTION; CHAPTER ONE Witches, giants and scary parents; CHAPTER TWO It's not fair; CHAPTER THREE Defile, defame, and devour; CHAPTER FOUR On seeking the source; CHAPTER FIVE On attacking femininity: womb envy; CHAPTER SIX On attacking masculinity: penis greed; CHAPTER SEVEN Envy and narcissism; CHAPTER EIGHT Gratitude and grateitude; CHAPTER NINE On sulking; CHAPTER TEN The resolution of malice; REFERENCES; INDEX;

  5. Fire
    Beteiligt: Berke, Joseph H. (HerausgeberIn)
    Erschienen: 1968-1968

    Deutsches Literaturarchiv Marbach, Bibliothek
    SBR 3:Z
    2.1968
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Berke, Joseph H. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Bemerkung(en):

    Ersch. 3x jährl.