Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 7 von 7.

  1. Recruiting and supporting low-income, high-achieving students at flagship universities
    Erschienen: May 2016
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (22260)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / National Bureau of Economic Research ; 22260
    Schlagworte: Studienfinanzierung; Wirkungsanalyse; Niedrigeinkommen; Studierende; Bildungsertrag; Privatuniversität; Texas; USA
    Umfang: 58 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  2. Risky business?
    the effect of majoring in business on earnings and educational attainment
    Erschienen: July 2017
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (23575)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / National Bureau of Economic Research ; 23575
    Schlagworte: Wirtschaftsstudium; Einkommenseffekt; Bildungsertrag; Schätzung; USA
    Umfang: 63 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  3. Earning your CAP
    a comprehensive analysis of the University of Texas system's Coordinated Admissions Program
    Erschienen: May 2017
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (23442)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / National Bureau of Economic Research ; 23442
    Schlagworte: Studium; Hochschule; Bildungschancen; Wirkungsanalyse; Berufswahl; Studienfinanzierung; Einkommen; Schätzung; Texas; USA; Hochschulzulassung
    Umfang: 61 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  4. The Returns to College Major Choice
    Average and Distributional Effects, Career Trajectories, and Earnings Variability
    Erschienen: August 2022
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    There is a growing body of research examining the labor market returns to college major, motivated by the large returns to skill in the labor market. Prior research has focused almost exclusively on mean effects and has paid little attention to the... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    There is a growing body of research examining the labor market returns to college major, motivated by the large returns to skill in the labor market. Prior research has focused almost exclusively on mean effects and has paid little attention to the role of earnings growth and variability. Using linked administrative data from Texas on public K-12 students followed through college into the labor market, we find that the focus on mean differences mask four important features of the returns to college majors. First, majors are associated with varying earnings growth, which makes the returns sensitive to the experience distribution of the sample analyzed. Second, average earnings effects vary across workers; quantile treatment effect estimates show that mean effects mask considerable effect heterogeneity. Third, major choice affects earnings variability within workers over time. College major effects on earnings and variability are negatively correlated; high return majors also have more stable earnings. Finally, there is substantial variation in returns across specific majors within aggregate major groups and across institutions. This variation suggests that estimate of returns to college major are sensitive to how majors are aggregated and the composition of institutions in the sample

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; no. w30331
    Schlagworte: Studium; Bildungsertrag; Erwerbsverlauf; USA; Texas; Higher Education; Research Institutions; Returns to Education; General
    Umfang: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Bemerkung(en):

    Hardcopy version available to institutional subscribers

  5. The effects of Texas's targeted pre-Kindergarten program on academic performance

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (18598)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 18598
    Schlagworte: Frühkindliche Bildung; Wirkungsanalyse; Schüler; Bildungsniveau; Texas
    Umfang: 20 S.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen

  6. Quantile treatment effects of college quality on earnings
    evidence from administrative data in Texas

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (18068)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 18068
    Schlagworte: Bildungswesen; Hochschule; Dienstleistungsqualität; Einkommen; Einkommensverteilung; Texas
    Umfang: 57 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen

  7. Identifying confirmatory bias in the field
    evidence from a poll of experts

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (18064)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 18064
    Schlagworte: Kognition; Systematischer Fehler; Messung
    Umfang: 54 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen